logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

راهنمای کامل برندسازی فروشگاه آنلاین(اینترنتی)

راهنمای کامل برندسازی فروشگاه آنلاین(اینترنتی)
هدایت عباسی برندینگ

در این مقاله از تاپ سایت 98 به سراغ راهنمای کامل برندسازی فروشگاه آنلاین(اینترنتی) می رویم.

فروشگاه آنلاین یک فضای رقابتی شدید است. در سال 2018، فروش تجارت الکترونیک نسبت به سال گذشته 23.3 درصد رشد داشت و پیش‌بینی می‌شود که این رقم بالاتر نیز برود. این چیزی است که برندسازی فروشگاه آنلاین را بسیار مهم کرده است.

از آنجایی که فرصت‌های بسیار زیادی وجود دارد، تعداد زیادی فروشگاه اینترنتی جود دارند که همه چیز را می‌فروشند، از تی‌شرت تا محصولات زیبایی، کالاهای خانگی تا هدایای عجیب و غریب، صنایع دستی خانگی، بیمه و اقلام غذایی و تقریباً همه چیز.

برندسازی فروشگاه آنلاین

اگر قصد راه اندازی کسب و کار آنلاین(اینترنتی) دارید، مهم نیست که چه چیزی می فروشید اگر می خواهید موفق باشید، باید توجه مشتری ایده آل را جلب کنید و به آنها نشان دهید که فروشگاه آنلاین شما چه کالا یا خدماتی ارائه می دهد.

و یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار؟ برندسازی فروشگاه آنلاین شماست.

اگر می‌خواهید در فضای تجارت الکترونیک امروزی موفق شوید، برندسازی کسب‌وکار آنلاین شما و توسعه یک استراتژی برندسازی قوی ضروری است.

اما دقیقاً چگونه این کار را انجام می دهید؟ بیایید نگاهی به نکات و ایده‌های لازم برای برندسازی فروشگاه آنلاین بیندازیم تا بتوانید یک تجارت الکترونیک متمایز و موفق ایجاد کنید:

  • مبانی برندسازی تجارت الکترونیک
  • سوالاتی که قبل از برندسازی تجارت الکترونیک، باید به آنها پاسخ دهید
  • نقطه تمایز خود را مشخص کنید
  • هویت برند خود را بسازید
  • عناصر کلیدی طراحی که برای ایجاد برند فروشگاه آنلاین خود به آن نیاز دارید
  • برندسازی فروشگاه آنلاین در سراسر پلتفرم ها
  • خدمات مشتری در برندسازی فروشگاه آنلاین

مبانی برندسازی فروشگاه آنلاین

قبل از اینکه به نحوه برندسازی فروشگاه آنلاین خود بپردازیم، اجازه دهید با اصول اولیه برندسازی آشنا شویم.

وقتی صحبت از برندسازی کسب و کار شما می شود، سه مفهوم اساسی وجود دارد که باید بدانید. برند، برندینگ، و هویت برند.

  • برند شما تصویری از کسب و کار شما در جهان و بین مشتریان است.
  • برندسازی یک فعل است و شکل دادن به برند شما است.
  • هویت برند شما تمام عناصری است که کسب و کار شما به آن جان می بخشد مانند لوگو، بسته بندی و وب سایت شما، تا پیام برند شما را به مخاطبان ارسال کند.

سوالاتی که قبل از برندسازی فروشگاه آنلاین به آنها پاسخ دهید

شما در مورد کسب و کار خود، محصولات خود و عرضه آنها به جهان هیجان زده هستید و در این هیجان، ممکن است وسوسه شوید که مستقیماً به سراغ فرآیند برندسازی فروشگاه آنلاین بروید.

اما اگر می‌خواهید برند شما واقعاً متمایز باشد باید به چند سؤال کلیدی، قبل از شروع ساختن نام تجاری خود، پاسخ دهید.

