logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

راهنمای کامل برای یافتن بهترین کلمات کلیدی

راهنمای کامل برای یافتن بهترین کلمات کلیدی
هدایت عباسی طراحی سایت

در این مقاله از تاپ سایت 98 قصد داریم به راهنمای کامل برای یافتن بهترین کلمات کلیدی بپردازیم. بهترین سایت ها را برای پیدا کردن کلمات کلیدی معرفی کنیم تا بتوانید در سئو seo موفق باشید.

کلمه کلیدی چیست؟

کلمه کلیدی برای هر کسب و کار دارای یک معنی است. مثلا یک فروشگاه اینترنتی موبایل اگر مطالبی در مورد آموزش Html بنویسد کاری بی معنی انجام داده است.

کلمات کلیدی باید در راستای کسب و کار شما باشد و به محصولات و خدمات شما مرتبط باشد.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی اولین و مهمترین بخش استراتژی SEO شما است.

قبل از شروع به نوشتن محتوا برای وب سایت خود ، باید عبارات جستجوی مناسب با حجم بالا را شناسایی کنید .

کلمات کلیدی SEO جهت محتوای شما را آگاه می کند و اطمینان می دهد که محتوای تولید شده مرتبط بوده و به راحتی در Google قابل جستجو است و این به طور خلاصه این است که تحقیق در مورد کلمات کلیدی چیست.

این معمولاً یک کار بسیار وقت گیر است و برای جستجوی جزئیات ، اعداد و مقایسه لیست طولانی کلمات کلیدی تلاش زیادی می کند. اما انجام این کار به طرز باورنکردنی بسیار مهم است . یک تحقیق کلمه کلیدی کامل پایه و اساس استراتژی SEO و توسعه محتوا خواهد بود.

کلمات کلیدی تحقیق چیست؟

تحقیقات کلمات کلیدی به عنوان فعالیت تجزیه و تحلیل و یافتن لیستی از کلمات کلیدی ارزشمند به منظور کپی نویسی SEO تعریف می شود . کلمات کلیدی یا عبارات جستجو ، اغلب راهنمای جهت گیری محتوا و استراتژی بازاریابی شما می شوند.

یک کلمه کلیدی می تواند شامل یک کلمه واحد باشد اما بیشتر اوقات از چند کلمه تشکیل شده است. به عنوان مثال ، " اصطلاحات جستجو " یک کلمه کلیدی است ، همانطور که " بهترین ابزار جستجوی کلمات کلیدی " است.

چرا تحقیقات کلمات کلیدی مهم است؟

یافتن عبارات جستجوی با حجم بالا به تنهایی کافی نیست. شما باید اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی سئو مورد استفاده در محتوای شما با نام تجاری ، محصول یا خدمات شما با کلمات کلیدی مورد استفاده مشتریان شما مطابقت دارد و اینجاست که تحقیقات کلمات کلیدی اتفاق می افتد.

یافتن بهترین کلمات کلیدی

هنگامی که تحقیقات کافی و کاملی را انجام داده اید ، تنها در آن صورت است که می توانید یک استراتژی سئو مناسب ایجاد کنید. با یک استراتژی خوب ، می توانید یک برنامه عملی دقیق برای رسیدن به اهداف خود ایجاد کنید.

 به عنوان مثال ، اگر در زمینه اجاره خانه های تفریحی فعالیت می کنید ، محتوای شما ممکن است حاوی کلمه کلیدی " اجاره خانه در تهران" باشد. اما بدون تحقیق مناسب کلمات کلیدی ، کلمه کلیدی مورد استفاده ممکن است " اجاره خانه در تهران " باشد.

یافتن بهترین کلمات کلیدی

اگرچه هنوز از نظر فنی یک اصطلاح صحیح است ، اما ممکن است ناسازگاری با آنچه مشتریان احتمالی شما در Google جستجو می کنند وجود داشته باشد.

کلمات کلیدی که برای استفاده انتخاب می کنید باید آنهایی باشند که مخاطبان مورد نظر شما در حال جستجو هستند . تنها در این صورت است که تلاش برای بهینه سازی صفحه شما ارزشمند خواهد بود.

اما مهمتر از همه ، دو کلمه کلیدی مشابه اغلب حجم جستجو ، روندها و سطح رقابت متفاوتی دارند. انتخاب یک کلمه کلیدی مرتبط تر و با حجم بیشتر می تواند نتایج بهتری را در مقایسه با سایر کلمات کلیدی معنایی یا مرتبط با آن به شما ارائه دهد.

نحوه انجام کلمات کلیدی تحقیق

روشهای زیادی برای انجام این کار وجود دارد ، چه به صورت دستی و چه با استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Keyword Tool  .

