logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

ارز رمزنگاری شده چیست

ارز رمزنگاری شده چیست
فرجام خانی ارز دیجیتال

در این بخش از ارز دیجیتال از تاپ سایت 98 به سراغ این مقاله می رویم: ارز رمزنگاری شده چیست؟

راهنمای کامل ارزهای رمزنگاری شده (ارز دیجیتال) ویژه ی افراد تازه کار

پاسخ کوتاه و صریح برای سوالی که در تیتر مشاهده میکنید، این است که ارز رمزنگاری شده پول دیجیتال غیر متمرکز است. اما در واقع این به چه معناست و نحوه ی عملکرد آن چیست؟

در این راهنما، به تمامی سوالات شما در خصوص ارز رمزنگاری شده پاسخ داده می شود. در این مطلب به زمان آغاز شدن، نحوه ی عملکرد و چشم انداز ارز های رمزنگاری شده در آینده می پردازیم. در انتها، پاسخ این سوال که ارز رمزنگاری شده چیست را در خواهید یافت.

جهانِ ارز رمزنگاری شده به سرعت رو به جلو حرکت میکند، در نتیجه باید هرچه سریعتر به یادگیری مطالب مربوط به آن بپردازیم. آموزش را آغاز می کنیم.

زمانی که کلمه ی جدیدی را مشاهده میکنم، معنای آن را در دیکشنری جستجو می کنم. ارز رمزنگاری شده برای اکثر افراد کلمه ی جدیدی است، در نتیجه ابتدا به تعریف آن می پردازیم.

فهرست مطالب

  • 1 نحوه ی عملکرد ارز رمزنگاری شده چگونه است؟
  • 2 تعریف ارز رمزنگاری شده
  • 3 خاستگاه ارز رمزنگاری شده
  • 4 داستان بیت کوین
  • 5 بلاکچین چیست؟
  • 6 نحوه ی عملکرد بلاکچین چگونه است؟
  • 7 استخراج کردنِ ارز رمزنگاری شده
  • 8 دلیل استخراج ارز رمزنگاری شده چیست؟
  • 9 استفاده از ارز رمزنگاری شده
  •  10 پیشرفت های ارز رمزنگاری شده
  • 11 مبادله ی  ارز رمزنگاری شده
  • 12 آیا ارز رمزنگاری شده میتواند جهان را نجات دهد؟
  • 13 حرف آخر: ارز رمزنگاری شده چیست؟

نحوه ی عملکرد ارز رمزنگاری شده چگونه است؟

ارز رمزنگاری شده

استخراج

استخراج کننده ها سعی می کنند سعی می کنند قبل از دیگران پازل های ریاضی را حل کنند تا بلاک بعدی را در بلاکچین قرار دهند و جایزه بگیرند.

بورس

بورس یک کسب و کار (معمولا یک وبسایت) است که میتوانید از طریق آن خرید، فروش یا تبادل ارز رمزنگاری شده انجام دهید.

کیف پول

کیف پول ارز رمزنگاری شده یک برنامه است که کد های اختصاصی و عمومی را ذخیره می کند و این امکان را برای کاربران فراهم کند که ارز دیجیتال را خرید  و فروش کنند و تراز خود را رصد کنند.

تعریف ارز رمزنگاری شده

در زیر لیستی از مواردی را مشاهده می کنید که هر ارز رمزنگاری شده ای باید این ویژگی ها را داشته باشد تا بتوان آن را ارز رمزنگاری شده نامید.