برخی از سوالاتی که ممکن است بخواهید قبل از شروع ساختن برند از خود بپرسید عبارتند از:

شما کی هستید؟ قبل از شروع فرآیند برندسازی فروشگاه آنلاین، مهم است که هویت خود را تعریف کنید و از خود بپرسید که به عنوان یک کسب و کار کی هستید و چگونه می خواهید شخصیت و هویت برند خود را به مخاطبان خود منتقل کنید؟

اگر بتوانید نام تجاری خود را در سه کلمه توصیف کنید، آنها چه خواهند بود؟ خلاصه کردن نام تجاری خود به چند صفت می تواند به ساده سازی فرآیند و هدایت استراتژی برندسازی شما کمک کند.

رقبای شما در حال انجام چه کاری هستند و تفاوت شما در چیست؟ نقاط قوت و ضعف رقیب خود را بشناسید.

ماموریت و ارزش های شما چیست؟ مردم می‌خواهند با برندهایی تجارت کنند که با مأموریت‌ها و ارزش‌های شخصی آن‌ها همسو باشند، بنابراین وقت گذاشتن برای تعریف مأموریت و ارزش‌های برندتان می‌تواند به شما کمک کند تا با مخاطبان هدف خود هماهنگ شوید.

مشتری ایده آل شما کیست؟ اگر ندانید مشتریان ایده آل شما چه کسانی هستند، نمی توانید برندی بسازید که با مشتریان ایده آل شما ارتباط برقرار کند. زمانی را برای تحقیق در مورد بازار اختصاص دهید، مشخص کنید که کدام مشتریان را می خواهید هدف قرار دهید و یک آواتار ایده آل برای مشتری ایجاد کنید تا به تصمیم گیری در مورد برند شما کمک کند.

مشتری ایده آل شما به دنبال چیست؟ وقتی در حال ساختن یک نام تجاری هستید ابتدا مشتری خود را بشناسید و مطمئن شوید که با آنچه مشتریان شما به دنبال آن هستند، مطابقت دارید. هنگامی که می دانید مشتریان شما چه کسانی هستند، مطمئن شوید که در حال ساخت یک فروشگاه تجارت الکترونیک هستید که مشکلی را حل می کند یا یک خواسته یا نیاز کلیدی را برآورده می کند.

وقت گذاشتن برای پاسخ به این سوالات:

  • به شما ایده عمیق تری می دهد که چه کسی هستید
  • به عنوان یک برند، چه کسی را هدف قرار می دهید
  • به چه سمتی می روید
  • به شما کمک می کند فرآیند برندسازی تجارت الکترونیک خود را بهتر طراحی کنید.

نقطه تمایز خود را مشخص کنید

با مجموعه ای به ظاهر بی پایان از فروشگاه های آنلاین، مشتریان شما گزینه های بیشتری از همیشه دارند و بنابراین، یکی از بزرگترین چالش های برندسازی فروشگاه آنلاین، یافتن راهی برای برجسته شدن است و اینجاست که نقطه تمایز شما یا POD شما، مشخص می شود.

POD شما چیزی است که شما را متمایز می‌کند و مشتریانتان را متقاعد می‌کند که به جای رقبایتان از شما خرید کنند و باید در هر بخش از برندسازی شما تزریق شود.

بنابراین، برای مثال، POD شما ممکن است این باشد که شما فقط محصولات باکیفیت بفروشید. این پیام باید نقطه کانونی هر بخش از برند شما باشد. باید در بسته بندی شما، در "صفحه درباره ما"، در نمایه های رسانه های اجتماعی، هر جا که یک مشتری بالقوه با نام تجاری شما تعامل دارد، باید بلافاصله به تعهد شما به محصولات باکیفیت اشاره شود.

اگر می‌خواهید نقطه تمایز و تفاوت خود را بفهمید، برخی از سوالاتی که ممکن است بخواهید از خود بپرسید عبارتند از:

  • برند ما چه کاری را بهتر از دیگران انجام می دهد؟
  • چرا مشتریان ما ترجیح می دهند با ما به جای رقبا کار کنند؟
  • ما به عنوان یک برند چه چیزی را مطرح می کنیم؟

کاوش عمیق در مورد اینکه چه کسی هستید و چگونه متفاوت هستید می تواند به شما کمک کند تا یک نقطه تفاوت قوی ایجاد کنید و خود را به عنوان یک برند منحصر به فرد معرفی کنید که مشتریان می خواهند با آن معامله کنند.

هویت برند خود را بسازید

مرحله بعدی فرآیند برندسازی فروشگاه آنلاین، ساختن هویت برند شما است.

