logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

نحوه درک مخاطب و کسب نتیجه در اینستاگرام

نحوه درک مخاطب و کسب نتیجه در اینستاگرام
فرجام خانی اینترنت

در این بخش از آموزش شبکه اجتماعی از تاپ سایت 98 به سراغ نحوه درک مخاطب و کسب نتیجه در اینستاگرام می رویم.

با استفاده از Instagram Insights ، آمار ها را دنبال کنید تا چیز های بیشتری در مورد فالوورهای اینستاگرام خود بدانید و عکس ها و ویدیو های جامعه ای که به شما اهمیت می دهد را درک کنید.

سه مرحله برای اینکه عملکرد و مخاطب خود را در اینستاگرام درک کنید

حال سه مرحله برای اینکه عملکرد و مخاطب خود را در اینستاگرام درک کنید را بررسی می کنیم.

کسب و کار ها اهداف مختلفی را در اینستاگرام دنبال می کنند، مثل یافتن مشتری های جدید، ایجاد جامعه ی مشغول یا فروش کالا و خدمات.  

هر هدفی که داشته باشید، با استفاده از Instagram Insights در مورد آمار هایی که به شما کمک می کنند تا رشد خود را ردیابی کنید، مطالبی را بیاموزید.

مرحله ی 1: به اهداف تجاری خود فکر کنید و تصمیم بگیرید کدام آمار را انتخاب کنید.

در زیر میتوانید تعدادی از اهداف تجاری و آمار هایی که میتوانید رشد را بر اساس آن بررسی کنید، مشاهده کنید.

اگر هدف شما این است که آگاهی نسبت به برند را افزایش دهید، آمار هایی مانند تعداد بازدید از پروفایل (profile visits )، تعداد دفعاتی که پست شما توسط افراد دیده شده است، به طوریکه اگر فردی  یک مرتبه از پست شما دیدن کند، ده مرتبه محاسبه می شود (impressions)، تعداد دفعاتی که حساب های کاربری مختلف از پست شما دیدن کرده اند، به طوریکه اگر فردی  مرتبه از پست شما دیدن کند، تنها یک مرتبه محاسبه می شود (reach) و تعداد فالوور ها را انتخاب کنید که میتوانید آنها را در زبانه ی Content یا Activity بیابید و تعداد فالو ها را به تفکیک روز یا هفته در زبانه ی Audience مشاهده کنید.

این آمار ها به شما اجازه می دهند تعداد افرادی که پروفایل، پست و استوری های شما را مشاهده می کنند، ردیابی کنید.

همچنین میتوانید در یک پست به خصوص روی View Insights ضربه بزنید تا بفهمید افراد در کجا پست شما را کشف می کنند، از طریق هشتگ ها، خانه یا پروفایل شما.

اگر هدف شما این است که با جامعه ی خود ارتباط داشته باشید، آمار هایی را انتخاب کنید که تعامل ها بر محتوای شما را اندازه گیری می کنند، مانند لایک ها، تعداد اشتراک گذاری ها، کامنت ها و ذخیره ها، که میتوانید آن را در زبانه ی Content در Insights بیابید.

این آمار ها به شما اجازه می دهند بفهمید افراد چگونه با عکس ها و ویدیو های شما تعامل برقرار می کنن.

علاوه بر این، میتوانید نگاه دقیق تری به آمار ها مانند ایمیل، متن ها و/یا تماس ها داشته باشید تا بفهمید افراد ترجیح می دهند چگونه با کسب و کار شما ارتباط برقرار کنند.

اگر هدف شما این است که فروش انجام دهید، میتوانید از کلیک های وبسایت استفاده کنید، به ویژه افرادی که روی لینک در بیو شما کلیک می کنند.

همچنین میتوانید آمار های به خصوصی را در مورد پست های خرید دنبال کنید مانند کلیک ها به خارج و محصولاتی که پست آنها بازدید می شوند. این آمار ها به شما اجازه می دهند ببینید آیا افراد به وبسایت شما می روند یا نه و اینکه کدام محصولات، مورد علاقه افراد هستند.

اینستاگرام

مرحله 2: مشخص کنید که آیا مخاطبان اینستاگرام، با مشتریان شما مطابقت دارند یا نه.

