logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

Domain Authority چیست و چرا اهمیت دارد؟

Domain Authority چیست و چرا اهمیت دارد؟
هدایت عباسی طراحی سایت

در این مقاله از تاپ سایت 98 قصد داریم به سراغ دامین اتوریتی و پیج اتوریتی برویم.

Domain Authority (DA) یک رتبه بندی موتورهای جستجو است که توسط Moz ایجاد شده است و پیش بینی می کند که چقدر احتمال دارد یک وب سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) رتبه بندی شود. نمرات Domain Authority از یک تا 100 متغیر است و نمرات بالاتر مربوط به احتمال رتبه بندی بیشتر است.

Domain Authority بر اساس داده های فهرست وب Link Explorer است و از ده ها عامل در محاسبات خود استفاده می کند.

محاسبه واقعی Domain Authority خود از یک مدل یادگیری ماشین برای یافتن الگوریتم "بهترین تناسب" استفاده می کند که داده های لینک ما را با رتبه بندی هزاران نتایج جستجوی واقعی که به عنوان استانداردهایی برای مقابله با آنها استفاده می کنیم ، ارتباط نزدیکی دارد.

اعتبار دامنه Domain Authority چگونه محاسبه می شود؟

اعتبار دامنه با ارزیابی عوامل متعددی از جمله پیوند دامنه های ریشه و تعداد کل پیوندها به یک نمره DA محاسبه می شود. این امتیاز می تواند هنگام مقایسه وب سایت ها یا ردیابی "قدرت رتبه بندی" یک وب سایت در طول زمان مورد استفاده قرار گیرد Domain Authority یک عامل رتبه بندی گوگل نیست و تاثیری بر SERP ها ندارد.

از زمان به روزرسانی Domain Authority 2.0 در اوایل سال 2019 ، محاسبه نمره DA یک دامنه از پیش بینی های الگوریتم یادگیری ماشین در مورد اینکه گوگل چقدر از این دامنه در نتایج جستجوی خود استفاده می کند ، ناشی می شود.

اگر دامنه A بیشتر در Google SERP ظاهر شود تا دامنه B ، ما انتظار داریم DA دامنه A بالاتر از DA دامنه B باشد. درباره به روز رسانی Domain Authority و نحوه بحث و گفتگو با تیم خود با این ارائه بیشتر بیاموزید ، یا نحوه استفاده از معیارهای DA 2.0 را با این کاغذ سفید جامع بررسی کنید.

از آنجا که DA مبتنی بر محاسبات یادگیری ماشین است ، نمره سایت شما غالباً با نوسان بیشتر ، تعداد کمتر یا نقاط مختلف داده و در محاسبات گنجانده می شود. به عنوان مثال ، اگر facebook.com  یک میلیارد لینک جدید به دست آورد ، DA هر سایت دیگر نسبت به فیس بوک کاهش می یابد. از آنجا که دامنه های معتبرتر مانند فیس بوک دارای پروفایل پیوندهای بزرگتر خواهند بود ، بیشتر اسلات های با DA بالا را اشغال می کنند و فضای کمتری را در انتهای بالاتر مقیاس برای سایر دامنه هایی با پروفایل پیوند قوی تر می گذارند.

بنابراین ، افزایش نمره شما از 20 به 30 بسیار آسان تر از افزایش آن از 70 به 80 است. به همین دلیل ، مهم است که از Domain Authority به عنوان یک معیار مقایسه ای و نه مطلق استفاده کنید.

چگونه می توانم Domain Authority سایت خود را بررسی کنم؟

شما می توانید با استفاده از لینک اکسپلوررMoz ،MozBar  نوار ابزار SEO رایگان Moz ، یا در بخش تجزیه و تحلیل SERP در Keyword Explorer ، از Domain Authority هر وب سایت مطلع شوید.

معیارهای Domain Authority همچنین در همه کمپین های Moz Pro ، Moz API و ده ها پلتفرم SEO و بازاریابی آنلاین در سراسر وب گنجانده شده است.

برای بررسی دامین اتوریتی دامنه خود را به صورت رایگان کلیک کنید:

دامین اتوریتی را بررسی کنید

نمره خوب یا متوسط ​​Domain Authority چیست؟

به طور کلی ، سایت هایی با تعداد زیادی پیوند خارجی با کیفیت بالا مانند wikipedia.com یا google.com در انتهای بالای مقیاس Domain Authority قرار دارند ، در حالی که مشاغل کوچک و وب سایت هایی با پیوندهای ورودی کمتر ممکن است DA بسیار پایین تری داشته باشند.

نمرات بررسی لیست Moz از 500 سایت برتر در وب می تواند به شما در درک تأثیر Domain Authority و سایر معیارهای مبتنی بر پیوند بر رتبه و محبوبیت یک سایت کمک کند. یک وب سایت کاملاً جدید همیشه با امتیاز Domain Authority یک شروع می شود و این امتیاز با افزایش بک لینک های معتبر و بیشتر سایت در طول زمان افزایش می یابد.

از آنجا که Domain Authority پیش بینی کننده توانایی سایت برای رتبه بندی در محدوده رقابتی منحصر به فرد آن است ، نباید DA مورد نظر خود را در خلا انتخاب کنید.

