logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

ارز دیجیتال مانا MANA و آینده آن

ارز دیجیتال مانا MANA و آینده آن
هدایت عباسی ارز دیجیتال

در این مقاله از تاپ سایت 98 قصد داریم به بررسی ارز دیجیتال مانا Mana بپردازیم. ارز دیجیتال مانا ارتباط مستقیمی با بحث متاورس دارد که امروزه سر و صدای زیادی بپا کرده است. آینده ارز دیجیتال مانا MANA چه خواهد بود؟

درباره ارز دیجیتال مانا و دسنترالند

مانا MANA یک توکن اتریوم است که پلتفرم واقعیت مجازی دسنترالند Decentraland را تقویت می کند. از مانا MANA می توان برای پرداخت قطعات زمین مجازی در  دسنترالند Decentraland و همچنین کالاها و خدمات داخلی استفاده کرد.

آینده ارز دیجیتال مانا MANA

متاورس یکی از مباحث داغ این روزها است. فیسبوک نیز سرمایه گذاری زیادی روی این مسئله کرده است. مانا نیز یکی از توکن های اتریوم است که در زمینه متاورس فعالیت می کند و می توان آینده ارز دیجیتال را خوب پیش بینی کرد. اما نکته ای که مهم است، این است که آیا تیم می تواند پروژه را بخوبی پیش ببرد. آیا مشکلی در آینده پیش نخواهد آمد.

آینده ارز دیجیتال مانا و دیگر رمزارزها، به تیم توسعه دهنده آن نیز بستگی دارد.

ارز دیجیتال مانا رتبه 31 ام در کوین مارکت کپ را به خود اختصاص داده است که رتبه ای عالی می باشد.

ارز دیجیتال مانا MANA و دسنترالند چیست؟

دسنترالند Decentraland یک پلتفرم واقعیت مجازی سه بعدی است که در آن کاربران می توانند محتوا و برنامه های کاربردی ایجاد کرده و کسب درآمد کنند. Decentraland مبتنی بر بلاک چین اتریوم است و قصد دارد شبکه ای متعلق به کاربران خود ایجاد کند و تجربه ای فراگیر را ارائه دهد.

این پلتفرم یک ابر جهان مشترک است که در آن کاربران می توانند زمین های مجازی را خریداری کنند. متاورس یک دنیای مجازی مشترک است که در آن کاربران می توانند با هم معاشرت کنند، تعامل کنند، یاد بگیرند و بازی کنند. به عبارت ساده تر، Decentraland یک دنیای غیرمتمرکز است که در آن کاربران می توانند زمین های متعلق به کاربران را کاوش کنند، صحنه ها و ساختارها را تجربه کنند، دارایی های مجازی را معامله کنند، و ارتباط برقرار کنند.

امروزه، از آنجایی که مردم زمان بیشتری را در دنیای مجازی برای کار و اوقات فراغت می گذرانند، سازمان های متمرکز بزرگ، قوانین شبکه و جریان محتوا را مدیریت می کنند. سازندگان و توسعه دهندگان در ازای آن، دستمزد بسیار کمی می گیرند. برای حل این مشکل، Decentraland یک زیرساخت غیرمتمرکز فراهم می‌کند که در آن کاربران می‌توانند جمع‌آوری کنند، محتوا را به اشتراک بگذارند، بازی کنند و همچنین سازندگان بتوانند ارزش کامل تلاش‌های خود را به دست آورند. در این پلتفرم، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند برندهای خود را به نمایش بگذارند، هنرمندان می‌توانند گالری‌های مجازی را برای هنر دیجیتال خود راه‌اندازی کنند، و خیلی چیزهای دیگر.

در Decentraland فضایی که کاربر با آن ارتباط برقرار می کند به عنوان LAND شناخته می شود. بر اساس این مقاله، LAND یک فضای مجازی سه بعدی محدود و قابل انتقال است که یک دارایی دیجیتال غیرقابل تعویض (NFT) است که کاربران می توانند آن را خریداری کنند و به طور دائم در مالکیت آنها است. مالکان LAND می توانند هر کاری را که دوست دارند در قسمت خود از LAND انجام دهند، مانند ایجاد صحنه های پویا، برنامه ها و بازی ها.

طبق وب سایت رسمی، هر قطعه زمین یک توکن ERC-721 است و اندازه آن 52 فوت در 52 فوت (16 متر در 16 متر) است. تعداد کل قطعات 90,601 محدود شده است و می توان با استفاده از توکن های MANA خریداری کرد.

توکن MANA ارز درون بازی Decentraland است و همچنین به عنوان ارز دیجیتال این پلتفرم عمل می کند. MANA یک توکن ERC-20 است که به کاربران امکان خرید یا تجارت LAND و پرداخت هزینه کالاها و خدمات در دنیای مجازی را می دهد. این توکن را می توان برای خرید املاک، آواتارها، ابزارهای پوشیدنی و نام های منحصر به فرد از طریق بازار Decentraland استفاده کرد. Decentraland بازار جامعی را ارائه می دهد که مکانی مناسب برای تجارت و مدیریت تمام دارایی های زنجیره ای است.

در مورد بازی، هر کاربری برای ورود به دنیای مجازی نیاز به ایجاد آواتار دارد. آواتارها را می توان شخصی کرد. کاربران می توانند نوع بدن، کفش، لوازم جانبی و موارد دیگر را تغییر دهند. در دنیای مجازی کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، مانند تعامل با بازیکنان دیگر، بازدید از مناطق کازینو، گوش دادن به موسیقی، لذت بردن از مهمانی با بازیکنان دیگر، یا فقط رومینگ.