  1. دیجیتال: ارز رمزنگاری شده تنها در کامپیوتر ها وجود دارد. سکه یا اسکناسی وجود ندارد. پشتوانه ای برای ارز رمزنگاری شده در فورت ناکس یا بانک انگلستان وجود ندارد.
  2. غیر متمرکز: ارزهای رمزنگاری شده کامپیوتر یا سرور مرکزی ندارند. آنها در شبکه ای متشکل از هزاران کامپیوتر توزیع شده اند. شبکه هایی که سرور مرکزی نداشته باشند، شبکه های غیر متمرکز نامیده می شوند.
  3. همتا به همتا: ارزهای رمزنگاری شده از فردی به فرد دیگر به صورت آنلاین انتقال داده می شوند. کاربران از طریق بانک، پی‌پل یا فیسبوک با یکدیگر معامله نمی کنند. آنها به صورت مستقیم با یکدیگر معامله می کنند. بانک ها، پی‌پل و فیسبوک همگی شخص ثالث های مورد اعتماد هستند. در ارز رمزنگاری شده هیچ شخص ثالث مورد اعتمادی وجود ندارد. نکته: به آنها شخص ثالث مورد اعتماد گفته می شود زیرا کاربران باید با اطلاعات شخصی به آنها اعتماد کنند تا بتوانند از خدمات آنها استفاده کنند. به طور مثال، ما با پول خود به بانک و با عکس های تعطیلات خود به فیسبوک اعتماد می کنیم.
  4. غیر قابل ردیابی: به این معنا که لازم نیست اطلاعات شخصی ارائه کنید تا بتواند از ارز رمزنگاری شده استفاده کنید. قوانینی در مورد اینکه چه کسی میتواند ارزهای رمزنگاری شده را داشته باشد یا از آنها استفاده کند، وجود ندارد. همانند پست گذاشتن در وبسایتی مانند 4chan است.
  5. غیر قابل اعتماد: بدون شخص ثالث مورد اعتماد، به این معناست که کاربران لازم نیست به سیستم اعتماد داشته باشد تا کار کند. کاربران در هر زمانی اختیار کامل پول و اطلاعات خود را دارند.
  6. رمزنویسی شده: هر کاربر دارای کد های ویژه ای است که از فاش شدن اطلاعات آنها جلوگیری می کند. به این رمزنویسی گفته می شود و تقریبا غیر قابل هک است. این به علت قسمت رمزی بودن آن است. رمزی بودن، در اینجا به معنای پنهان بودن است. زمانی که اطلاعات به وسیله ی رمزنویسی پنهان شود، رمزی است.
  7. جهانی: کشور های مختلف، ارز های خود را دارند که به آن ارز فیات گفته می شود. ارسال ارز فیات به نقاط مختلف جهان، کار دشواری است. ارزهای رمزنگاری شده را میتوان به سادگی به همه جای جهان ارسال کرد. ارزهای رمزنگاری شده، ارز هایی هستند که مرز مشخصی ندارند.

این تعریف ارز رمزنگاری شده، شروع خوبی است اما هنوز راه زیادی مانده تا که ارز رمزنگاری شده درک شود. در اینجا به آغاز ارز رمزنگاری شده می پردازیم. سپس به این سوال پاسخ خواهم داد که ارز رمزنگاری شده قصد دارد چه چیزی را به دست آورد؟

 خاستگاه ارز رمزنگاری شده

در ابتدای دهه ی 90 میلادی، اکثر افراد هنوز مشغول این بودند که درک کنند اینترنت چیست. با این حال، برخی افراد باهوش بودند که قدرت فوق العاده ی آن را درک کرده بودند.

برخی از این افراد، سایفرپانک نامیده می شدند، حس کردند که دولت ها و شرکت های سهامی عام قدرت نفوذ زیادی در زندگی آنها دارند. آنها میخواستند از اینترنت استفاده کنند تا جهان را به جایی آزادتر تبدیل کنند.

سایفرپانک ها با استفاده از رمزنویسی میخواستند این امکان را فراهم کنند که کاربران اینترنت کنترل بیشتری روی پول و اطلاعات خود داشته باشند. آنها از شخص ثالث های مورد اعتماد به هیچ وجه خوششان نمی آمد.

اولویت آنها بیش از هر چیز دیگری پول دیجیتال بود. دیجی‌کش و سایبر‌کش هر دو تلاش هایی بودند تا سیستم پول دیجیتال را ایجاد کنند. آنها هردو تعدادی از شش شرط لازم را داشتند تا ارز رمزنگاری شده نام بگیرند اما همه ی آنها را نداشتند. انتهای دهه ی نود، هر دو شکست خوردند.

جهان باید  تا سال 2009 ، که اولین سیستم پولی دیجیتال غیر متمرکز ایجاد شد، منتظر می ماند.  خالق این سیستم پولی شکست سایفر پانک ها را دیده بود و حس کرده بود آنها میتوانستند بهتر عمل کنند. نام آن شخص/اشخاص ساتوشی ناکاموتو و سیستمی که ایجاد شد، بیت کوین بود.

