logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

zkSync چیست؟ کم کردن گس و افزایش مقیاس اتریوم

zkSync چیست؟ کم کردن گس و افزایش مقیاس اتریوم
هدایت عباسی ارز دیجیتال

کارمزدهای گس اتریوم بالاست و پردازش تراکنش‌های آن زمان زیادی طول می‌کشد. zkSync می تواند جوابگوی این مسئله باشد و این مشکل را حل کند؟

همانطور که اتریوم افراد بیشتری را به سمت برنامه های کاربردی مبتنی بر قرارداد هوشمند خود، از بازارهای NFT گرفته تا وام دهی و بازی، جذب می کند، شبکه آن شلوغ تر می شود. این امر در سرعت پایین تراکنش و کارمزد بالای تراکنش آشکار می شود. برای کاهش ازدحام، اتریوم از تعدادی بلاک چین موازی استفاده می‌کند که راه‌حل‌های مقیاس‌بندی لایه ۲ نامیده می‌شوند.

یکی از آنها zkSync است، یک راه حل دیگر اتریوم در برابر پلتفرم های قراردادی هوشمند رقیب مانند Solana یا Avalanche. بنابراین، zkSync چیست و چگونه به کاهش هزینه های گس اتریوم کمک می کند؟

راه حل لایه 2 برای نجات

zkSync چیست؟ کم کردن گس و افزایش مقیاس اتریوم

همانطور که اتریوم به انتقال خود به ETH 2.0 ادامه می دهد، برای حفظ مشتریان به کمک نیاز دارد. تاکنون، آنها با هزینه های گزاف گس ETH دفع شده اند. تعاملات پیچیده‌تر با اتریوم، مانند جابجایی و تعویض توکن، هزینه زیادی دارد که باعث نارضایتی مشتریان شده است و اتریوم باید راهی برای آن پیدا کند.

برای تراکنش‌های ساده، مانند انتقال توکن از کیف پول A به کیف پول B، کارمزدها بسیار کمتر است، اما همچنان بسیار بالاتر از هر سرویس سنتی غیر بلاک چینی مانند Western Union است. کافی است بگوییم، این کاملاً مخالف روحیه مالی غیرمتمرکز (DeFi) است که قرار بود جهان را از بانک بی نیاز کند.

امسال، اتریوم در راه است تا شبکه قدیمی اثبات کار خود را با زنجیره Beacon اثبات سهام متصل کند. سال آینده، اتریوم باید شاردینگ را ادغام کند. هر دو ارتقای عمده ای هستند که می توانند هزینه تراکنش های آن را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

در این بین، اتریوم باید به تعدادی جاده متصل شود تا ترافیک را از بزرگراه اصلی خود هدایت کند. به همین دلیل است که زنجیره اصلی اتریوم لایه 1 نامیده می شود، در حالی که جاده های اضافی که بار ترافیکی را تحمل می کنند، راه حل های مقیاس بندی لایه 2 نامیده می شوند.

zkSync چیست؟ کم کردن گس و افزایش مقیاس اتریوم

در میان 10 مورد برتر، zkSync در جایگاه هفتم به عنوان راه حل لایه 2 قرار دارد و میزان سرمایه گذاری روی آن 88.3 میلیون دلار می باشد.

zkSync چیست و چگونه به تراکنش های اتریوم کمک می کند؟

zkSync از فناوری ZK Rollup پشتیبانی می کند. درست مانند zkSync، ZK مخفف Zero-Knowledge است، در حالی که Rollups نشان دهنده قراردادهای هوشمند است.

ZK-Rollups قراردادهای هوشمندی هستند که هدف خاصی دارند. آنها صدها تراکنش را از زنجیره اصلی لایه 1 جمع می کنند و آنها را در یک تراکنش واحد ترکیب می کنند. سپس، آنها این تراکنش را به زنجیره اصلی ارسال می کنند. بخش دانش صفر یک راه حل رمزنگاری بسیار پیچیده است.

مجموعه‌های ZK امنیت زنجیره بلوکی را به خطر نمی‌اندازند زیرا اثبات تراکنش‌ها همچنان در لایه 1 اتفاق می‌افتد. بنابراین، با جمع‌کردن تراکنش‌ها، zkSync تضمین می‌کند:

هزینه گاز بسیار کمتر: تا 1/100 کارمزد زنجیره اصلی اتریوم.

سرعت توان بالاتر: حداکثر 2000 تراکنش در ثانیه (tps) در مقابل 13 تا 17 تراکنش فعلی اتریوم. این همتراز با شبکه پرداخت ویزا است که بسیار چشمگیر است.

امنیت: zkSync امنیت اتریوم را به ارث می برد که برخلاف Solana و سایر رقبا هرگز آفلاین نبوده است.

انتقال توکن: انتقال تقریباً فوری توکن ها بین لایه 2 zkSync و لایه 1 اتریوم DApp.

آیا می توانید همین الان از zkSync استفاده کنید؟

درست مانند Arbitrum یا Loopring، اینها شبکه هایی هستند که به عنوان لایه 2 به اتریوم متصل شده اند.

با توجه به این واقعیت که Matter Labs، تیم مسئول zkSync، از خود بنیاد اتریوم بودجه دریافت می‌کند، می‌توان گفت که به زودی DApp‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر و سریع‌تر راه‌اندازی می‌شوند و پروژه‌هایی مانند zkSync به حفظ اتریوم کمک می‌کنند. هزینه های بدنام گس اتریوم کم است.

امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید باشد.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: makeuseof

تگ: اتریوم

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.