logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

انواع هکرها ، از کلاه سیاه تا کلاه قرمز

انواع هکرها ، از کلاه سیاه تا کلاه قرمز
هدایت عباسی آموزش شبکه

در این مقاله از تاپ سایت 98 قصد داریم به بحث انواع هکرها بپردازیم. هکر به معنی خرابکار نیست ما انواع هکرها را داریم که بعضی از آنها مسئول امنیت یک محصول هستند و وجود آنها،قبل از ارئه محصول به بازار الزامی است. بسیاری از شرکت ها از هکرها برای تست امنیت محصول خود استفاده می کنند.

بهترین کار این است که برنامه نویسی را یاد بگیرید و در جهت صحیح و کسب درآمد از آن استفاده کنید. شما می توانید در بخش امنیت شرکت ها استخدام شوید.

معرفی

کامپیوتر و اینترنت محیط کار جهان را فراتر از تصور تغییر داده است. رایانه هایی که بخش عمده ای از زندگی ما را در اختیار گرفته اند ، تمام داده های ما از سوابق و دفاتر به رایانه ها منتقل شده است. اگرچه این نوع تغییر در کار ، بار فیزیکی کارگران را کاهش داده است ، اما احتمال سرقت اطلاعات را نیز افزایش داده است. افرادی که در سرقت داده ها یا آسیب رساندن به سیستم ها نقش دارند ، افرادی آگاه و دارای نیت اشتباه هستند که به عنوان هکر شناخته می شوند. انواع مختلفی از هکرها وجود دارد. بیایید نگاهی به تعداد انواع هکرها و انواع حملات و تکنیک های هکرها بیندازیم.

کلاه های سیاه ، سفید و خاکستری برای حرفه ای های امنیتی آشنا هستند ، اما با تکامل طیفی که شامل سبز ، آبی و قرمز می شود ، همه چیز آشفته می شود. انواع هکرهای جدید و قدیمی را بررسی کنید.

سه نوع هکر شناخته شده در دنیای امنیت اطلاعات وجود دارد: کلاه سیاه ، کلاه سفید و کلاه خاکستری. این توصیف کلاه های رنگی زمانی ایجاد شد که هکرها سعی کردند خود را متمایز کرده و هکرهای خوب را از بد جدا کنند.

ریشه برچسب های کلاه سیاه و سفید برگرفته از فیلم های غربی است ، جایی که قهرمانان فیلم از کلاه سفید استفاده می کردند و آنتاگونیست ها از کلاه سیاه استفاده می کردند.

امروزه رنگین کمان کلاه هکرها در حال گسترش است. در حالی که این اصطلاحات به خوبی شناخته نشده یا به خوبی مورد استفاده قرار نگرفته اند ، رنگهای جدیدتر کلاه ویژگیهای دیگر هکرها را توصیف می کند. از سبز تا قرمز تا آبی ، زمان نشان می دهد که آیا این نام های مستعار جا به جا می شوند یا نه.

انواع هکرها

کلاه سیاه ، سفید و خاکستری

هکر کلاه سیاه کسی است که به طور مخرب آسیب پذیری های سیستم های کامپیوتری یا شبکه ها را جستجو کرده و از آنها سوء استفاده می کند ، اغلب از بدافزارها و سایر تکنیک های هک برای آسیب رساندن استفاده می کند.

این هکرهای کلیشه ای اغلب قوانین را به عنوان بخشی از سوء استفاده از هکرها نقض می کنند و در شبکه های قربانیان نفوذ می کنند ، برای سرقت یا نابودی داده ها ، اختلال در سیستم ها ، انجام جاسوسی سایبری یا فقط برای سرگرمی.

در سوی دیگر طیف ، یک هکر کلاه سفید یک متخصص امنیتی است که برای یافتن آسیب پذیری های نرم افزاری ، سخت افزاری و شبکه هایی که کلاه سیاه می تواند آنها را بیابد و هدف قرار دهد استخدام شده است.

برخلاف کلاه سیاه ، کلاه سفید فقط زمانی شبکه ها را هک می کند که از نظر قانونی مجاز باشد. کلاه سفیدها که به عنوان هکرهای اخلاقی نیز شناخته می شوند ، همه آسیب پذیری ها را برای کارفرمای خود فاش می کنند.

کلاه سفید همچنین آسیب پذیری را برای فروشنده ای نشان می دهد که سخت افزار یا نرم افزار آن تحت تأثیر قرار گرفته است ، بنابراین ممکن است سیستم های دیگر مشتریان را وصله کند. تکنیک های هک کلاه سفید شامل آزمایش نفوذ و ارزیابی آسیب پذیری است.

از آنجا که همه چیز هرگز سیاه و سفید نیست ، وارد هکر کلاه خاکستری شوید. تلفیقی از کلاه های سیاه و سفید و خاکستری از آسیب پذیری های امنیتی بدون قصد مخرب مانند کلاه سفید استفاده می کند ، اما ممکن است از روش های غیرقانونی برای یافتن عیب ها استفاده کند.

آنها حتی ممکن است آسیب پذیری ها را برای عموم آزاد کنند یا جزئیات مربوط به آنها را با سود یک کلاه سیاه بفروشند.

هکرهای کلاه خاکستری نیز اغلب بدون اجازه یا اطلاع هدف هک می کنند. توصیف کلاه خاکستری همچنین برای دسته بندی هکرهایی استفاده می شود که ممکن است در یک مرحله از زندگی در فعالیت های هکری خود قانون را نقض کرده باشند اما از آن پس این حرکت را به یک هکر اخلاقی تر و کلاه سفید تبدیل کرده اند.

