logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

هویت برند چیست

هویت برند چیست
هدایت عباسی برندینگ

هویت برند مجموعه‌ای از اجزای بصری است که ایده‌ها را نشان می‌دهد، به مشتریان اجازه می‌دهد تا یک برند را به خاطر بسپارند و آن را از ده‌ها مورد دیگر متمایز کنند. این امر به شکل‌دهی ادراکات مصرف‌کننده در مورد یک شرکت، ایجاد وفاداری و اعتماد، و به یاد ماندنی کردن یک برند کمک می‌کند.

در این مقاله، اهمیت هویت برند را بررسی می‌کنیم، هویت برند و تصویر برند را با هم مقایسه می‌کنیم، عناصر آن را آشکار می‌کنیم، با نحوه ایجاد هویت برند قدرتمند آشنا می‌شویم و نمونه‌هایی را مشاهده می‌کنیم.

چرا هویت برند مهم است؟

نیازی نیست که مانند سایر برندهای معتبر، سهم بازار و پایگاه مشتری بزرگی داشته باشید. با این حال، اگر می‌خواهید مزایایی مانند وفاداری مشتری، شناخت برند، اعتماد و رشد مداوم را دریافت کنید، هویت برند قوی بسیار مهم است. این به نشان دادن ارزش ها و شخصیت برند شما کمک می کند و پیام های ثابتی را در تمام کانال های بازاریابی منتقل می کند.

بازار رقابتی فزاینده باعث می شود که برندها چیز جدیدی را برای برجسته کردن ارائه دهند. با ایجاد یک هویت قدرتمند برای شرکت خود، می توانید موقعیت مناسبی برای برند خود پیدا کنید و طراحی منحصر به فردی ایجاد کنید که مردم تشخیص می دهند. در نتیجه، آگاهی از برند را بهبود خواهید بخشید.

اکنون که دلایل آن را می دانید، بیایید عمیق تر کاوش کنیم و دو اصطلاح مختلف را که اغلب باعث سردرگمی می شوند، مقایسه کنیم.

تفاوت هویت برند و تصویر برند

هویت برند مجموعه ای از عناصر قابل مشاهده مانند لوگو، طرح و رنگ است که به برند کمک می کند در بین رقبا در ذهن مصرف کنندگان برجسته شود. تیم صاحب یک کسب‌وکار نامی را انتخاب می‌کند، یک لوگو ایجاد می‌کند، پیام‌ها و راه‌های ارتباطی را ایجاد می‌کند، شکل‌ها و تصاویر را ایجاد می‌کند و از رنگ‌ها فقط برای شکل دادن به تصویری ضروری در ذهن مصرف‌کنندگان استفاده می‌کند.

تصویر برند، تصوری است که یک مصرف کننده خاص از یک برند خاص پس از تعامل با آن دارد. به زبان ساده، این نتیجه تلاش‌هایی است که تیم یک شرکت برای ایجاد هویت برند انجام می‌دهد. در صورت موفقیت، تصویر مثبتی را شکل می دهند. در صورت شکست، تصویر منفی است.

زمان آن فرا رسیده است که شما را با اجزای اصلی هویت برند آشنا کنیم.

عناصر هویت برند

هویت برند صرفا یک لوگو نیست، بلکه شامل اجزای بیشتری است که باید در نظر بگیرید.

لوگو. لوگوها را می توان در قالب یک تصویر، متن، شکلی که نام و هدف یک برند را نشان می دهد ارائه کرد. البته، لوگو عنصر کلیدی هویت یک شرکت است زیرا مشتریان معمولاً به آن توجه می کنند. همچنین می‌توانید از یک لوگوی متنی استفاده کنید (تفاوتی متمایز از نام یک برند که فقط شامل متن است). اکنون شرکت‌های بیشتری لوگوهای متنی را انتخاب می‌کنند، زیرا به خاطر سپردن آنها آسان‌تر است.

فونت. هنگامی که در مورد لوگوی خود تصمیم گرفتید، باید به فونت شرکتی که در وب سایت خود و در کمپین های بازاریابی مختلف استفاده می کنید فکر کنید. یک فونت جذاب و در عین حال قابل فهم پیدا کنید. بهترین فونت ها عبارتند از Proxima Nova، TT Norms Pro و Helvetica Now. آنها توسط مارک های معروف مانند Spotify، Jeep، Bosh، Panasonic و بسیاری دیگر استفاده می شوند.

