logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

10 شرکت برتر کامپیوتر در جهان

10 شرکت برتر کامپیوتر در جهان
هدایت عباسی موفقیت

در این مقاله از تاپ سایت 98 قصد داریم به معرفی 10 شرکت برتر کامپیوتر در جهان بپردازیم.این ده شرکت در سال های اخیر، بر بازار جهانی رایانه های شخصی (PC) تسلط داشته اند.

چندین شرکت بزرگ رایانه مانند Lenovo، HP، Dell، Apple، Acer و ASUS پیشتاز بازار هستند و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان رایانه با بیش از 81.3 درصد از کل فروش رایانه‌ها در سراسر جهان می باشند و انتظار می‌رود که تسلط آنها بر بازار در آینده ادامه یابد.

مروری بر بازار جهانی کامپیوترهای شخصی

بر اساس آخرین گزارش بازار از گارتنر، فروش جهانی رایانه های شخصی در سال 2019 در مجموع به 261.2 میلیون دستگاه رسید که 0.6 درصد افزایش، نسبت به سال 2018 را نشان می دهد.

این اولین بار از سال 2011 است که فروش جهانی رایانه های شخصی رشد داشته است.

3 شرکت بزرگ کامپیوتری، یعنی لنوو، اچ پی و دل، سهم بازار ترکیبی خود را تا سال 2019 به بالاترین سطح رسانده اند.

Lenovo، HP و Dell با هم تقریباً 65٪ از فروش رایانه های شخصی را در سه ماهه چهارم سال 2019 به خود اختصاص دادند، در حالی که این رقم در سه ماهه چهارم سال 2018 حدود 61٪ بود.

پیش‌بینی می‌شود که فروش جهانی رایانه شخصی از 261.2 میلیون دستگاه در سال 2019 به 221.8 میلیون دستگاه در سال 2025 کاهش یابد.

در سال‌های اخیر، چندین عامل، باعث رونق بازار جهانی رایانه‌های شخصی بوده اند، از جمله:

  • افزایش استفاده از اینترنت
  • افزایش درآمد
  • رشد آموزش رایانه
  • افزایش شهرنشینی با تکامل سبک زندگی مصرف‌کنندگان.

با این حال، بسیاری از افراد برای چک کردن ایمیل، رسانه های اجتماعی و خرید آنلاین و آموزش آنلاین بجای استفاده از کامپیوتر ، از موبایل یا تبلت استفاده می کنند که چالش بزرگی را برای رایانه های شخصی ایجاد کرده است.

1. لنوو

لنوو بزرگترین شرکت کامپیوتری جهان از نظر سهم بازار است. این شرکت در پکن می باشد و لپ‌تاپ، تبلت، رایانه شخصی، دستگاه‌های هوشمند و قطعات کامپیوتر را تولید و در سراسر جهان به فروش می‌رساند.

محصولات لنوو از جمله رایانه‌های رومیزی و سری‌های لپ‌تاپ مانند ThinkPad، ThinkBook، IdeaPad، Yoga و Legion است که فروش فوق العاده ای داشته اند.

فروش محصولات لنوو در سال 2019 حدود 62.97 میلیون بوده است که در صدر این صنعت قرار گرفته است.

2. HP

HP، یک شرکت چند ملیتی آمریکایی در زمینه فناوری اطلاعات و الکترونیک است که دفتر مرکزی آن در پالو آلتو، کالیفرنیا قرار دارد.

فروش HP بیشتر، چاپگرها و مدل‌های محبوب رایانه‌های شخصی مانند Envy، Elitebook، Pavilion، Omen و Pavilion Gaming بوده است.

ایالات متحده بزرگترین بازار منطقه ای HP است که تقریباً 30٪ از سهم بازار را در اختیار دارد، HP همچنین، محبوب ترین برند لپ تاپ در آمریکای شمالی است.

3. دل Dell

دل Dell در لپ تاپ ها، رایانه های شخصی با صفحه نمایش لمسی، رایانه های رومیزی، سرورها، مانیتورها، تجهیزات بازی، پیشرو میباشد.

دل با 10.7 درصد رشد سالانه در سال 2020 در صدر برترین شرکت‌های OEM بود.

این رشد عمدتاً مرتبط با قراردادهای دولتی برای نوت‌بوک‌ها در ایالات متحده و کانادا می باشد.

