logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

آموزش تعیین حد سود و ضرر در کوینکس فیوچرز

آموزش تعیین حد سود و ضرر در کوینکس فیوچرز
هدایت عباسی ارز دیجیتال

دوستانی که فیوچرز کار می کنند با دو اصطلاح آشنا هستند حد ضرر Stop-Loss و حد سود Take-Profit. این دو بسیار کاربردی هستند و می توانند از ضرر شما جلوگیری کرده و سود شما را حفظ کنند. ما روش قرار دادن حد ضرر و سود را آموزش خواهیم داد.

حد ضرر و حد سود چیست؟

اگر با چند مثال حد ضرر و حد سود را توضیح دهیم بهتر است فکر کنید بیت کوین را در قسمت 50 هزار خریده اید و تحلیل شما این است که به قیمت 60 هزار دلار خواهد رسید.

حال اگر تحلیل شما اشتباه از آب درآمد، چه کاری باید انجام دهید تا از ضرر زیاد به خود جلوگیری کنید. بهترین روش گذاشتن حد ضرر است. شما به سیستم یا صرافی می گویید اگر بیت کوین از 48 هزار دلار کمتر شد با ضرر 2 هزار دلاری برای من بفروش. این باعث می شود از ضرر شما جلوگیری شود.

حال اگر تحلیل شما درست بود و بیت کوین به 60 هزار دلار رسید سیستم بصورت خودکار آن را برای شما می فروشد. چون بعد از آن احتمال دارد قیمت افت کند پس در بهترین قیمت خواهید فروخت که به آن حد سود یا TP (Take-Profit) می گویند.

هنگام تحلیل ارز دیجیتال و تعیین حد سود و حد ضرر در کوینکس یا دیگر صرافی ها، باید به این نکته توجه کنید که سود شما باید بیشتر از ضرر شما باشد تا اگر چندین بار حد ضرر شما خورد، دچار زیان نشوید.

 گاهی پیش می آید که حد ضرر شما خورده می شود و بازار به حرکت خود ادامه می دهد مثلا بیت کوین به 47 هزار می رسد و بعد به حرکت صعودی خود ادامه داده و تا 60 هزار می رسد.

پس باید در تحلیل ها سعی کنیم معاملاتی را باز کنیم که بیشتر از یک به یک باشد. در مثال بالا حد سود ما 5 برابر حد ضرر ما می باشد که فوق العاده است.

پیشنهاد ما:

اگر می خواهید از تخفیف کارمزد کوینکس استفاده کنید هنگام ثبت نام از کد معرف 3f9pe استفاده نمایید.

ثبت نام در کوینکس با کد تخفیف

تعیین حد ضرر SL در کوینکس

اگر در فیوچرز کوینکس معامله می کنید حتما باید حد ضرر را تعیین کنید.

برای این کار مطابق روش زیر عمل نمایید. پس از اینکه معامله خرید Long یا فروش short خود را باز کردید در قسمت پایین صفحه، اطلاعات معامله نمایش داده می شود. در آن قسمت می توانید میزان سود یا ضرر خود را ببینید و هم می توانید حد ضرر را تعیین کنید.

همان طور که در تصویر زیر مشاهده میکنید پس از باز کردن یک معامله، اطلاعات آن قابل مشاهده است.

حد سود و ضرر در کوینکس فیوچرز

برای تعیین حد ضرر و حد سود در فیوچرز کوینکس کافی است روی TP/SL کلیک کنید. پنجره ای باز می شود و می توانید مقدار آن را تعیین کنید.

در بخش Stop-Loss می توانید مقدار را وارد کنید و سپس روی دکمه Confirm کلیک کنید.

حد سود و ضرر در کوینکس فیوچرز

در بخش TP/SL باید مقدار SL نمایش داده شود. تمام.

توجه: پس از تعیین حد ضرر، در بالای پنجره روی علامت ضربدر کلیک کنید تا پنجره بسته شود.

حال اگر قیمت به آن عدد رسید معامله با مقدار ضرری که مشخص کردید بسته می شود. در مثال بالا اگر مقدار حد ضرر را روی 48 هزار تعیین کرده باشید بیت کوین پس از رسیدن به آن قیمت بسته می شود و باعث می شود از ضرر بیشتر شما جلوگیری شود.

به هیچ عنوان معاملات خود را بدون تعیین حد ضرر SL رها نکنید. بسیاری از معامله گران بخاطر همین اشتباه لیکوئید شده اند و حساب آن ها صفر شده است. مقدار کمی ضرر بهتر از این است که کل سرمایه خود را از دست بدهیم.

تعیین حد سود در فیوچرز کوینکس

حال بیاییم به سراغ حد سود در فیوچرز کوینکس برویم. در بخش بالا در مورد SL صحبت کردیم. حال به سراغ TP یا حد سود می رویم.

برای تعیین حد سود نیز به بخش TP/SL (عکس بالا) می رویم. سپس در بخش Take-Profit حد سود را وارد می کنیم مثلا عدد 60 هزار را وارد می کنیم و به کوینکس اعلام می کنیم که پس از رسیدن به قیمت 60 هزار معامله من را ببند.

حد سود و ضرر در کوینکس فیوچرز

تعیین حد سود باعث می شود سود ما از بین نرود چون خیلی از مواقع پس از رسیدن به حد سود بازار وارد اصلاح می شود و باعث می شود مقداری از سود خود را از دست بدهیم.

بستن معامله در فیوچرز کوینکس

حد سود و ضرر در کوینکس فیوچرز

روش دیگری نیز برای تعیین حد سود وجود دارد و آن بستن معامله در قیمت خاصی می باشد.

پس از باز کردن معامله، در سمت راست و پایین پنجره، می توانید معامله را پس از رسیدن به سود خاصی ببندید. این کار به دو روش انجام می شود:

انتخاب Limit و وارد کردن یک عدد و کلیک روی دکمه سبز رنگ Close Position

برای بستن تمامی معاملات باز می توانید روی دکمه سمت چپ، Liquidate All که بصورت لحظه ای تمامی معاملات را با همان قیمت مارکت می بندد.

امیدواریم این مقاله از تاپ سایت 98 برای شما عزیزان مفید باشد.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: coinex

تگ: صرافی

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.