انواع هکرها

انواع هکرها

انواع مختلفی از هکرها وجود دارد. بیایید نگاهی به تعداد انواع هکرها و انواع حملات و تکنیک های هکرها بیندازیم.

سه نوع هکر معروف و سه نوع کمتر شناخته شده وجود دارد.

کلاه سبز ، آبی و قرمز؟

در طول سالها ، مردم سعی کرده اند کلاه را با رنگهای دیگر رنگ آمیزی کنند تا انواع مختلف هکرها را توصیف کنند. کلاه های سبز ، آبی و قرمز رنگین کمان را در بر می گیرند.

هکر کلاه سبز لزوما ایرلندی نیست ، هرچند برخی ممکن است چنین باشند. در عوض ، یک کلاه سبز وناب های هکر را توصیف می کند که اگرچه فاقد مهارت ها و آموزش فنی هک هستند ، اما مشتاق یادگیری ترفندهای تجارت هستند.

در دنیای مایکروسافت ، کلاه آبی بسیار شبیه به کلاه سفید عمل می کند: آنها توسط شرکت برای یافتن آسیب پذیری در محصولات منتشر نشده استفاده می شوند. کنفرانس BlueHat مایکروسافت برای تسهیل ارتباطات بین هکرها و مهندسان شرکت ایجاد شد.

در برخی از محافل ، یک کلاه آبی به عنوان یک هکر در حال انتقام تعریف شده است. هکرهای کلاه آبی نیز مانند کلاه سبزها هکرهایی هستند ، اما انتقام تنها انگیزه هکرهای کلاه آبی است، آنها تمایلی به تقویت مهارت های هک خود ندارند.

یک هکر کلاه قرمزی می تواند به شخصی اشاره کند که سیستم های لینوکس را هدف قرار می دهد.

با این حال ، کلاه های قرمز به عنوان هوشیار مشخص شده اند. مانند کلاه سفید ، کلاه قرمز نیز به دنبال خلع سلاح کلاه سیاه است ، اما روش این دو گروه تفاوت قابل توجهی دارد. به جای تحویل کلاه سیاه به مقامات ، کلاه قرمزها حملات تهاجمی را علیه آنها انجام می دهند تا آنها را از بین ببرند و اغلب کامپیوتر و منابع کلاه سیاه را از بین می برند.

هکتیویست

این نوع هکرها قصد هک وب سایت های دولتی را دارند. آنها خود را فعالانی معرفی می کنند که به عنوان هکتیویست شناخته می شوند. هکتیویست می تواند یک فرد یا دسته ای از هکرهای بی نام باشد که قصد آنها دسترسی به وب سایت ها و شبکه های دولتی است. داده های بدست آمده از پرونده های دولتی مورد دسترسی برای منافع شخصی یا سیاسی استفاده می شود.

دولت/ملت هکرهای حمایت شده

دولت هکرها را برای کسب اطلاعات در مورد سایر کشورها تعیین می کند. این نوع هکرها به عنوان هکرهای تحت حمایت دولت/ملت شناخته می شوند. آنها از دانش خود برای به دست آوردن اطلاعات محرمانه از سایر کشورها استفاده می کنند تا در برابر هرگونه خطر احتمالی برای کشورشان آماده باشند. اطلاعات حساس به شما کمک می کند تا در بالای هر موقعیتی قرار بگیرید ، اما از خطرات احتمالی جلوگیری کنید. آنها فقط به دولت خود گزارش می دهند.

Kiddies Script

این یک واقعیت شناخته شده است که نصف دانش همیشه خطرناک است. Script Kiddies انواع هکرهای آماتور در زمینه هک هستند. آنها سعی می کنند سیستم را با اسکریپت های دیگر هکرهای دیگر هک کنند. آنها سعی می کنند سیستم ها ، شبکه ها یا وب سایت ها را هک کنند. هدف این هک فقط جلب توجه همسالان آنها است. Script Kiddies نوجوانانی هستند که از روند هک اطلاعات کاملی ندارند.

توجه : هک جرم است و زندان و جریمه نقدی در پی دارد.

خودی مخرب یا افشاگر

این نوع هکرها شامل افرادی است که در یک سازمان کار می کنند و می توانند اطلاعات محرمانه را افشا کنند. هدف پشت پرده افشاگری ممکن است کینه شخصی با سازمان باشد یا فرد ممکن است با فعالیت های غیرقانونی درون سازمان برخورد کرده باشد. دلیل افشاء ، قصد پشت پرده را مشخص می کند. این افراد به عنوان افشاگران معروف هستند.

نتیجه

اطلاعات به طور گسترده از طریق اینترنت در دسترس است. افراد مشتاق می توانند بلافاصله یاد بگیرند و با آنها سازگار شوند. هدف هک چیزی است که هکرها را از یکدیگر متمایز می کند.

این دانش برای آسیب رساندن به افراد یا دولتها یا برای منافع شخصی مورد استفاده قرار می گیرد که هکرها را خطرناک می کند.

انواع حملات هکرها از سازمانی به سازمان دیگر متفاوت است. شدت و نوع حمله بستگی به توانایی هکرها در یافتن روزنه و نفوذ به سیستم امنیتی دارد. این امر چالش بزرگی را برای سازمان ها و دولت ها ایجاد کرده است که باید با آن به روز شوند

سوال یا نظری دارید کامنت کنید.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: jigsawacademy

تگ: هک هکر

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.