logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

شبکه لایتنینگ بیت کوین چیست؟

شبکه لایتنینگ بیت کوین چیست؟
هدایت عباسی ارز دیجیتال

در این مقاله از تاپ سایت 98 قصد داریم به شبکه لایتینک بیت کوین Lightning Network بپردازیم. شبکه لایتینگ چیست؟ و چه تاثیری در ارسال و دریافت تراکنش های بیت کوین دارد. فناوری "لایه 2" پرداخت های بیت کوین را سریع تر و ارزان تر می کند.

تعریف شبکه لایتینگ

شبکه لایتنینگ Lightning Network به کاربران اجازه می‌دهد تا با انتقال تراکنش‌ها از زنجیره اصلی بلاک، بیت‌کوین را به سرعت و ارزان ارسال یا دریافت کنند. می‌توانید آن را کمی مانند یک خط HOV در بزرگراه در نظر بگیرید.

شبکه لایتنینگ برای انجام معاملات بیت کوین تا حد امکان سریع و ارزان طراحی شده است. این بخشی از یک کلاس جدیدتر از فناوری‌های رمزنگاری است که به نام بلاک چین «لایه ۲» شناخته می‌شوند که می‌توانید آن را کمی شبیه خطوط HOV در بزرگراه‌ها تصور کنید. با بارگیری مقداری از ترافیک تراکنش ها به بلاک چین «لایه ۲» شبکه لایتنینگ، بلاک چین اصلی بیت کوین («لایه ۱») می تواند سریعتر حرکت کند.

موارد استفاده شبکه لایتنینگ چیست؟

توییتر به کاربران این امکان را می دهد که از طریق شبکه لایتنینگ، بیت کوین را ارسال و دریافت کنند. از طریق یک برنامه پرداخت سازگار با شبکه لایتنینگ به نام Strike، بسیاری از 360 میلیون کاربر فعال ماهانه توییتر می توانند پرداخت های بیت کوین را به حساب های دیگر توییتر به صورت فوری و رایگان ارسال کنند. تویتر در واقع اولین پلتفرم اجتماعی نیست که شبکه لایتنینگ را ادغام کرده است Substack از اواخر آگوست امکان پرداخت BTC را فراهم کرده است.

السالوادور اولین کشوری بود که بیت کوین را به صورت قانونی پذیرفت و یکی از دلایلی آن، تمایل مردم سالوادور به صرفه جویی در حدود 400 میلیون دلار در سال، در هزینه های انتقال پول بود.

کیف پول ایجاد شده توسط دولت، Chivo، با لایتنینگ سازگار است و برای فعال کردن پرداخت‌های بین‌مرزی یکپارچه طراحی شده است. از اکتبر، Chivo به طور مداوم یکی از پربارگیری ترین برنامه ها در السالوادور بود.

یک صرافی بیت‌کوین همتا به همتا به نام Paxful که میلیون‌ها دلار از تراکنش‌های بیت‌کوین را در بازارهای نوظهور پردازش می‌کند و ادعا می‌کند که تنها در آفریقا 1.5 میلیون کاربر دارد، اخیراً اعلام کرد که پرداخت‌های لایتنینگ را فعال می‌کند. این ادغام می تواند پرداخت سریع و ارزان بیت کوین را برای میلیون ها کاربر امکان پذیر کند.

چرا شبکه لایتنینگ ضروری است؟

هنگامی که ساتوشی ناکاموتو برای اولین بار بیت کوین را در یک وایت پیپر در سال 2008 توصیف کرد پیشنهاد کرد که این ارز دیجیتال ممکن است روزی راهی محبوب برای مردم برای پرداخت آنلاین برای کالاها و خدمات شود.

اما با افزایش ارزش بیت کوین در طول سال ها، روایت تغییر کرده است. ما اکنون تمایل داریم که بیت کوین را بیشتر شبیه "طلای دیجیتال" بدانیم یا به عنوان راهی مقاوم در برابر تورم برای ذخیره ثروت در طول زمان استفاده کنیم.

چرا چنین شد؟ تا حدی به دلیل نحوه طراحی شبکه بیت کوین است. بیت کوین به دو غریبه اجازه می دهد تا بدون وجود کارت اعتباری یا پردازشگر پرداخت واسط، به طور ایمن پول ارسال یا دریافت کنند.

