logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

Keylogger چیست؟ | آموزش هک

Keylogger چیست؟ | آموزش هک
هدایت عباسی آموزش شبکه

Keyloggers یا keystroke loggers برنامه های نرم افزاری یا دستگاه های سخت افزاری هستند که فعالیت ها (کلیدهای فشرده شده) یک صفحه کلید را ذخیره و به هکر ارسال می کند، Keylogger نوعی نرم افزار جاسوسی است که کاربران از ردیابی خود بی اطلاع هستند.

Keyloggers را می توان برای اهداف مختلف استفاده کرد. هکرها ممکن است از آنها برای دسترسی مخرب به اطلاعات خصوصی شما استفاده کنند ، در حالی که کارفرمایان ممکن است از آنها برای نظارت بر فعالیت های کارکنان استفاده کنند.

برخی از keyloggers همچنین می توانند صفحه نمایش شما را در فواصل زمانی تصادفی ضبط کنند. اینها به عنوان ضبط کننده صفحه نمایش شناخته می شوند. نرم افزار Keylogger معمولاً ضربه زدن به کلید شما را در یک فایل کوچک ذخیره می کند ، که بعداً به آن دسترسی پیدا می کنید یا به طور خودکار برای شخصی که اقدامات شما را نظارت می کند ایمیل می شود.

چگونه Keylogger وارد رایانه شما می شود؟

Keylogger را می توان به هر طریقی بر روی رایانه شما نصب کرد. هر کسی که به کامپیوتر شما دسترسی دارد می تواند آن را نصب کند.

keylogger می تواند به عنوان بخشی از یک ویروس یا هر برنامه کاربردی باشد. این بخشی از دلایلی است که شما همیشه باید مطمئن باشید که فایل ها را از یک منبع قابل اعتماد دانلود می کنید.

نرم افزار Keylogger

keyloggers نرم افزاری با دسترسی از راه دور است که می توانند اجازه دسترسی به داده های ثبت شده محلی از یک مکان دور را بدهند. این ارتباط با استفاده از یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:

بارگذاری داده ها در وب سایت ، پایگاه داده یا سرور FTP.

ارسال دوره ای اطلاعات به آدرس ایمیل از پیش تعیین شده.

انتقال بی سیم داده ها از طریق یک سیستم سخت افزاری متصل.

نرم افزاری که امکان ورود از راه دور به دستگاه محلی شما را فراهم می کند.

ویژگی های اضافی که برخی از keyloggers های نرم افزاری با آن ارائه می دهند می توانند اطلاعات اضافی را بدون نیاز به فشار کلیدهای صفحه کلید به عنوان ورودی ضبط کنند. آنها عبارتند از:

ورود به سیستم کلیپ بورد، هر چیزی که می تواند در کلیپ بورد کپی شود ضبط می شود.

ورود به صفحه، عکسهای تصویری به طور تصادفی از صفحه کامپیوتر شما ثبت می شوند.

کنترل ضبط متن ، API ویندوز به برنامه ها اجازه می دهد تا مقدار متن برخی از کنترل ها را درخواست کنند ، به این معنی که رمز عبور شما حتی در پشت یک ماسک رمز عبور (ستاره هایی که هنگام تایپ گذرواژه خود در یک فرم مشاهده می کنید) ممکن است ضبط شود.

ردیابی فعالیتها از جمله ثبت پوشه ها ، برنامه ها و پنجره های باز شده و همچنین احتمالاً اسکرین شات هر کدام.

ضبط سوالات موتورهای جستجو ، مکالمات پیام فوری ، بارگیری FTP به همراه سایر فعالیتهای اینترنتی.

سخت افزار Keylogger

keyloggers مبتنی بر سخت افزار می تواند فعالیتهای شما را بدون هیچ گونه نرم افزاری به طور کامل نظارت کند. نمونه هایی از این موارد عبارتند از:

سخت افزار صفحه کلید - این لاگرها به صورت قطعه ای از سخت افزار که در جایی بین صفحه کلید و رایانه قرار گرفته است ، معمولاً در طول اتصال کابل صفحه کلید ظاهر می شوند. البته روشهای پیاده سازی پیشرفته تری وجود دارد که از نمایان شدن هر دستگاه در خارج جلوگیری می کند.

این نوع keylogger سخت افزاری مفید است زیرا به هیچ نرم افزاری وابسته نیست و توسط هیچ نرم افزاری قابل تشخیص نیست.

صفحه کلید بی سیم - ممکن است سیگنال های ارسال شده از صفحه کلید بی سیم به گیرنده آن توسط یک sniffer بی سیم رهگیری شود.

همپوشانی صفحه کلید - همپوشانی در موارد سرقت دستگاههای خودپرداز رایج است که در آن دزدان شماره PIN کاربر را ضبط می کنند. این دستگاه طوری طراحی شده است که با دستگاه ترکیب شود تا مردم از حضور آن بی اطلاع باشند.

چگونه می توان Keylogger را شناسایی و حذف کرد؟

روش های مختلفی برای تشخیص keylogger وجود دارد ، اگرچه هیچ کدام روش اصلی نیستند ، بنابراین اگر دلایل دارید که رایانه شما دارای keylogger است ، توصیه می کنیم انواع مختلفی از این تاکتیک ها را امتحان کنید:

با اجرای آنتی ویروس خود شروع کنید ، که اغلب می تواند یک keylogger را در سیستم شما تشخیص دهد.

برای بررسی انواع خاصی ، برنامه ای مانند Spybot Search and Destroy یا MalwareBytes را اجرا کنید.

لیست وظایف خود را با فشار دادن ctrl+alt+del در Windows بررسی کنید. وظایف در حال اجرا را بررسی کنید ، و اگر با هیچ یک از آنها آشنا نیستید ، آنها را در یک موتور جستجو جستجو کنید.

هارد دیسک خود را برای جدیدترین فایل های ذخیره شده اسکن کنید. به محتویات هر پرونده ای که اغلب به روز می شود نگاه کنید ، زیرا ممکن است گزارش ها باشند.

از ابزار پیکربندی سیستم خود برای مشاهده برنامه هایی که هنگام راه اندازی رایانه بارگیری می شوند استفاده کنید. با تایپ کردن "msconfig" در کادر اجرا می توانید به این لیست دسترسی پیدا کنید.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: veracode

تگ: هک هکر

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.