درک کردن بیت کوین به این معناست که ابتدا باید بیت کوین را درک کنید...

 داستان بیت کوین

هیچکس نمیداند ساتوشی ناکاموتو کیست. این شخص میتواند مرد، زن یا حتی گروهی از افراد باشد. ساتوشی ناکاموتو تا حالا تنها در انجمن های آنلاین رمزنویسی و از طریق ایمیل صحبت کرده است.

در اواخر سال 2008، ساتوشی ناکاموتو اوراق سفید بیت کوین را منتشر کرد. این توضیح مربوط به بیت کوین و نحوه ی عملکرد آن بود. بیت کوین به مدلی تبدیل شد که سایر ارز رمزنگاری شده پس از آن به آن شکل طراحی شدند.

در دوازدهم ژانویه 2009، ساتوشی ناکاموتو اولین تراکنش بیت کوین را انجام داد. آنها 10 بیت کوین را به کدنویسی به نام هال فینی ارسال کردند. تا سال 2011، ساتوشی ناکاموتو رفته بود. چیزی که پشت سر باقی گذاشته بود، اولین ارز رمزنگاری شده جهان بود.

بیت کوین میان افرادی که درک کرده بودند چه قدر میتواند مهم باشد، معروف شد. در آوریل 2011، یک بیت کوین ارزشی معادل یک دلار داشت.

در دسامبر 2017، یک بیت کوین ارزشی بیش از بیست هزار دلار داشت!!! امروزه قیمت یک بیت کوین 7576.24 دلار است. که هنوز هم بازدهی خوبی محسوب میشود.

حقایق جالب

در سال 2010، یک برنامه نویس دو پیتزا را در اولین تراکنش های واقعی بیت کوین به قیمت 10000 بیت کوین خریداری کرد. امرزوه 10000 بی تقریبا معادل 38.1 میلیون دلار است- برای یک پیتزا قیمت زیادی است!

ارز رمزنگاری شده

در نتیجه، بیت کوین موفق بوده است، در حالی که سایر سیستم هایی  دیجیتال شکست خوردند. اما دلیل آن چه بود؟ ارز رمزنگاری شده چه کاری را متفاوت انجام می دهد؟ چیزی که باعث تمایز ارز رمزنگاری شده نسبت به ارز های فیات و سایر تلاش ها در حوزه ی پول دیجیتال می شود، فناوری بلاکچین است. به بررسی این فناوری میپردازیم.

بلاکچین چیست؟

تمامی ارزهای رمزنگاری شده از فناوری دیتابیس توزیع شده (DLT)برای حذف شخص ثالث از سیستم خود استفاده می کنند. DLT دیتابیس توزیع شده ای است که اطلاعات تراکنش در آن ثبت می شود. DLT که اکثر ارزهای رمزنگاری شده از آن استفاده می کنند، فناوری بلاکچین نامیده می شود. اولین بلاکچین توسط ساتوشی ناکاموتو برای بیت کوین طراحی شد.

بلاکچین یک دیتابیس از هر تراکنش است که تا به حال با استفاده از از یک ارز رمزنگاری شده به خصوص انجام شده است. دسته ی اطلاعات بلاک نامیده می شود که یکی یکی به دیتابیس اضافه می شوند و صف بسیار طولانی را ایجاد می کنند. در نتیجه، بلاکچین یک زنجیره ی خطی از بلاک هاست. زمانی که اطلاعات به بلاکچین اضافه شود، نمیتوان آن را حذف کرد یا تغییر داد. برای همیشه روی بلاکچین می ماند و هرکسی میتواند آن را ببیند.

کل دیتابیس روی شبکه ای از هزاران کامپیوتر که نود نامیده می شوند، ذخیره می شود. اطلاعات جدید را تنها میتوان در صورتی به بلاکچین اضافه کرد که بیش از نیمی از نود ها موافقت کنند که معتبر و درست است. به این توافق عمومی گفته می شود. ایده ی توافق عمومی، یکی از بزرگترین تفاوت ها میان ارز رمزنگاری شده و بانکداری عادی است.

