logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

بیوگرافی چانگ پنگ ژائو مدیر بایننس – زندگینامه Changpeng Zhao

بیوگرافی چانگ پنگ ژائو مدیر بایننس – زندگینامه Changpeng Zhao
هدایت عباسی شخصیت ها

در این مقاله از تاپ سایت 98 به سراغ بیوگرافی یا زندگینامه چانگ پنگ ژائو مدیر بایننس می رویم. از زندگی شخصی و فقر تا تبدیل شدن به سومین فرد ثروتمند در حوزه ارز دیجیتال که نشان می دهد با تلاش می شود به هر جایی رسید کافی است تغییری در زندگی خود دهید.

زندگینامه چانگ پنگ ژائو

چانگ پنگ ژائو Changpeng Zhao یک مدیر تجاری چینی-کانادایی است که موسس و مدیر عامل Binance، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات، از آوریل 2018 است. ژائو قبلاً یکی از اعضای تیم توسعه دهنده Blockchain.info بود و همچنین به عنوان مدیر ارشد فناوری OKCoin.

اوایل زندگی چانگ پنگ ژائو

چانگ پنگ ژائو در چین و در استان جیانگ سو متولد شد. در اواخر دهه 1980، او با خانواده خود به ونکوور، بریتیش کلمبیا، کانادا نقل مکان کرد. پدرش قبل از اینکه از کشورش تبعید شود، در چین استاد بود. در سال‌های نوجوانی، ژائو با انجام تعدادی از مشاغل صنعت خدمات، از جمله کارمند مک‌دونالد، به حمایت از خانواده‌اش کمک کرد.

چانگ پنگ ژائو در دانشگاه مک گیل در مونترال کانادا تحصیل کرد و در آنجا در رشته علوم کامپیوتر تحصیل کرد.

حرفه و شغل چانگ پنگ ژائو

پس از کالج، ژائو شروع به کار در بورس اوراق بهادار توکیو کرد و نرم‌افزاری را برای تطبیق سفارشات تجاری توسعه داد. او همچنین در Bloomberg Tradebook کار می کرد و در آنجا توسعه دهنده نرم افزار معاملات آتی بود.

در سال 2005، او به شانگهای نقل مکان کرد و در آنجا Fusion Systems را تأسیس کرد، که به دلیل "برخی از سریع ترین سیستم های معاملاتی با فرکانس بالا برای کارگزاران" شناخته می شود.

او از سال 2013 بر روی پروژه های مختلف ارزهای دیجیتال از جمله Blockchain.info کار کرد. همچنین به عنوان مدیر ارشد فناوری OKCoin فعالیت کرد.

در سال 2017، ژائو OKCoin را ترک کرد تا یک صرافی ارز دیجیتال به نام Binance راه اندازی کند. او این شرکت را در جولای 2017 راه اندازی کرد، پس از سرمایه گذاری 15 میلیون دلاری که طی یک عرضه اولیه سکه جمع آوری شد. در کمتر از هشت ماه، ژائو بایننس را با حجم معاملات تا آوریل 2018 به بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان تبدیل کرد. در فوریه 2018، مجله فوربس وی را در فهرست "ثروتمندترین افراد در ارزهای دیجیتال" و در لیست سوم خود قرار داد. تا سپتامبر 2018، دارایی خالص او 1.1 میلیارد دلار برآورد شده است.

در سپتامبر 2020، Changpeng Zhou که با نام CZ نیز شناخته می‌شود، در شکایتی علیه بایننس به این ادعا که بایننس شست‌وشوی بیش از 9 میلیون دلار را تسهیل کرده است، نام‌گذاری شد.

چانگ پنگ ژائو و بایننس

علاقه چانگ پنگ ژائو به ارزهای دیجیتال از اوایل سال 2014 زمانی که او با دوستش مشغول بازی پوکر بود شروع شد. در آن زمان او با بیت کوین آشنا شد و شروع به سرمایه گذاری روی آن کرد. او حتی خانه خود را فروخت تا بیت کوین بخرد. علاقه او به بازار کریپتو چنین بود. ژائو با کار در شرکت های مختلف، تجربه را به علاقه خود اضافه کرد.

Bijie Tech به آرامی ناپدید شد و به عنوان Binance شکوفا شد. تمام مدیریت ارشد و منابع شرکت سابق بایننس ساختار یافته است. Changpeng Zhao از زمان تشکیل شرکت در سال 2017 تاکنون مدیر عامل شرکت باقی مانده است. بایننس ژائو را تنها در 180 روز از فعالیت خود میلیاردر کرد. او با ثروت خالص 96 میلیارد دلار یازدهمین فرد ثروتمند جهان شده است.

چانگ پنگ ژائو - چالش های پیش رو

ژائو در طی این 5 سال در بایننس با چالش های بی شماری روبرو شد. سیاست های سختگیرانه چین در مورد ارزهای دیجیتال او را مجبور کرد که دفتر مرکزی خود را از سرزمین چین به جزایر کیمن منتقل کند. وزارت دادگستری ایالات متحده بایننس را به دلیل جرایم پولشویی تحت بازجویی قرار داده است. به طور مشابه، بسیاری از کشورهای دیگر مانند آلمان و بریتانیا نیز اقدامات قانونی یا هشدارهایی را علیه این شرکت مطرح کرده اند.

در واقع، در سال 2019، یک سرقت بزرگ بیت کوین از بایننس صورت گرفت که ارزش آن حدود 40 میلیون دلار بود. ژائو به صراحت با تمام این چالش ها از جمله سرقت بیت کوین روبرو شد. او مطمئن شد که شرکت تمام ضررها را جبران کند و هرگز مشتریانش را ناامید نکند.

نتیجه

داستان Changpeng Zhao واقعا الهام بخش است. هر چیزی که ما غیرممکن می دانیم توسط او ممکن شد. ارزهای رمزپایه و بازار آنها به تازگی در حال محبوب شدن هستند و بیشتر مردم در مورد آن آگاهی کمتری دارند یا هنوز از آن بی اطلاع هستند. در چنین شرایطی CZ مسیر خود را ایجاد کرد و معیاری را برای رهبران مشتاق تعیین کرد. ژائو این باور را ایجاد کرد که می‌توان یک کسب‌وکار را راه‌اندازی کرد و در عرض 5 سال آن را به بزرگترین کسب‌وکار جهان تبدیل کرد. او نشان داد که تبدیل شدن به یکی از ثروتمندترین های جهان فقط چند سال طول می کشد. او همچنین ثابت کرد که با وجود هر سختی از سوی کشورهای ابرقدرت، می توان یک تجارت را در هر نقطه از جهان رونق داد. چیزهای زیادی از چنین شخصیتی می توان فهمید.

سوالات متداول

1. چانگ پنگ ژائو کیست؟

چانگ پنگ ژائو موسس بزرگترین صرافی ارز دیجیتال بایننس در جهان است.

2. چنگ پنگ ژائو کی و کجا متولد شد؟

ژائو در 10 سپتامبر 1977 در استان جیانگ سو چین به دنیا آمد.

3. کار بایننس چیست؟

بایننس یک پلتفرم مبادله ارزهای دیجیتال است که به افراد کمک می کند ارزهای دیجیتال را در ازای دارایی معامله کنند.

4. بزرگترین پلتفرم مبادلات ارز دیجیتال کدام است؟

بایننس بزرگترین پلتفرم مبادلات ارز دیجیتال در جهان است.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: startuptalky

تگ: بیوگرافی

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.