logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

اطلاعات مهم درباره کمپانی تسلا

اطلاعات مهم درباره کمپانی تسلا
فرجام خانی خودرو

در بخش خودرو از تاپ سایت 98 ، اطلاعات مهم درباره کمپانی تسلا را بررسی می کنیم.  شرکت تسلا ، یکی از شرکت های موفق دنیاست.

این کمپانی در سال 2003 بنیان گذاری شد و از آن روز تا به حال مشغول طراحی، تولید و فروش خودروهای برقی پیشرفته ی فنی و با کارایی بالا و همچنین محصولات تولید و ذخیره ی انرژی خورشیدی بوده است.

این کمپانی سه نوع خودروی تمام برقی را به فروش می رساند: خودرو چهار در مدل S و شاسی بلند مدل X و همچنین خودرو چهار در مدل 3، که جزو پرفروش ترین خودرو های برقی جهان به شمار می رود.

خودرو های کم مصرفِ برقی، باتری های لیتیومی خود را از طریق پریز برق شارژ می کنند.

فناوری رانندگی اتوماتیکِ تسلا، از سال 2016 در تمامی مدل های این کمپانی قابل استفاده است. 70 درصد از خریداران تسلا را آمریکایی ها تشکیل می دهند.

ایلان ماسک، مدیر عامل این کمپانی پی‌پل را بنیان گذاری کرد و اسپیس ایکس را نیز مدیریت می کند.

در بخش های قبل نیز درباره شرکت تسلا مقاله ای داشتیم و به معرفی شرکت تسلا پرداختیم.

تسلا tesla

عملکرد کمپانی تسلا

کمپانی تسلا ، خودرو های برقی مدل S، X و 3 را می فروشد.

همچنین خدمات اجاره خودرو را نیز انجام می دهد.

بخش خودرویی، کمتر از 95 درصد از فروش ها را انجام می دهد. 

همچنین عملکرد این بخش شامل شبکه ی بین المللیِ فروشگاه های کمپانی و فروش خودرو های دست دوم نیز می شود.

شبکه ی ایستگاه های سوپر شارژر و شارژ مسافتیِ تسلا در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا، مکان های شارژ راحت و سریعی را برای دارندگان خودرو های تسلا فراهم می کنند تا خودرو های خود را شارژ کنند.

بخش تولید و ذخیره ی انرژیِ این کمپانی (بیش از 5 درصد از درآمد) محصولات ذخیره ی انرژی ثابت  و سیستم های انرژی خورشیدی را برای مشتریان تجاری کوچک و مسکونی تولید می کند و به آنها می فروشد.

سیستم باتری لیتیومی پاوروال 2، طراحی شده است تا برق را برای مواقع قطعی ذخیره کند و مصرف خودکار برق خورشیدی را بهینه سازی کند.

محصولِ تجاری و عمومیِ تسلا(tesla)، پاورپک 2، یک سیستم ذخیره ی انرژی است که ویژگی هایی مانند  اوج زدایی، تغییر بار، پشتیبانی برای مواقع اضطراری و مصرف خودکار انرژی خورشیدی را ارائه می کند.

سیستم های انرژی خورشیدیِ تسلا شامل پنل های خورشیدی، مبدل های خورشیدی و سیستم های شبکه ای می شود.

پنل خورشیدی سقفی، انرژی خورشیدی را از میله های سفالی جمع آوری می کند تا بهتر از پنل های خورشیدی سوار بر سقف سنتی باشد.

تسلا tesla

وسعت جغرافیایی

تاسیسات تولیدی تسلا در فرمونت و لاتروپ، کالیفرنیا؛ تیلبورگ در هلند می باشد؛ و گیگافکتوری 1 آن نزدیک رنو، نوادا است.

محصولات ذخیره ی انرژی در گیگافکتوری 1 تولید می شوند.

محصولات خورشیدی عمدتا در محل گیگافکتوری 2 تسلا در بوفالو، نیویورک ساخته می شوند. 70 درصد از مشتریان این کمپانی در آمریکا هستند. سایر بازار هایی که فروش های چشمگیری دارند شامل چین (10 درصد) و نروژ (5 درصد) می شوند.

