logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

برنامه ریزی برای خواندن آیلتس

برنامه ریزی برای خواندن آیلتس
هدایت عباسی آموزش زبان

در این مقاله با برنامه ریزی برای خواندن آیلتس و موفقیت در این آزمون آشنا می شوید. آیلتس، سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی، آزمونی است که مهارت زبان انگلیسی شما را بررسی می کنند و یکی از محبوب ترین و معتبرترین مدرک های زبان انگلیسی در جهان برای تحصیل و مهاجرت است.

آموزش آیلتس برای افراد غیر بومی که به دنبال تحصیل یا کار در یک محیط انگلیسی زبان هستند در نظر گرفته شده است، یک سیستم بین المللی شناخته شده برای تست توانایی زبان انگلیسی در چهار دسته:

  • شنیدن
  • خواندن
  • نوشتن
  • صحبت کردن

از زمان معرفی آن در سال 1989، آمادگی آیلتس به یکی از قابل اعتمادترین فرم های ارزیابی زبان انگلیسی تبدیل شده است و توسط بیش از 8000 دانشگاه، کارفرما و سازمان مهاجرت در سراسر جهان پذیرفته شده است.

روش های آزمون آیلتس بر توانایی عملی داوطلب در استفاده از زبان انگلیسی در موقعیت های واقعی تمرکز دارد.

انواع آزمون آیلتس

دو نوع مختلف آزمون آیلتس وجود دارد و پس از قبولی، نمره آیلتس شما دو سال اعتبار دارد.

آیلتس آکادمیک برای دانشجویان بین المللی است که مایل به تحصیل در دانشگاه های انگلستان یا پیوستن به یک موسسه آموزش عالی هستند.

کلاس‌های آیلتس جنرال بر مهارت‌های انگلیسی در محل کار تمرکز دارد و برای افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان مانند استرالیا، کانادا و نیوزلند را دارند مناسب است.

مقیاس 9 نمره آیلتس

به دانش آموزان برای هر 4 بخش از آزمون نمره 1-9 داده می شود و سپس بر اساس میانگین نمرات شما، یک نمره کلی آیلتس در نطر گرفته می شود.

نمره 9 : کاربر تسلط کامل و درک کامل موقعیت ها را به زبان انگلیسی دارد.

نمره 8 : کاربر تسلط کامل به زبان داشته ولی گاهی اشتباهاتی دارد. سوء تفاهم ممکن است در موقعیت های ناآشنا رخ دهد. این زبان‌آموز به خوبی استدلال های پیچیده را مدیریت می کند.

نمره 7 : کاربر خوب، تسلط عملیاتی به زبان دارد هرچند در برخی موقعیت ها دچار مشکل می شود. به طور کلی زبان پیچیده را به خوبی مدیریت می کند و استدلال دقیق را درک می کند.

نمره 6 : کاربر نسبتا مسلط. می تواند در موقعیت های آشنا از زبان نسبتاً پیچیده استفاده و آن را درک کند.

نمره 5 : کاربر معمولی تسلط جزئی بر زبان دارد، در بیشتر موقعیت‌ها معنی و مفهوم را درک می‌کند ولی دارای اشتباهاتی نیز خواهد بود.

نمره 4 : کاربر محدود به موقعیت های آشنا. مشکلات مکرر در درک و بیان دارد. قادر به استفاده از زبان پیچیده نیست.

نمره 3 : کاربر بسیار محدود، در موقعیت های بسیار آشنا فقط معنای کلی را منتقل می کند و می فهمد. اختلالات مکرر در ارتباطات دارد.

نمره 2 : استفاده از کلمات مجزا یا جملات کوتاه در موقعیت های آشنا و برای رفع نیازهای فوری. در درک گفتاری و نوشتاری انگلیسی مشکل زیادی دارد.

نمره 1 : کاربر اساساً توانایی استفاده از زبان را ندارد و فقط آشنایی جزئی با کلمات دارد.

برنامه ریزی برای خواندن آیلتس

سوالات متداول آیلتس

پاسخ به سوالات رایج در مورد آمادگی آیلتس و آزمون آیلتس.

