logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

تفاوت واتساپ و واتساپ بیزینس

تفاوت واتساپ و واتساپ بیزینس
محمد حسین طالش پور اینترنت

در سال 2009 شرکت فیسبوک تصمیم به خرید پیام رسانی گرفت که هم اکنون تبدیل به محبوب ترین پیام رسان موبایل در جهان شده است. واتساپ، هم اکنون حدود 2 میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد. این پیام رسان در عین سادگی، محیط کاربری دلپسندی دارد و یک ابزار مفید برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده است.

همین محبوبیت و رابط کاربری جذاب موجب شد که صاحبان کسب و کار از واتساپ برای انجام امور تجاری خود و ارتباط با مشتریان استفاده کنند. اما از آنجا که واتساپ برای امور شخصی و روزانه ساخته شده بود، شرکت فیسبوک تصمیم به ارائه اپلیکیشنی مشابه واتساپ اما با قابلیت های متنوع و بیشتری برای انجام امور تجاری گرفت. در ژانویه 2018 اپلیکیشن واتساپ بیزینس برای صاحبان کسب و کار عرضه شد.

تفاوت واتساپ بیزینس با واتساپ معمولی چیست؟

همانطور که گفته شد واتساپ بیزینس علاوه بر داشتن ویژگی های واتساپ معمولی، شامل موارد اضافه ای مخصوص مدیریت کسب و کار و ارتباط با مشتریان است.

در اینجا به بیان این تفاوت ها و توضیح هر کدام از انها میپردازیم:

  • تفاوت در لوگو
  • درج مشخصات کاری در پروفایل
  • پیام خوش آمد گویی (greeting message)
  • برچسب گذاری (Labels)
  • لینک کوتاه (Short Link)
  • پیام عدم سرویس دهی (Away message)
  • پاسخ های سریع (Quick replies)
  • آمار ها (Statistics)
  • موارد دیگر

تفاوت در لوگو

اولین تفاوت واتساپ و واتساپ بیزینس که به چشم می آید، تفاوت در لوگوی این دو اپلیکیشن است. همانطور که در عکس زیر مشاهده می کنید، در لوگوی واتساپ بیزینس حرف انگلیسی B به چشم میخورد. درحالیکه در لوگوی واتساپ معمولی، تصویر یک تلفن در وسط دیده می شود.

لوگو واتساپ و واتساپ بیزینس

درج مشخصات کاری در پروفایل

یکی از ویژگی های منحصر به فرد واتساپ بیزینس، امکان وارد کردن مشخصات کاری و تجاری شما در پروفایلتان است. اطلاعاتی از قبیل نوع کسب و کار، ادرس محل کار شما، ایمیل ، آدرس وبسایت و ساعات کاری. با وجود این ویژگی، مشتریان  شما اطلاعات اولیه در مورد بیزینس شما را بدست می اورند.

درج مشخصات کاری در پروفایل

پیام خوش آمد گویی (greeting message)

این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا پیامی پیش فرض که معرف شما و کسب و کارتان است ، تنظیم کنید. بدین صورت هر زمان مشتری جدیدی به شما پیام دهد ، پیغام از پیش تنظیم شده به صورت خودکار برایش ارسال میگردد. همچنین مشتریانی که بیش از 14 روز با شما در ارتباط نبودند هم این پیام را دریافت خواهند کرد. با استفاده از این ویژگی میتوانید در وقت خود صرفه جویی کنید و توضیحات روتین درباره کسب و کار خودتان را در قالب پیامی پیشفرض برای مشتریان جدید، به طور خوکار ارسال نمایید.

پیام خوش آمد گویی

برچسب گذاری (Labels)

سازماندهی خوب یک عامل کلیدی برای هر کسب و کاری است که می خواهد در بلندمدت موفق شود. ویژگی برچسب‌ها در واتساپ بیزینس به شما کمک می‌کند حساب خود را مرتب نگه دارید. شما می توانید برچسب های مختلفی را برای هر چت اختصاص و آنها را در رنگ های گوناگون قرار دهید.

شما میتوانید مشتری های خود را به دسته های مختلفی تقسیم بندی کنید و برای هر دسته برچسب مخصوص با رنگ خاصی اختصاص دهید. بدین صورت هنگام پیام دادن و دریافت سفارشات، کار به مراتب راحت تری خواهید داشت.

برچسب گذاری

لینک کوتاه (Short Link)

مانند واتساپ معمولی، واتس اپ بیزینس هم می‌تواند برای هر شخص یک لینک کوتاه اختصاصی بسازد. اما با این تفاوت که واتساپ بیزینس این کار را به صورت خودکار انجام میدهد تا مشتریان به راحتی بتوانند کسب و کار شما در واتساپ را پیدا کنند.

پیام عدم سرویس دهی (Away message)

با استفاده از این ویژگی ، اگر در دسترس نیستید و یا زمان کاری شما به اتمام رسیده، می‌توانید پیام‌هایی را تنظیم کنید تا به مشتریان خود اطلاع دهید که پس از بازگشت با آنها تماس خواهید گرفت. بدین صورت اگر مشتری در زمان های گفته شده پیامی برای شما ارسال کند، این پیغام به صورت خودکار برای او ارسال خواهد شد.

پیام عدم سرویس دهی

پاسخ های سریع (Quick replies)

به عنوان یک صاحب کسب و کار، ممکن است از مشتریان جدید سؤالاتی دریافت کنید که قبلاً بارها به آنها پاسخ داده اید. برای جلوگیری از دوباره کاری و اتلاف وقت خود، میتوانید پیامی پیشفرض تنظیم کنید تا در جواب سوالات و پیام هایی مشخص، برای مشتری ارسال شوند.

پاسخ های سریع

آمار ها (Statistics)

یکی از قسمت های قابل توجه و جالب واتساپ بیزینس، بخش آمارها می باشد. شما می توانید با استفاده از این ویژگی، به برخی از آمار های ابتدایی دسترسی داشته باشید. بدین صورت میتوانید تعامل بهتر و بیشتری با مشتریان خود داشته و از بازدهی و پیشرفت کار خود مطلع شوید. در این قسمت قادر هستید تعداد پیام های ارسالی، دریافتی، خوانده شده، تحویل گرفته شده و.. را مشاهده کنید.

آمارها

موارد دیگر

واتساپ بیزینس شامل ویژگی های منحصر به فرد دیگر نیز می باشد.

مانند امکان جست و جوی دقیق تر نسبت به واتساپ معمولی، کاتالوگ معرفی محصول و امکان ثبت نام با شماره تلفن ثابت. همچنین واتساپ بیزیس همانند واتساپ معمولی، دارای نسخه دسکتاپ می باشد.

ویژگی دیگری که قرار است به این اپلیکیشن اضافه شود، امکان ورود به یک حساب کاربری با چند دستگاه مختلف است. بدین صورت میتوانید همراه با شریک های تجاری خود، یک اکانت واتساپ را مدیریت کنید.

در این مقاله سعی کردیم تفاوت های واتساپ و واتساپ بیزینس را به طور ساده و جامع برای شما عزیزان شرح دهیم. نکته ای که در این بین وجود دارد این است که حتی اگر دارای بیزینس و تجارت خاصی نیستید، میتوانید از واتساپ بیزینس به عنوان واتساپ دوم خود و برای کارهای عادی روزمره نیز استفاده کنید.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: makeuseof

تگ: واتساپ

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.