logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

لیست شغلهای پردرآمد در ایران - معرفی 22 شغل با درآمد عالی

لیست شغلهای پردرآمد در ایران - معرفی 22 شغل با درآمد عالی
هدایت عباسی موفقیت

در این مقاله از تاپ سایت 98 قصد داریم شغل های پردرآمد ایران را معرفی نماییم.

مشاغل پردرآمد در صدر فهرست افراد، در هنگام جستجوی شغل قرار دارند.لیست زیر شامل پردرآمدترین مشاغل ایران می باشد.

1- برنامه نویسی

برنامه نویسی در ایران و جهان به یکی از شغل های مهم تبدیل شده است و در لیست شغلهای پردرآمد در ایران نیز قرار می گیرید. برنامه نویسان می توانند برای دیگران کار کنند یا برای خود، کسب و کاری را راه ندازی کنند.

برای موفقیت راه اندازی کسب و کار، به یک نکته توجه کنید و آن کار تیمی است.

اگر به تنهایی کار کنید موفقیت ناچیز خواهد بود.

پیشنهاد من این است که ابتدا بصورت حرفه ای برنامه نویسی را یاد بگیرید و سپس وارد بازار کار شوید. تجربه خوبی بدست آورید و سپس با افراد حرفه ای دیگر، کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

بسیاری از کسب وکارهای آنلاین کشور که درآمد میلیاردی دارند همین مسیر را رفته اند. اما این کار نیاز به پشتکار زیادی دارد.

2- خلبانی خطوط هوایی

خلبانان خطوط هوایی خیلی بیشتر از پرواز با هواپیما انجام می دهند. به طور معمول، آنها همچنین مسئول بسیاری از کارهای سختی هستند که برای اطمینان از پرواز ایمن و روان انجام می شود، از جمله ارائه برنامه های پرواز، انجام بررسی های هواپیما قبل از پرواز، جهت یابی در هوا، و پاسخ به شرایط اضطراری و سایر تغییرات.

خلبانان خطوط هوایی معمولا دارای مدرک لیسانس هستند و باید مجوز مناسب از اداره هوانوردی داشته باشند. بیشتر آنها حرفه خود را به عنوان خلبان تجاری شروع می کنند.

3- معماری و ساختمان

کارهای مربوط به ساختمان، انبوه سازی و غیره نیز در لیست شغلهای پردرآمد در ایران قرار می گیرد. امروزه با گران شدن ساختمان ها، دستمزدها نیز افزایش پیدا کرده است. اگر در یک یا چند حوزه متخصص باشید می توانید یک تیم را مدیریت کنید و کارهای مختلف ساختمانی را انجام دهید.

خیلی از افراد، گاهی با یک کار کوچک شروع می کنند و کم کم کار خود را توسعه می دهند.

شاید بگویید من هزینه انبوه سازی را ندارم اما می توانید از کارهای کوچکتر شروع کنید کافی است حداقل در یک حوزه تخصص داشته باشید.    

4- مهندسی نفت

مهندسان نفت بهترین روش ها را برای استخراج نفت و گاز، طراحی و توسعه تجهیزات استخراج و تدوین و اجرای طرح های حفاری تعیین می کنند. کارفرمایان اغلب داوطلبان دارای مدرک لیسانس در مهندسی نفت را ترجیح می دهند، اما ممکن است افراد حرفه ای با مدرک در رشته مهندسی دیگر را در نظر بگیرند.

5- مدیر تبلیغات و بازاریابی

امروزه تبلیغات و بازاریابی به یکی از شغل های مهم و تاثیرگذار در کسب و کار و تجارت تبدیل شده است. بدون یک مدیر تبلیغات و بازاریابی، شاید یک کارخانه ورشکست شود.

این متخصصان برای جلب علاقه مصرف کنندگان و تبدیل آن به فروش برای مشتریان خود کار می کنند. اکثر آنها دارای مدرک لیسانس و تجربه کاری زیادی در زمینه خود هستند.

6- مدیر فروش

مدیران فروش تیم هایی از فروشندگان را مدیریت می کنند. آنها اهداف فروش را تعیین می کنند، روند فروش را تجزیه و تحلیل می کنند، برنامه های آموزشی ایجاد و اجرا می کنند و شکایات مشتریان را حل می کنند. به طور معمول، مدیران فروش دارای مدرک لیسانس و تجربه کاری زیادی به عنوان یک فروشنده هستند.