اما به هر روشی که انتخاب کنید ، چندین مرحله مهم وجود دارد که باید انجام دهید.

از تشریح اهداف خود تا اجرای طرح کلمات کلیدی خود ، این راهنمای دقیق گام به گام را برای انجام تحقیقات مناسب و دقیق کلمات کلیدی دنبال کنید:

 مرحله 1: موقعیت خود را مطالعه کنید

قبل از اینکه بفهمید بهترین کلمات کلیدی برای بهینه سازی صفحه خود کدام هستند ، بهتر است با غواصی عمیق شروع کنید تا در مورد موضوع یا زمینه خود بیشتر بیاموزید.

این می تواند ایده های خارج از جعبه را به شما ارائه دهد و به کشف زوایایی در استراتژی بازاریابی و SEO شما کمک کند که ممکن است قبلاً به آن فکر نکرده باشید.

در اینجا چند ایده در مورد نحوه مطالعه طاقچه خود آورده شده است :

  • با مشتریان فعلی خود صحبت کنید و آنها را بهتر بشناسید. از اصطلاحاتی که آنها هنگام توصیف نام تجاری ، شرکت ، محصول یا خدمات شما استفاده می کنند ، مطلع شوید.
  • سعی کنید از دیدگاه مشتریان بالقوه خود فکر کنید. اگر بخواهید پیشنهادات برند را به یک دوست بدهید ، چگونه در مورد آن صحبت خواهید کرد؟
  • در انجمن یا موضوعات آنلاین خود مانند انجمن ها و شبکه های رسانه های اجتماعی شرکت کنید. بحث ها را بخوانید و هرگونه درد را که در مورد موقعیت شما ذکر شده است بیابید.

مرحله دوم: اهداف خود را مشخص کنید

یک برنامه باید همیشه با تعیین هدف نهایی آغاز شود . اما قبل از آن ، شما باید سوالات مهم و درون نگرانه ای را بپرسید:

  • شما کی هستید؟
  • برند شما درباره چیست؟
  • چه چیزی شما را خاص می کند؟
  • وب سایت شما درباره چیست؟
  • چه وعده هایی در وب سایت خود می دهید؟

هنگامی که به طور موثر به این سوالات پاسخ دادید ، باید مشخص کنید که رسالت برند شما چیست . آیا می خواهید تعداد مشترکان را افزایش دهید؟ یا آیا هدف فروش تا تاریخ معینی دارید؟

بسیار مهم است که هدف خود را مشخص کنید زیرا جهت استراتژی و برنامه SEO شما را مشخص می کند. عبارات جستجو که در نهایت استفاده خواهید کرد باید با اهداف شما مطابقت داشته باشند و به طور ایده آل در قیف های بازاریابی محتوای مختلف تقسیم بندی شوند . 

اهداف شما همچنین هدف از کپی نویسی و محتوای SEO شما را مشخص می کند.

اهداف خود را بنویسید. رسم نمودارها. آنها را مستند کنید. اینها چارچوب و جهت مورد نیاز برای محتوای سطح بالا و استراتژی بازاریابی آنلاین شما را ارائه می دهند.

مرحله 3: لیستی از موضوعات مرتبط تهیه کنید

بر اساس دسته بندی اصلی برند خود و اهدافی که برای دستیابی به آنها هدف دارید ، آن را به مجموعه های موضوعی کوچکتر تقسیم کنید . لیستی از همه موضوعات مربوط به نام تجاری خود تهیه کنید که می خواهید در Google رتبه بندی شوند.

به عنوان مثال ، اگر شما یک برند FMCG هستید که در محصولات مراقبت شخصی مردان تخصص دارد ، برخی از موضوعاتی که به نام تجاری شما مربوط می شود می تواند موارد زیر باشد:

  • شستشوی صورت مردان
  • دئودورانت ضد تعریق
  • طاسی با الگوی مردانه

آنها باید موضوعاتی باشند که برای تجارت شما مهم هستند و به شخصیت خریداران شما مربوط می شوند . به این فکر کنید که مخاطبان مورد نظر شما در گوگل چه نوع موضوعاتی را جستجو خواهند کرد؟ بعداً می توان این مجموعه های موضوعی را به کلمات کلیدی مرتبط با آن موضوعات تقسیم کرد.

مرحله 4: لیستی از کلمات کلیدی ایجاد کنید

اکنون که دسته اصلی خود را به دسته های مختلف موضوعات فرعی تقسیم کرده اید ، می توانید شروع به ایجاد لیستی از کلیدواژه های کلیدی کنید. 

