logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

نرم افزار ارائه مطلب — معرفی 7 تا از بهترین نرم افزارهای presentation

نرم افزار ارائه مطلب — معرفی 7 تا از بهترین نرم افزارهای presentation
هدایت عباسی آموزش کامپیوتر

در این مقاله از تاپ سایت 98 به سراغ بهترین نرم افزارهای ارائه مطلب می رویم که بسیاری از آنها رایگان هستند که با استفاده از آنها می توانید در مدتی کوتاه یک ارائه عالی آماده نمایید.

اگر تا به حال مجبور شده اید محصولی را ارائه دهید، یک وبینار برگزار کنید، یا هر نوع سخنرانی عمومی انجام دهید، به احتمال زیاد یک نمایش اسلاید برای همراهی با ارائه خود ساخته اید.

خبر خوب: بسیاری از برنامه‌های ارائه‌ای که امروزه در دسترس هستند، پیشرفت‌های بزرگی نسبت به گذشته کرده اند.

جدیدترین نرم افزارهای ارائه مطلب، قالب بندی اسلایدها و ایجاد اسلایدشوهایی با ظاهر حرفه ای را آسان تر از همیشه کرده اند. حتی گزینه‌های جایگزین پاورپوینت مانند Google Slides ویژگی‌های کلیدی را به‌روزرسانی کرده‌اند تا بتوانید یک ارائه را براحتی و آسان تر از همیشه ایجاد کنید، بنابراین می‌توانید زمان بیشتری را صرف آماده‌سازی محتوا برای ارائه خود کنید.

جدیدترین ابزارهای ارائه آنلاین نیز فراتر از تجربه نمایش اسلایدی کلاسیک است، با افزودن ویژگی‌های جدید برای جلب توجه مخاطبان، با ساده کردن فرآیند ایجاد با هوش مصنوعی، و استفاده از ویدیو در اسلایدها.

ما بیش از 20 نرم افزار ارائه را آزمایش کردیم تا بهترین ها را به شما ارائه دهیم.

بهترین نرم افزار ارائه مطلب

  • Google Slides برای همکاری در ارائه ها
  • Ludus برای ارائه خلاق
  • Canva یک نرم افزار ارائه رایگان
  • Beautiful.ai برای ارائه های مبتنی بر هوش مصنوعی
  • Prezi برای ارائه های غیرخطی و محاوره ای
  • Powtoon یک برنامه ارائه آنلاین رایگان
  • پاورپوینت برای کاربران مایکروسافت

نرم افزار ارائه مطلب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

وقتی به دنبال بهترین نرم افزار ارائه مطلب می‌گردیم، ما به دنبال نرم افزاری هستیم که امکانات خوبی را در اختیار ما قرار دهد تا بتوانیم در سریع ترین زمان بهترین ارائه را آماده کنیم.

نمایش اسلاید تقریباً برای همه چیز استفاده می‌شود، از ارتباط بین چند همکار ، معرفی محصولات، تا سخنرانی‌، کلاس های آنلاین و وبینار. با در نظر گرفتن این موضوع، این چیزی است که ما به دنبال آن بودیم:

قالب‌های از پیش ساخته شده: بهترین برنامه‌ها باید قالب‌های جذاب و حرفه‌ای داشته باشند تا با عجله و در زمانی کوتاه ارائه‌ها را بسازیم.

گزینه های اشتراک و همکاری: افراد بیشتری از راه دور کار می کنند. چه قصد دارید اسلایدهای وبینار خود را بعداً به اشتراک بگذارید، یا فقط می خواهید با یک همکار در ارائه همکاری کنید، به اشتراک گذاری فایل ها و همکاری باید آسان باشد.

گزینه‌های انعطاف‌پذیری و سفارشی‌سازی: الگوها عالی هستند، اما برنامه‌های ارائه برتر باید به شما امکان دهند تقریباً همه چیز را سفارشی کنید به شما این انعطاف‌پذیری را می‌دهد تا دقیقاً آنچه را که نیاز دارید بسازید.

مقرون به صرفه بودن: امروزه نرم افزارهای ارائه مطلب زیادی بصورت رایگان و یا با هزینه پایین وجود دارد، هزینه یکی از گزینه های مهم برای یک نرم افزار است. با ابزارهای رایگان توانمند موجود در بازار، مقرون به صرفه بودن یک نرم افزار مهم است.