4. اپل

Apple Inc. یک شرکت فناوری پیشرو در جهان است که دفتر مرکزی آن در کوپرتینو، کالیفرنیا واقع شده است و در زمینه لوازم الکترونیکی، نرم افزار کامپیوتر و خدمات آنلاین فعالیت می کند.

طراحی نوآورانه و قدرت محاسباتی برتر، همیشه اپل را به یکی از محبوب ترین برندهای کامپیوتری در جهان تبدیل کرده است. iMac، iMac Pro، MacBook Air و MacBook Pro برخی از پرفروش‌ترین محصولات رایانه شخصی هستند و به طور گسترده مورد علاقه متخصصان ویدیو و صدا در سراسر جهان هستند.

5. ایسر Acer

ایسر یک شرکت تایوانی چندملیتی سخت افزار و الکترونیک است که در تولید و فروش لپ تاپ و رایانه های شخصی رومیزی، تبلت ها، گوشی های هوشمند، نمایشگرها، پروژکتورها و غیره تخصص دارد.

آمریکای شمالی و ژاپن از بزرگترین بازارهای منطقه ای، برای محصولات رایانه شخصی ایسر هستند. در سال 2019، ایسر در مجموع 14.76 میلیون رایانه را در سراسر جهان بفروش رساند که آن را به یکی از 10 شرکت برتر رایانه در جهان تبدیل کرد.

6. ایسوس Asus

ASUS Inc یک شرکت چندملیتی کامپیوتر، تلفن، سخت افزار و الکترونیک مستقر در تایوان است که در ارائه رایانه های شخصی، مانیتورها، کارت های گرافیک، روترها و سایر بخش های فناوری تخصص دارد.

فروش لپ‌تاپ ایسوس با سری‌هایی مانند Chromebook Flip، ZenBook، Vivo، Republic of Gamers، و TUF Gaming به رتبه‌بندی ایسوس به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان رایانه در جهان در سال ۲۰۲۰ کمک کرد.

7. مایکروسافت

شرکت مایکروسافت یک شرکت فناوری چندملیتی آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در ردموند، واشنگتن است.

مایکروسافت از بهترین شرکت های نرم افزاری، لوازم الکترونیکی، رایانه های شخصی و صنایع مربوط به خدمات فناوری اطلاعات است.

مایکروسافت علیرغم اینکه، یکی از برترین شرکت‌های فناوری و نرم‌افزار جهان است، با خط تولید دستگاه‌های سرفیس خود، بازیگر مهمی در بازار جهانی لپ‌تاپ است.

برخی از محبوب‌ترین محصولات رایانه‌های شخصی مایکروسافت عبارتند از Surface Pro 6، Surface Go، Surface Book 2، Surface Laptop 2 و تنها رایانه رومیزی Surface Studio 2.

8. توشیبا

توشیبا یک تولید کننده پیشرو لوازم الکترونیکی در جهان است که در توکیو، ژاپن مستقر است. فعالیت اصلی آن، تولید و فروش تجهیزات و سیستم‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، قطعات و مواد الکترونیکی، سیستم‌های زیرساخت صنعتی و اجتماعی، لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی، تجهیزات اداری و غیره است.

مجموعه کامپیوترهای Toshiba Dynabook این شرکت، یکی از محبوب ترین محصولات رایانه شخصی در بازار است. در سال 2018، توشیبا تجارت رایانه شخصی خود را، به شارپ فروخت.

9. سامسونگ

سامسونگ یک شرکت چندملیتی کره جنوبی است که به دلیل ارائه طیف گسترده ای از لوازم الکترونیکی خانگی با فناوری های پیشرفته از جمله تلویزیون، تلفن های هوشمند، تبلت ها، لوازم خانگی مشهور شده است.

با فناوری‌های نوآورانه‌ی خود، به یکی از برندهای معروف دنیا تبدیل شده است.

10. MSI

MSI یک شرکت چندملیتی الکترونیک و فناوری مستقر در تایوان است و یکی از تولیدکنندگان لپ‌تاپ، رایانه‌های رومیزی، مادربرد، کارت‌های گرافیک، رایانه‌های شخصی All-in-One، سرورها، رایانه‌های صنعتی، لوازم جانبی کامپیوتر می باشد.

در طول سال‌های اخیر، MSI شهرت خود را در صنعت بازی‌های رایانه‌ای و ورزش‌های الکترونیکی تثبیت کرده است و با ساخت رایانه‌های بازی مانند GT Titan، GS Stealth، GE Raider و GP Leopard و غیره مورد توجه گیمرها قرار گرفته است.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98
دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.