چند اصل و عناصر کلیدی طراحی وجود دارد که می‌خواهید قبل از اینکه به سمت برندسازی فروشگاه آنلاین خود حرکت کنید، تعریف کنید، از جمله:

تایپوگرافی. فونت هایی که در طرح های خود استفاده می کنید (خواه وب سایت شما باشد، بسته بندی شما یا کارت ویزیت شما) می تواند پیامی قوی در مورد برند شما به مشتریان شما ارسال کند.

پالت رنگ. رنگ یکی از قدرتمندترین ابزارها در برندینگ است. مردم تمایل دارند که ارتباط قوی با رنگ داشته باشند و وقتی این ارتباط را درک کردید، می توانید از رنگ های برندتان به صورت استراتژیک برای الهام بخشیدن به احساسات، واکنش ها و رفتارهای خاص با مخاطبان خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر در حال راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین با تمرکز بر غذاهای ارگانیک و کاملا طبیعی هستید، ممکن است بخواهید رنگ سبز را در نظر بگیرید که مردم آن را با طبیعت مرتبط می‌کنند.

فرم/شکل. یک لوگوی متفاوت برای برند خود طراحی  کنید.

شعار برند. بخش مهمی از برندسازی شما است و تعریف شعار شما از همان روز اول برای اطمینان از تجربه برند ثابت برای مشتریان شما ضروری است و باید در کپی وب، بازاریابی ایمیلی و پست های رسانه های اجتماعی شما دیده شود.

عناصر کلیدی طراحی که برای ایجاد برند فروشگاه آنلاین خود به آن نیاز دارید

هنگامی که اصول اولیه هویت برند خود را مشخص کردید، زمان آن فرا رسیده است که این اصول را در نظر بگیرید و از آنها برای شروع طراحی عناصر کلیدی برند برای برند فروشگاه آنلاین خود استفاده کنید.

چند عنصر نام تجاری وجود دارد که هر برند برای راه اندازی فروشگاه آنلاین موفق به آن نیاز دارد، از جمله:

لوگو. لوگوی شما مانند چهره برند فروشگاه آنلاین شما است و یکی از مهم ترین عناصری است که در طول فرآیند برندسازی طراحی خواهید کرد.

سایت اینترنتی. بخش عمده ای از فروشگاه آنلاین شما در وب سایت شما انجام می شود، بنابراین وقت گذاشتن برای ایجاد یک وب سایت با طراحی خوب، جلب توجه و برند ضروری است.

بسته بندی. بسته بندی اولین چیزی است که مشتریان هنگام باز کردن محموله فروشگاه آنلاین شما می بینند بنابراین باید واقعاً آنها را شگفت زده کرد. بسته‌بندی همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا از سایر فروشگاه‌های آنلاین که محصولات مشابهی را می‌فروشند متمایز شوید و به شما کمک کند هویت متمایز خود را در جایگاه خود ایجاد کنید.

کارت ویزیت. حتی اگر کسب و کار خود را به صورت آنلاین اداره می کنید، می خواهید بتوانید با افراد ارتباط برقرار کنید و داشتن کارت های ویزیت مارک دار می تواند به شما در برقراری این ارتباطات در زمان مناسب کمک کند.

کالا. ایجاد کالاهای مارک دار مانند تی شرت یا استیکر می تواند در برندسازی به شما کمک کند.

قبل از راه‌اندازی، باید همه آن‌ها را طراحی و آماده راه‌اندازی کنید و مطمئن شوید که داستان شما (و چه کسی می‌خواهید باشید) را در فضای تجارت الکترونیک بازگو کنند.

برندسازی فروشگاه آنلاین در سراسر پلتفرم ها

بدیهی است که شما می خواهید طراحی وب سایت فروشگاه آنلاین شما، نشان دهنده برند شما باشد. این باید تمام عناصر برندسازی شما، مانند پالت رنگی، صدا و شعار برند و فونت های برند شما را در برگیرد. اما اگر واقعاً می‌خواهید تجارت الکترونیکی شما موفقیت آمیز باشد، مشتریان شما باید بدون توجه به جایی که با برند شما مواجه می‌شوند، یک تجربه ثابت از برند شما داشته باشند.

