logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

چگونه سامسونگ با اندروید به بزرگترین برند گوشی هوشمند تبدیل شد؟

چگونه سامسونگ با اندروید به بزرگترین برند گوشی هوشمند تبدیل شد؟
هدایت عباسی موفقیت

در این مقاله از تاپ سایت 98 قصد داریم به دلایل موفقیت سامسونگ بپردازیم. سامسونگ، یکی از بزرگترین بازیگران گوشی های هوشمند در جهان، دارای بالاترین سهم بازار جهانی گوشی های هوشمند با نزدیک به 21٪ است. این بالاتر از سایر بازیکنان مانند اپل و هواوی است.

جالب‌تر این است که پخش‌کننده‌های قبلی اندروید مانند HTC، LG و Sony نتوانستند با موفقیت سامسونگ برابری کنند. حتی شرکت مادر اندروید، گوگل، همچنان با فروش گوشی‌های هوشمند با برند پیکسل خود دست و پنجه نرم می‌کند.

پس چگونه سامسونگ به چنین بازیگر بزرگی در دنیای گوشی های هوشمند تبدیل شد؟ عوامل زیادی در این رابطه وجود دارد. در این مقاله قصد داریم همه آنها را بررسی کنیم.

آغاز عصر گوشی های هوشمند و عرضه سری S

چگونه سامسونگ با اندروید به بزرگترین برند گوشی هوشمند تبدیل شد

در سال 2007، اپل آیفون خود را در معرض دید عموم قرار داد. این یک دستگاه انقلابی بود که قصد داشت بازار تلفن را برای همیشه تغییر دهد. این سیستم عامل نوع جدیدی به نام iOS را معرفی کرد.

iOS از دو جهت با سایر سیستم عامل های موبایل متفاوت بود: سیستم عامل فقط برای دستگاه های صفحه لمسی در نظر گرفته شده بود. ثانیاً یک فروشگاه اپلیکیشن معرفی کرد.

از سوی دیگر، گوگل روی سیستم عامل موبایل خود کار می کرد که امروزه به نام اندروید شناخته می شود. گوگل شرکت اندروید را خریداری کرده بود. با قیمت 50 میلیون دلار در سال 2005.

با این حال، پس از دیدن آیفون جدید در سال 2007، گوگل شروع به طراحی مجدد سیستم عامل خود با یک لوح تمیز کرد. در سال 2008، HTC Dream عرضه شد که اولین گوشی هوشمند اندرویدی بود.

با عرضه اندروید، سامسونگ اولین گوشی هوشمند اندرویدی خود را نیز عرضه کرد. سامسونگ سری دستگاه های گلکسی را عرضه کرد. به طور خاص، سامسونگ سری گلکسی اس را در سال 2010 راه اندازی کرد که قصد داشت در مقابل آیفون اپل قرار بگیرد.

این یکی از بزرگترین گام های موفقیت شرکت بود که در شرف دنبال شدن بود. سری گلکسی اس سامسونگ هنوز هم یکی از پرفروش‌ترین سری‌های گوشی‌های هوشمند این شرکت است.

سامسونگ گلکسی اس 2 که دومین نسخه از سری گلکسی اس بود و در سال 2011 عرضه شد، واقعاً به سامسونگ کمک کرد تا با پیشی گرفتن از اپل از نظر فروش با سهم بازار 21 درصد در مقایسه با 14 درصد اپل، خود را به عنوان رهبر جهانی تلفن های هوشمند تثبیت کند.

دستگاه های صفحه نمایش بزرگ: گلکسی نوت

چگونه سامسونگ با اندروید به بزرگترین برند گوشی هوشمند تبدیل شد

در سال 2011، سامسونگ در اقدامی غیرمعمول سری دیگری از دستگاه ها را عرضه کرد. این گلکسی نوت نام گرفت.

این دستگاه دو چیز غیرمعمول داشت:

  • یک قلم بود که توسط سامسونگ به عنوان قلم S معرفی شده بود.
  • ثانیاً این گوشی دارای صفحه نمایش نسبتاً بزرگ 5.3 اینچی بود.

صفحه نمایش گوشی در آن زمان به قدری بزرگ بود که بسیاری از مردم آن را به عنوان یک «فبلت» معرفی کردند.