آیلتس چیست و چرا مهم است؟

آیلتس مخفف "International English Language Testing System" و آزمونی برای قضاوت در مورد توانایی زبان انگلیسی است. این آزمون توسط موسسات آموزش عالی و مقامات مهاجرت در بریتانیا، استرالیا، نیوزلند و کانادا پذیرفته می شود. دانشگاه های انگلستان بدون داشتن نمره معتبر آیلتس هیچگونه پذیرشی نخواهند داشت.

بیش از 10000 سازمان در سراسر جهان، از جمله موسسات آموزشی، کارفرمایان، دولت ها، مقامات مهاجرت و نهادهای حرفه ای، آیلتس را می پذیرند.

فرمت آزمون چیست و چقدر طول می کشد؟

این آزمون دارای چهار بخش است. شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن و سه ساعت طول می کشد. Listening ابتدا انجام می شود و 40 دقیقه طول می کشد، سپس خواندن و نوشتن (هر کدام یک ساعت) و صحبت کردن که حداکثر 15 دقیقه طول می کشد.

در کدام آزمون آیلتس باید شرکت کنم، جنرال یا آکادمیک؟

دو نسخه آیلتس وجود دارد، جنرال و آکادمیک. در صورت درخواست برای یک دانشگاه، دانشجو باید دروس آکادمیک را بگذراند. اما برای درخواست شهروندی یا تحصیل در سطح پایین تر آزمون جنرال مناسب است.

اگر مطمئن نیستید، آیلتس آکادمیک هم نیازهای تحصیلی و هم نیازهای مهاجرت را پوشش می دهد. فرمت هر دو امتحان یکسان است اما عناصر خواندن و نوشتن در آزمون جنرال کمی آسان تر است.

نمره آیلتس خوب چقدر است؟

برای مدرک لیسانس، حداقل نمره آیلتس 6 به طور کلی مورد نیاز است، در حالی که در مقطع کارشناسی ارشد، این نمره به 6.5 می رسد. برای دوره های تخصصی مانند پزشکی، به نمره 7.0 نیاز است. با این حال، هر دانشگاه و دوره متفاوت است، بنابراین قبل از درخواست، در این مورد تحقیق کنید.

از چه زمانی باید آماده شدن، برای آزمون آیلتس را شروع کنم؟

اینکه چه زمانی باید در آزمون شرکت کنید و چه مدت باید آماده شوید به توانایی فعلی شما بستگی دارد. با این حال، توصیه می شود که حداقل دو ماه قبل از تاریخ امتحان، درس های آمادگی را شروع کنید. برای آمادگی بیشتر، در آزمون تمرینی آیلتس شرکت کنید.

چگونه توانایی فعلی خود را بالا ببرم؟

شما می توانید در آزمون تمرینی آیلتس شرکت کنید. این آزمون هر چهار بخش از آزمون آیلتس را پوشش می دهد.

نمره آیلتس من چقدر اعتبار دارد؟

نمره آیلتس شما تا دو سال پس از آزمون معتبر است.

پیشنهاد ما:

اگر به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستید اما وقت کافی ندارید از آموزش آنلاین فرادرس استفاده نمایید. کلیک کنید

مجموعه آموزش زبان انگلیسی — کلیک کنید

برنامه ریزی 6 مرحله ای آزمون آیلتس

در بخش زیر با برنامه ریزی برای خواندن آیلتس در 6 مرحله آشنا می شوید.

موفقیت در آزمون آیلتس بسیار دشوار است زیرا این آزمون برای سنجیدن توانایی انگلیسی شماست. هیچ راه حل سریع یا تقلبی برای کسب موفقیت در آیلتس وجود ندارد. تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که آماده شوید و تمرین کنید.

با این حال، قطعاً چند قدم مهم و آسان وجود دارد که می توانید برای افزایش شانس خود برای موفقیت در آزمون آیلتس انجام دهید.

