logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

آموزش ذخیره لایو اینستاگرام

آموزش ذخیره لایو اینستاگرام
محمد حسین طالش پور اینترنت

در این مقاله از تاپ سایت 98 قصد داریم با نحوه ذخیره لایو اینستاگرام آشنا شویم. ما چندین روش برای ذخیر لایو داریم.

در دنیای امروزی و عصر ارتباطات کمتر کسی پیدا می شود که درباره اینستاگرام نشنیده باشد. این برنامه پرطرفدار شرکت فیسبوک هم اکنون بیش از یک میلیارد کاربر در سرتاسر دنیا دارد و از این نظر جزو محبوب ترین شبکه های اجتماعی محسوب می شود.

اینستاگرام جایی برای به اشتراک گذاری عکس ها، ویدیوها، تجربه ها و آشنایی با افراد جدید است. یکی از قابلیت های جذاب و پرطرفدار این برنامه، قابلیت پخش زنده یا همان Live video است. با استفاده از این ویژگی میتوانید لحظات خود را به طور زنده با دنبال کنندگانتان به اشتراک بگذارید.

ممکن است در بعضی موارد به عنوان پخش کننده یا بیننده لایو، بخواهید آن را به دلایل گوناگونی ذخیره کنید تا در آینده فرصت تماشای آن یا ارسال به دیگران را داشته باشید.

در این مقاله به این موضوع می پردازیم که چگونه می توان یک لایو اینستاگرامی را ذخیره کرد. پس با ما همراه باشید.

روش های ذخیره لایو اینستاگرام

اگر شما پخش کننده لایو هستید و قصد دارید بعد از اتمام لایو آن را ذخیره کنید، به سادگی این امکان در اختیار شما قرار میگیرد.

در گذشته به این صورت بود که بعد از اتمام لایو ، با کلیک روی گزینه Save  میتوانستید آن را در گوشی خود ذخیره کنید. علاوه بر این لایو انجام شده به مدت 24 ساعت در بخش استوری شما قرار میگرفت و دنبال کنندگان می توانستند با استفاده از اپلیکیشن های مختلف، لایو را از استوری شما دانلود کنند.

اما در آپدیت های جدید، گزینه های بیشتری برای این کار اضافه شدند، بدین صورت که بعد از اتمام لایو، سه گزینه برای شما ظاهر می شود(اگر پخش کننده لایو هستید).

ذخیره لایو اینستاگرام

همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید، سه گزینه پس از اتمام لایو برای شما ظاهر می شود.

 Share to IGTV :

با زدن این گزینه ویدیو لایو شما به صورت IGTV در پیج شما ذخیره می شود. همانطور که میدانید ویدیوهای IGTV ویدیو هایی با طول بیشتر از یک دقیقه هستند، بنابراین اگر مدت زمان لایو شما کمتر از یک دقیقه باشد، این گزینه برای شما در دسترس نخواهد بود.

پس از انتخاب این حالت، باید کمی صبر کنید تا ویدیو لایو دانلود و بارگزاری شود.

بعد از بارگزاری ویدیو ، کاربران قادر خواهند بود آن را در پیج شما و در قسمت ویدیوهای IGTV تماشا کنند.

توجه داشته باشید که مواردی مثل کامنت ها ، تعداد بینندگان لایو و غیره ، در ویدیو IGTV لایو مشخص نخواهند بود. بدین ترتیب میتوانید از این ویدیو به صورت تمیزتر و واضح تر در آینده استفاده کنید. همچنین به دلیل اینکه ویدیو لایو بلافاصله بعد از اتمام لایو و به صورت مستقیم بارگزاری می شود، امکان ویرایش و ادیت آن میسر نخواهد بود.

Download Video :

این گزینه به شما این امکان را میدهد تا لایو خود را به صورت ویدیو در موبایلتان ذخیره کنید. کمی صبر کنید تا ویدیو به صورت کامل دانلود شود. حالا شما قادر خواهید بود ویدیو ذخیره شده لایو را برای دیگران ارسال کنید، آن را به طور دلخواه ویرایش کنید و حتی در پیج خود بارگزاری کنید. در این گزینه نیز مواردی مانند کامنت ها در ویدیوی ذخیره شده نخواهند بود.