7- مدیران فناوری اطلاعات

این متخصصان که اغلب مدیران فناوری اطلاعات نامیده می شوند، مسئول فناوری اطلاعات یک سازمان هستند. انواع مختلف مدیران IT مسئولیت های متفاوتی دارند که ممکن است شامل ارزیابی نیازهای کامپیوتری سازمان، ارائه توصیه هایی برای رفع و ارتقاء، استخدام و مدیریت سایر متخصصان فناوری اطلاعات و اطمینان از امنیت سیستم ها باشد.

سعی کنید از مباحث ابتدایی کامپیوتر شروع کنید، برنامه نویسی و شبکه را نیز تا سطوح مقدماتی یا متوسط یاد بگیرید. سپس بر اساس نیاز شرکت یا سازمان، مواردی که نیاز است را بیاموزید.

مثلا برنامه نویسی شاخه های مختلفی دارد، طراحی وبسایت، اپلیکیشن موبایل، برنامه های تحت ویندوز، کافی است اولین زبان برنامه نویسی را بیاموزید در آینده می توانید با دیگر زبان ها نیز آشنا شوید.

در سایت فرادرس ، آموزش های مختلفی در زمینه شبکه، برنامه نویسی ، کامپیوتر و غیره وجود دارد و چون بصورت ویدئویی می باشد یادگیری آنها آسان است.

پیشنهاد ما به شما مشاهده آموزش های مختلفی در زمینه شبکه، برنامه نویسی ، کامپیوتر و غیره است و چون بصورت ویدئویی می باشد یادگیری آنها آسان است.

آموزش شبکه های کامپیوتری و امنیت - کلیک کنید

8- متخصص شبکه و امنیت

متخصصان شبکه و امنیت، اقدامات امنیتی را برای محافظت از سیستم‌ها و شبکه‌های رایانه‌ای سازمان در برابر نفوذ و حملات سایبری برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند.

آنها از نقض داده ها و حملات سایبری که رایج تر می شوند جلوگیری می کنند، نظارت می کنند و به آنها پاسخ می دهند.

در حال کار کردن با لپ تاپ

9- بنگاه املاک

توجه کرده اید در بعضی شهرها ، تعداد آژانس املاک از سوپرمارکت ها بیشتر است.

به دلیل گران شدن املاک، تمامی کارهایی که مرتبط با ساختمان می باشد سود خوبی نصیب افراد می کند.

آنها فقط به خرید و فروش املاک نمی پردازند. آنها در زمینه انبوه سازی فعالیت می کنند که سود خوبی نصیب آنها می کند.

منازل با قیمت های مناسب را خریداری کرده و با قیمت بالاتر می فروشند.

یکی دیگر از کارهایی که انجام می دهند خرید خانه و تعمیر آن و سپس فروش آن میباشد که سود خوبی نصیب آنها می کند.

در کل سعی کنید در هر حوزه ای ، فعالیت خود را گسترش دهید. این راز موفقیت است.

10- وکالت

وکلا نماینده افراد، سازمان‌های خصوصی یا دولتی هستند و به مشتریان درباره حقوق و مسئولیت‌های قانونی خود مشاوره می‌دهند و قوانین و مشکلات قانونی را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا بهترین اقدام را تعیین کنند. برخی از وکلا نیز از موکلان خود در دادگاه دفاع می کنند.

11- خدمات خودرویی

به دلیل گران شدن خودرو و قطعات آن، خدمات خودرو از خرید و فروش، تعمیرات ، فروش قطعات و غیره ، بسیار سودآور شده است.

فرمان خودرو

پردرآمدترین شغل های پزشکی

در این مقاله ما قصد داریم به پردرآمدترین شغل های پزشکی در ایران بپردازیم.

1- متخصص فک و صورت

جراحان فک و صورت جراحی های صورت، دهان و فک را انجام می دهند. این متخصصان دندانپزشکی، حداقل چهار سال آموزش جراحی اضافی خواهند داشت، بنابراین می توانند هر کاری از درمان آسیب های صورت گرفته تا رفع شکاف لب را انجام دهند.

آنها می توانند بیماران مبتلا به سرطان سر، گردن و دهان را تشخیص داده و درمان کنند. آنها حتی می توانند بیهوشی انجام دهند و جراحی های زیبایی مانند لیفت صورت را انجام دهند.

