logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

داستان موفقیت بیل گیتس

داستان موفقیت بیل گیتس
فرجام خانی موفقیت

در این بخش از موفقیت از تاپ سایت 98 به سراغ داستان موفقیت بیل گیتس می رویم.

بیل گیتس یک کارآفرین، برنامه نویس، سرمایه گذار و بشر دوست آمریکایی است. او و پاول آلن مایکروسافت را بنیان گذاری کردند که برترین کمپانی نرم افزاری دنیاست.

در سال 2015 درآمد آنها 110.4 میلیارد دلار بوده است. بیل گیتس با درآمد خالص 100.6 میلیارد دلار، دومین مرد ثروتمند روی زمین است.

او تا سال 2000 مدیرعامل مایکروسافت بود اما در حال حاضر مشاور فنیِ مدیرعامل ساتیا نادیلا است. او اکثر زمان خود را روی سازمان بیل و ملینا گیتس متمرکز می کند که به همین خاطر است که نقش کم رنگ تری را در مایکروسافت پذیرفته است تا بیشتر روی اعمال بشردوستانه تمرکز کند.

سال های ابتدایی زندگی

بیل گیتس در 28 اکتبر 1955 در سیاتل، واشنگتن به دنیا آمد. پدرش ویلیام اچ.گیتس و مادرش مری ماکسول گیتس است.

او یک خواهر بزرگتر از خودش، کریستی و یک خواهر کوچکتر از خودش لیبی دارد.

او در سن 13 سالگی در مدرسه ی غیر انتفاعی لیکساید ثبت نام کرد. او در آن مدرسه به برنامه نویسی با زبان بیسیک در سیستم جنرال الکتریک علاقه مند شد و مدرسه را ترک کرد تا به دنبال علاقه اش برود.

او اولین برنامه ی کامپیوتری خود را در دستگاه جنرال الکتریک ساخت.

گیتس در مدرسه با آلن آشنا شد و با هم کار کردند تا باگ های سیستم PDP-10 متعلق به Computer Center Corporation را پیدا کنند.

گیتس، پاول و دو تن از دانش آموزان دیگر یک برنامه ی حقوق کارمندان برای Information Sciences نوشتند تا در عوض زمان استفاده از کامپیوتر را به دست آورند.

در مدرسه از مهارت های برنامه نویسی خود آگاه شد و برنامه ای ساخت تا دانش آموزان را در کلاس ها برنامه ریزی کند.

او و پاول در سن 17 سالگی Traf-O-Data را راه اندازی کردند تا کنترل های ترافیک را بر اساس پردازشگر های اینتل 8008 کنند.

او در سال 1973 از مدرسه لیکساید فارغ التحصیل شد و دانش آموز ممتازی بود، او در امتحان اس ای تی از 1600، نمره ی 1590 را گرفت.

در پاییز 1973 در دانشگاه هاروارد ثبت نام کرد که در آنجا استیو بالمر را ملاقات کرد. گیتس اکثر زمان خود را در هاروارد با کامپیوتر ها می گذراند. او در سال 1974 در هانی‌ول به پاول پیوست.

در سال 1975، MITS Altair 8800 بر مبنای سی پی یو 8080 منتشر شد. بیل و پاول این اتفاق را فرصتی برای شروع کردن کمپانی نرم افزاری خود دیدند.

موفقیت بیل گیتس

ماجرای مایکروسافت

گیتس در سال 1975 مقاله ای از مجله ی Popular Electronics خواند که آلتیر 8800 را نشان می داد، گیتس با MITS ، سازنده های این ریز کامپیوتر ها، ارتباط برقرار کرد تا به آنها اطلاع دهد که او و دوستانش روی تفسیر کننده ی بیسک برای این پلتفرم کار می کنند.

بیل گیتس و آلن کد های نوشته شده ای نداشتند، آنها میخواستند علاقه ی MITS را بسنجند.

آنها با رئیس MITS ملاقات کردند و طی چند هفته شبیه ساز آلتیر را ایجاد کردند تا روی یک ریز کامپیوتر  و سپس روی تفسیر کننده ی بیسیک نشان دهد.

این نمایش، موفقیتی بود که منجر به معامله ای با MITS شد تا آن تفسیر کننده را به عنوان التیر بیسیک توزیع کند.

پاول آلن در MITS استخدام شد و گیتس از هاروارد بیرون آمد تا در نوامبر 1975 با آلن کار کند.

آنها شراکت خود را Micro-Soft نامیدند، یک سال بعد این خط فاصله برداشته شد و در 26 نوامبر 1976، نام تجاری مایکروسافت ثبت شد.

IBM با مایکروسافت ارتباط برقرار کرد تا تفسیر کننده ی بیسیک برای کامپیوتر جدید IBM بنویسد، اما گیتس آنها را به Digital Research ارجاع داد زیرا آنها به سیستم عامل نیاز داشتند، اما بحث خوب پیش نرفت.