ثبات سبک. منظور ما از ذکر سبک، عناصر بصری برند شماست. شما باید در تصاویر و سایر عناصر بصری که می توانند در وب سایت شما یا در کمپین های تبلیغاتی وجود داشته باشند، سازگاری داشته باشید.

شکل و فرم. یکی از اجزای مهم دیگر شکل یا فرمی است که شرکت شما را نشان می دهد و باعث می شود مردم محصول شما را تشخیص دهند. مطمئن شوید که بسته بندی به یاد ماندنی و فرم جالبی دارید. به عنوان مثال، مک دونالد به طور موثر از یک عنصر منحصر به فرد برای تبلیغ استفاده کرد. اکنون فرم نمادین "M" در سراسر جهان شناخته شده است.

اکنون که با عناصر کلیدی آشنا شدید، بیایید به بخش بعدی بپریم.

چگونه یک هویت برند قدرتمند ایجاد کنیم؟

  1. مشتری ایده آل، ارزش پیشنهادی منحصر به فرد و رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید.
  2. عناصر بصری منحصر به فردی را برای برند خود ارائه دهید که ایده های شما را منعکس می کند.
  3. به زبان ارتباط با مشتریان فکر کنید.
  4. از چندین عمل منفی خودداری کنید.
  5. پیشرفت را رصد کنید.

برای ایجاد یک حضور قوی در برند، باید مجموعه ای قدرتمند از دارایی های بصری مانند لوگو، سبک، فرم، رنگ، ثبات و غیره داشته باشید. با این حال، این همه چیز نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر مراحل زیر را بررسی کنید.

1. مشتری ایده آل، ارزش پیشنهادی منحصر به فرد و رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید

برای درک مخاطبان، ارزش پیشنهادی منحصر به فرد و رقبای خود، باید تحقیقات بازار انجام دهید. ابتدا مطمئن شوید که مشتریان ایده آل خود و نیازهای آنها را می شناسید. با درک مخاطبان خود، به توسعه محصولی که مردم آن را تحسین کنند، نزدیک تر خواهید شد.

ثانیاً، محصول خود را تجزیه و تحلیل کنید و مشخص کنید چه چیزی شما را در بین دیگران منحصر به فرد می کند و به شما امکان می دهد متمایز شوید. برای توسعه یک برند موفق، باید تفاوت شرکت خود و رقبای خود را بدانید. ثالثاً، یک بیانیه مأموریت واضح ایجاد کنید که شامل چشم انداز و اهداف شما باشد.

به عنوان مثال، مرسدس بنز یک برند انحصاری است که موفقیت مالک خود را نشان می دهد. این شرکت برتری و انحصار را اعلام می کند. این برند قوی نشان دهنده دقت، کیفیت و نظم آلمانی است. این شرکت مشتریان 25 تا 45 ساله با درآمد بالا را هدف قرار می دهد. مشتریان این برندها برای تجمل و راحتی ارزش قائل هستند.

هویت برند - مرسدس بنز

2. عناصر بصری منحصر به فردی را برای برند خود ارائه دهید که ایده های شما را منعکس می کند

هنگامی که تحقیقات بازار خود را انجام دادید، لوگویی ایجاد کنید که ارزش های شما را ترکیب کرده و محصول شما را به خوبی نشان دهد. به یاد داشته باشید، این به مشتریان کمک می کند تا برند شما را بشناسند و برگردند.

یک لوگو همیشه در شکل‌های تبلیغات آنلاین و آفلاین گنجانده می‌شود: کمپین‌های ایمیل، پوسترها، بیلبوردها، آگهی‌های تجاری، آگهی‌های بازرگانی، و غیره. علاوه بر این، ایجاد بسته بندی مناسب و شکل جالب نیز ضروری است.

احتمالاً تقریباً همه زنان در سراسر جهان بسته محصول مورد نظر Tiffany & Co را می شناسند - جعبه آبی کوچک اما ارزشمند با جواهرات. اکنون به محبوب ترین بسته جهان تبدیل شده است.