این کار را با استفاده از یک شبکه غیرمتمرکز رایانه در سراسر جهان انجام می دهد که همه آنها باید در مورد وضعیت فعلی دفتر دیجیتال بیت کوین به اجماع (یا توافق) دست یابند. راه حل ناکاموتو برای این مشکل ماینینگ بود که می تواند فرآیندی زمان بر باشد.

شبکه لایتنینگ تا حدی برای کمک به عملکرد بیت کوین بیشتر شبیه پول نقد دیجیتالی که ناکاموتو در نظر داشت اختراع شد. این تراکنش‌های «خارج از زنجیره» را بسیار سریع‌تر و ارزان‌تر از بلاک چین اصلی بیت‌کوین پردازش می‌کند با کارمزدهایی که معمولاً کسری از سنت است. تراکنش های لایتنینگ نیز نسبت به تراکنش های روی بلاک چین اصلی انرژی کمتری نیاز دارند.

در حالی که بلاک چین اصلی بیت کوین (لایه 1) معمولاً می تواند کمتر از 10 تراکنش در ثانیه را انجام دهد، شبکه لایتنینگ (لایه 2) از نظر تئوری می تواند میلیون ها تراکنش را در ثانیه انجام دهد.

شبکه لایتنینگ چگونه کار می کند؟

شبکه لایتنینگ از قراردادهای هوشمند برای ایجاد کانال های پرداخت خارج از بلاک چین بین جفت کاربر استفاده می کند. پس از ایجاد این کانال های پرداخت، تقریباً فوراً می توان وجوه را بین آنها منتقل کرد.

شبکه نیازی به ایجاد جفت بین همه کاربران ندارد. به عنوان مثال، اگر کاربر A یک کانال با کاربر B داشته باشد، و کاربر C یک کانال با کاربر B داشته باشد اما کاربر A ندارد، وجوه همچنان می تواند آزادانه بین همه طرف های شبکه منتقل شود. آدرس های لایتنینگ شبیه آدرس های معمولی بیت کوین هستند و فرآیند پرداخت برای کاربران بسیار شبیه است.

در هر زمان، کاربران می توانند کانال های پرداخت خود را ببندند و مانده های نهایی خود را در بلاک چین اصلی تسویه کنند.

از آنجایی که تنها باز و بسته شدن کانال های پرداخت در بلاک چین اصلی ثبت می شود، کل شبکه بیت کوین می تواند سریعتر حرکت کند. علاوه بر این، تراکنش‌های شبکه لایتنینگ می‌توانند خصوصی‌تر از تراکنش‌های انجام‌شده در بلاک چین اصلی باشند (زیرا تراکنش‌های لایه 1 همه در یک دفتر کل عمومی و شفاف ظاهر می‌شوند).

چگونه می توانید با شبکه لایتنینگ شروع کنید؟

اگر می خواهید با استفاده از شبکه لایتنینگ تراکنش انجام دهید، باید مقداری بیت کوین (به عنوان مثال از حساب Coinbase خود) به یک کیف پول سازگار با لایتنینگ ارسال کنید. ده ها مورد برای انتخاب وجود دارد. گزینه های محبوب شامل "Custodial wallets" و " Non-custodial wallets" است. تفاوت این دو کیف پول:

Custodial wallets: گزینه‌ها عبارتند از Strike، Blue Wallet و Wallet of Satoshi. اینها برای مبتدیان خوب هستند، زیرا با مدیریت کلیدهای خصوصی شما، ارسال و دریافت رمزارز را ساده می کنند. برای مثال، اگر رمز عبور خود را گم کنید، می‌توانید آن را بازنشانی کنید.

Non-custodial wallets: گزینه ها عبارتند از Muun، Breez، Phoenix و Zap. این کیف پول‌ها توسط کاربر کنترل می‌شوند و در میان معامله‌گران با تجربه‌تر محبوب هستند هیچ کس جز شما کلید خصوصی شما را ندارد. اگر کیف پول خود را گم کنید یا به آن آسیب بزنید یا رمز عبور خود را فراموش کنید، ممکن است دسترسی به وجوه خود را از دست بدهید. بنابراین مطمئن شوید که یاد گرفته‌اید چگونه از هر کیف پولی که انتخاب می‌کنید، پشتیبان‌گیری یا بازیابی کنید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98
دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.