logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

نرم افزار طراحی سایت Freeway

نرم افزار طراحی سایت Freeway
هدایت عباسی طراحی سایت

در این مقاله از تاپ سایت 98 قصد داریم نرم افزار طراحی سایت Freeway را معرفی نماییم.

دانلود و نصب نرم افزار طراحی سایت Freeway

برای نصب نرم افزار طراحی سایت Freeway کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

  • نرم افزار را دانلود کنید یک فایل زیپ در اختیار شما قرار می گیرید.
  • نرم افزار Freeway را از حالت زیپ خارج کرده و نصب نمایید.
  • پس از نصب از شما می خواهد سریال آن را وارد کنید.

اگر نرم افزار را خریداری کرده اید بهتر است در سایت ثبت کنید در غیر این صورت باید مطابق توضیحات کرک کنید.

شما همیشه باید شماره سریال نرم افزار را در جایی امن نگه دارید. اگر کامپیوتر جدیدی خریده باشید یا با سخت افزار خود مشکل دارید، برای نصب مجدد Freeway به شماره سریال خود نیاز خواهید داشت.

اگر شماره سریال خود را از فراموش یا گم کرده‌اید، یک صفحه در وب سایت softpress است که برای بازیابی شماره سریال می توانید از آن استفاده نمایید.

Freeway چگونه کار می کند

نرم افزار Freeway

اگر شما یک طراح سایت حرفه ای هستید یا یک فرد مبتدی تفاوتی می کند، Freeway به شما اجازه می دهد تا سایت های حرفه ای را بدون دانش کدنویسی طراحی کنید.

می توانید به منابع سایت خود (گرافیک، عکس و فیلم) دسترسی داشته باشید.

Softpress Systems در سال 1993 در آکسفورد، انگلستان تاسیس شد تا نیازهای نوظهور ناشران و طراحان حرفه ای را برای ابزارهای نویسندگی چند رسانه ای برطرف کند. Freeway نتیجه این تلاش هاست.

این یک برنامه توسعه وب سایت است که بدون نیاز به یادگیری HTML یا در واقع هیچ کدی برای ساخت سایت هایی با بالاترین کیفیت طراحی شده است.

در Freeway بجای اینکه نیاز به کدنویسی و یادگیری آنها داشته باشید می توانید از طریق ابزارهای گرافیکی سایت خود را طراحی کنید. به سادگی صفحات مورد نظرتان را ایجاد کنید، آنها را با متن و تصویر پر کنید، بین صفحات ارتباط ایجاد کنید، محتوای پربازدید یا هر چیز دیگری که فکرش را بکنید اضافه کنید و سپس از Freeway بخواهید که وب سایت شما را برای شما منتشر و آپلود کند.

Freeway تمام کدهای مورد نیاز شما را می نویسد و کد شما همیشه تمیز، کارآمد و مطابق با استاندارد خواهد بود. شما هرگز مجبور نیستید با کد کار کنید مگر اینکه خودتان بخواهید.

  • عکاسان نمونه کارهای خود را به صورت آنلاین منتشر می کنند
  • مشاغل برای فروش محصولات خود، فروشگاه آنلاین ایجاد می کنند
  • کاربران خانگی وب سایت هایی را برای باشگاه ها یا سازمان های محلی خود می سازند
  • افراد وب سایت های شخصی برای خود طراحی می کنند تا افکار و عکس های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

تفاوت Freeway Pro و Freeway Express

Freeway در دو نسخه Freeway Pro و Freeway Express ارائه می شود.

  1. ‏Freeway Express: نسخه اولیه است، و بیشتر برای افرادی که به دنبال ایجاد وب سایت های کوچک هستند و به قدرت کامل Freeway Pro نیاز ندارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  2. ‏Freeway Pro: دارای ویژگی‌های بسیاری است که در نسخه Freeway Express به آنها دسترسی ندارید. از این نسخه می توانید برای طراحی سایت های مدرن استفاده کنید.