در یک بانک عادی، اطلاعات تراکنش درون بانک ذخیره می شود. کارکنان بانک اطمینان حاصل می کنند که تراکنش های غیر معتبر انجام نشود. به این تایید گفته می شود. به مثال زیر توجه کنید.

جورج  هم به مایکل و هم به جکسون 10 دلار بدهکار است.  متاسفانه جورج تنها  دلار در حسابش دارد. او سعی می کند همزمان 10 دلار را به جکسون و 10 دلار را هم به مایکل بفرستد. کارمند بانک متوجه می شود کخ جورج سعی می کند پولی را ارسال کند که ندارد. بانک تراکنش را متوقف می کند.

بانک اجازه نمی دهد جورج خرج کردن دوباره را انجام دهد که نوعی کلاهبرداری است. بانک ها میلیون ها دلار هزینه می کنند تا از خرج کردن دوباره جلوگیری کنند. ارز رمزنگاری شده چه کاری در مورد خرج کردن دوباره انجام می دهد و چطور تراکنش ها را اعتبار دهی می کند؟ فراموش نکنید، آنها همانند بانک، کارمند ندارند.

 نحوه ی عملکرد بلاکچین چگونه است؟

ارز رمزنگاری شده

تراکنش های ارز رمزنگاری شده در روندی به نام استخراج، اعتبار دهی می شوند. در نتیجه، استخراج ارز رمزنگاری شده چیست و نحوه ی عملکرد آن چگونه است؟

 استخراج کردنِ ارز رمزنگاری شده

استخراج ارز رمزنگاری شده ممکن است مانند چیزی به نظری برسد که شما با بیل انجام می دهید اما بیشتر شبیه حسابداری است. استخراج کننده ها، نود هایی هستند که وظیفه ی ویژه ای را انجام می دهند که تراکنش ها را امکان پذیر می کنند. با مثالی نشان می دهم که چگونه با استفاده از شبکه ی بیت کوین کار می کند.

  1. جورج 10 بیت کوین به مایکل بدهکار است. جورج به شبکه ی بیت کوین بیان میکند که در حال ارسال 10 بیت کوین به مایکل است.
  2. استخراج کننده ها این اطلاعات را می گیرند و آن را رمزنویسی می کنند. به این کار هش گفته می شود. آنها سایر اطلاعات سایر تراکنش ها را نیز به آن اضافه می کنند و آن را هش می کنند. اطلاعات بیشتر و بیشتری اضافه و هش می شود تا زمانی که برای شکل دادن یک بلاک کافی است.
  3. اکنون استخراج کننده ها با یکدیگر مسابقه می دهند تا قبل از اینکه  کد رمزنویسی شده یا هش بلاک که به بلاک جدید اضافه می شود به بلاکچین بپیوندد، حدس بزنند چیست. استخراج کننده ی خوش شانس که کد درست را حدس بزند، میتواند بلاک جدید را به بلاکچین اضافه کند.
  4. اکنون، تمامی دیگر نود ها روی شبکه، اطلاعات تراکنش در بلاک جدید را اعتبار دهی می کنند. آنها کل بلاکچین را بررسی می کنند تا اطمینان حاصل کنند که اطلاعات جدید مطابقت دارد. اگر اینطور باشد؛ بلاک جدید معتبر است و استخراج کننده ی برنده میتواند بلاک جدید را به بلاکچین اضافه کند. به این کار ثبت گفته می شود.
  5. مایکل 10 بیت کوین از جورج دریافت می کند.

استخراج کردن ارز رمزنگاری شده از قدرت کامپیوتری زیادی استفاده می کند، در نتیجه استخراج کننده ها برای کاری که انجام می دهند، جایزه می گیرند. در شبکه ی بیت کوین، استخراج کننده هایی که بلاک های جدید از اطلاعات را ثبت می کنند، 12.5 بیت کوین جدید جایزه می گیرند. به همین خاطر است که به آن استخراج کردن می گویند. به جای استخراج کردنِ طلا یا زغال سنگ، استخراج کننده ها مشغول کندن برای بیت کوین جدید هستند!

