logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

بازاریابی مستقیم (Direct Marketing) چیست؟

بازاریابی مستقیم (Direct Marketing) چیست؟
هدایت عباسی برندینگ

بازاریابی مستقیم Direct Marketing یک استراتژی بازاریابی است که مبتنی بر ارتباط فروش مستقیم و بدون واسطه به مشتریان بالقوه یا موجود از طریق کانال های مختلف است.

هدف بازاریابی مستقیم این است که مشتری بالقوه شما را وادار به انجام یک اقدام مرتبط با فروش (خرید، بازدید، دانلود و غیره) کند.

بازاریابی مستقیم چگونه کار می کند؟

به عنوان مثال، شما صاحب کسب و کار پنیر در کالیفرنیا هستید. شما یک خبرنامه در مورد رویداد محلی برای دوستداران پنیر دریافت می کنید. اگر محصولاتی دارید که می خواهید ارائه دهید، می توانید برای شرکت اقدام کنید. این بازاریابی مستقیم است، نه صرفاً یک تصادف خوش شانس.

صاحبان مشاغل پنیر در کنتاکی مانند همکاران شما در صنعت گوشت چنین ایمیلی دریافت نکردند. CTA نیز واضح است، اگر در تجارت پنیر هستید، می توانید محصولات خود را در آنجا معرفی کنید.

انواع بازاریابی مستقیم

1) بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی راهی برای ارتباط با مشتریان فعلی یا بالقوه از طریق ایمیل است. این به شما امکان می دهد مخاطبین خود را بر اساس معیارهای خاصی تقسیم بندی کنید، پیام خود را شخصی سازی کنید و مقرون به صرفه است.

شما میتوانید افراد علاقه مند به کسب و کار خود را از طرق مختلف جمع آوری کنید و ایمیلی برای آنها ارسال نمایید و یکی از بهترین روش ها برای جذب مشتری و فروش بالا می باشد.

2) بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی از تلفن به عنوان منبع ارتباط با مردم استفاده می کند. اثربخشی یک کمپین بازاریابی تلفنی به لیست های مخاطبین بسیار هدفمند و اسکریپت های تماس بستگی دارد که با ICP و شخصیت خریدار شما مطابقت دارد. کسب‌وکارهایی که از بازاریابی تلفنی استفاده می‌کنند معمولاً از کارکنان فروش خود یا برون سپاری یک مرکز تماس تخصصی استفاده می‌کنند. یکی از انواع شناخته شده بازاریابی تلفنی، تماس سرد است.

3) فروش مستقیم

فروش مستقیم، که به عنوان فروش door-to-door نیز شناخته می شود، بیشتر توسط فروشندگان مستقل به عنوان راهی برای فروش مستقیم به مشتریان، اغلب در خانه یا محل کار مشتری، استفاده می شود. این اجازه می دهد تا هزینه های تبلیغات را کاهش دهید، اما وقت گیرتر است.

4) بازاریابی رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی راهی برای دستیابی به مشتریان فعلی یا بالقوه از طریق رسانه های اجتماعی است. می توان از آن به عنوان یک ابزار بازاریابی قدرتمند برای ارتباط با طیف وسیعی از افراد، افزایش آگاهی از برند و به اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به محصول استفاده کرد. سریع، شخصی و بیشتر رایگان است.

5) پست مستقیم

پست مستقیم راهی برای تحویل محصول یا اطلاعات فروش از طریق مواد چاپی (کاتالوگ، پست الکترونیکی، کارت پستال و غیره) است. معمولاً برای همه مشتریان منطقه یا در لیست بازاریابی ارسال می شود.

6) دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ که به عنوان بازاریابی اینترنتی نیز شناخته می شود، از اینترنت برای دستیابی به فروش جدید استفاده می کند. این به محصول شما فرصتی می دهد که در سراسر جهان دیده شود. LearningHub این نوع بازاریابی مستقیم را به عنوان روشی ارزان و گسترده برای برقراری ارتباط با بازار هدف طبقه بندی می کند.