برنامه ریزی برای خواندن آیلتس

مرحله 1: آزمون آیلتس مناسب را انتخاب کنید

آزمون آیلتس که باید شرکت کنید بستگی به این دارد که آیا قصد کار، تحصیل یا مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان را دارید.

اگر قصد دارید در آموزش عالی تحصیل کنید یا به دنبال ثبت نام حرفه ای در یک کشور انگلیسی زبان هستید، به احتمال زیاد نیاز به شرکت در آزمون آیلتس آکادمیک دارید.

از طرف دیگر، اگر قصد دارید به استرالیا، نیوزلند، کانادا یا بریتانیا مهاجرت کنید، دوره جنرال آیلتس را بگذرانید.

مرحله 2: با آزمون آشنا شوید

هنگامی که آزمون آیلتس را که باید شرکت کنید انتخاب کردید سعی کنید با آن بیشتر آشنا شوید از فرمت آزمون گرفته، تا بخش های تست و انواع سؤالات مورد انتظار.

هنگامی که فرمت آزمون و انواع سوالات را فهمیدید، با انجام تست های تمرینی آیلتس برای روز آزمون آماده شوید.

آزمون آیلتس از چهار بخش Speaking، Reading، Listening و Writing تشکیل شده است. هر بخش از آزمون آیلتس دارای وظایف متفاوتی است.

شما باید بفهمید آیلتس چیست، مهارت هایی که تست می شوند و نتایج آیلتس به چه معناست.

هنگامی که دانش بیشتری در مورد آیلتس به دست آوردید، باید تصمیم بگیرید که کدام آزمون برای شما بهترین است، آکادمیک یا جنرال.

مرحله 3: با انواع سوالات آشنا شوید

هر دو آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال از 4 بخش آزمون - Listening، Reading، Writing و Speaking تشکیل شده اند. انواع سوالات در هر بخش از آزمون متفاوت است.

با انواع سوالاتی که ممکن است در هر بخش تست با آنها روبرو شوید و زمان اختصاص داده شده به تکمیل تست های Listening، Reading، Writing و Speaking آشنا شوید.

تست های تمرینی رایگان را دانلود و استفاده کنید.

مرحله 4: معیارهای نمره دهی را بشناسید

در آزمون آیلتس چهار آزمون مجزا وجود دارد که میانگین کلی آن، نمره آیلتس را تشکیل می دهد.

نمره هر بخش از 0 تا 9 میباشد. شما یک نمره کلی و همچنین یک نمره جداگانه، برای هر بخش از تست ها دریافت خواهید کرد.

بهتر است با معیارهای نمره گذاری برای آزمون های Speaking و Writing آشنا شوید.

مرحله 5: مطالعه و تعیین اهداف

مطالعه برای آزمون آیلتس بسیار مهم است، بنابراین استفاده از زبان انگلیسی را به یک عادت قبل از آزمون خود تبدیل کنید. تعیین اهداف مطالعه ساده می تواند به شما کمک کند هنگام آماده شدن برای آیلتس پیشرفت کنید.

برخی از اهدافی که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید:

  • با نمرات گروه آشنا شوید : با دانستن اینکه یک آزمون گیرنده دقیقاً به دنبال چه چیزی در نمره 7 در آزمون‌های Speaking و Writing شما می‌گردد، می‌تواند به شما در تنظیم بهترین برنامه ریزی برای خواندن آیلتس کمک کند.
  • مهارت های انگلیسی خود را ارزیابی کنید : دانستن اینکه در چه جایگاهی در نمرات گروه قرار دارید، به تعیین اینکه در کدام بخش ضعیف هستید و نیاز به پیشرفت دارید کمک می کند.
  • زبان انگلیسی را به یک عادت تبدیل کنید : تمرین انگلیسی روزانه می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. اختصاص دادن حداقل 5 دقیقه در روز می تواند بسیار موثر باشد مثلا خواندن اخبار انگلیسی، نوشتن نامه ای به یک دوست یا تماشای فیلم های انگلیسی زبان می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.
  • یک برنامه مطالعه تنظیم کنید : هر روز زمانی را به تمرین 4 قسمت آزمون آیلتس اختصاص دهید. زمانی را برای کارهایی که می‌توانند به بهبود شما کمک کنند اختصاص دهید - مانند: روزنامه ها، کتاب ها، مجلات، آگهی ها و کتاب های انگلیسی را بخوانید، به کتاب های صوتی انگلیسی زبان، پادکست ها، رادیو و موسیقی گوش دهید، با همکاران، دوستان و خانواده به زبان انگلیسی صحبت کنید.هر روز یا هفته یک کلمه جدید یاد بگیرید و استفاده از آن را در یک جمله تمرین کنید.