 دلیل استخراج ارز رمزنگاری شده چیست؟

ارز رمزنگاری شده

به این شکل است که شبکه های ارز رمزنگاری شده مانند بیت کوین تراکنش های جدید را اعتبار دهی و ثبت می کنند. بدون نیاز به اعتماد به حسابداری متمرکز مانند بانک ها، از خرج کردن دوباره جلوگیری می کند. بلاکچین های ارز رمزنگاری شده کاری به اعتماد یا مردم ندارند. عملیات های ریاضی که به وسیله ی کامپیوتر ها انجام می شود، امنیت آنها را تضمین می کند.

اکنون می دانید که بلاکچین و استخراج ارز رمزنگاری شده چگونه کار می کند. اکنون به سراغ پیوستن به شبکه ی ارز رمزنگاری شده می رویم...

 استفاده از ارز رمزنگاری شده

 استفاده از ارز رمزنگاری شده مانند استفاده از ارز فیات نیست. نمیتوانید ارز رمزنگاری شده را در دست خود نگهداری کنید و نمیتوانید حساب ارز رمزنگاری شده باز کنید. ارز رمزنگاری شده تنها در بلاکچین وجود دارد. کاربران با استفاده از کد های اختصاصی و عمومی به ارز رمزنگاری شده خود دسترسی دارند.

 تا حدودی شبیه به ارسال ایمیل است. اگر میخواهید که کسی به شما ایمیل ارسال کند، آدرس ایمیل خود را به آن شخص می دهید.  اگر میخواهید که کسی به شما ارز رمزنگاری شده ارسال کند، کد عمومی خود را به آن شخص می دهید.

اکنون، اگر بخواهید ایمیل های خود را بخوانید یا یک ایمیل ارسال کنید، به رمزعبور ایمیل خود احتیاج دارید. این همان کد اختصاصی شماست.

کد های اختصاصی همانند رمزعبور برای ارز رمزنگاری شده هستند. کد های عمومی را همه میتوانند بینند اما کد های اختصاصی را تنه شما باید ببینید.

اگر تنها یک نکته ی فوق العاده مهم وجود داشته باشد که بخواهید در مورد ارز رمزنگاری شده بدانید، این است که امن نگه داشتن کد اختصاصی، بسیار مهم است.

کد های عمومی و اختصاصی در کیف پول نگهداری می شوند. کیف پول های رمزی میتوانند به صورت آنلاین، نرم افزار، سخت افزار یا حتی کاغذی باشند. برخی را میتوان به صورت رایگان دانلود کرد یا به صورت وبسایت هستند. دیگر موارد، گران تر هستند. به طور مثال، کیف پول های سخت افزاری چیزی حدود 100 دلار هزینه دارند. زمانی که از ارز رمزنگاری شده استفاده می کنید باید انواع مختلفی از کیف پول داشته باشید.

هرکسی که کد عمومی و اختصاصی دارد، ارز رمزنگاری شده دارد، در نتیجه کیف پول خود را گم نکنید. ارز رمزنگاری شده غیر قابل ردیابی است، به یاد دارید؟ راهی برای اثبات اینکه مالک ارز رمزنگاری شده خود هستید وجود ندارد، مگر اینکه کد های آن را داشته باشید.

من در مورد اولین ارز رمزنگاری شده و نحوه ی عملکرد آن برایتان توضیح دادم. در مورد نحوه ی ذخیره سازی ارز رمزنگاری شده و استفاده ی آن هم توضیح دادم.

اکنون به سراغ ارزهای رمزنگاری شده دیگری میرویم که بعد از بیت کوین خلق شدند...

پیشرفت های ارز رمزنگاری شده

بیت کوین طرز فکر مردم در مورد پول را تغییر داد. از آن موقع صد ها ارز رمزنگاری شده ایجاد شدند و همگی میخواهند دنیا را تغییر دهند.

ارزهای رمزنگاری شده ای که بعد از بیت کوین ایجاد شده اند را بررسی کنید.