برای مقایسه، آیفون آن سال دارای اندازه صفحه نمایش 3.5 اینچی و گلکسی S2 سامسونگ دارای اندازه صفحه نمایش 4.3 اینچی بود. بسیاری از تحلیلگران نسبت به موفقیت گلکسی نوت شک داشتند، زیرا فکر می کردند آن دستگاه بسیار بزرگ است. اما چه کسی می‌توانست این را تصور کند، دستگاه نوت شروعی بر روند گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش بزرگ بود.

روند اندازه صفحه نمایش بزرگ حتی اپل را مجبور کرد تا آیفون 5 خود را برای سال 2012 با صفحه نمایش بزرگتر 4 اینچی و دوباره برای آیفون 6 و 6 پلاس به ترتیب با 4.7 اینچ و 5.5 اینچ در سال 2014 دوباره طراحی کند.

گوشی های هوشمند امروزی اکنون دارای اندازه صفحه نمایش بیش از 6 اینچ هستند. حتی سامسونگ شروع به ساخت دستگاه های سری S خود با صفحه نمایش بزرگتر برای مدل های آینده کرد.

تمام این روند دستگاه های صفحه نمایش بزرگ توسط خود Note آغاز شد. سری گلکسی نوت هر سال، در کنار دستگاه های سری S آن ارائه می شود. سری گلکسی نوت طرفداران منحصر به فرد خود را دارد که دوست دارند هر سال یک دستگاه نوت جدید ببینند و تجربه کنند.

گوشی های هوشمند برای همه افراد

چگونه سامسونگ با اندروید به بزرگترین برند گوشی هوشمند تبدیل شد

سامسونگ در مقایسه با اپل استراتژی متفاوتی را در پیش گرفته است. اپل فقط گوشی های هوشمند گران ارائه می دهد، در حالی که سامسونگ رویکرد کاملا متفاوتی را در پیش گرفته است. سامسونگ همیشه سعی کرده است طیف وسیعی از گوشی ها را برای طیف های مختلف افراد ارائه دهد.

این موفقیت سامسونگ را در سراسر جهان به‌ویژه در بازارهای حساس به قیمت به ارمغان آورده است. این استراتژی سامسونگ را به غول گوشی های هوشمند دنیای امروزی تبدیل کرده است. در سال 2018، با مشاهده ظهور برندهای چینی مانند Oppo، Vivo، OnePlus، RealMe و Xiaomi، سامسونگ با عرضه سری گلکسی M و دستگاه‌های سری گلکسی A در بخش‌هایی از آسیا و اروپا، خط تولید گوشی‌های هوشمند متوسط تا پایین خود را تقویت کرد.

این حرکت سامسونگ به وضوح نشان می دهد که هیچ تغییری در استراتژی سامسونگ برای آینده نزدیک وجود ندارد. در عوض، اراده برند برای رقابت با رقبای جدید و قصد باقی ماندن در صدر فروش گوشی های هوشمند را نشان می دهد.

چگونه بحران ها را مدیریت کرد

چگونه سامسونگ با اندروید به بزرگترین برند گوشی هوشمند تبدیل شد

اقدامات شرکت در طول یک بحران می تواند تفاوت بین موفقیت و شکست آینده شرکت باشد.

سامسونگ در چند سال گذشته با دو بحران بزرگ روبرو شده است. بزرگترین آن در سال 2016 بود. پس از عرضه گلکسی نوت 7، برخی از گوشی ها به دلیل مشکلات باتری دستگاه آتش گرفتند.

موضوع به قدری بزرگ بود که بسیاری از خطوط هوایی به دلایل ایمنی مسافران را از حمل دستگاه نوت 7 خودداری می کردند.

بسیاری بر این باور بودند که سامسونگ سعی کرده یک باتری بسیار بزرگ را در یک بسته بسیار باریک و جمع و جور قرار دهد. پس از چند روز ارائه جایگزینی به صاحبان دستگاه های آسیب دیده، سامسونگ تصمیم جسورانه ای گرفت تا فروش دستگاه های Note 7 را به طور غیرمنتظره متوقف کند و قصد داشت همه دارندگان Note 7 دستگاه های خود را در ازای غرامت یا دستگاه Galaxy S7 به سامسونگ بازگردانند.