1- بهترین نرم افزار ارائه مطلب برای همکاری در ارائه ها - Google Slides

Google Slides بخشی از خانواده برنامه‌های Google Workspace، یک نرم افزار ارائه مطلب است که بر اساس همکاری طراحی شده است.

این برنامه بسیار شبیه پاورپوینت و سایر برنامه‌های ارائه‌ای که در گذشته استفاده کرده‌اید، کار می‌کند، فقط Google Slides به صورت رایگان در مرورگر شما اجرا می‌شود.

یک تم برای نمایش اسلاید انتخاب کنید، سپس طرح بندی اسلایدهای استاندارد را اضافه کنید و متن، گرافیک و انتقال اسلاید را در منوها وارد کنید.

Google Slides در نمای ارائه کننده خود یک ابزار پرسش و پاسخ عالی دارد تا ارائه شما را تعاملی تر کند، آن را روشن کنید یک بنر با لینک، به بالای ارائه شما اضافه می کند.

افراد می توانند از آن لینک دیدن کنند تا در یک پنجره جداگانه سؤال بپرسند و به سؤالات دیگران رأی مثبت دهند. میزبان ها سوالات دریافتی را از طریق یک برگه جداگانه در نمای ارائه کننده می بینند.

وقتی صحبت از همکاری به میان می آید، Google Slides واقعا می درخشد. لینکی به اشتراک بگذارید، هر کسی که می خواهید، می تواند جزئیاتی را به اسلایدهای شما اضافه کند.

برای به اشتراک گذاشتن بازخورد، می توانید مانند Google Docs کامنت (نظر) اضافه کنید.

در Google Slides می‌توانید تغییرات را با گزارش بازبینی دقیق، ردیابی کنید بنابراین لازم نیست نگران این باشید که یک همکار نموداری که شما با زحمت درست کرده‌اید، را تغییر دهد یا خراب کند. این یکی از بهترین راه ها برای همکاری در ارائه است.

از گوگل اسلایدز می توانید در تمام سیستم عامل ها استفاده کنید.

قیمت ارائه مطلب در گوگل اسلایدز (Google Slides): رایگان

نرم افزار ارائه مطلب google slides

پیشنهاد ما:

تایپ ده انگشتی شما را از دیگران متمایز می کند برای یادگیری این مهارت می توانید از آموزش زیر از فرادرس استفاده نمایید.

آموزش تایپ ده انگشتی - کلیک کنید

2- بهترین برنامه ارائه برای هنرمندان - Ludus

Ludus برای افراد خلاقی است که برنامه های ارائه را محدود می دانند و می خواهند نمایش اسلاید آنها مانند یک اثر هنری باشد.

گرافیست ها به خصوص Ludus را دوست خواهند داشت. می‌توانید فایل‌های SVG را ویرایش و جدا کنید، فایل‌های فونت خود را آپلود کنید، یا حتی فایل‌ها را از Sketch و Adobe Illustrator کپی و جای‌گذاری کنید.

همچنین برخی از ویژگی‌های بسیار پیشرفته‌ای وجود دارد که هر گرافیست یا طراح وب با آنها آشنا است، مانند گرادینت‌ها و بلوک‌های کد، که این گزینه را برای طراحان گرافیک، مدیران هنری، طراحان UX و موارد مشابه جذاب است و می توانند از آنها برای یک ارائه خاص استفاده نمایند.

اما برای استفاده از این ویژگی ها لازم نیست یک فتوشاپ کار حرفه ای باشید. Ludus آموزش کار با پلتفرم را به شما آموزش می دهد تا بتوانید به آرامی با برخی از ویژگی های پیچیده تر آن آشنا شده و کار کنید.

برنامه های پولی به شما این امکان را می دهد که از ارائه های خود با رمز عبور محافظت کنید، از کنترل از راه دور استفاده کنید، ارئه خود را به اشتراک بگذارید و به عنوان یک تیم همکاری کنید.

قیمت لودوس: می توانید از طرح آزمایشی رایگان 30 روزه استفاده کنید. سپس با 14.99 دلار در ماه می توانید با طرح Solo به همه ویژگی‌ها، ارائه‌های نامحدود و فضای ذخیره‌سازی نامحدود دسترسی داشته باشید .

3- بهترین نرم افزار ارائه مطلب رایگان - Canva

Canva یکی از قوی‌ترین و بهترین نرم افزار ارائه مطلب است که ما آزمایش کردیم.