  • لایتکوین از جنبه های زیادی مانند بیت کوین است اما تراکنش های آن چهار برابر سریعتر هستند. استخراج لایتکوین ساده تر از استخراج بیت کوین است، در نتیجه کاربران با قدرت کامپیوتری کم تر هم میتوانند استخراج کننده باشند.
  • اتریوم از فناوری بلاکچین پیشرفته تری نسبت به بیت کوین استفاده می کند. گاهی اوقات به آن بلاکچین 2.0 گفته می شود. اتریوم به کاربران خود اجازه می دهد اپلیکیشن های غیر متمرکز خود را روی بلاکچین آن طراحی و بسازند.  اگر بیت کوین بخواهد جانشین بانک ها شود، اتریوم میخواهد جانشین تمام چیزهای دیگر شود. توسعه دهندگان اتریوم میتوانند نسخه های dApp  از اپلیکیشن های متمرکز مانند فیسبوک، آمازون، توییتر یا گوگل را بسازند. این پلتفرم به چیزی بیش از ارز رمزنگاری شده تبدیل می شود. در نتیجه، ارز رمزنگاری شده چیست، اگر دیگر ارز رمزنگاری شده نباشد؟ اتریوم است. پلتفرمی که از فناوری بلاکچین برای ساختن و انجامگر اپلیکیشن های غیر متمرکز استفاده می کند.
حقایق جالب

اتریوم از زمانی که در سال 2015 معرفی شد، به طور فوق العاده ای رشد داشته است و در حال حاضر دومین ارز رمزنگاری شده ارزشمند در بازار است. طی یک سال، ارزش آن 2226 درصد افزایش یافته است- سود چشمگیر برای سرمایه گزاران اولیه.

ارز رمزنگاری شده

  • IOTA یک ارز رمزنگاری شده ویژه است، چون بلاکچین ندارد! IOTA یک DLT  به نام Tangle دارد. استخراج کننده ها، تراکنش های جدید را ثبت نمی کنند، بلکه کاربران این کار را انجام می دهند... زمانی که یک کاربر میخواهد با استفاده از Tangle پرداخت انجام دهد، باید ابتدا تراکنش های دوکاربر دیگر را اعتبار دهی کند. تنها بعد از آن است که پرداخت، پردازش می شود. مثل این است که از دانش آموزان بخواهیم به تکالیف یکدیگر نمره بدهند. Tangle بسیار سریعتر از بیت کوین، لاینکوین و اتریوم است. اگر حس می کنید عجیب است، این مورد را بررسی کنید- IOTA حتی برای استفاده ی انسان ها طراحی نشده است! برای اینترنت اشیاء طراحی شده است. هر دستگاهی که اتصال اینترنت دارد. IOTA به IoT کمک می کند تا با خودش ارتباط برقرار کند. IOTA  در حقیقت به معنای اپلیکیشن اینترنت اشیاء است. آن را تصور کنید! در آینده، خودروی بدون سرنشین شما از IOTA استفاده خواهد کرد تا به پمپ بنزین برود، سپس بنزین میزند و پول را پرداخت می کند. انسان در هیچ جای این روند دخالتی ندارد.

ارزهای رمزنگاری شده تنها برای ارسال پول بدون استفاده از بانک نیستند. آنها میتوانند کار های جالب بسیاری انجام دهند. این ارزهای رمزنگاری شده و بسیاری دیگر، قابل استفاده هستند تا در بورس ها خرید و فروش شوند. در نتیجه، مبادله ی ارز رمزنگاری شده چیست؟

 مبادله ی  ارز رمزنگاری شده

خرید و فروش ارز رمزنگاری شده به کسب و کار بزرگی تبدیل شده است. ارزش کلی تمام ارزهای رمزنگاری شده در جهان بیش از 350 میلیارد دلار است. امروز کمتر از 17 میلیارد دلار ارزش ارز رمزنگاری شده خرید و فروش شد.

حقایق جالب

میتوانید به صورت آنلاین با بورس هایی مانند بینانس، بیت‌استامپ و کوینبیس خرید و فروش انجام دهید. همچنین میتوانید هماهنگ کنید تا ارز رمزنگاری شده را به صورت رو در رو در سایت های همتا به همتا مانند LocalBitcoins.com انجام دهید.

بازار ارز رمزنگاری شده مکان جالبی است. خریداران و فروشندگان میلیون ها دلار پول در می آورند و سپس همه ی آنها را از دست می دهند. ارزهای رمزنگاری شده یک شبه ایجاد شده اند و سپس به همان سرعت ناپدید می شوند.