Delete Video :

اگر مایل به ذخیره لایو اینستاگرامی خود نیستید، میتوانید از این گزینه استفاده کنید. ویدیویی برای شما ذخیره نخواهد شد و در پیجتان قرار نخواهد گرفت.

روش های ذخیره لایو به عنوان بیننده لایو

اگر احساس میکنید لایو اینستاگرامی برایتان مهم است یا ارزش چندبار دیدن را دارد، میتوانید با استفاده از دو روش کلی آن را برای تماشا در آینده ذخیره کنید.

1- استفاده از برنامه های ضبط صفحه نمایش:

با استفاده از نرم افزار های ضبط صفحه نمایش (Screen Recorder) میتوانید همزمان با تماشای لایو به صورت زنده، از آن ویدیویی برای استفاده در آینده تهیه کنید.

فرقی ندارد از اینستاگرام در گوشی موبایل و یا دسکتاپ استفاده میکنید، در هر دو صورت قادر خواهید بود از ابزار های ضبط صفحه نمایش برای این منظور استفاده کنید. در ادامه چندین از این اپلیکیشن ها را به شما معرفی میکنیم:

برنامه های Screen Recorder برای موبایل:

AZ Screen Recorder  : این برنامه یکی از بهترین گزینه ها برای ضبط صفحه در گوشی موبایل می باشد که قابلیت های قابل توجهی از جمله توقف (Pause) و ادامه ضبط (Resume)را دارد.

Mobizen Screen Recorder : یک برنامه محبوب برای ضبط صفحه و ویرایش آن است که قابلیت ضبط فول اچ دی با رزولوشن 1080 ، کیفیت 12Mbps  و همچنین سرعت 60FPS  را دارا می باشد.

Screen Recorder : برنامه ای ساده، سبک ، بدون تبلیغات و بدون دردسر اضافی است که میتوانید به راحتی با محیط آن ارتباط برقرار کرده و صفحه نمایش گوشی خود را ضبط کنید.

برنامه های Screen Recorder برای دسکتاپ:

oCam Screen Recorder: برنامه ای رایگان، ساده ، کارآمد و راحت برای فیلمبرداری و عکس برداری از صفحه دسکتاپ است.

Camtasia : اگر علاقه مند به برنامه ای حرفه ای و با قابلیت های فراوان و امکانات مفید هستید، این برنامه مخصوص شماست. Camtasia گزینه های زیادی برای ضبط و ویرایش ویدیو های دسکتاپ دارد و جزو بهترین برنامه ها در این زمینه است.

2- دانلود IGTV Video لایو:

در این روش شما باید تا اتمام لایو و بارگزاری IGTV Video  لایو توسط ادمین پیج صبر کنید. سپس میتوانید ویدیو را دانلود کنید، اما متاسفانه امکان این کار به صور مستقیم و از خود اینستاگرام وجود ندارد، بلکه شما باید لینک ویدیو را کپی کرده و با استفاده از سایت ها و نرم افزار های مربوطه، اقدام به دانلود ویدیو لایو مورد نظر کنید.

در ادامه با برخی از ابزار های دانلود IGTV اینستاگرام آشنا میشویم:

سایت Aloinstagram  : این سایت قابلیت های زیادی مخصوص اینستاگرام دارد، از جمله دانلود استوری ها، ویدیو های IGTV ، عکس ها و ویدیو های اینستاگرام و... . که میتواند برای شما بسیار مفید باشد.

سایت Toolzu : سایت دیگری برای دانلود ویدیو های مختلف اینستاگرام، عکس های پروفایل و ... . است که امکانات خوبی به شما عرضه میکند.

اپلیکیشن IGTV Saver : اپلیکیشنی مخصوص ویدیو های IGTV  اینستاگرام است که به شما کمک میکند ویدیو های مورد نظر خود از جمله لایو های ذخیره شده را به راحتی دانلود کنید.

در این مقاله روش های ذخیره لایو اینستاگرامی دلخواه توسط فرد پخش کننده لایو و بیننده لایو را با هم بررسی کردیم. امیدوارم برای شما مفید واقع شده باشد.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98
دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.