logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

همه چیز در مورد ارز دیجیتال کاردانو ADA

همه چیز در مورد ارز دیجیتال کاردانو ADA
هدایت عباسی ارز دیجیتال

در این مقاله از تاپ سایت 98 قصد داریم در مورد ارز دیجیتال کاردانو ADA صحبت کنیم . در مورد آینده کاردانو ، قیمت آن ، ویژگی ، امنیت ، طریقه بالا بردن سودمان ، تفاوت آن با بیت کوین و اتریوم و غیره صحبت نماییم. حتما مقاله را تا آخر بخوانید. مقاله بصورتی آماده شده که جذاب باشد و برای همه افراد مخصوصا افراد مبتدی مفید باشد.

کاردانو (ADA) به یکی از سریع ترین دارایی های بلاک چین در صنعت کریپتوکارنسی تبدیل شده است. ADA از زمان انتشار در سال 2015 جزء 10 ارز رمزنگاری شده برتر بوده و تبلیغات زیادی را به دنبال داشته است. 

فناوری آن با سرعت در حال پیشرفت است و به نظر می رسد مانند اتریوم در ایجاد یک اکوسیستم عظیم بلاک چین به کار گرفته شود.

کاردانو با استفاده از اصول ریاضی در مکانیزم اجماع و معماری چند لایه منحصر به فرد، خود را متمایز می کند ، که آن را از سایر بلاک چین های رقیب متمایز می کند. 

با تیمی که در ایجاد اتریوم دست داشت ، بسیاری متقاعد شده اند که کاردانو نسل بعدی راه حل های رمزارز شده است.

بیایید نگاهی به کاردانو Cardano ، فناوری آن و آنچه آن را به یک ارز رمزنگاری جذاب تبدیل کرده است ، بیندازیم.

کاردانو چیست؟

مشابه سایر ارزهای رمزنگاری شده ، کاردانو یک ارز دیجیتال است که می تواند برای ذخیره ارزش یا ارسال و دریافت وجه استفاده شود. 

رمزنگاری ADA بر روی بلاک چین کاردانو ، اولین شبکه غیرمتمرکز در نوع خود ، بر اساس اصول علمی و ریاضی و توسط متخصصان در زمینه رمزنگاری و مهندسی طراحی شده است. 

بلاک چین کاردانو می تواند برای ایجاد قراردادهای هوشمند استفاده شود و به نوبه خود برنامه ها و پروتکل های غیر متمرکز ایجاد کند. 

علاوه بر این ، قابلیت ارسال و دریافت فوری وجوه ، با حداقل هزینه ، در دنیای تجارت و امور مالی کاربردهای زیادی دارد.

کاردانو به جای تلاش برای خنثی کردن رگولاتورهای جهانی ، با در نظر گرفتن مقررات ، یک بلاک چین ایجاد می کند تا خدمات مالی به همه ارائه دهد.

کاردانو به دنبال حل بسیاری از مشکلات فعلی صنعت بلاک چین است ، از جمله:

  • استفاده از ریاضیات برای تأمین بلاک چین قابل اطمینان که کمتر مستعد حملات است
  • تفکیک لایه های حسابداری و محاسباتی
  • ایجاد یک مکانیسم رای گیری امن برای دارندگان توکن
  • مکانیسم اجماعی که بی نهایت مقیاس پذیر است

معماری بلاک چین کاردانو

بلاک چین کاردانو از دو جزء اصلی تشکیل شده است. لایه تسویه حساب کاردانو (CSL) به عنوان یک واحد حساب عمل می کند و محلی است که دارندگان توکن می توانند ADA را فوراً با حداقل هزینه تراکنش ارسال و دریافت کنند. 

لایه محاسباتی کاردانو (CCL) مجموعه ای از پروتکل ها است که ستون فقرات بلاک چین است و به اجرای قراردادهای هوشمند ، اطمینان از امنیت و انطباق و امکان عملکردهای پیشرفته دیگر مانند لیست سیاه و شناسایی هویت کمک می کند. 

کد منبع باز کاردانو Cardano با استفاده از Haskell ، یک زبان برنامه نویسی شناخته شده و امن ، نوشته شده است.

