logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

تفاوت گرافیک پیکسلی و برداری

تفاوت گرافیک پیکسلی و برداری
هدایت عباسی آموزش فتوشاپ

در این مقاله از تاپ سایت 98 به تفاوت گرافیک پیکسلی و برداری می پردازیم. دو نوع فایل گرافیکی اصلی برای طراحی آثار هنری وجود دارد. اینها گرافیک های مبتنی بر پیکسل یا برداری هستند.

تفاوت اصلی بین گرافیک مبتنی بر پیکسل و برداری در نحوه ساختار آن است.

یک تصویر پیکسلی از مربع های ریز تشکیل شده است که هر یک از این مربع های قابل مشاهده یک پیکسل نامیده می شود. در تصاویر پیکسلی، اگر به اندازه کافی زوم کنید، می توانید اشکال مربعی درون تصویر را ببینید. یک تصویر پیکسلی معمولا در فتوشاپ ساخته می شود.

پیکسل ها مربع های رنگی ریز روی صفحه هستند و وقتی تعداد زیادی از آنها با هم باشند، یک گرافیک مبتنی بر پیکسل را تشکیل می دهند.

گرافیک های برداری از خطوط و اشکال در تصویر به‌صورت ریاضی ترسیم شده‌اند، بنابراین همیشه برای حفظ شکل اصلی‌شان دوباره تنظیم می‌شوند. تصاویر وکتور معمولا در Adobe Illustrator ساخته می شوند.

به عنوان مثال، فونت ها همیشه به صورت گرافیک برداری هستند به طوری که اندازه ها را می توان به راحتی بزرگ یا کوچک کرد بدون از دست دادن کیفیت.

از طرف دیگر، عکس‌های دیجیتال همیشه از پیکسل‌ها تشکیل شده‌اند که امکان ترکیب رنگ‌ها را فراهم می‌کند زیرا هر بلوک پیکسل یک رنگ جداگانه است. به همین دلیل است که یک تصویر وقتی بزرگ‌نمایی می‌شود، می‌تواند «پیکسلی» به نظر برسد، زیرا می‌توانید تک تک پیکسل‌ها را ببینید.

اگر قصد طراحی لوگو دارید بهتر است از گرافیک برداری استفاده کنید زیرا می توان اندازه لوگو را به هر اندازه ای تغییر داد، بدون اینکه وضوح آن کم شود و کیفیت آن در هنگام استفاده دیجیتالی یا چاپی تحت تأثیر قرار گیرد.

در بیشتر موارد، فرمت گرافیک/عکس را می‌توان به سرعت با پسوند فایل آن شناسایی کرد، فایل‌هایی که به AI یا EPS ختم می‌شوند، گرافیک‌های مبتنی بر برداری هستند، در حالی که فایل‌هایی که به JPG، BMP، PSD یا PNG ختم می‌شوند، همیشه می توانند گرافیک مبتنی بر پیکسل باشد. برخی استثناها مانند PDF وجود دارد که می تواند بین هر دو همپوشانی داشته باشد.

سریع‌ترین راه برای بررسی بدون دسترسی به Adobe یا نرم‌افزار گرافیکی این است که تا جایی که می‌توانید زوم کنید، اگر تصویر کیفیت خود را از دست نداد، بیشتر اوقات تصویر برداری گرافیکی است.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: melacreative

تگ:

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.