هنگامی که در حال ساختن استراتژی برند خود هستید، مهم است که به این فکر کنید که چگونه می خواهید در پلتفرم ها و نقاط تماس مختلف برندسازی کنید، از جمله:

  • وبسایت شما
  • پلتفرم های رسانه های اجتماعی شما
  • تبلیغات
  • بازاریابی ایمیلی
  • ریپورتاژ آگهی ها

بنابراین، برای مثال، اگر از شعار برند پرحاشیه‌ای در وب‌سایت خود استفاده می‌کنید، این شعار باید در ایمیل‌های بازاریابی شما دیده شود در غیر این صورت، ممکن است مشتریان به ایمیل‌های شما توجه نکنند و پیام‌های شما مستقیماً به جعبه زباله ارسال شود.

اگر از یک پالت رنگی خاص در طراحی وب سایت خود استفاده می کنید، باید از آن رنگ ها برای ایجاد الگوهایی برای ایمیل ها، وثیقه های بازاریابی و تصاویر رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید به این ترتیب، یک رشته ثابت وجود دارد که از وب سایت شما به سایر نقاط تماس برند شما سرازیر می شود. که باعث شناخت و دیده شدن برند می شود.

ایجاد حس سازگاری با مشارکت برند نیز مهم است. به عنوان مثال، اگر با اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی همکاری می کنید، باید اینفلوئنسرهایی را انتخاب کنید که با برند شما و مخاطبان هدف شما همخوانی داشته باشند.

خدمات مشتری در برندسازی فروشگاه آنلاین

وقتی مردم به صورت آنلاین خرید می کنند، انتظار سطح خاصی از حرفه ای بودن را دارند و اگر می خواهید فروشگاه آنلاین شما موفق باشد، باید کاملا حرفه ای باشید.

خدمات مشتری درجه یک، بخش مهمی از برندسازی فروشگاه آنلاین است.

باعث ایجاد اعتماد می شود. اگر می خواهید تجارت الکترونیکی شما موفق شود، مشتریان باید به شما اعتماد کنند و دانستن اینکه متعهد به ارائه سطح بالایی از خدمات هستید، راهی عالی برای شروع (و به مرور زمان، ادامه) ایجاد این اعتماد است.

مشتری باید خیالش از بابت پشتیبانی راحت باشد و اگر مشکلی پیش آمد نیاز نباشد از هزار حلقه عبور کند تا مشکلش حل شود.

مشتری با اولین خرید می تواند به یک مشتری همیشگی تبدیل شود اگر از همان روز اول مشتریان خود را با خدمات درخشان، تحت تأثیر قرار دهید، آنها به احتمال زیاد به خرید از شما ادامه خواهند داد که باعث رشد نام تجاری و برند شما خواهد شد.

نه تنها ارائه خدمات درجه یک به مشتریان مهم است، بلکه باید مطمئن شوید که این خدمات با برند تجاری شما مرتبط است.

نام تجاری شما باید نقش بزرگی در تعیین خط مشی ها، رویه ها و بهترین شیوه های خدمات مشتری شما داشته باشد. به عنوان مثال، اگر بخشی از برند شما بر اساس ارائه خوب به مشتریان ساخته شده است، یک سیاست بازگشت بدون دردسر کالا، ضروری است.

باید به نمایندگان خدمات مشتری خود در مورد نحوه برقراری ارتباط با مشتریان آموزش دهید. به این ترتیب، وقتی مشتری با مشکلی ارتباط برقرار می کند، خدمات خوبی دریافت می کند.

اگر نام تجاری تجارت الکترونیک شما دوستانه، قابل دسترس و مبتنی بر رابطه است، روند خدمات مشتری شما باید یکسان باشد و شامل مواردی مانند پشتیبانی و پیگیری‌های فراوان با مشتری باشد تا مطمئن شود مشکل آنها به رضایت او حل شده است.

ایجاد یک برند تجاری مرتبط و موفق مهم است. اما اگر واقعاً می‌خواهید آن برند پیشرفت کند، ارائه سطح بی‌نظیر خدمات به مشتریانتان و اطمینان از همسو بودن خدمات با برند شما به همان اندازه مهم است.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: 99designs

تگ:

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.