logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

کلید خصوصی ارز دیجیتال چیست؟

کلید خصوصی ارز دیجیتال چیست؟
هدایت عباسی ارز دیجیتال

در این مقاله از تاپ سایت 98 قصد داریم شما را با کلید خصوصی ارز دیجیتال آشنا کنیم که با فراموشی آن تمامی ارزهای دیجیتال شما از بین خواهند رفت و باید از آنها مراقبت کنید.اما کلید خصوصی چیست؟ و چگونه باید از آن نگهداری کرد. دو روش برای نگهداری آن معرفی می کنیم.

کلید خصوصی مانند رمز عبور است رشته ای از حروف و اعداد که به شما امکان می دهد به وجوه رمزنگاری خود دسترسی داشته باشید و آن را مدیریت کنید.

هنگامی که برای اولین بار ارز دیجیتال را خریداری می کنید، دو کلید برای شما صادر می شود: یک کلید عمومی که مانند یک آدرس ایمیل کار می کند به این معنی که می توانید با خیال راحت آن را با دیگران به اشتراک بگذارید و به شما امکان ارسال یا دریافت وجوه را می دهد و یک کلید خصوصی که معمولاً یک رشته ای از حروف و اعداد و نباید با کسی به اشتراک گذاشته شود. شما می توانید کلید خصوصی را به عنوان رمز عبوری در نظر بگیرید که خزانه مجازی را که پول شما را نگه می دارد باز می کند. تا زمانی که شما و فقط شما به کلید خصوصی خود دسترسی دارید، وجوه شما ایمن است و می توانید آن را در هر نقطه از جهان با اتصال به اینترنت مدیریت کنید.

چرا کلیدهای خصوصی ارز دیجیتال مهم هستند؟

سیستم کلیدهای عمومی و خصوصی یکی از نوآوری های رمزنگاری است که پول دیجیتال را ممکن و امن می کند. در اینجا نحوه کار آنها آمده است.

ارزهای دیجیتال (رمزنگاری شده) مانند بیت کوین و اتریوم غیرمتمرکز هستند به این معنی که هیچ بانک یا موسسه دیگری در وسط وجود ندارد که پول دیجیتال شما را نگه دارد. در عوض، رمزارز شما از طریق فناوری به نام بلاک چین در سراسر شبکه ای از رایانه ها توزیع می شود. یکی از ویژگی های بلاک چین های کریپتو این است که آنها باز هستند: تمام اطلاعات کلید عمومی و تراکنش ها برای همه قابل مشاهده است.

از طریق برخی ریاضیات پیچیده، کلید عمومی شما در واقع توسط کلید خصوصی شما تولید می شود، که آنها را به یک جفت منطبق تبدیل می کند. وقتی با استفاده از کلید عمومی تراکنش انجام می دهید، با استفاده از کلید خصوصی خود تأیید می کنید که واقعاً شما هستید.

حتی اگر همه چیز در فضای باز و بصورت ناشناس باشد برای استفاده از ارز دیجیتال نیازی به ارائه نام یا آدرس یا اطلاعات دیگری ندارید.

برای مثال بیت کوین را در نظر بگیرید. حتی با وجود اینکه هر ناظر کنجکاو می تواند ببیند که بیت کوین چه زمانی خریداری یا فروخته می شود یا مورد استفاده قرار می گیرد، تنها دارنده یک کلید خصوصی می تواند آن تراکنش ها را انجام دهد.

کلیدهای خصوصی خود را کجا باید ذخیره کنید؟

مانند هر رمز عبور، حفظ امنیت کلیدهای خصوصی بسیار مهم است. دو راه اصلی برای نگهداری آنها عبارتند از:

روش اول استفاده از کیف پول های آنلاین - در یک کیف پول رمزنگاری ذخیره کنید: بهترین و ساده ترین گزینه برای اکثر مردم استفاده از کیف پول مجازی، مانند Coinbase، بایننس یا هر صرافی دیگری ارائه می شود، برای مدیریت کلیدهای خصوصی شما است. این کیف پول‌ها به عنوان کیف پول‌های داغ شناخته می‌شوند، زیرا کلیدهای خصوصی شما در اینترنت ذخیره می‌شوند. این امر خرید، فروش یا استفاده از پول دیجیتال شما را به اندازه استفاده از کارت اعتباری آنلاین راحت و قابل دسترس می کند. کیف پولی را انتخاب کنید که توسط شرکتی با سابقه طولانی در زمینه امنیت و ویژگی هایی مانند احراز هویت دو مرحله ای ارائه شده است. احراز هویت دو مرحله ای یکی از نکاتی است که می تواند امنیت را بالا ببرد.

روش دوم استفاده از کیف پول آفلاین - در مکانی امن ذخیره کنید: برخی از سرمایه گذاران ترجیح می دهند کلیدهای خصوصی خود را در رایانه ای که به اینترنت متصل نیست، روی کاغذ نوشته شده یا حتی به خاطر بسپارند یا در کیف پول های سخت افزاری نگه دارند. این به عنوان "کیف پول سرد" نامیده می شود و از کلید خصوصی شما در برابر سرقت دیجیتال محافظت می کند.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98
دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.