برخی از ویژگی های نرم افزار طراحی سایت Freeway Pro در زمان نگارش:

  • پشتیبانی کامل از طراحی ریسپانسیو یا واکنشگرا
  • دارای گزینه های خروجی متعدد (HTML 4.01 Transitional and Strict، XHTML 1.0 Transitional and Strict، HTML5 و XHTML5 ).
  • مدیریت کامل رنگ و استایل در کل طول متن.
  • گسترش قابلیت ورود گرافیک - فایل های Illustrator، Photoshop، TIFF، SVG و بسیاری موارد دیگر را می‌توانید وارد کنید.
  • گزارش دسترسی.
  • از style sheets های متعدد برای هر صفحه استفاده کنید.
  • قابلیت تعیین موقعیت ها و انجام تغییرات بر روی آیت‌های موجود در صفحه.
  • می توانید برای هر آیتم از padding، wrap، margin و border استفاده کنید.
  • جلوه های بصری پیشرفته بر روی وب سایت خود با استفاده از Scriptaculous Actions اضافه کنید.
  • دارای نقشه پیوند: نمای کلی و نگهداری از همه پیوندهای موجود در صفحات.
  • باز کردن چندین پنجره برای یک سند به طور همزمان.
  • چسباندن پالت ها برای مدیریت راحت تر فضای کاری.
  • استفاده از Skew ،Scale  و Mirror به طور جداگانه.
  • امکان استفاده از سایه ها، درخشش ها و سایر جلوه های گرافیکی می توانید از 100 اکشن آماده استفاده کنید یا خودتان بنویسید.

HTTP و FTP چیست؟

نرم افزار Freeway

اینها دو اصطلاح دیگر هستند که ممکن است با آنها روبرو شوید و بد نیست که معنی آن‌ها را بدانید.

HTTP یا پروتکل انتقال ابرمتن:  شامل مجموعه ای از قراردادها، برای انتقال صفحات وب بین یک وب سرور و مرورگر وب است. ‏

FTP یا File Transfer Protocol : قراردادی برای انتقال فایل ها از طریق اینترنت بین دو کامپیوتر است. FTP روشی استاندارد برای آپلود فایل ها در یک وب سرور است و روشی است که Freeway برای به روز رسانی وب سایت شما از راه دور در فضای وب ISP شما استفاده می کند. از Ftp برای انتقال فایل های سنگین نیز استفاده می شود.

شبکه جهانی وب و Freeway

رابط کاربر پسند یک وبسایت، به شما امکان می دهد بدون اینکه نگران نحوه کدگذاری آن در HTML باشید، بر روی طراحی و عملکردی که می خواهید به آن دست یابید تمرکز کنید.

مدیریت قرارگیری محتوا و عکس‌های درون صفحه برای سایت شما (گرافیک، عکس، فیلم، و غیره) همه توسط Freeway انجام می شود، کل طراحی سایت شما در یک فایل واحد گنجانده شده است.

هنگامی که وبسایت شما آماده شد، Freeway کد HTML و منابع مورد نیاز را تولید می کند و آنها را در مکانی که انتخاب می کنید قرار می دهد.

ورود و بهینه سازی گرافیک نیز به صورت یکپارچه توسط Freeway انجام می شود.

فرمت های مختلف عکس‌ها و فایل‌ها هنگام انتشار فایل، به فرمت و اندازه بهینه تبدیل می شوند، بنابراین سایت شما سریع لود می شود.

کد HTML ایجاد شده هنگام انتشار فایل Freeway ،100% معتبر است به این معنی که سایت شما باید در تمامی مرورگرها به خوبی اجرا شود. معتبر بودن سایت شما همچنین به این معنی است که باید هر نوع تغییر معقولی را بتوان بر روی آن اجرا کرد. هنگامی که فایل خود را منتشر کردید و کد HTML تولید شد، جزئیات سایت خود را در فضای وب به Freeway ارائه دهید، سایت شما و تمام فایل های ضروری آن را از طریق FTP آپلود می شود. همچنین می توانید فایل های خود را به صورت دستی با استفاده از برنامه FTP دلخواه خود آپلود کنید.

پیشنهاد ما:

اگر به دنبال یک منبع معتبر برای یادگیری طراحی سایت هستید می توانید از فرادرس استفاده نمایید.

آموزش طراحی سایت -- کلیک کنید

طرح ها

معمولا در هر سایت بخش هایی مانند هدر و منوها، فوتر و غیره مشترک است.

با فکر کردن به طرح کلی سایت خود شروع کنید. آیا بخش‌هایی از طرح‌بندی وجود دارد که در چندین صفحه تکرار می شود؟ این بخشها باید در Master Pages قرار گیرد که یکی از کلیدهای کارآمد در Freeway است.

ابتدا تمامی موارد اشتراکی در تمامی صفحات را در Master Pages تنظیم کنید و سپس صفحات جدیدی از آنجا ایجاد کنید و آن‌ها را در صورت نیاز اصلاح کنید.

