logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

واترمارک ویدئو چیست؟ چرا واترمارک به محتوای خود اضافه کنید؟

واترمارک ویدئو چیست؟ چرا واترمارک به محتوای خود اضافه کنید؟
هدایت عباسی برندینگ

هنگام ویرایش فیلم ، یکی از موارد مهمی که باید به آن توجه کنید این است که یک واترمارک به آن اضافه کنید. یک واترمارک(Watermark) می تواند تمام ابعاد ویدئو را پوشش دهد ، در مرکز باشد یا به خوبی در گوشه ای قرار گیرد.

واترمارک های شفاف ترجیح داده می شوند زیرا تداخل ویدئویی را کاهش می دهند ، اگرچه هنوز از مات استفاده می شود. علامت می تواند به شکل بخشی از متن یا تصویر قابل تشخیص باشد که توسط بینندگان قابل مشاهده است و لازم نیست که آنها چندان مزاحم باشند.

معنی واترمارک ویدئویی

واترمارک ویدئویی یک روکش جاسازی شده است که یک لوگو یا یک متن روی یک ویدیو یا سلب مسئولیت حق نسخه برداری را تشکیل می دهد. 

می توانید لوگو خود را در ویدئو قرار دهید تا فرد دیگری نتواند آن را به نام خود ثبت و استفاده کند.

محتوای ویدیو را شناسایی کرده و کاربران غیرمجاز را از دسترسی یا استفاده از آن منع می کند. سلب مسئولیت حق نسخه برداری نمی تواند به طور کامل از استفاده غیرمجاز ویدئو جلوگیری کند ، اما برای کسانی که ممکن است ادعا کنند اثر به آنها تعلق دارد ، چالشی ایجاد می کند.

Watermarking  یک روش عالی برای جاسازی نام تجاری ظریف در فیلم های آنلاین است. به عنوان مثال ، می توانید خطوط برچسب یا آرم را به عنوان راهی برای ارتقاء کسب و کار خود اضافه کنید. 

یک آدرس اینترنتی وب سایت ساده می تواند در جلب نظر بینندگان موثر باشد. فیلم های علامت گذاری شده را نمی توان به راحتی جدا کرد. از مالکیت محتوای ویدئو محافظت و شناسایی می کند.

اگر زمان زیادی را صرف برنامه ریزی ، ایجاد و ویرایش یک ویدیو می کنید ، ممکن است ادعای مالکیت آن توسط شخصی بسیار دلسرد کننده باشد. ویدئوهای علامت گذاری شده را نمی توان به راحتی از بین برد و مالکیت محتوا محافظت و مشخص شد.

واترمارک ویدئویی برای محافظت از کپی رایت

یکی از مشکلات عمده ای که بسیاری از تولید کنندگان محتوا ، از جمله تهیه کنندگان ویدئو با آن روبرو هستند ، دزدی آثارشان است. 

این امر توسعه مدلهایی را که مواد سرگرمی یا آموزشی به مصرف کنندگان ارائه می دهند ، تضعیف می کند و دستیابی به اهداف خود را برای مشاغل دشوار می کند.

برای محدود کردن دسترسی به آن محتوا و محدود کردن شانس کپی غیر مجاز ، می توان از قالب های خودکار مدرن برای محتوای ویدئویی استفاده کرد. 

طرف هایی که مایل به کپی و توزیع مجدد ویدئوی واترمارک شده به صورت غیرقانونی هستند ، ملزم به دور زدن سیستم های حفاظت از ویدئو برای دریافت نسخه ای از محتوای رمزگشایی شده هستند.

پس از انتشار یک نسخه رمزگشایی شده ، فناوری مورد استفاده برای محافظت از محتوا دیگر در محدود کردن دسترسی به آن اعمال نمی شود. به این ترتیب ، ویدیوی رمزگشایی شده می تواند بدون محدودیت مورد استفاده قرار گیرد یا در معرض کپی یا حتی توزیع مجدد قرار گیرد.

محتوای ویدئویی را می توان با استفاده از علامت گذاری دیجیتال محافظت کرد. این امنیت بیشتری در زنجیره برای جلوگیری از دسترسی و استفاده غیر مجاز از محتوا ارائه می دهد. واترمارک های تعبیه شده موارد استفاده مجاز از محتوا را مشخص می کند.

اگر واترمارک های تعبیه شده نشان دهد که استفاده از محتوا غیر مجاز است ، کپی یا پخش بلافاصله متوقف می شود و پیامی که دلیل این امر را توضیح می دهد نمایش داده می شود.

امنیت محتوای ویدئویی موثر به روشهای زیر به مالکان کمک می کند:

  • تضمین می کند که محتوا از طریق رسانه های متنوع و قالب های خودکار فایل ایمن شده است.
  • از محتوای ویدیو در پنجره های انتشار محافظت می کند.
  • مالکیت کپی رایت و حقوق استفاده از آن محتوا را اعلام می کند
  • از محتوا بدون دخالت در تجربه سرگرمی مصرف کنندگان محافظت می کند.
  • محتوا را در برابر تهدیدات احتمالی مانند کپی ، ضبط دوربین فیلمبرداری ، تبدیل فرمت ، به اشتراک گذاری همتا به همتا ، رمزگذاری و موارد دیگر محافظت می کند.

