logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

صفحه فرود landing page چیست؟

صفحه فرود landing page چیست؟
هدایت عباسی برندینگ

در بازاریابی دیجیتال، صفحه فرود landing page یک صفحه وب مستقل است که به طور خاص برای یک کمپین بازاریابی یا تبلیغات ایجاد شده است. جایی است که یک بازدیدکننده پس از کلیک بر روی لینکی در یک ایمیل، یا تبلیغات گوگل، بینگ، یوتیوب، فیسبوک، اینستاگرام، توییتر یا مکان‌های مشابه در وب، به آن صفحه فرود می‌آید.

برخلاف صفحات وب که معمولاً اهداف زیادی دارند، صفحات فرود با یک تمرکز یا هدف واحد طراحی می شوند که به عنوان فراخوان برای اقدام (یا به اختصار CTA) شناخته می شود.

همین تمرکز است که صفحات فرود را به بهترین گزینه برای افزایش نرخ تبدیل کمپین های بازاریابی شما و کاهش هزینه فروش تبدیل می کند.

در اینجا صفحات فرود ممکن است در قیف بازاریابی شما قرار بگیرند:

صفحه فرود

همانطور که می بینید، صفحه فرود پس از کلیک بر روی لینکی در یک تبلیغ، ایمیل یا هر جای دیگری در وب توسط مشتریان احتمالی در بالای قیف وجود دارد. این جایی است که تبدیل (مانند خرید، ثبت نام یا ثبت نام) انجام می شود.

آیا هیچ صفحه ای نمی تواند صفحه فرود باشد؟

این اصطلاح در Google Ads و Analytics به این شکل استفاده می شود. اما همه صفحات مقصد برابر نیستند. در تاپ سایت 98، ما از اصطلاح "صفحه فرود" برای توصیف یک صفحه خاص کمپین تنها با یک فراخوان برای اقدام و بدون منوی وب سایت استفاده می کنیم.

تفاوت کلیدی بین صفحه اصلی و صفحه فرود

(یا چرا صفحات فرود در تبدیل بسیار خوب هستند)

در زیر یک صفحه اصلی و یک صفحه فرود داریم که در کنار هم قرار گرفته اند. ببینید چگونه صفحه اصلی تعداد زیادی لینک دارد و صفحه فرود فقط یک لینک دارد؟ این کاملاً معمولی است.

صفحه فرود

در حالی که صفحه اصلی دارای ده ها حواس پرتی بالقوه است صفحه فرود بسیار متمرکز است. داشتن لینک‌های کمتر در صفحه فرود، تبدیل‌ها را افزایش می‌دهد، زیرا کلیک‌های وسوسه‌انگیز کمتری وجود دارد که بازدیدکنندگان را از تماس برای اقدام دور می‌کند. به همین دلیل است که بازاریابان متخصص همیشه از یک صفحه فرود اختصاصی به عنوان مقصد ترافیک خود استفاده می کنند.

مطمئنا، صفحه اصلی شگفت انگیز به نظر می رسد و نام تجاری را نشان می دهد، به افراد امکان می دهد طیف وسیعی از محصولات را ببینند و اطلاعات بیشتری در مورد شرکت و محصولات آن ارائه می دهد. از اینجا، یک بازدیدکننده می‌تواند به هر جایی برود برای یک شغل درخواست دهد، برخی از بیانیه‌های مطبوعاتی را بخواند، شرایط خدمات را مرور کند، در تابلوهای انجمن پست کند و غیره. اما آنها لزوماً خریدی انجام نمی دهند و این نکته دارای اهمیت است.

صفحه فرود برای این مشتری هدف کاملاً متفاوتی دارد. همراه با تبلیغات فوق العاده شیک که یک پیشنهاد واحد را تبلیغ می کنند، همه چیز در مورد آن به سختی کار می کند تا این بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کند. تبدیل ترافیکی که برند از قبل دریافت کرده است، کار بهتری انجام می دهد. این قدرت صفحات فرود است!

اجرای تبلیغات یا کمپین های ایمیلی پرهزینه است و بهینه سازی موتورهای جستجو می تواند زمان بسیار زیادی را ببرد. با استفاده از صفحات فرود، تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان فعلی خود را تبدیل کرده و منابع بسیار مهم (منظورمان پول و زمان) را بیشتر گسترش می دهید.

انواع صفحات فرود

بسته به ویژگی‌های کسب‌وکار، انواع صفحات فرود وجود دارد.

صفحه فرود

صفحات فرود جمع آوری اطلاعات: این صفحات از یک فرم به عنوان دعوت به اقدام استفاده می کنند. این فرم تقریباً همیشه داده های سرنخ مانند نام و آدرس ایمیل بازدیدکنندگان را جمع آوری می کند.

بازاریاب‌های B2B و شرکت‌هایی که اقلام با قیمت بالا را می‌فروشند از این نوع صفحه فرود برای تهیه فهرستی از مشتریان احتمالی استفاده می‌کنند. آنها گاهی اوقات در ازای اطلاعات تماس، چیزی را رایگان ارائه می دهند، مانند کتاب الکترونیکی یا وبینار. مارک های تجارت الکترونیک همچنین می توانند از این صفحات برای فهرست سازی یا ارائه ارسال رایگان یا معاملات ویژه نیز استفاده کنند.