اما با وجود اینکه تخصص آنها خاص است، فناوری مورد استفاده برای درمان و جراحی صورت، دهان و فک به طور مداوم در حال پیشرفت است.

نکات مهم این تخصص:

شما باید به یادگیری مادام العمر تعهد داشته باشید.

جراحی‌ها ثابت خواهند ماند، اما روش انجام آنها تغییر خواهد کرد.

2- جراح ارتوپدی

یکی از شغل های پردرآمد در ایران و رشته پزشکی، جراح ارتوپدی می باشد.

استخوان ها، مفاصل، رباط ها، تاندون ها و ماهیچه های ما سیستم اسکلتی- عضلانی شما را تشکیل می دهند. درد در این قسمت‌های بدن شما رایج است زیرا نقش مهمی در حرکات روزمره دارند.

ارتوپدی رشته پزشکی است که به درمان این نواحی اختصاص دارد. جراح ارتوپد یا پزشک ارتوپد (که ارتوپد نیز نامیده می شود) پزشکی است که در این زمینه تخصص دارد. آنها می توانند عمل جراحی انجام دهند، اما برای تشخیص و درمان مشکلات با استفاده از تکنیک های دیگر نیز واجد شرایط هستند.

ارتوپدی رشته وسیعی است، بنابراین اکثر پزشکان ارتوپد در نوع خاصی از ارتوپدی تخصص دارند. به عنوان مثال، برخی از رایج ترین تخصص ها در ارتوپدی آسیب های دست، پا و ورزشی است.

ارتوپدها متخصص هستند. به طور معمول، پس از اینکه پزشک مراقبت های اولیه شما را معرفی کرد، به یک ارتوپد مراجعه می کنید. پزشک مراقبت های اولیه شما می تواند به شما بگوید که برای مشکل خود باید به چه نوع ارتوپدی مراجعه کنید.

3- جراح مغز و اعصاب

جراحان مغز و اعصاب پزشکانی هستند که بیماری های مربوط به مغز، ستون فقرات و سایر قسمت های سیستم عصبی شما را تشخیص داده و درمان می کنند. تفاوت آنها با متخصصان مغز و اعصاب در این است که آنها به طور خاص در استفاده از درمان های جراحی آموزش دیده اند و گواهینامه دارند، در حالی که متخصصان مغز و اعصاب بر سایر اشکال درمان تمرکز می کنند.

از آنجایی که جراحان مغز و اعصاب در سیستم عصبی انسان متخصص هستند، علاوه بر جراحی، وظایف مختلفی را نیز انجام می دهند. به عنوان مثال، سایر متخصصان سلامت مانند پزشکان اورژانس و متخصصان مغز و اعصاب اغلب با جراحان مغز و اعصاب در موارد خاص مشورت می کنند.

جراحان مغز و اعصاب همچنین به ارزیابی و توانبخشی افراد مبتلا به بیماری های عصبی کمک می کنند.

جراح مغز و اعصاب

4- جراح قفسه سینه

جراحان قفسه سینه، که اغلب با متخصصین قلب یا قلب گروه بندی می شوند، قلب، ریه ها، مری و عروق خونی اصلی داخل قفسه سینه و همچنین ساختارها و بافت های استخوانی را که تشکیل می دهند و حمایت می کنند، عمل می کنند.

بیماری قلبی علت اصلی مرگ و میر در دنیا است و در هر چند ثانیه یک نفر جان خود را از دست می دهد. کارشناسان تخمین می زنند که هر 40 ثانیه یک نفر دچار حمله قلبی می شود. سرطان ریه سومین سرطان شایع و علت اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در مردان و زنان است. این اعداد اهمیت مراقبت از قلب و جراحی قفسه سینه را برجسته می کند.

5- جراح پلاستیک

جراحان پلاستیک بر روی روش های ترمیمی متمرکز هستند. آنها می توانند بیمارانی را ببینند که دارای شرایطی مانند اختلالات تولد، جراحات، بیماری ها یا سوختگی هستند.

بسیاری از جراحان پلاستیک انتخاب می کنند که جراح زیبایی شوند و روش هایی را برای تغییر ظاهر یا زیبایی بیمار انجام می دهند. اما همه جراحان پلاستیک جراح زیبایی نیز نیستند.

6- جراح عروق

جراحان عروق پزشکانی هستند که بیماری ها و مشکلات درون سیستم عروقی را درمان می کنند، شبکه ای از شریان ها و سیاهرگ ها که خون را در سراسر بدن حمل می کنند.