سازندگان Decentraland را با کمک صحنه هایی ساخته اند که یکی در کنار دیگری نمایش داده می شوند. صحنه ای در اینجا یک تجربه است و به خودی خود دنیای کوچکی است که در آن بازیکنان می توانند از یک صحنه به صحنه دیگر راه بروند.

همانطور که در وایت پیپر آمده است، پروتکل Decentraland بر اساس یک معماری سه لایه است:

  • لایه اجماع: این لایه مالکیت LAND را از طریق یک قرارداد هوشمند اتریوم ردیابی می کند.
  • لایه محتوای زمین: از یک سیستم توزیع غیرمتمرکز برای دانلود دارایی ها استفاده می کند.
  • لایه Real-Time: این اتصال همتا به همتا را بین کاربران برای تعامل فراهم می کند.

تاریخچه دسنترالند (MANA)

Decentraland توسط Ari Meilich و Esteban Ordano هدایت می شود. Ari Meilich از سال 2017 تا 2020 سرپرست پروژه در Decentraland بود. او یک کارآفرین است و چندین استارت آپ از جمله پلت فرم CRM را تأسیس کرده است.

در همین حال، Esteban Ordano قبلا به عنوان مهندس نرم افزار در BitPay کار می کرد و همچنین مشاور Matic Network بود.

عرضه اولیه سکه (ICO) برای Decentraland در 18 اوت 2017 انجام شد، جایی که این پروژه توانست 24 میلیون دلار جمع آوری کند.

اگرچه وایت پیپر برای Decentraland در سال 2017 منتشر شد، این پروژه در ژوئن 2015 شروع به توسعه کرد. این پروژه نسخه بتا را در سال 2019 راه اندازی کرد و در فوریه 2020 آن را برای عموم باز کرد.

توکن های جدید MANA چگونه ایجاد می شوند؟

بلوک Decentraland را می توان با استفاده از ریگ های استخراج ASIC استخراج کرد. از آنجایی که Decentraland بر روی اتریوم ساخته شده است، از مکانیسم اجماع اثبات کار استفاده می کند. تراکنش های این مکانیزم در شبکه انجام می شود و توسط یکی از گره ها استخراج می شود. تمام تراکنش‌هایی که انجام می‌شوند هزینه‌ای به نام «گس» دارند که به کاربر شبکه‌ای که تراکنش را استخراج می‌کند، پرداخت می‌شود.

علاوه بر این، DAO Decentraland از یک سیستم رای گیری خارج از زنجیره برای جامعه استفاده می کند. این به دارندگان توکن MANA و LAND اجازه می دهد تا در حاکمیت شرکت کنند و یک پیشنهاد ایجاد کنند. با این کار، اعضا می توانند به ایجاد تغییرات در اعضا و قراردادهای هوشمندی که کل سیستم بر اساس آن ها ساخته شده رای دهند.

چند توکن MANA وجود دارد؟

مجموع عرضه 2.19 میلیارد توکن MANA وجود دارد. تا پایان فوریه 2022 حدود 1.8 میلیارد توکن مانا موجود است.

آیا شبکه Decentraland امن است؟

MANA یک توکن ERC-20 است. این بدان معناست که مبتنی بر بلاک چین اتریوم است.

اتریوم توسط یک شبکه غیرمتمرکز عظیم از ماینرها ایمن می شود که با هزاران گره همکاری می کنند تا اطمینان حاصل شود که بلاک چین اتریوم و در نتیجه توکن های MANA در برابر حملات محافظت می شود.

اتریوم به عنوان یکی از آزمایش‌شده‌ترین بلاک‌چین‌ها در حال حاضر، محبوب‌ترین شبکه برای توکن‌های رمزنگاری است که بلاک چین بومی خود را ندارند.

خرید ارز دیجیتال مانا  (MANA)

ارز دیجیتال MANA در حال حاضر از نقدینگی عالی برخوردار است و می توان آن را در حدود 100 پلتفرم صرافی مختلف خریداری، معامله یا فروخت. از ژانویه 2021، Binance، OKEx و Coinbase Pro از جمله نقدشونده ترین صرافی ها برای ارز دیجیتال MANA هستند.

مانا MANA در حال حاضر با بیت کوین (BTC)، تتر (USDT) و اتریوم (ETH) قابل معامله است و می توان آن را با طیف وسیعی از ارزهای فیات، از جمله KRW و USD خریداری کرد.

برای خرید ارز دیجیتال مانا در ایران می توانید از طریق صرافی های ایرانی اقدام نمایید.

کیف پول ارز دیجیتال مانا

کیف پول ارز دیجیتال مانا کدام است و کدام کیف پولها از آن پشتیبانی می کنند؟

کیف پول هایی که از ارز دیجیتال مانا MANA پشتیبانی می کنند عبارتند از :

  • کیف پول Ledger
  • کیف پول تراست والت
  • کیف پول متامسک
  • کیف پول کوین بیس
  • کیف پول هایپرپی
  • کیف پول اتومیک

قیمت ارز دیجیتال مانا MANA

قیمت ارز دیجیتال مانا MANA در تاریخ نگارش مقاله 2.4 دلار است. اما به دلیل نوسان قیمت، حتما برای مشاهده قیمت روز ارز دیجیتال مانا از سایت تریدینگ ویو یا coin360 استفاده نمایید.

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: coinbase

تگ:

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.