برنامه ایجاد حساب کاربری (اکانت) را تا زمانی که اولین طرح خود را ایجاد کرده اید به تعویق می اندازد، بنابراین می توانید در عرض چند ثانیه شروع به ساخت ارائه خود کنید.

این برنامه شامل تعداد زیادی الگوی زیبا (تقریباً همه به صورت رایگان) است که به طور خاص برای موارد آموزشی یا استفاده تجاری طراحی شده اند، یکی را انتخاب کنید.

اگر تعداد زیادی اسلاید دارید، از رابط ویرایشگر Canva قدردانی خواهید کرد، چون هنگام اسکرول کردن، با این مشکل مواجه نخواهید شد که به اطراف پرش کند.

از میان تعداد انگشت شماری از انیمیشن های از پیش تعیین شده، جلوه ای خاص به ارائه خود ببخشید، همچنین می توانید از کتابخانه فایل های صوتی و تصویری موجود نیز استفاده کنید و یک یا چند فایل را به ارائه خود اضافه کنید.

ارائه را مستقیماً از Canva اجرا کنید و به مخاطبان اجازه دهید سؤالات خود را از طریق Canva Live ارسال کنند. هنگامی که یک لینک را برای دعوت از مخاطبان به ارائه خود، به اشتراک می گذارید، آنها می توانند سوالاتی را به شما ارسال کنند. به‌عنوان ارائه‌دهنده مطلب، آنها را در پنجره نمای ارائه‌دهنده خود خواهید دید، بنابراین می‌توانید مخاطب را درگیر و ارائه خود را شفاف نگه دارید.

Canva را می توانید در وب، ویندوز، مک، اندروید، iOS استفاده کنید.

قیمت گذاری Canva: طرح رایگان موجود است. برنامه های حرفه ای از 9.99 دلار در ماه شروع می شود و شامل ویژگی های اضافی مانند Brand Kit و قالب های طراحی سفارشی می شود.

نرم افزار ارائه مطلب canva

4- بهترین برنامه ارائه برای ارائه های مبتنی بر هوش مصنوعی

Beautiful.ai نرم افزار ارائه است که انقلابی در نحوه ساخت اسناد تصویری زیبا توسط افراد ایجاد کرده است. هوش مصنوعی به هر کسی این امکان را می‌دهد که با بیش از 70 الگوی اسلاید هوشمند در عرض چند دقیقه ارائه‌های زیبا بسازد. شروع کار با آن آسان است.

با اضافه کردن محتوا، اسلاید شما به طور خودکار سازگار می شود. با ساعت‌های طولانی و خسته‌کننده‌ای که برای ردیف کردن جعبه‌های متن یا فلش‌ها در پاورپوینت صرف می‌کردید، خداحافظی کنید.

Beautiful.AI نرم افزار ارائه مبتنی بر هوش مصنوعی است که ساخت اسلایدهای تمیز، مدرن و حرفه ای را برای هر کسی، سریع و آسان می کند.

Beautiful.ai از هوش مصنوعی استفاده می کند تا بسیاری از مشکلات و الزامات طراحی را از فرآیند ارائه حذف کند، بنابراین شما می توانید بر روی محتوای ارائه متمرکز شوید بدون اینکه طراحی حرفه ای را قربانی کنید.

Beautiful.ai با 10 تم، بیش از 40 قالب کاملاً طراحی شده و 23 پالت رنگی مختلف برای انتخاب، تعادل کاملی بین اتوماسیون و سفارشی‌سازی ایجاد می‌کند.

در حالی که ویژگی‌های همکاری در طرح رایگان محدود است، طرح‌های پولی قیمت مناسبی دارند و گزینه‌های اشتراک و همکاری را ارائه می‌دهند که با برنامه‌های متمرکز بر همکاری مانند Google Slides رقابت می‌کنند، می توانید Beautiful.ai را به Google Drive متصل کنید تا همه ارائه های خود را در آنجا ذخیره کنید.

قیمت Beautiful.ai : رایگان، برنامه‌های پولی از ۱۲ دلار در ماه شروع می‌شود که امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد.

5- بهترین نرم افزار ارائه مطلب مبتنی بر وب - Prezi

Prezi یک ابزار مبتنی بر وب برای ایجاد ارائه است. این نرم افزار شبیه به سایر نرم افزارهای ارائه مانند مایکروسافت پاورپوینت است، اما ویژگی های منحصر به فردی را ارائه می دهد.