در زبانه ی Audience ، اطلاعاتی را در مورد شهر ها و کشور ها، دامنه ی سنی و جنسیت فالوور های خود به دست آورید. از این اطلاعات استفاده کنید تا متوجه شوید آیا مخاطبان شما با مشتریان شما مطابقت دارند یا نه. به این شکل، میتوانید افرادی بیشتری را مانند مشتریان فعلی، در اینستاگرام بیابید.

مرحله 3: آمار های خود را مدت به مدت بسنجید و نحوه ی استفاده ی خود از اینستاگرام را تنظیم کنید.

اکنون که میدانید کدام آمار ها را میخواهید اولویت بندی کنید، اطمینان حاصل کنید که به طور منظم آنها را ردیابی می کنید. اگر مشاهده کردید که اعداد هر از گاهی نوسان می کنند، ناامید نشوید. روی رشد در زمان طولانی، مثل چند هفته یا یک ماه تمرکز کنید. همزمان با رشد حساب کاربری خود، اهداف خود را تنظیم کنید.

اینستاگرام

4 نکته برای سفارشی کردن جامعه خود، با استفاده از Instagram Insights

اکنون که به طور منظم مشغول اشتراک گذاری عکس ها و ویدیو ها مربوط به کسب و کار خود بوده اید، از Instagram Insights استفاده کنید تا محتوا را به طور اختصاصی برای جامعه خود سفارشی کنید:

در پست ها و استوری های خود به دنبال روند بگردید

سعی کنید در عکس ها و ویدیو هایی که خوب عمل می کنند، الگو بیابید، به ویژه آمار هایی که به اهداف تجاری شما مرتبط هستند.

به طور مثال، اگر هدف شما این است که با جامعه خود ارتباط برقرار کنید، با ردیابی آمار هایی مانند لایک ها، ذخیره ها و تعداد اشتراک گذاری ها، به عکس ها و ویدیو هایی نگاه کنید که بیشترین تعامل را ایجاد می کنند.

زمانی که در پست ها و استوری هایی که خوب عمل کرده اند روند هایی را بیابید، آن روند ها را با عکس ها و ویدیو هایی که ایجاد می کنید، ترکیب کنید تا آنها را برای جامعه هدف خود سفارشی کنید. به یاد داشته باشید که از نکته های خلاقانه استفاده کنید، مانند ایجاد استوری های تعاملی و جالب و نوشتن کپشن هایی که افراد را به خواندن وا دارد.

اطلاعات جمعیت شناسی مخاطبان خود را در هنگام ایجاد عکس و ویدیو در ذهن داشته باشید.

اکنون که اطلاعاتی مانند شهر ها و کشور ها، دامنه ی سنی و جنسیت برتر فالوور های خود را دارید، هنگام تولید محتوا این موارد را در ذهن داشته باشید.

به طور مثال، اکثر فالوور های شما 23 الی 28 سال و در سیدنی هستند. عناصری را در عکس ها و ویدیو هایی خود به وجود آورید که این دسته از مخاطبان می پسندند، مانند استفاده از زبان محلی یا اشاره به ترند های فعلی محلی.

به این طریق، عکس ها و ویدیو های شما میتوانند با افرادی که جامعه ی هدف شما را تشکیل می دهند، صحبت کنند.

زمانی پست بگذارید که فالوور های شما فعال هستند.

از Insights استفاده کنید تا بفهمید که چه زمانی اکثر فالوور های شما در اینستاگرام هستند و در نتیجه بفهمید چه زمانی میتوانید عکس ها و ویدیو های خود را پست کنید.

به این طریق، میتوانید تعداد افرادی که عکس ها و ویدیو های شما را میبینند و با آنها تعامل برقرار می کنند، به حداکثر برسانید.

اینستاگرام

نکته ی پیشرفته: پست هایی که بیشترین تعامل را ایجاد کرده اند به تبلیغ تبدیل کنید و محتوای خود را بر اساس عملکرد، به روز کنید.

زمانی که اولین تبلیغ خود را راه اندازی کردید، به وسیله ی Insights تفسیر کنید که تبلیغ شما چگونه عمل کرده است تا یافته ی خود را به بازدهی بعدی تبدیل کنید.

میتوانید با استفاده از Ads Manager تبلیغات متعددی برای یک گروه بسازید تا ببینید کدام عکس ها یا ویدیو ها به بهترین نحو عمل می کنند.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: business.instagram

تگ:

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.