این کلمات کلیدی باید به موضوعات مختلف شما مرتبط باشند و مهمتر از همه ، عبارتهایی هستند که مخاطبان مورد نظر شما ممکن است در گوگل جستجو کنند .

کلمات کلیدی متمرکز ، مهم هستند زیرا پایه و اساس تحقیقات کلمات کلیدی شما خواهند بود. آنها موقعیت شما را مشخص کرده و رقبای شما را شناسایی می کنند.

اگر در فکر این هستید که چگونه می توانید کلید واژه های اصلی یا نام تجاری خود را پیدا کنید ، در واقع بسیار آسانتر از آنچه فکر می کنید است. 

تنها کاری که باید انجام دهید این است که پیشنهاد خود را تا آنجا که ممکن است ساده توصیف کنید و طرز فکر خود را در مورد چگونگی جستجوی افراد دیگر در گوگل(Google) جستجو کنید.

مرحله 5: از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی خوب استفاده کنید

ممکن است فرض کنید ، " آیا تحقیقات کلمات کلیدی با استفاده از ابزار کلمات کلیدی شروع نمی شود؟ "صادقانه بگویم هیچ پاسخ درست یا غلطی در آنجا وجود ندارد. اما یک مزیت آشکار به تحقیق عبارات جستجو از نام تجاری یا کسب و کار دیدگاه خود را وجود دارد در درجه اول .

این کار باعث می شود شما بیش از حد با کلمات کلیدی غرق نشوید و به شما کمک می کند تا دید وسیع تری برای محتوا و استراتژی SEO خود کسب کنید.

هنگامی که اهداف ، موضوعات و لیستی از کلمات کلیدی اصلی خود را مشخص کردید ، وقت آن است که از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای بهبود بیشتر عبارات جستجوی خود استفاده کنید .

یکی از گزینه ها استفاده از Google Keyword Planner است . متأسفانه گوگل فقط حجم تقریبی جستجو را ارائه می دهد. در عوض ، می توانید از ابزاری مانند Keyword Tool استفاده کنید . این اطلاعات بسیار بیشتری در اختیار شما قرار می دهد و به شما کمک می کند تا مسیر مناسب برای عبارات جستجوی خود را محدود کنید. علاوه بر این ، می تواند ایده های بیشتری در مورد کلمات کلیدی مرتبط ارائه دهد.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که موضوع (یا کلید واژه) را در کادر جستجو تایپ کنید و لیستی از کلمات کلیدی جایگزین ، از جمله کلمات کلیدی حاوی حروف اضافه و سوالات را در اختیار شما قرار می دهد :

یافتن بهترین کلمات کلیدی

مرحله 6: هدف جستجو را مطالعه کنید

افزودن کلمات کلیدی با حجم بالا برای افزایش رتبه برای صفحه ای که به راحتی کار می کرد. اما این روزها دیگر به این سادگی ها نیست . امروزه الگوریتم های جستجوی یادگیری ماشینی گوگل برای اطلاع از هدف جستجو ، عبارت های جستجو را با پرس و جوهای کاربر مقایسه می کنند .

منظور از جستجو عبارت است از قصد یا دلیلی که باعث می شود افراد در جستجوی یک عبارت خاص جستجو کنند. عوامل محرک بسیاری در پشت عادت های جستجوی افراد وجود دارد ، مانند:

  • چرا آنها جستجو می کنند؟
  • آیا آنها به دلیل داشتن سوال و پاسخ به آن سوال جستجو می کنند؟
  • آیا آنها به دنبال وب سایت خاصی هستند؟
  • آیا آنها به دنبال خرید چیزی هستند؟

سعی کنید خودتان را جای مخاطبان خود قرار دهید. چرا آنها موضوع شما را جستجو می کنند؟ آنها چگونه شرایط را کلید می زنند؟ آیا آنها به دنبال خرید چیزی هستند؟ یا آنها به دنبال خدمات برای حل یک مشکل خاص هستند؟

هنگامی که ایده خوبی از هدف جستجو در پشت خوانندگان یا مشتریان احتمالی دارید ، می توانید از آن برای تنظیم دقیق کلمات کلیدی خود استفاده کنید.

بدست آوردن لیستی از کلمات کلیدی با حجم بالا مربوط به نام تجاری یا موضوع شما بسیار عالی است. اما یافتن کلمات کلیدی که مستقیماً با  هدف جستجوی مخاطبان هدف شما مطابقت دارد ، حتی بهتر است.

 مرحله 7: کلمات کلیدی تعقیب کردنی را شناسایی کنید

کلمات کلیدی اغلب عبارتهای جستجوی کوتاهتری هستند که با موضوع یا دسته اصلی برند شما ارتباط تنگاتنگی دارند. 