به نمرات DA برای سایتهایی که مستقیماً در SERP با آنها رقابت می کنید نگاه کنید و نمره بالاتری نسبت به رقبای خود داشته باشید.

DA هنگام جستجو در سایت هایی که در SERP های مورد نظر شما هستند ممکن است دارای پروفایل پیوند قوی تری نسبت به شما، رقبای واقعی شما، به عنوان معیار مقایسه ای باشد.

از آنجا که معیار نسبی است ، چیزی به عنوان نمره کاملاً خوب ، متوسط یا بد Domain Authority وجود ندارد. فقط نمرات "خوب" ، "متوسط" یا "بد" در چارچوب یک چشم انداز رقابتی خاص وجود دارد.

چگونه می توانم اعتبار دامنه خود را افزایش دهم؟

بهترین راه برای تأثیرگذاری بر معیارهای Domain Authority ، بهبود سلامت کلی سایت شما با تمرکز ویژه بر کیفیت و کمیت پیوندهای خارجی است که به سایت شما اشاره می کند.

از آنجا که Domain Authority تعداد زیادی از داده ها را جمع آوری می کند ، تأثیر مستقیم بر روی آن دشوار است.

این معیار برای پیش بینی میزان رقابت یک سایت در نتایج جستجوی گوگل است ، و از آنجا که گوگل عوامل زیادی را در رتبه بندی خود در نظر می گیرد ، معیاری که سعی می کند تعیینات خود را تقریب بزند باید تعداد و پیچیدگی عوامل مشابهی را شامل شود.

چرا Domain Authority من تغییر کرد؟

از آنجا که Domain Authority شامل معیارها و محاسبات متعددی است ، تعیین دقیق علت تغییر می تواند یک چالش باشد. اگر نمره شما بالا یا پایین رفته است ، عوامل تأثیرگذار بالقوه زیادی از جمله موارد زیر وجود دارد:

رشد نمایه پیوند شما هنوز در فهرست وب ما ثبت نشده است.

بالاترین سایتها رشد پیوند قابل ملاحظه ای را تجربه کردند و روند مقیاس بندی را دچار اختلال کردند.

پیوندهایی را از مکانهایی کسب کرده اید که در رتبه بندی Google سهیم نیستند.

ما بیشتر یا کمتر از دامنه های پیوند دهنده شما (در فهرست خود گنجانده ایم) نسبت به خزیدن قبلی داشته ایم.

قدرت دامنه شما در انتهای پایین طیف نمره گذاری قرار دارد و بنابراین بیشتر تحت تأثیر نوسانات مقیاس بندی قرار می گیرد.

سایت شما تحت تأثیر پیاده سازی Domain Authority 2.0 در سال 2019 قرار گرفت ، که باعث کاهش 6 درصدی میانگین DA در همه وب سایت ها به دلیل بازسازی شد.

بهبود و نحوه محاسبه DA

کلید درک نوسانات دامین اتوریتی این است که بدانید نمره هر دامنه به مقایسه دامنه های دیگر در مقیاس DA بستگی دارد ، به طوری که حتی اگر یک وب سایت SEO خود را بهبود بخشد ، نمره Authority آن ممکن است همیشه این را نشان ندهد. بیایید ببینیم که رتبه بندی "بهترین" به عنوان یک تصویر نظری چگونه عمل می کند:

اگر سنگاپور بهترین کیفیت هوا را در سال 2020 داشته باشد و سپس آن را در سال 2021 حتی بیشتر بهبود بخشد ، آیا تضمین می شود که در رتبه 1 بهترین کیفیت هوا باقی بماند؟ اگر دانمارک نیز کیفیت هوای خود را بهبود بخشد ، یا اگر نیوزلند در سال 2021 پس از حذف از رتبه بندی در سال 2020 به سیستم رتبه بندی با کیفیت هوا بسیار بالا بپیوندد ، چه؟

شاید رتبه های 2 تا 10 همه بهبود چشمگیری داشته باشد و سنگاپور با این که هوا در آن زمان بهتر شده است به رتبه 11 سقوط کرده است. از آنجا که مقیاس خود تغییر کرده است ، رتبه سنگاپور می تواند مستقل از هرگونه اقدام (یا عدم فعالیت) از طرف آنها تغییر کند.

Domain Authority به روشی مشابه کار می کند. از آنجا که مبتنی بر یادگیری ماشین است و دائماً با هر وب سایت دیگری در مقیاس مقایسه می شود ، پس از هر به روزرسانی ، محاسبه مجدد به این معناست که نمره یک سایت معین می تواند پایین بیاید حتی اگر آن سایت مشخصات پیوند خود را بهبود بخشیده باشد.

طبیعت یک سیستم نسبی و مقیاس پذیر چنین است. بنابراین و این به اندازه ای مهم است که بار دیگر بر آن تأکید کنیم، نمرات مقامات بهتر است به عنوان معیارهای مقایسه ای و نه معیارهای مطلق تلقی شوند.

دامین اتوریتی در مقابل پیج اتوریتی

در حالی که دامین اتوریتی Domain Authority قدرت پیش بینی رتبه بندی کل دامنه ها یا زیر دامنه ها را اندازه گیری می کند ، پیج اتوریتی Page Authority قدرت صفحات فردی را اندازه گیری می کند.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: moz

تگ: سئو

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.