سامسونگ دستگاه‌های S8 را در اوایل سال 2017 عرضه کرد، آنها گلکسی نوت 8 را در اواخر همان سال با استفاده از همه چیزهایی که از شکست نوت 7 آموختند، عرضه کردند که به بازسازی شهرت آنها کمک کرد. سامسونگ حتی پس از بحران های نوت 7 همچنان بزرگترین شرکت گوشی هوشمند در سال 2017 باقی ماند.

بحران دوم پس از عرضه گلکسی فولد در فوریه 2019 رخ داد(یکی از اولین گوشی‌های هوشمند قابل حمل در سال 2019) سامسونگ برای دریافت بازخورد، واحدهای بررسی را برای بسیاری از تولیدکنندگان محتوا ارسال کرد.

با این حال، تنها پس از چند روز استفاده، بسیاری از گلکسی فولدها به دلایل مختلف شروع به شکستن کردند. در حالی که برخی از دستگاه ها به دلیل حذف یک لایه صفحه نمایش پلیمری که بسیاری آن را محافظ صفحه می پنداشتند، ترکیده بودند، برخی از آنها مشکل ورود گرد و غبار به مکانیزم لولای پیچیده دستگاه را داشتند.

سامسونگ در پاسخ همه دستگاه ها را فراخواند و قول داد دستگاه را با دوام بهبود یافته راه اندازی مجدد کند. سامسونگ با عمل به وعده خود، این دستگاه را در ماه سپتامبر با بهبودهایی در لایه صفحه نمایش پلیمری و دوام مکانیزم لولا در برابر گرد و غبار، مجدداً عرضه کرد.

گلکسی فولد به دلیل طراحی نوآورانه و جدید، مورد تحسین قرار گرفت. سامسونگ دوباره به صورت حرفه ای با این وضعیت برخورد کرد. فروش گلکسی فولد تمام انتظارات سامسونگ را شکست.

چگونه رقابت در مقایسه با سامسونگ موفق نبود

چگونه سامسونگ با اندروید به بزرگترین برند گوشی هوشمند تبدیل شد

HTC، شرکتی که اولین گوشی هوشمند اندرویدی خود را منتشر کرد، اما نتوانست مانند سامسونگ موفق شود.

اچ تی سی به قدری با مشکل مواجه شد که سال هاست برای کسب سود با مشکل مواجه شده است. حتی شرکت‌های دیگری مانند سونی و ال‌جی که رقابت گوشی‌های هوشمند را با اندروید آغاز کردند، از آن زمان تاکنون نتوانسته‌اند با سامسونگ رقابت کنند.

برندهای چینی مانند وان پلاس، هواوی، اوپو و ویوو بهتر از آنها بوده اند. خود گوگل تلاش کرده است تا فروش گوشی های هوشمند برتر سامسونگ را با خط تلفن های هوشمند پیکسل خود مطابقت دهد.

گوگل تنها در آمریکای شمالی کمتر از یک درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. استراتژی ثابت سامسونگ برای نوآوری و انطباق با روندهای بازار گوشی های هوشمند، این امکان را به آن داده است تا سلطه خود را در بازار حفظ کند.

آینده سامسونگ

چگونه سامسونگ با اندروید به بزرگترین برند گوشی هوشمند تبدیل شد

سامسونگ همچنان رهبر بازار صنعت گوشی های هوشمند است. با این حال، با توجه به تکنولوژی روزافزون، سامسونگ باید دائماً خود را با روندهای تغییر گوشی هوشمند در آینده وفق دهد.

بازارها در بسیاری از کشورها به ویژه در آمریکای شمالی و اروپا به بلوغ رسیده اند. همچنین رقابت برندهای چینی مانند Oppo، Vivo، OnePlus، RealMe، Huawei و Xiaomi بیشتر خواهد شد.

فناوری تلفن های هوشمند نیز بسیار اشباع شده است. به همین دلیل است که گوشی‌های تاشو و گوشی‌های با صفحه نمایش کاملاً بدون حاشیه در آینده، تسلط خواهند یافت.

نبرد برای برتری در بازار گوشی های هوشمند برای سامسونگ سخت خواهد بود، اما مطمئنا آنها بدون مبارزه تسلیم نمی شوند.

از اینکه دقایقی در کنار ما بودید متشکریم.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: medium

تگ: سامسونگ

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.