واترمارک ویدئویی به عنوان یک تاکتیک برندسازی

شبکه های اجتماعی همچنان در حال تکامل هستند و باعث می شود بسیاری از مشاغل از حضور مشتریان فعلی و بالقوه در آن استفاده کنند. پخش ویدئو و تولید ویدئوها در دسترسی ارگانیک و تعامل بینندگان جایی پیدا کرده است.

در عصر دیجیتال امروز ، ایجاد یک ویدئو آسان است. با این حال ، پس از ایجاد ویدئو ، می توانید از آن برای تبلیغ نام تجاری خود از طریق واترمارک استفاده کنید و در بازار رقابتی باقی بمانید. 

لوگوی محتوای ویدئویی حرفه ای به نظر می رسد و به بینندگان محتوا اجازه می دهد با شما ارتباط برقرار کنند.

افزودن واترمارک به فیلم ها با ایجاد یک لوگوی حرفه ای شروع می شود. لوگو با فرمت jpg به آسانی قابل تبدیل به پس زمینه ای شفاف است تا بتوان با حفظ تجربیات بینندگان ، آن را در ویدئوی شما مشاهده کرد. شما می توانید یک فایل با فرمت PNG برای لوگوی خود از طریق فتوشاپ ایجاد کنید یا از شخصی بخواهید که آن را برای شما طراحی کند.

لوگوی PNG را که شفاف است در ویدیوی خود قرار دهید. روشی که از ویدیوهای مارک با لوگو استفاده می کنید بستگی به دستگاهی که استفاده می کنید و ترجیحات کلی شما دارد.

در انتخاب تصویر علامت ، می توانید یک نماد یا لوگو را کانال کنید. برخی از کانال ها یک آرم را به عنوان علامت تجاری مارک تجاری انتخاب می کنند و این رویکرد باعث تقویت نام تجاری شما می شود. این به این دلیل است که وقتی شخصی ویدیوی شما را تماشا می کند ، لوگو را روی صفحه می بیند.

اگر هدف نهایی علامت نگاری شما جذب مشترکین بیشتر در آپارات یا یوتیوب است ، علامتی را انتخاب کنید که شبیه دکمه مشترک YouTube یا آپارات باشد. 

کاربران متوجه می شوند که می توانند از علامت شما برای عضویت در کانال شما استفاده کنند و این ممکن است منجر به تبدیل شود. هنگام ضبط ویدئوها ، به یاد داشته باشید که برای علامت گذاری در صفحه نهایی ویدیو باید یک علامت تجاری داشته باشید. بنابراین ، از قرار دادن اطلاعات مفید در پایین عکس خود اجتناب کنید.

واترمارک برای جلوگیری از سرقت

افزودن واترمارک به محتوای ویدئویی می تواند به صورت دستی یا آنلاین انجام شود. مهمترین چیز حفظ امنیت محتوا است. در حالی که علامت واترمارک می تواند از دسترسی افراد غیرمجاز به محتوای ویدئویی یا کپی آنها جلوگیری کند ، هنوز امکان حذف وب وجود دارد. 

اسکرابرهای وب ، به ویژه تجمع دهندگان شخص ثالث ، می توانند داده ها را برای کسب سود سرقت کنند ، حرکتی که می تواند سود شما را به خطر بیاندازد.

کاربران می توانند داده هایی مانند فیلم ، متن و تصاویر را از وب سایت ها برای منافع شخصی بردارند. 

آنها همچنین می توانند از آن برای انجام فعالیت های تجاری مانند تحقیقات بازار ، نظارت بر قیمت و مهاجرت وب سایت استفاده کنند. به عنوان مثال ، اگر چندین تصویر را در وب سایت خود بارگذاری کنید ، یک بازدید کننده می تواند عکسها را بدون علامت واترمار گرفته و بدون اجازه از آنها استفاده کند.

یک روش موثر برای محافظت از محتوای خود در برابر سرقت ، این است که هنگام ضبط ویدئو می توانید لوگو را در آن قرار دهید.

محدود کردن ویرایش و برش

با ایجاد مزاحمت کافی می توانید یک علامت نماد تعبیه شده را یک درجه بالاتر ببرید تا مطمئن شوید که محتوا با حداقل تغییرات قابل استفاده است. اگر علامت واترمارک فقط در قسمتی از تصویر ظاهر شود یا بسیار شفاف باشد ، می توان با ویرایش یا برش اصلی آن را حذف کرد.