مرحله 6: بدانید در روز آزمون چه کاری باید انجام دهید

برای تسکین اعصاب قبل از آزمون، بدانید که در روز آزمون چه کارهایی باید انجام دهید. نکاتی که در روز امتحان باید رعایت کنید:

  • زودتر از زمان امتحان در محل حضور داشته باشید.
  • وسایل شخصی خود مانند تلفن، ساعت هوشمند، کتاب و یادداشت را چک کنید.
  • مدارک شناسایی شخصی خود را که برای فرآیند ورود لازم است همراه داشته باشید.

این 6 مرحله را به برنامه آمادگی آیلتس خود اضافه کنید و برای کسب نمره آیلتس بهتر آماده شوید.

از برنامه ریزی برای خواندن آیلتس تا موفقیت

در زیر برنامه ریزی برای خواندن آیلتس و موفقیت در این آزمون را مرور می کنیم.

برنامه ریزی برای خواندن آیلتس

1. برنامه ریزی کنید

با آیلتس مانند هر امتحان دیگری رفتار کنید. از قبل برنامه ریزی کنید و به برنامه خود پایبند باشید.

برای خودت هدف تعیین کن مثلا 6.5 گرفتن.

نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید.

محاسبه کنید که چقدر زمان می توانید برای آماده سازی صرف کنید.

آن زمان را بر اساس نیاز خود تقسیم کنید یعنی زمان بیشتری برای نوشتن و کمتر برای خواندن

سعی کنید یک جدول زمانی مطالعه داشته باشید که به شما کمک کند زمان خود را به طور موثر برنامه ریزی کنید. واقع بین باشید و زیاده روی نکنید وگرنه تسلیم استرس و خستگی می شوید.

2. یک شریک مطالعه پیدا کنید

زبان ها را نباید به تنهایی یاد گرفت. در ابتدایی ترین حالت، آنها ابزارهای ارتباطی هستند. اگر در اتاقی به تنهایی بنشینید و قواعد گرامری و واژگان را حفظ کنید، هرگز نمره بالایی نخواهید گرفت. ممکن است بتوانید برای ریدینگ و لیسنینگ آیلتس تمرین کنید، اما در نهایت نمره اسپیکینگ خود را بهبود نخواهید داد.

یک شریک می تواند به شما کمک کند اطلاعات جدید پیدا کنید، استرس را کاهش دهید، اعتماد به نفس ایجاد کنید و اهداف واقعی را تعیین کنید. برای دستیابی به موفقیت در آیلتس از نزدیک با یکدیگر همکاری کنید و با یکدیگر صادق باشید.

اگر فردی نزدیک به خود ندارید که در حال مطالعه زبان انگلیسی است، به صورت آنلاین پیدا کنید. مکان‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای ملاقات با سایر دانشجویان آیلتس بروید یا حتی از معلمان سؤال بپرسید. حتی صرف کمی زمان در اسکایپ در هر هفته به شما کمک می کند تا در استفاده از زبان انگلیسی خود با دیگران اعتماد به نفس داشته باشید.

3. به برگه های امتحان واقعی نگاه کنید

هر دانشجوی آیلتس می داند، که باید تست های تمرینی را انجام دهد. آنقدر واضح است که من آن را در این لیست نمی گنجانم. احتمالاً تا به حال بیست یا سی آزمون رایتینگ آیلتس انجام داده اید... یا دارید؟

انجام تمرین بر اساس سوالاتی که مشابه آزمون آیلتس هستند بسیار مفید است.