شما می توانید بیش از یک صفحه اصلی در یک سایت داشته باشید برای این کار می توانید یک طرح و ساختار برای یک بخش آماده کنید و برای بخش های دیگر یک طرح جداگانه بسازید این یک ترفند مفید است.

اما نگران اینکه سایت‌تان چه شکلی خواهد شد نباشید. Freeway مانند هر ابزار مشابه خود (طراحی محور)، بسیار انعظاف پذیر است.

اندازه صفحات

عرض صفحات سایت را مشخص کنید معمولا چیزی حدود 900 تا 950 پیکسل عرض برای اکثریت قریب به اتفاق کاربران وب، منطقی است اما اگر بازدیدکننده عادی شما تمایل به استفاده از صفحه نمایش بزرگتر دارد، 1000 پیکسل یا بیشتر را برای اندازه‌ی صفحات سایت خود در نظر بگیرید.

اندازه پنجره مرورگر بازدیدکننده، به شما یک دیدگاه طراحی خوب می دهد، تا به شما کمک کند مجموعه ای حرفه ای و ثابت از طرح بندی صفحه ایجاد کنید.

از گزینه Align در Inspector استفاده کنید تا محتوای صفحه خود را در سمت چپ، مرکز یا راست تراز کنید همچنین با استفاده از قسمت Dimensions در پالت Inspector، اندازه و موقعیت کادرها را مشخص کنید.

به طور خاص با آیتم های لایه ای (که به عنوان DIV های کنترل شده با CSS تولید می شوند) می توانید ساختار صفحه را تنظیم کنید.

نوع و سبک

نرم افزار Freeway

انجام تنظیمات نوع آسان است، در Freeway شما دو انتخاب اصلی دارید:

  • می توانید از ابزارهای نرم افزار استفاده کنید.
  • می توانید از کدهای HTML استفاده نمایید.

زمانی که می‌خواهید یک متن را با درون یک تصویر بنویسید، از تصاویر گرافیکی استفاده کنید، در غیر این صورت معمولاً باید متن HTML را به جای آن انتخاب کنید.

منوی موجود در سایت به شما کنترل بیشتری بر نوع معمولی HTML نسبت به آنچه فکر می‌کنید می‌دهد.

ایجاد و استفاده کارآمد از سبک ها بخش مهمی از طراحی وب مدرن و نحوه عملکرد Freeway است. می‌توانید ابتدا با ایجاد مجموعه‌ای از سبک‌ها و استفاده از آن‌ها، کار خود را ساده کنید.

گرافیک

قبل از اینکه وارد Freeway شوید، زمان خود را صرف تولید تصویر‌های های برش خورده و بهینه شده تحت وب نکنید.

علاوه بر فایل‌های GIF، JPEG و PNG آماده، Freeway Pro می‌تواند تصاویر با وضوح بالا اصلی با فرمت های TIFF، PDF، SVG یا حتی با فرمت Photoshop یا Illustrator به شما دهد (اگر Freeway Express دارید از PNG 24 بیتی استفاده کنید).

اگر در گرافیک اصلی خود شفافیت دارید، این به طرح های نرم افزار شما منتقل می شود. خروجی همیشه به صورت JPEG یا GIF بهینه شده تحت وب یا در صورت تمایل PNG است.

بارگذاری

شما می توانید از هر نرم افزار FTP که دوست دارید برای آپلود خروجی Freeway در وب سایت خود استفاده کنید، اما اگر این کار را با خود Freeway انجام دهید، فایل ها توسط خود شما مدیریت می شود.

مواردی که از صفحه خود حذف می کنید،از سایت هم حذف می شوند. این اتفاق می تواند باعث صرفه جویی زیادی در فضای سرور و جلوگیری از هدر رفتن وقت شما شود.

بررسی کامل نرم افزار

این بسته طراحی وب سایت از Softpress برای همه کاربران مک مناسب است، از مبتدیان کامل که می خواهند یک وب سایت سریع و آسان راه اندازی کنند تا طراحان وب با تجربه تر. نرم افزار Freeway ساده و جذاب است و فکر می کنیم ارزش مناسبی برای پول دارد.

این نرم افزار طراحی سایت، برای تمام سطوح سازنده وب از وبلاگ نویس مبتدی تا کاربر با تجربه که به دنبال قابلیت های طراحی خوب است، مناسب است.