با این حال، جراحان عروق بیشتر از جراحی انجام می دهند. آنها به بیماران خود در مورد تمام روش های مختلف برای درمان مشکلات عروقی، از جمله با دارو یا رژیم غذایی، ورزش، و سایر تغییرات سبک زندگی توصیه می کنند.

7- متخصص قلب

برجسته بودن بیماری قلبی، متخصص قلب را به یک حرفه بهداشتی بسیار مهم تبدیل می کند.

متخصصان قلب، پزشکانی هستند که در درمان سیستم قلبی عروقی، که شامل قلب و عروق خونی است، تخصص دارند. متخصصان قلب همچنین عادت هایی را آموزش می دهند که سلامت قلب را ارتقا می دهند.

8- فوق تخصص رادیو آنکولوژی

بیش از نیمی از افراد مبتلا به سرطان، پرتودرمانی دارند که از دوزهای هدفمند پرتوهای پرانرژی برای کشتن سلول های سرطانی استفاده می کند.

انکولوژیست های پرتودرمانی پزشکان بسیار آموزش دیده ای هستند که در این نوع مراقبت تخصص دارند.

لیست شغل های پردرآمد ایران - پزشک

9- متخصص داخلی

متخصص داخلی نیز در لیست شغل های پردرآمد در ایران قرار دادیم چون آنها پزشکانی هستند که در اندام ها و سیستم های داخلی بدن تخصص دارند، اما آنها محدود به این مناطق نیستند.

آنها همچنین می توانند مراقبت های پیشگیرانه انجام دهند و هر چیزی از بثورات پوستی گرفته تا عفونت گوش را درمان کنند. آنها فقط بزرگسالان را درمان می کنند و جراح نیستند.

هنگام انتخاب یک پزشک مراقبت های اولیه (PCP)، ممکن است یک متخصص داخلی یا یک پزشک خانواده را انتخاب کنید. هر دو می توانند طیف وسیعی از شرایط را درمان کنند. متخصصین داخلی دانش عمیقی در مورد مسائل مربوط به سلامت بزرگسالان دارند. پزشکان خانواده کودکان را به خوبی بزرگسالان درمان می کنند، بنابراین آنها باید دانش گسترده تری داشته باشند.

10- متخصص رادیولوژی

متخصص رادیولوژی نیز جزو شغل های پردرآمد ایران می باشد.

رادیولوژیست ها پزشکانی هستند که برای کمک به تشخیص و درمان بیماری ها از داخل بدن شما عکس می گیرند. این تصاویر پزشکی به روش های مختلفی گرفته می شوند، از جمله:

  • اشعه ایکس
  • سی تی اسکن (چند اشعه ایکس کامپیوتری)
  • سونوگرافی (امواج صوتی)
  • ام آر آی (آهن ربا)
  • اسکن PET (ذرات رادیواکتیو)

رادیولوژیست ها 9 سال یا بیشتر تحصیلات پزشکی دارند که شامل حداقل 4 سال آموزش در حین کار به نام رزیدنتی می باشد. آنها ممکن است 1 یا 2 سال دیگر را علاوه بر آن در یک فلوشیپ تخصصی در زمینه هایی مانند رادیولوژی مداخله ای یا تصویربرداری پستان بگذرانند. این پزشکان برای حفظ گواهینامه خود ملزم به پیگیری پیشرفت های پزشکی در رادیولوژی هستند.

11- متخصص بیهوشی

یکی از شغل های پولساز دنیا، متخصص بیهوشی میباشد اما در لیست 10 شغل پردرآمد پزشکی ایران نیست (طبق تحقیقات ما). اگر تمایل دارید که در این حوزه فعالیت نمایید می توانید بیشتر تحقیق کنید.

متخصصان بیهوشی، پزشکانی هستند که مسئول اجرای بیهوشی عمومی یا منطقه ای هستند، که به جراحان و سایر پزشکان اجازه می دهد تا جراحی را بدون ناراحتی برای بیمار انجام دهند.

متخصصان بیهوشی همچنین علائم حیاتی و عملکردهای حیاتی زندگی بیمار را قبل، حین و بعد از عمل جراحی تحت نظر دارند و در صورت لزوم، سریع تصمیم گیری می کنند. می توان گفت شغلی استرس زا نیز میباشد.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: webmd

تگ:

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.