توصیه ی من به هر مبادله کننده ی تازه کار این است که تنها مقداری را صرف این سرمایه گزاری کنید که میتوانید از عهده ی آن بر آیید. ممکن است حرف من را محافظه کارانه بدانید اما این حقیقت دارد.

خرید و فروش ارز های رمزنگاری شده، باید به عنوان شیوه ای برای حمایت از فناوری استفاده شود نه راهی سریع برای ثروتمند شدن.

از زمانی که مطالعه ی این مقاله را شروع کردید، به تدریج درک بیشتری در مورد ارز رمزنگاری شده به دست آوردید. تنها یک سوال دیگر باقی مانده است که میخواهم به آن پاسخ دهم. قرار است ارز رمزنگاری شده برای جهان چه کاری انجام دهد؟

 آیا ارز رمزنگاری شده میتواند جهان را نجات دهد؟

ارز رمزنگاری شده منتقدان بسیاری دارد. برخی می گویند که کلا فریب است. خب، من خبر های بدی برای آن دسته از افراد دارم. ارز رمزنگاری شده اینجاست تا بماند و قرار است جهان را به جای بهتری تبدیل کند.

سازمان های متمرکز ما را ناامید کرده اند.

  • در سال 2008، بانک ها میلیارد ها دلار هزینه از پرداخت کنندگان مالیات گرفتند و باعث شدند اقتصاد جهان از هم بپاشد.
  • آژانس بررسی اعتبار ، Equifax، بیش از 140000000 مورد از جزئیات شخصی مشتریان خود را در سال 2017 از دست داد.

ارز رمزنگاری شده

  • امسال، فیسبوک مجبور شد به خاطر فروختن اطلاعات شخصی کاربرانش عذرخواهی کند.

 

ارزهای رمزنگاری شده انتخاب دیگری را پیش پای مردم جهان می گذارند.

دولت سوریه، یمن و لیبی به طور کل نتوانستند از مردم خود در برابر جنگ های داخلی خشونت آمیز مراقبت کنند.

ارز رمزنگاری شده برای مردم سوریه چیست؟ امید. سی درصد از کمک های اتحادیه اروپا به خاطر فساد شخص ثالث از بین رفته است در نتیجه یونیسف از اتریوم برای جمع آوری بودجه برای کودکان سوریه استفاده می کند.

حدود 2 میلیارد نفر در جهان حساب بانکی ندارند. ده درصد از افغانی ها حساب بانکی ندارند که بسیاری از آنها زن هستند. ارز رمزنگاری شده برای زن افغان چیست؟ آزادی. بیت کوین برای اولین بار در افغانستان آزادی مالی را به زن ها می دهد.

میتوان از فناوری بلاکچین برای انتخابات در برخی از فاسد ترین کشور های جهان استفاده کرد. ارز رمزنگاری شده برای مردم سودان یا میانمار چیست؟ صدا. میتوان انتخابات آزاد را بدون ترس از خشونت یا تهدید برگزار کرد.

ارزهای رمزنگاری شده میتوانند  کمک کنند تا جهان به جایی عادلانه تر، امن تر و صلح آمیز تر تبدیل شود.

حرف آخر ارز رمزنگاری شده چیست؟

تا اینجا، یادگرفتید که ارز رمزنگاری شده چیست و نحوه ی عملکرد آن چیست. همچنین میدانید که چطور آنها را ذخیره کنید و کجا آنها را خرید و فروش کنید. با این حال، درک ارز رمزنگاری شده، چیزی بیش از درک بلاکچین و استخراج است. درک ارز رمزنگاری شده در مورد درک این است که این فناوری ها چه کاری می توانند برای شما انجام دهند.

ارزهای رمزنگاری شده این قدرت را دارند تا زندگی های ما را برای همیشه تغییر دهند. آنها میتوانند به شما کمک کنند تا کنترل پول و اطلاعات خود را پس بگیرید. برخی افراد آنها را نادیده خواهند گرفت و امیدوار هستند از بین بروند. دیگران به آنها روی می آورند. شما جزو کدام گروه هستید؟

در این مقاله به تمام آنچه نیاز داشتید در مورد ارز رمزنگاری شده بدانید، اشاره شد.

اکنون نوبت شماست...

ارز رمزنگاری شده برای شما چیست؟

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98
دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.