logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

گوگل درایو چیست؟

گوگل درایو چیست؟
هدایت عباسی اینترنت

در این مقاله از تاپ سایت 98 قصد داریم به معرفی گوگل درایو بپردازیم.

گوگل درایو یک سرویس رایگان از گوگل است که به شما امکان می دهد فایل ها را بصورت آنلاین ذخیره کرده و در هر کجا با استفاده از ابر به آنها دسترسی پیدا کنید.

Google Drive همچنین برای ایجاد اسناد ، صفحات گسترده ، ارائه ها و موارد دیگر به برنامه های رایگان مبتنی بر وب دسترسی می دهد.

چرا از Google Drive استفاده کنیم؟

Google Drive یکی از محبوب ترین سرویس های ذخیره سازی ابری است که امروزه در دسترس است. اگر قبلاً از سرویس ذخیره سازی مبتنی بر ابر مانند Google Drive استفاده نکرده اید ، یک لحظه وقت بگذارید تا مزایای آنلاین نگه داشتن فایل های خود را بدانید.

از آنجا که فایل ها از هر رایانه ای با اتصال به اینترنت قابل دسترسی هستند ، گوگل درایو نیازی به ایمیل یا ذخیره فایل در درایو USB را حذف می کند و از آنجا که Drive به شما امکان می دهد فایل ها را به اشتراک بگذارید ، کار با دیگران بسیار آسان تر می شود.

مثلا اگر قصد دارید فایل هایی را در اختیار همه افراد یا گروهی از افراد قرار دهید گوگل درایو بسیار برای این کار مناسب است و به خرید هاست نیاز ندارید.

گوگل درایو چگونه کار می کند؟

گوگل درایو  Google Drive را یک هارد دیسک در نظر بگیرید که به شما این امکان را می دهد که طیف وسیعی از انواع فایل - اسناد ، عکس ها ، صدا و فیلم - را در سرورهای Google یا "ابر" بارگذاری و ذخیره کنید. همچنین می تواند به عنوان یک راه حل پشتیبان گیری یا راهی برای آزادسازی فضا در دستگاه شما عمل کند.

برای درک دلیل محبوبیت Google Drive ، توجه به این نکته ضروری است که برای کارکرد یکپارچه با Google ساخته شده است و یکی از بهترین ویژگی های گوگل درایو ادغام آن با مجموعه آفیس Google از برنامه های بومی ابر است که اگر تجربه کار با Microsoft Office را داشته باشید ، آشنا به نظر می رسد.

اکثر کاربران به سمت این برنامه ها می روند که شامل Google Docs ، Sheets ، Slides و موارد دیگر می شود. آنها نه تنها به شما امکان ایجاد و ویرایش اسناد را می دهند ، بلکه به ابزارهای بصری مجهز هستند که امکان همکاری در زمان واقعی را فراهم می کند.

ایجاد فایل در Google Drive

Google Drive فقط فایل های شما را ذخیره نمی کند. همچنین به شما امکان می دهد اسناد را با برنامه های بهره وری خود ایجاد ، به اشتراک بگذارید و مدیریت کنید.

اگر تا به حال از مجموعه ای مانند Microsoft Office استفاده کرده اید ، برخی موارد در مورد برنامه های Google Drive ممکن است آشنا به نظر برسند. به عنوان مثال ، انواع فایل هایی که می توانید با آنها کار کنید شبیه فایل هایی هستند که می توانند با برنامه های مختلف Microsoft Office ایجاد شوند.

در زیر انواع فایل هایی که می توانید ایجاد کرده و در Google Drive به اشتراک بگذارید آمده است:

google docs logo Documents : برای نوشتن نامه ها ، بروشورها ، مقالات و سایر فایل های مبتنی بر متن مشابه اسناد Microsoft Word

google sheets logo Spreadsheets : برای ذخیره و سازماندهی اطلاعات مشابه کتابهای کار Microsoft Excel

google slides logo Presentations : برای ایجاد نمایش اسلاید شبیه ارائه Microsoft PowerPoint

google forms logo Forms : برای جمع آوری و سازماندهی داده ها

google drawings logo Drawings : برای ایجاد گرافیک یا نمودارهای برداری ساده

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: edu.gcfglobal

تگ: گوگل

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.