صفحات فرود کلیکی: اغلب توسط بازاریابان تجارت الکترونیک و SaaS (نرم افزار به عنوان سرویس) استفاده می شود، صفحات کلیک مستقیم برای فروش یا اشتراک پیش می روند. معمولاً، آنها یک دکمه ساده ای را طراحی کرده اند و کاربر را به خرید محصولی خاص تشویق می کنند.

هدایت ترافیک به صفحات فرود

نحوه هدایت ترافیک به صفحات فرود چگونه است و باید از چه روشی استفاده کنیم؟

مثلا می توانید در گوشه سایت یک تبلیغ یا کد تخفیف ارائه دهید و کاربر را به خرید تشویق کنید. این کاربر می تواند از هر روشی وارد سایت شده باشد.

ترافیک جستجوی پولی

بیشتر موتورهای جستجو گزینه تبلیغات پولی دارند. وقتی کسی چیزی را جستجو می‌کند، این تبلیغات در بالا یا پایین صفحه نشان داده می شود ولی با واژه تبلیغ یا ad علامت گذاری می شود. در اینجا یک مثال معمولی از گوگل آورده شده است:

صفحه فرود

برخلاف سایر نتایج موجود در صفحه، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک، توسط بازاریابان تهیه و پرداخت می شود. با هر کلیک مبلغی از شما کسر می شود. این تبلیغات از طریق جستجوی کاربر یا علایق وی، نشان داده می شود و کاربر را تشویق به کلیک می کند.  

مهمتر از همه، زمانی که یک تبلیغ ایجاد می کنید، می توانید انتخاب کنید که لینک بازدید کننده شما را کجا می برد. بله، می توانید انتخاب کنید که آنها را به صفحه اصلی خود ارسال کنید. اما، همانطور که در زیر بررسی خواهیم کرد، بسیار بهتر است که یک صفحه فرود مستقل ایجاد کنید که با نسخه تبلیغاتی شما مطابقت داشته باشد و یک فراخوان برای اقدام ارائه دهد.

ترافیک اجتماعی پولی

اجرای تبلیغات در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر یا لینکدین روشی ساده برای هدف قرار دادن افراد و جوامعی است که به‌ویژه به برند شما علاقه‌مند هستند.

به جای افرادی که متنی را جستجو کنند، ممکن است برای افرادی که متن های مشابه را جستجو می کنند یا در لیست علایق خود در نمایه فیس بوک خود اضافه کرده اند، تبلیغ نمایش داده شود. زیبایی آن، این است که شما می توانید قبل از اینکه مشتریان شروع به جستجوی محصول شما کنند یا قبل از اینکه آن را بخواهند با مشتریان ارتباط برقرار کنید!

جدای از ارائه ویژگی های هدف گیری پیشرفته، هر کانال اجتماعی ویژگی های خاص خود را دارد. برای مثال اینستاگرام برای محصولات و برندهای سبک زندگی با جذابیت بصری قوی به خوبی کار می کند. از سوی دیگر، تبلیغ‌کنندگان B2B ترجیح می‌دهند از LinkedIn برای دسترسی به حرفه‌ای‌هایی که در صنایع خاص کار می‌کنند استفاده کنند.

کمپین های ایمیلی

ایمیل به دلیل دسترسی بسیار زیاد (و هزینه کم) آن در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها، اغلب به عنوان مؤثرترین کانال بازاریابی مطرح می‌شود. یک مطالعه در سال 2018 توسط گروه Radicati نشان می دهد که تا سال 2022، 4.2 میلیارد کاربر ایمیل وجود خواهد داشت. این بیش از نیمی از کره زمین است!

ترکیبی قدرتمند از ایمیل ها و صفحات فرود می تواند هم برای تقویت روابط موجود با مشتریان و هم برای به دست آوردن روابط جدید استفاده شود. پس از ایجاد لیستی از مخاطبین، ایمیل با دقت ساخته شده، به شما امکان می دهد خوانندگان را با پیشنهاد خود جذب کنید و بازدیدکنندگان را به سمت دعوت به اقدام هدایت می کند.

ترافیک جستجوی ارگانیک

اصطلاح «ترافیک ارگانیک» به هر بازدیدکننده‌ای اشاره دارد که از منبعی بدون پرداخت پول می‌آیند مانند نیمه پایین نتایج جستجوی گوگل یا بینگ (SERP). با ایجاد محتوای مفید و متقاعد کننده در وب سایت یا صفحات فرود خود، می توانید اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما بیشتر در جستجوهای مرتبط ظاهر می شود. هرچه رتبه محتوای شما بالاتر باشد، بهتر است.

با این حال، نامیدن آن "بدون پرداخت" کمی گمراه کننده است. این بدان معنا نیست که زمان و پولی برای رتبه بندی سرمایه گذاری نشده است بلکه با ایجاد محتوای خوب و باکیفیت و از طریق موتورهای جستجو یا شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، کاربر به سایت شما یا صفحه فرود سایت هدایت میشود.

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید. خوشحالیم دقایقی در کنار ما بودید.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: unbounce

تگ:

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.