به عنوان مثال ، اگر برخی دارایی ها را با حق رای دادن به اشتراک بگذارید ، هر دارایی دارای یک علامت در پایین است. هنگامی که صاحب حق امتیاز از تیم شما تأیید تصویر می خواهد ، می تواند به راحتی علامت را برداشته و مطالب بازاریابی را در دسترس عموم قرار دهد.

در حالی که ممکن است بخواهید دارایی شما به راحتی قابل دسترسی و مشاهده باشد ، حفظ امنیت آن نیز بسیار مهم است. یک واترمارک ایده آل برای پوشش بخش بزرگی از دارایی ایجاد کنید. یک راه حل برای اطمینان از گزینه های پیشرفته علامت گذاری برای جلوگیری از دسترسی غیر مجاز محتوا در نظر بگیرید.

چگونه می توان یک واترمارک به ویدیوی خود به صورت آنلاین اضافه کرد

ساده ترین راه برای شروع انتخاب قالب برای واترمارک یا بارگذاری فیلم است. می توانید با بارگذاری یک فایل با فرمت PNG یا جستجوی زیر "تصاویر" ، علامت را اضافه کنید. از ابزارهای دیجیتالی مخصوص برای شفاف سازی پس زمینه ویدئو استفاده کنید.

لایه علامت واترمارک را بکشید تا در موقعیت مناسب قرار گیرد و اندازه آن مناسب شود. اگر ویدئوی شما با متن یا تصویر همراه است ، با ویرایش رنگ ، چرخش ، طرح کلی و کدورت ، ظاهر علامت را برجسته کنید.

ویدیوی علامت گذاری صادر شده را ذخیره کنید ، آماده انتشار در رسانه های اجتماعی باشید. ابزارهای دیجیتالی می توانند با افزایش سادگی قرار دادن علامت روی محتوا ، از نام تجاری و محتوای شما محافظت کنند.

واترمارک آپارات

در هنگام آپلود ویدئو در آپارات یک گزینه قابل مشاهده است و آن واترمارک ویدئو است که پیش فرض روشن است که می تواند نام کانال را روی ویدئو ثبت کند.

واترمارک ویدئو آپارات

نحوه اضافه کردن واترمارک ویدئویی

در صورتی که تصمیم گرفتید از توصیه های ما پیروی کنید و این کار را انجام دهید ، چند نکته در مورد بهترین روش افزودن علامت ویدئویی در زیر آمده است.

اکثر برنامه های نرم افزاری ویرایش شایسته باید گزینه اضافه کردن واترمارک را داشته باشند - iMovies مطمئناً این کار را انجام می دهد و این معمولاً نرم افزار ترجیحی ما است.

اگر نرم افزار ویرایش شما فاقد آن است ، می توانید نرم افزار خاصی را برای واترمارک تهیه کنید.

اگر URL خود را به عنوان واترمارک اضافه می کنید ، ایده خوبی است که آن را در تمام طول ویدیو اضافه کنید. هدف اصلی نشان دادن آدرس اینترنتی شما ، و حتی هدف اصلی بسیاری از ویدئوها ، بازگرداندن بیننده به وب سایت شما است.

بنابراین بیننده را مجبور نکنید تا پایان ویدیو منتظر بماند تا آدرس را نشان دهد. به خصوص با توجه کم بینندگان ، شما می خواهید مطمئن شوید که URL به محض آماده شدن برای کلیک کردن روی سایت شما وجود دارد.

در مرحله بعد ، مطمئن شوید که علامت واترمارک در سمت چپ صفحه نمایش نگه داشته شده است. این را در نرم افزار ویرایش خود بررسی کنید ، زیرا ممکن است به طور پیش فرض در سمت راست قرار گیرد ، در این صورت ممکن است با آرم YouTube پوشانده شود.

هنگام قرار دادن واترمارک ، اندازه ، رنگ و سایر خصوصیات ، به ویژه کدورت را در نظر بگیرید. شما می خواهید یک علامت واترمارک باشد به این معنی که در زیر سطح قابل مشاهده است ، بر ویدئو مسلط نیست ، بنابراین پیش نمایش آن را بررسی کنید تا بررسی شود که آنجا وجود دارد اما مانند یک انگشت شست برجسته نیست!

نتیجه

با شیوه های علامت گذاری ، می توان از دسترسی ، استفاده و توزیع مجدد محتوای ویدئویی جلوگیری کرد. علاوه بر این ، می توانید از آن به عنوان یک تاکتیک مارک گذاری برای جلوگیری از خراشیدن وب و محدود کردن ویرایش و برش استفاده کنید. 

علامت گذاری خودکار موثرتر از علامت گذاری دستی است زیرا امنیت محتوا را افزایش می دهد و کارآمدتر است. برخی از برنامه های نرم افزاری ویژه دارای گزینه علامت گذاری برای ساده سازی روند علامت گذاری مطالب بدون تکیه بر متخصصان هستند.

سوال یا نظری دارید کامنت کنید موفق باشید. امیدواریم این آموزش از تاپ سایت 98 مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: cincopa

تگ: واترمارک

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.