logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

پروتکل ارز دیجیتال چیست؟

پروتکل ارز دیجیتال چیست؟
هدایت عباسی ارز دیجیتال

در این مقاله از تاپ سایت 98 قصد داریم به پروتکل ارز دیجیتال بپردازیم.

تعریف پروتکل ارز دیجیتال

پروتکل ها مجموعه ای اساسی از قوانین هستند که اشتراک گذاری داده ها بین رایانه ها، را مشخص می کنند. برای ارزهای دیجیتال، آنها ساختار بلاک چین را ایجاد می کنند، پایگاه داده توزیع شده ای که امکان تبادل امن پول دیجیتال در اینترنت را فراهم می کند.

بیت کوین در قالب والپیپر یا کاغذ سفیدی که توسط شخص یا گروهی با نام مستعار به نام ساتوشی ناکاموتو نوشته شده بود وارد جهان شد. این مقاله که در سال 2008 به یک شکل پیام رمزنگاری ارسال شد، مجموعه‌ای از قوانین محاسباتی را تشریح کرد که نوع جدیدی از پایگاه داده توزیع‌شده به نام زنجیره بلوکی را ایجاد کرد.

بلاک چین مانند یک دفتر کل کار می‌کند و هر تراکنش بیت‌کوین را ردیابی و تایید می‌کند و توسط قدرت محاسباتی کل شبکه، بررسی و ایمن می‌شود. «ماینرها» رایانه‌های پرقدرتی هستند که وظیفه شان حفظ زنجیره میباشد و در ازای آن پاداش دریافت می کنند. در مجموع، این قوانین پروتکل بیت کوین را تشکیل می دهند.

البته، پروتکل ها منحصر به ارزهای دیجیتال نیستند. آنها نحوه عملکرد اینترنت، کنترل انتقال داده از یک رایانه به رایانه دیگر را مشخص می کنند. به عنوان مثال، ایمیل بر اساس پروتکل ارسال و دریافت می شود. HTTP که در ابتدای هر URL و آدرس سایت می آید مخفف «پروتکل انتقال ابرمتن» است.

پروتکل بیت کوین ثابت کرد که پول دیجیتال می تواند به طور ایمن در اینترنت مبادله شود. در پی آن، هزاران شکل جدید از ارز دیجیتال، که هر کدام پروتکل های خاص خود را دارند، بوجود آمدند و در طول دهه بعدی، پیشرفت‌های اساسی در رمزنگاری و محاسبات غیرمتمرکز، همچنان فرصت‌های جدیدی را برای پروتکل‌های بلاک چین ایجاد خواهد کرد.

چرا پروتکل ارز دیجیتال مهم هستند؟

پروتکل‌ها به ارزهای دیجیتال اجازه می‌دهند تا از طریق بلاک چین غیرمتمرکز شوند به این معنی که در شبکه‌ای از رایانه‌ها بدون هاب یا مرجع مرکزی پخش می‌شوند.

پیشرفت کلیدی پروتکل بیت‌کوین این بود که پول دیجیتالی را ایجاد کرد که می‌توان آن را معامله کرد یا خرج کرد بدون اینکه کسی در معامله نگران باشد که پول قبلاً خرج شده است. (این به عنوان مشکل دوبار خرج کردن شناخته می شود، و برای هر کسی که تا به حال بلیت کنسرت را از غریبه ای خریداری کرده است، آشناست و متوجه می شود که قبلاً اسکن شده است.)

از زمانی که پروتکل بیت کوین متولد شد، قوانین بعدی تکامل یافته اند تا طیف وسیعی از توابع را در بر بگیرند. هزاران ارز دیجیتال وجود دارد که هر کدام پروتکل مخصوص به خود را دارند.

به عنوان مثال، پروتکل اتریوم حول "قراردادهای هوشمند" طراحی شده است که در آن یک تراکنش یا توافقنامه به طور خودکار با رعایت معیارهای خاص اجرا می شود.

مجموعه گسترده‌ای از پروتکل‌ها که بر روی بلاک چین اتریوم اجرا می‌شوند، پدیدار شده‌اند که به مجموعه‌ای از محصولات مالی غیرمتمرکز اجازه می‌دهند که همه چیز را از وام‌دهی و پس‌انداز گرفته تا بیمه را خودکار کنند.

اتریوم تنها پروتکل «قرارداد هوشمند» در جهان کریپتو نیست پروتکل‌های بلاک چین جدیدتر مانند پولکادوت برای رقابت در این فضا ظاهر شده‌اند.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98
دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.

  • کامنت کاظم علیه السلام

    2022-03-20 15:02:06

    سلام، بعضی افراد یه اپلیکیشن موبایل دارند داخش ترید انجام می دهند و حسابشان را مدیریت می کنند و تمام تغیرات بازار را با همان اپلیکیشن بررسی می کنند. لطفا آموزش این چنین برنامه‌هایی را قرار دهید

    پاسخ کامنتسلام. چشم