ویژگی های بازاریابی مستقیم

داده محور

مهم نیست که از کدام نوع بازاریابی مستقیم استفاده می کنید، باید آن را بر اساس داده ها مرتب کنید. پایگاه داده ای از مخاطبین شما که شامل اطلاعات و لیستی از مخاطبین هدفمند است و میتوانید به آنها پیام های شخصی ارسال نمایید. این داده ها، کمپین های بازاریابی مستقیم شما را کارآمدتر می کند.

CTA را شفاف کنید

هدف بازاریابی مستقیم این است که شما را به اقدام وادار کند. تماس بگیرید، خرید کنید، شرکت کنید، بازدید کنید یا هر چیزی. CTA باید به وضوح به مسیر تکمیل عمل مرتبط باشد. اگر می خواهید مشتری با شما تماس بگیرد، باید یک شماره تلفن برای آن ارائه دهید. اگر می‌خواهید مشتری از شما خرید کند، حتماً لینکی به فروشگاه خود یا آدرس مغازه‌ای که می‌توان آن را انجام داد اضافه کنید.

شخصی شده

این یک نکته بسیار مهم در بازاریابی مستقیم است. با تقسیم‌بندی گیرندگان به گروه‌ها، این شانس را دارید که مشتریان بالقوه یا موجود خود را با یک پیام شخصی مورد خطاب قرار دهید. این به مشتریان شما این احساس را می دهد که واقعاً روی کاری که انجام می دهید سرمایه گذاری کرده اید.

مزایای بازاریابی مستقیم

کارآمد است

مهم نیست از چه کانالی برای بازاریابی مستقیم استفاده می شود، باز هم بسیار ارزان تر از روش های دیگر است. این اجازه می دهد تا مخاطبین خود را بخش بندی کنید و با کسانی که احتمال خرید دارند تماس بگیرید. با هدف قرار دادن تعداد کمتری از افراد، منابع شما را ذخیره می کند. اگر با بازاریابی انبوه مقایسه شود به وضوح قابل مشاهده است.

بازاریابی مستقیم (Direct Marketing) چیست؟

به شما امکان شخصی سازی می دهد

بازاریابی مستقیم به گروه خاصی از افراد می رسد و شخصی سازی آن را آسان تر می کند. به عنوان مثال، اگر به طور خاص پنیرسازان کالیفرنیا را هدف قرار دهید، می توانید با پرداختن به این دو ویژگی، پیام خود را شخصی سازی کنید. بررسی کنید که چرا شخصی سازی مهم است و از چه ابزارهایی می توانید برای ایجاد یک ایمیل شخصی سازی شده استفاده کنید.

آنقدرها سرزده نیست

محتوایی که ما درخواست نکرده ایم در تبلیغات مدرن رایج است. تبلیغات پاپ آپ، ارسال انبوه و هرزنامه، گیرنده عادی را آزار می دهد. بازاریابی مستقیم افرادی را هدف قرار می دهد که می توانند به محصول شما علاقه مند شوند، بنابراین باعث ناراحتی کاربر نمی شود.

نتیجه

بازاریابی مستقیم یک استراتژی بازاریابی است که مبتنی بر ارتباط مستقیم با مشتریان بدون هیچ واسطه ای است. می توان آن را از طریق ایمیل، تماس، مطالب چاپی، رسانه های اجتماعی، منابع وب و غیره انجام داد.

در مقایسه با بازاریابی انبوه، بازار را به گروه‌هایی تقسیم می‌کند و بر این اساس آنها را هدف قرار می‌دهد. مقرون به صرفه تر، شخصی تر و عمل محورتر است. هدف بازاریابی مستقیم این است که یک مشتری بالقوه را وادار به انجام یک اقدام مرتبط با فروش کند.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98
دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.