اگر به دنبال ایجاد ارائه ای هستید که کمی چشم نوازتر و جذاب تر باشد، Prezi ممکن است برای شما مناسب باشد.

بیشتر نرم افزارهای ارائه از یک رویکرد مبتنی بر اسلاید استفاده می کنند، جایی که شما بین اسلایدهای تکی به جلو و عقب حرکت می کنید، مانند صفحات یک کتاب.

پرزی، از رویکردی مبتنی بر بوم استفاده می کند. به جای استفاده از اسلایدها، Prezi یک بوم بسیار بزرگ دارد که ارائه شما روی آن حرکت می کند و برای مشاهده فریم های مختلف بزرگنمایی و کوچک نمایی می کند.

Prezi یکی از بی نظیرترین ابزارهای ارائه است. به جای ارائه گرافیک و متن خود در قالب اسلاید به اسلاید، می توانید بوم های ارائه بسیار بصری و تعاملی را ایجاد کنید.

ارائه‌ها همچنین می‌توانند برای مخاطب خاص تنظیم شوند، زیرا این یک پلت فرم انعطاف‌پذیر است.

قیمت Prezi : ابتدا می توانید از یک طرح آزمایشی رایگان 14 روزه و یک طرح رایگان که شامل حداکثر 5 پروژه بصری است استفاده نمایید. طرح پولی آن از 5 دلار در ماه شروع می شود.

نرم افزار ارائه مطلب prezi

6- برنامه ارائه Powtoon

Powtoon یک برنامه ارائه آنلاین رایگان است که تصاویر و الگوهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید در یک مدت کوتاه یک ارائه خوب، آماده نمایید.

برخی از قالب‌های اولیه شامل قالب‌هایی برای ساخت انیمیشن، کارتون و اینفوگرافیک و بسیاری دیگر هستند.

این ابزار بیشتر یک انیمیشن ساز است، زیرا اگر بخواهید، می توانید به جای ارائه کلیکی، آن را به عنوان فیلم پخش کنید.

از همان ابتدا، Powtoon به عنوان یک سرویس عالی معرفی شد زیرا می توانید از آن به صورت آنلاین استفاده کنید و ابزارهای زیادی در دسترس است، اما با توجه به اینکه نسخه پولی آن نیز وجود دارد، از برخی جهات به شدت محدود است. با این حال، از جهات دیگر بسیار مفید و منحصر به فرد است، بنابراین هنوز یک انتخاب عالی است.

ارائه های Powtoon می تواند به صورت نمایش اسلاید یا فیلم باشد.

جلوه‌های متن، تصویر، کاراکترها، انیمیشن‌ها، ابزارها، نشانگرها، اشکال، پس‌زمینه‌ها و بسیاری از سبک‌های دیگر برای منحصربه‌فرد کردن اسلایدها در دسترس می باشند.

پیشنهاد ما:

لینک زیر مجموعه ای از آموزش های فرادرس است که شامل ساخت اسلاید می باشد که در این مقاله معرفی کردیم.

آموزش مهارت های ارائه - کلیک کنید

7- نرم افزار ارائه مطلب پاورپوینت

پاورپوینت یک برنامه ارائه است که به شما امکان می دهد اسلایدهای پویا ایجاد کنید. این ارائه ها می تواند شامل انیمیشن، تصاویر، ویدیوها و موارد دیگر باشد.

برای اکثر مردم، مایکروسافت پاورپوینت، بهترین نرم‌افزار ارائه مطلب است.

از یک طرف، مدت‌هاست که یکی از اصلی‌ترین نرم‌افزارهای مجموعه بسیار محبوب Microsoft Office بوده است و به این معنی است که برای اکثر کاربران این اولین و آخرین نرم‌افزار ارائه‌ای خواهد بود که از آن استفاده می کنند.

هر آنچه از نرم افزار ارائه انتظار دارید را انجام می دهد و به شما این امکان را می دهد که متن و رسانه را به مجموعه ای از اسلایدها اضافه کنید. دارای قالب های آماده می باشد که یک فرد نیمه حرفه ای نیز می تواند از آن استفاده نماید و اسلایدهای خود را با کیفیت مناسب آماده کند.

نرم افزار ارائه مطلب پاورپوینت

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید.

منابعی که برای تهیه این مقاله استفاده شد: zapier ، techradar، lifewire و gcfglobal می باشد.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: zapier

تگ:

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.