تسلا tesla

فروش و بازاریابی تسلا

کمپانی تسلا به طور مستقیم خودرو های خود را از طریق شبکه ی بین المللی فروشگاه ها و نمایشگاه های کمپانی به مشتریان می فروشد.

عملکرد تسلا از این جهت چشمگیر است که از نمایندگی استفاده نمی کند (به این علت که در برخی ایالت ها محدودیت های قانونی را در بر دارد).

محصولات ذخیره و تولید انرژی خورشیدی معمولا به طور مستقیم به مشتریان از طریق نمایشگاه ها و فروشگاه های شرکت و همچنین سیستم پاورپک 2، سازمان فروش بین المللی خارج از آمریکا فروخته می شوند.

تسلا tesla

عملکرد مالی تسلا

رشد درآمدی تسلا به علت تعداد رو به رشد خودرو هایی که هر ساله به فروش می رسند، به صورت صعودی افزایش می یابد.

بین سال 2014 و 2018، فروش ها 570 درصد رشد داشته اند. با این حال، این کمپانی زیان خالص را تجربه کرد زیرا بخشی از درآمد ها را صرف تحقیق، پیشرفت و تولید کرد.

در سال 2018، درآمد تسلا 83 درصد رشد داشت که به 21.5 میلیون دلار رسید و به علت افزایش درآمد بخش خودرویی بود.

تعداد خودرو هایی که در سال 2018 فروخته شدند، نسبت به سال 2017،  بیش 138 درصد رشد داشت که تقریبا 245500 عدد بود.

در سال 2018 درآمد فروش هاش بخش خودرویی 107 درصد افزایش یافت اما درآمد اجاره، 20 درصد کاهش یافت. درآمد خدمات 39 درصد افزایش یافت. بخش تولید و ذخیره انرژی 5 درصد از درآمد کلی را بر عهده داشت.

به همان سرعتی که فروش های کمپانی پیش روی می کنند، درآمد خالص آن برعکس است.

این کمپانی حدود 976 میلیون دلار را در سال 2018 از دست داد که نسبت به زیان 2 میلیارد دلاری در سال 2017، پیشرفت محسوب می شد.

هزینه ی درآمد بحش خودرویی در سال 2018، 91 درصد افزایش یافت. با این حال، افزایش فروش قطعات از رشد هزینه ی تولید پیش می افتد که نشان می دهد تولید، بازدهی بیشتری را در بر خواهد داشت.

همچنین تسلا در سال 2018 هزینه های بیشتری برای تحقیق و پیشرفت، فروش ها، مخارج کلی، مدیریت و سود داشت اما این هزینه ها با سرعت کمتری نسبت به سال 2017 رشد داشتند.

تسلا tesla

در انتهای سال 2018، نقدینگی 4.3 میلیارد دلار بود، افزایش 300 میلیون دلاری از سال قبل. نقدینگی از عملکرد ها سهم 2.1 میلیارد دلاری داشتند، در حالیکه فعالیت های سرمایه گزاری از 2.3 میلیارد دلار استفاده کردند، که در اصل برای مخارج اصلی بود.

فعالیت های مالی از 573.8 میلیون دلار استفاده کردند که عمدتا به شکل بازپرداخت های بدهی بود.

تسلا tesla

استراتژی تسلا

مدل 3 تسلا در سال 2018 ، اولین سال کامل تولید، پرفروش ترین خودروی لوکس آمریکا بود.

اما عرضه هنوز برای هماهنگ شدن با تقاضا مشکل دارد. طی سال 2018، کمپانی در نظر داشت هر هفته 7000 خودروی مدل 3 تولید کند.

کمپانی تسلا امیدوار است بتواند ابتدای سال 2020، تولید را به 10000 خودروی مدل 3 در هفته برساند.