4. از مهارت های خود در دنیای واقعی استفاده کنید

چرا مردم در آزمون آیلتس شرکت می کنند؟ دلایل زیادی وجود دارد آنها می خواهند شغلی در خارج از کشور پیدا کنند، می خواهند در کشور دیگری تحصیل کنند، می خواهند برای دولت کار کنند، و غیره.

این آزمون یک تکلیف مدرسه نیست. این آزمون مهارت های انگلیسی شماست و سطح واقعی انگلیسی شما را می سنجد. بنابراین، برای گذراندن آن، فقط لازم نیست «عبارات آیلتس» یا فهرستی از واژگان را یاد بگیرید و نمی‌توانید فقط بر استراتژی‌ها و انواع سؤالات تمرکز کنید.

5. به سلامتی خود اهمیت دهید

بسیاری از دانش‌آموزان، به‌ویژه در آسیا، فکر می‌کنند که باید تمام روز و تمام شب را برای قبولی در امتحان درس بخوانند، و به خود آسیب می زنند. در حالی که این کار باعث یادگیری بیشتر و بهتر نمی شود.

در زندگی به تعادل نیاز دارید. برای اینکه مغزتان اطلاعات را پردازش کند، باید بدنتان سالم باشد.

اجازه ندهید تلاش برای موفقیت در آیلتس شما را از داشتن یک زندگی سالم باز دارد، در غیر این صورت موفق نخواهید شد.

انجام ورزش و خواب کافی برای حفظ سطح بالای عملکرد مغز حیاتی است. اگر خود را مجبور به مطالعه بیش از حد کنید، ممکن است در واقع کمتر از زمانی که استراحت بیشتری می‌کردید و کمی استراحت می‌کردید، یاد بگیرید.

اگر برای یادگیری و شرکت در آزمون آیلتس به دنبال یک منبع آموزشی مناسب هستید از فرادرس استفاده نمایید.

آموزش رایتینگ تسک ۱ آیلتس آکادمیک IELTS — کلیک کنید

6. مطالعه را جذاب کنید

تا اینجا توضیح دادم که آزمون آیلتس در مورد زبان و ارتباطات واقعی است. این فقط فهرستی از سوالات دشوار نیست. اگر واقعاً به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید، می توانید در آزمون آیلتس موفق شوید. پس به یاد داشته باشید که هر چیزی که توانایی های انگلیسی شما را افزایش دهد برای اهداف آیلتس شما مفید است.

معنی آن چیست؟

تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود در آمریکا یا بریتانیا ممکن است زمانی که باید برای آزمون آیلتس مطالعه کنید اتلاف وقت به نظر برسد، اما آیا اینطور است؟ خیر.

شما می توانید با دیدن یک فیلم یا گوش دادن به یک پادکست، مهارت خود را افزایش دهید و همزمان به آرامش برسید.

7. آنچه را که در زندگی می خواهید تجسم کنید

چرا آیلتس می خوانی؟ به پاسخ خود فکر کنید و آن را در ذهن خود نگه دارید. آن را تجسم کنید. روی آن تمرکز کنید. آن را فراموش نکنید، و آن را از نظر دور نکنید.

دانش آموزان من اغلب به من می گویند که چرا آیلتس می خوانند:

  • تا شغل رویایی خود را بدست آورند
  • آنها می خواهند جهان را کشف کنند
  • برای بدست آوردن یک زندگی عالی و بدون استرس

شاید موفقیت در آیلتس سخت باشد، اما با یک برنامه ریزی صحیح می توانید موفق شوید.

یکی از مهمترین چیزها حفظ انگیزه است. به خاطر داشته باشید که چرا این کار را انجام می دهید، اگر آن کار برای شما مهم باشد به شما انرژی می دهد که بتوانید بیشتر مطالعه کنید. در ضمن از انرژی های منفی دوری کنید.

با آرزوی موفقیت برای شما دوست عزیز

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: ted-ielts

تگ:

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.