در نتیجه نماینده ی IBM با بیل گیتس در مورد بحث ها صحبت کرد و استفاده از داس 86 که متعلق به SCP، سیستم عاملی شبیه به سخت افزار کامپیوتر بود را پیشنهاد کرد.

مایکروسافت با SCP قرار داد بست تا نماینده ی مجوز دهی اجرایی باشد و بعد تر به طور کامل صاحب داس 86 شد. بعد از متناسب کردن آن سیستم عامل برای کامپیوتر، مایکروسافت آن را به عنوان داس کامپیوتر به IBM تحویل داد که در ازای 50 هزار دلار بود.

فروش های ام اس داس باعث شد مایکروسافت به نقش اصلی در صنعت دست یابد. علی رغم نام IBM روی سیستم عامل، مطبوعات به سرعت نقش بسیار تاثیر گذار مایکروسافت در کامپیوتر جدید را شناسایی کرد.

یکی از متخصصان در این صنعت، نام این کامپیوتر را کامپیوتر گیتس گذاشت. کمپانی مایکروسافت در 25 ژوئن 1981 بازسازی شد و گیتس به سمت ریاست کمپانی و ریاست هیئت مدیره دست یافت.

مایکروسافت اولین نسخه ی خرده فروشیِ ویندوز مایکروسافت را در 20 نوامبر 1985 راه اندازی کرد و با IBM قرار داد بست تا یک سیستم عامل جدا به نام او اس/2 ایجاد کند. IBM و مایکروسافت اولین نسخه ی سیستم جدید را با موفقیت ساختند اما شراکت آنها به خاطر تفاوت های خلاقیتی پایان یافت.

مایکروسافت تا به امروز در حال پیشرفت بوده است. محصولات سخت افزاری و نرم افزاری در حال گسترش بوده اند که از ویندوز او اس گرفته تا مایکروسافت آفیس، آفیس 365، ایکس‌باکس، بینگ، هات میل و غیره ادامه دارد. همه چیز از یک ایده شروع شد و آنها ایده را گسترش دادند.

از سال 1975 مایکروسافت بازار نرم افزار را تحت سلطه داشته است و نرم افزار ویندوز در اکثر کمپانی ها استفاده می شود. این کمپانی با تغییرات همراه بوده و به همین علت است که برترین کمپانی جهان است.

موفقیت بیل گیتس

اقدامات بشر دوستانه

گیتس بنیاد خود با عنوان ویلیام اچ.گیتس را در سال 1994 با فروش برخی از سهام های مایکروسافت آغاز کرد، کار اندرو کانیگ و جان دی.راکفلر الهام بخش او بود.

در سال 200 او و همسرش سه سازمان خانوادگی را ترکیب کردند تا سازمان خیریه ی بیل و ملیندا گیتس را بسازند، سازمان آنها ثروتمند ترین سازمان خیریه ی جهان است که بیش از 34.6 میلیارد دلار ارزش دارد. از سال 2007 تا الان بیل و ملیندا گیتس دومین بشر دوست های بخشنده ی آمریکا بوده اند که بیش از 28 میلیارد دلار را صرف امور خیریه کردند.

مطالعه

بیگ گیتس عاشق مطالعه است، او یک خواننده ی حریص است. در وبلاگ شخصی او gatesnotes ، بیش از 150 کتاب توصیه شده وجود دارند. او در زمان کودکی عاشق مطالعه و خودآموزی بود که یکی از ویژگی های افراد موفق است.

درس هایی که باید گرفت

اگر او نمیتواند، پس تو میتوانی.

گیتس اولین os که IBM استفاده کرد را نساخت، او حق مجوز دهی را از SCP خرید و سپس به ساختن بر اساس آن ادامه داد تا کمپانی مایکروسافت امروزی را ایجاد کند.

شما نیاز نیست چیز جدیدی بسازید، میتوانید یک محصول را انتخاب کنید و آن را ارتقا دهید که این عالی است.

کاری را انجام دهید که به آن عشق می ورزید، بیل گیتس عاشق کامپیوتر هاست. در نتیجه علاقه ی خود را پیدا کنید و شروع به کار کنید.

به خودتان باور داشته باشید.

به دیگران کمک کنید.

امیدوارم داستان موفقیت بیل گیتس الهام بخش شما برای موفقیت باشد، چون هیچ چیز دست نیافتنی نیست.

بیل گیتس را به عنوان سوپر من در نظر نگیرید زیرا او انسانی است که هوشمندانه و بسیار جدی کار کرد تا به اینجایی که هست برسد.

او نمونه ی بارز کاری است که میتوان با ذهنیت درست، تیم درست، ابزار درست، مجاز بودن، هدف و روح کارآفرینی کرد. امیدوارم شما شجاعت شروع کردن سفر خود را داشته باشید و آنقدر پافشاری کنید تا به جایی که میخواهید برسید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: awakenthegreatnesswithin

تگ:

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.