از سوی دیگر ، کلمات کلیدی تعقیب کردنی بیشتر توصیفی هستند و اغلب مربوط به مجموعه های کوچکتر موضوعات فرعی برند شما هستند. تطبیق هدف جستجوی مخاطبان هدف شما با کلمات کلیدی تعقیب کردنی در مقایسه با کلمات کلیدی کوتاه بسیار ساده تر است.

به عنوان مثال ، اگر وب سایت شما مطالبی در مورد بررسی تجهیزات گلف منتشر کرده است ، استفاده از کلمات کلیدی تعقیب کردنی مانند " بهترین چوب گلف 9 چیست"  در مقایسه با کلمه کلیدی "چوب گلف"  مخاطبان بیشتری را جذب می کند .

کلمات کلیدی تعقیب کردنی معمولاً کلیک های کمتری می گیرند ، اما از آنجا که بر روی موضوع یا محصول خاصی متمرکز شده اند ، اغلب نرخ تبدیل بالاتری دارند .

 مرحله هشتم: درباره رقبای خود اطلاعات کسب کنید

انجام تحقیقات کلمات کلیدی در گوگل در مورد نام تجاری شما به تنهایی کافی نیست. همچنین باید از عملکرد رقبای خود آگاه باشید . هرچه منظر محتوایی صنعت خود را بهتر بشناسید ، برای سئو سایت شما بهتر خواهد بود.

درک رقابت پذیری کلمات کلیدی مختلف نیز به شما این امکان را می دهد تا واژه های جستجو را که رتبه بندی آنها بسیار دشوار است ، شناسایی کنید . اما مهمتر از همه ، شما قادر خواهید بود شکاف های فرصت کلیدواژه را پیدا کنید . این فرصت ها زمانی ایجاد می شوند که کلمات کلیدی مرتبط با برند یا صنعت شما را با سطح رقابت پایین تا متوسط ​​پیدا کنید .

برای یافتن این فرصت های کلمه کلیدی ، می توانید کلمات کلیدی را در رقبای خود جستجو کنید . نسخه پولی  Keyword Tool Pro  دارای عملکرد تجزیه و تحلیل رقبا است که دقیقاً همین کار را انجام می دهد. 

آدرس رقیب خود را در کادر جستجو وارد کنید و نتایج تمام کلمات کلیدی را که صفحه برای آنها رتبه بندی شده است نشان می دهد.

 پس از گذراندن این مراحل ، باید بینش کافی برای ایجاد یک محتوا و استراتژی SEO خوب داشته باشید . شما همچنین می توانید داده های کافی برای کپی نویسی SEO برای محتوای خود به دست آورید.

این که آیا شما یک وبلاگ متمرکز بر محتوا ، یک تجارت کوچک یا یک بازاریاب برند را اداره می کنید ، برای شروع محتوا و فعالیت های بازاریابی خود به تحقیقات کلید واژه نیاز خواهید داشت .

انجام کلمات کلیدی می تواند یک کار خسته کننده و وقت گیر باشد. اما بیشتر اوقات ، در بلندمدت بسیار خوب جواب می دهد.

یافتن بهترین کلمات کلیدی

چرا تحقیقات کلمات کلیدی مهمترین بخش SEO است؟

برای به دست آوردن ترافیک بیشتر از موتورهای جستجو ، باید بدانید که مردم در جستجوی آنلاین چه چیزی هستند و محتوایی تولید می کنند که کلمات کلیدی محبوب را هدف قرار می دهد. اگر محتوا را بدون تحقیق قبلی در مورد کلمات کلیدی تولید کنید ، شانس شما برای دریافت ترافیک معنی دار از موتورهای جستجو بسیار اندک است.

بهترین منبع کلمات کلیدی چیست؟

موتورهای جستجو خود بهترین منبع ایده های کلمات کلیدی هستند. ساده ترین راه برای یافتن کلمات کلیدی خوب از موتورهای جستجوی مختلف استفاده از ابزارهایی مانند Keyword Tool است.

چگونه می توانم بفهمم که چند نفر در یک ماه یک کلمه کلیدی خاص را در گوگل جستجو می کنند؟

ساده ترین و احتمالاً ارزان ترین راه برای به دست آوردن این داده ها استفاده از Keyword Tool Pro است. متناوباً ، می توانید Google Ads پولی را شروع کنید و ممکن است در نهایت بتوانید تعداد جستجوهای یک کلمه کلیدی در Google Keyword Planner را مشاهده کنید.

امیدواریم این آموزش برای شما عزیزان مفید باشد. سوال یا نظری دارید کامنت کنید.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98
دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.