با یک بسته طراحی مبتنی بر نرم افزار انتشار دسکتاپ محبوب، وب سایت خود را با استفاده از ابزارهای انتخاب و قابلیت کشیدن و رها کردن ایجاد می کنید.

راه اندازی

راه اندازی نرم افزار Freeway آسان است. شما بسته را در وب سایت دانلود کرده و هزینه آن را پرداخت می کنید (اعم از سایت Softpress یا فروشگاه Mac App) سپس مراحل گام به گام را برای نصب نرم افزار بر روی سیستم خود انجام می دهید.

با Freeway شما سایت خود را با استفاده از ابزارهای چیدمان ایجاد می کنید، سپس محتوای خود از جمله متن، تصاویر و غیره را بدر جایی که می‌خواهید، قرار می‌دهید.

شما محتوای خود را ویرایش کرده، سپس روی گزینه انتشار نرم افزار کلیک می کنید تا کد را اضافه کند.

درون این بسته نرم‌افزاری قالب‌های حرفه‌ای طراحی شده است که می‌توانید آن‌ها را تنظیم و ویرایش کنید. حتی در صورت دلخواه می‌توانید طراحی سایت خود را از ابتدا شروع کنید. بسیاری از کاربران گزارش داده‌اند که شروع از صفر بهترین راه برای این کار است.

همچنین طراحی را می توانید از بخش هایی از سایت خود مانند لوگو و عنوان سایت در بالای صفحه شروع کنید که تغییر نمی کنند.

امکانات

این نرم افزار فقط دارای ابزارهای کاربردی است و به شما امکان ایجاد گالری تصاویر و نمایش اسلاید خودکار را می دهد. ‏

Freeway امکانات دیگری همچون اضافه کردن دکمه‌های توییتر و فیس‌بوک، آپلود نقشه‌های گوگل و حتی در برخی مواقع که تمایل به کسب درآمد بیشتری دارید می‌توانید از Google Ads هم استفاده کنید.

همچنین می‌توانید فیلم‌ها و کلیپ‌های صوتی را به فرآیند طراحی Freeway اضافه کنید. برای تصاویر، یک ویژگی داخلی بهینه‌سازی تصویر وجود دارد که به شما کمک می‌کند از عکس‌ها و لوگوهای خود بهترین استفاده را ببرید.

پیشنهاد ما:

اگر به دنبال یک منبع آموزشی برای ساخت فروشگاه اینترنتی هستید می توانید از فرادرس استفاده نمایید.

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی -- کلیک کنید

بهینه سازی موتور جستجو

برنامه Freeway دارای ویژگی هایی برای افزایش قابلیت بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو است. بسته نرم افزاری طراحی وب، منوهای ناوبری CSS قابل دسترس و مناسب برای موتورهای جستجو را فراهم می کند.

این برنامه وب سایت هایی را تولید می کند که می توانند توسط موتورهای جستجوی اصلی شناسایی شوند و تعداد افرادی که از سایت شما بازدید می کنند را افزایش می دهد.

گزارش نویسی

Freeway با Google Analytics یکپارچه شده است، بنابراین شما می توانید از یک روش ساده برای بررسی اطلاعات افرادی که از وب سایت شما بازدید و استفاده می کنند استفاده کنید.

راحتی در استفاده

قابلیت درگ اند دراپ، کار با Freeway را آسان می کند. از آنجایی که نیازی به استفاده از یک خط کد ندارید، این بسته مخصوصاً برای مبتدیان مناسب است.

کمک و پشتیبانی

استفاده از برنامه ساده است. اما اگر مشکلی در استفاده از نرم‌افزار Freeway داشتید، می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

  • پرسش‌های متداول را بررسی کنید
  • آموزش‌های ویدیویی و دستورالعمل‌های گام به گام را مرور کنید
  • راهنمای فنی را دانلود کنید تا به هر سؤالی که دارید پاسخ داده شود
  • سوالات خود را از نمایندگی‌ها بپرسید
  • با تیم پشتیبانی تماس بگیرید یا به آنها ایمیل بزنید

نتیجه

Freeway یک مجموعه‌ای کامل از طراحی با ویژگی های مفید و یک رابط جذاب است. اگر به کار با نرم‌افزار انتشار دسکتاپ Mac عادت ندارید، درک ابزارهای انتخاب و ایجاد ممکن است کمی دشوار باشد، اما زمانی که به آن مسلط شدید، ایجاد سایت‌هایی با ظاهر خوب برای کسب‌وکار یا استفاده ی شخصی آسان می شود.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: manualmachine

تگ:

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.