در سال 2019، به منظور دست یافتن به این هدف و گسترش فروش ها در کشور های دیگر، گیگافکتوری 3 در شانگهایِ چین به راه افتاد.

گیگافکتوری سه مرحله بررسی دولتی را پشت سر گذاشت که برای شروع تولید در سپتامبر 2019 ضروری بود و انتظار می رود تولید کامل آن به زودی انجام شود.

معرفی گیگافکتوری 3 از مدل 3، تاثیر چشمگیری در نقش تسلا در بزرگترین بازار خودرو برقی جهان دارد و به آن کمک می کند تا در چین رونق بگیرد در حالی که از تعرفه های گمرکی دوری می کند.

تسلا tesla

همچنین تسلا مشغول کار روی فناوری رانندگی خودکار بوده است. این سیستم کمک راننده شامل فرمان خودکار، کنترل مسیر ترافیکی، تغییر لاین خودکار و یک سری ویژگی های دیگر می شود که در کنار هم، تجربه ی کاملی از رانندگی ارائه می کنند.

در کمپانی تسلا، علاوه بر خودرو های برقی سواری، تسلا سمی را داریم که نسخه ی برقیِ کامیون های دیزلی است که مناسب برای بار های سنگین هستند.

تسلا اعلام کرده است که توانایی باتری، 500 مایل است. تسلا در نظر دارد از این کامیون ها برای تدارکات خود استفاده کند اما پپسی، انهایزر بوش، جی بی هانت و فد اکس هم این کامیون ها را سفارش داده اند. تسلا در نظر دارد تولید آنها را در سال 2020 آغاز کند.

در حالیکه اکثر خودروسازان تعداد بسیار زیادی از تامین کننده ها را ایجاد کرده اند که قطعات را فراهم می کنند، تسلا سعی می کند تولیدات خود را تا حد ممکن به وسیله ی تولید درون سازمانی انجام دهد، از جمله باتری ها و اجزای خودرو. این کمپانی هزینه ی تولید برای باتری را در واحد ذخیره و تولید انرژی را پخش می کند اما هزینه های بودجه رسانی برای چنین عملیات های تولیدی، مقدار زیادی پول نیاز دارد.

تسلا tesla

تسلا پیشگام عرصه ی تولید خودرو های برقی در قرن بیست و یکم بود اما سایر خودروسازان نیز پشت سر تسلا روز به روز رشد می کنند.

شرکت هایی مانند هوندا، تویوتا، فورد، جی ام، نیسان، بی ام و، دیملر در حال سرمایه گزاری در برنامه های توسعه هستند تا قسمت های بزرگ و در برخی موارد تمامی قطعات را در سال های آینده به سیستم برقی تغییر  دهند.

تسلا تا کنون خودرو های ممتازی را ارائه کرده است اما خودروسازان قدیمی میتوانند از منابع بسیار، زنجیره های عرضه ی گسترده و بازار های جهانی برای توسعه و فروش خودرو ها استفاده کنند.

در اواخر 2019، تسلا شرکت باتری سازی کانادایی  Hibar Systems ، یک کارخانه ی سیستم های باتری برای خودرو های برقی، لپتاپ و سایر محصولات را تصاحب کرد.

ناظران صنعت معتقدند که این معامله بخشی از استراتژی تسلا برای کاهش وابستگی آن به شرکای ارائه دهنده ی باتری است.

تسلا tesla

در همان زمان، تسلا استارت‌آپ DeepScale را خریداری کرد. انتظار می رود خریداری DeepScale باعث سرعت بخشیدن به تلاش های تسلا شود.

ابتدای سال 2019، تسلا کمپانی فناوری انرژی Maxwell Technologies را در یک معامله به ارزشی بیش از 200 میلیون دلار تصاحب کرد. Maxwell دستگاه هایی را تولید می کند که میتوانند به سرعت مقدار زیادی انرژی را ذخیره و ارائه کنند.

تسلا موتورز از این فناوری برای افزایش ظرفیت باتری و کاهش وزن آن در خودرو های خود، استفاده می کند.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98
دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.