هویت برند - Tiffany & Co

3. به زبان ارتباط با مشتریان فکر کنید

در این مرحله باید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. برای این منظور از زبانی استفاده کنید که مناسب شخصیت برند شماست. به عنوان مثال، اگر شرکت شما آرام است، از زبان مکالمه استفاده کنید. استفاده از لحن یکسان در همه کانال های بازاریابی مهم است. از آنجایی که مردم داستان سرایی را دوست دارند، برای برند خود داستان بسازید. این به ایجاد ارتباط با مخاطب هدف شما و برانگیختن احساسات خاص کمک می کند.

4. از چندین عمل منفی خودداری کنید

اجتناب از چندین چیز هنگام ایجاد یک هویت قوی بسیار مهم است. اول از همه، پیام های ترکیبی را به مخاطبان خود منتقل نکنید تا آنها را گیج نکنید. شما همیشه باید بدانید که چه بگویید، از زبان و تصاویری استفاده کنید که متناسب با شرکت شما باشد.

دوم اینکه منحصر به فرد و نوآور باشید. راه هایی برای بهبود محصولی که می خواهید ارائه دهید یا چیز خاصی اضافه کنید، بیابید. به عنوان مثال، یک ویژگی جدید یا کیفیت بهتر به مشتریان ارائه دهید.

سوم و مهمتر از همه، به یاد داشته باشید که در ارزش ها، ایده ها و پیام های خود ثابت قدم باشید. شما باید به برنامه خود پایبند باشید و هنگام تعامل با مشتریان از رنگ ها، فونت ها، عناصر و اشکال یکسان استفاده کنید.

5. بر پیشرفت نظارت کنید

در نهایت، معیارهای عملکرد خود را دنبال کنید تا بدانید همه چیز درست پیش می‌رود یا خیر. استفاده از Google Analytics، نظرسنجی‌ها، بررسی بازخورد مشتریان در مورد محصول خود، بررسی رسانه‌های اجتماعی را در نظر بگیرید تا درک کنید که مشتریان چگونه برند شما را درک می‌کنند. همچنین، نظرسنجی‌ها، بررسی‌ها و نظرات به شما کمک می‌کنند تا زمینه‌هایی را که نیاز به تغییرات دارند، کشف کنید. این به نوبه خود شما را قادر می سازد تا تجربه کاربری را بهبود ببخشید.

حال بیایید به چند نمونه نگاه کنیم.

نمونه هایی از هویت برند قوی

عناصر بصری تا مدت ها پس از خرید در ذهن مشتریان باقی می مانند. بیایید دریابیم که مارک های معروف برای دستیابی به چنین موفقیتی در بین مصرف کنندگان چه می کنند.

کوکاکولا

این برند یکی از نمونه های شرکت های با سابقه و با هویت برند قوی است. وقتی مشتریان نام شرکت را می شنوند، احتمالاً چندین ارتباط با کوکاکولا دارند. این می تواند لوگوی قرمز آن، یک خرس قطبی یا کمپین محبوب «به اشتراک گذاری یک کوکا» باشد. این نوشیدنی احساساتی مانند شادی را برمی انگیزد.

کوکاکولا

Fashion To Figure

این برند که بر فروش پوشاک زنانه سایز بزرگ تمرکز دارد، هویت برند واقعا قدرتمندی دارد. این شرکت ارزش های روشنی دارد و همیشه سعی می کند ایده اصلی خود را که مد برای همه است را منتقل کند. شعار این برند "مد یک حالت ذهنی است، نه یک محدوده اندازه". بنابراین، این شرکت در تلاش است تا جدیدترین ظاهر را به مشتریان خود ارائه دهد.

با یک هویت برند قوی، شما این شانس را دارید که به قلب خریداران برسید و آنها را وادار کنید شرکت شما را بشناسند. اطمینان حاصل کنید که ارزش‌ها، ایده‌ها، یک لوگوی به یاد ماندنی و رنگ‌هایی که کاملاً با محصول شما مطابقت دارند، باشد.

از اینکه دقایقی در کنار ما بودید سپاسگذاریم.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: sendpulse

تگ: برند

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.