کاردانو روی یک پروتکل بلاک چین اثبات سهام (PoS) که برای اجماع به نام Ouroboros طراحی شده است ، کار می کند. 

این مکانیزم اجماع اجازه می دهد تا ADA به راحتی و ایمن در هر زمان ارسال و دریافت شود ، در عین حال ایمنی قراردادهای هوشمند را در بلاک چین کاردانو تضمین می کند. 

در همان زمان ، به عنوان یک مکانیسم اجماع PoS ، Ouroboros به دارندگان توکنی که ADA خود را در شبکه سهیم می کنند پاداش می دهد و به تضمین اجماع شبکه کمک می کند.

روند Ouroboros به شرح زیر است:

کاردانو

شبکه به طور تصادفی چند گره را انتخاب می کند تا فرصت استخراج بلوک های جدید را داشته باشد. این گره ها به عنوان رهبران شکاف شناخته می شوند.

کاردانو

بلاک چین به اسلات هایی تقسیم می شود که به هر کدام از آن ها یک دوره می گویند.

کاردانو

رهبران اسلات این قابلیت را دارند که دوره خاص خود یا زیرمجموعه یک دوره را استخراج کنند. هر شرکت کننده ای که به استخراج یک دوره یا بخشی از یک دوره کمک کند ، پاداش خدمات خود را دریافت می کند.

کاردانو

یک دوره را می توان بی نهایت تقسیم کرد. این بدان معناست که بلاکچین کاردانو از لحاظ تئوری ، بی نهایت مقیاس پذیر است و امکان انجام هر تعداد تراکنش مورد نیاز بدون برخورد با تنگنا را فراهم می آورد.

بزرگترین مزیت Ouroboros امنیت ریاضی آن در انتخاب اعتبارسنج های بلاک چین است. بلاک چین های دیگر ادعا می کنند که اعتبارسنج های بلوکی را به طور تصادفی انتخاب می کنند ، اما این ادعاها قابل تأیید نیستند. 

از طرف دیگر ، Ouroboros روشی قابل اثبات برای انتخاب تصادفی اعتبارسنج و اطمینان از اینکه همه دارندگان توکنی که ADA را در بلاک چین Cardano قرار می دهند شانس مناسبی برای استخراج یک بلوک و دریافت پاداش مربوطه دارد ، ارائه می دهد. 

این امر هرگونه نیاز به قدرت محاسباتی بیش از حد رایج در شبکه های بلاک چین اثبات کار (PoW) را برطرف کرده و یک مدل سهامدار عادلانه را تضمین می کند که در هیچ پروتکل بلاک چین PoS دیگری یافت نمی شود.

کیف پول ددالوس

بر خلاف سایر ارزهای دیجیتال اصلی مانند بیت کوین و اتریوم ، کاردانو کیف مخصوص خود را برای رمزنگاری ADA دارد. با کیف پول Daedalus ، کاربران فقط یک کیف پول دریافت نمی کنند ، آنها یک گره کامل بلاک چین را اجرا می کنند و به آنها کنترل کامل بر منابع خود و قابلیت اطمینان از شفافیت در بلاک چین کاردانو را می دهد.

علاوه بر این ، Daedalus تنها کیفی است که دارندگان ADA می توانند در سیستم ردیابی Cardano شرکت کنند. از آنجا که کاردانو پروتکل بلاک چین PoS را همانطور که قبلاً ذکر شد ، اجرا می کند ، دارندگان توکن می توانند برای واگذاری ADA یا اجرای یک استخر سهام در کیف پول Daedalus پاداش دریافت کنند. این امر به دارندگان کاردانو (ADA) این فرصت را می دهد که ضمن پشتیبانی از شبکه ، ارز دیجیتال نیز بدست آورند.

برای کاردانو ADA استفاده می شود

ارز دیجیتال کاردانو را می توان به عنوان انتقال ارزش به روشی مشابه که در حال حاضر از پول نقد استفاده می شود ، استفاده کرد. این تفاوت چندانی با سایر ارزهای رمزنگاری شده مانند اتریوم و بیت کوین ندارد ، اما ADA کاربردهای دیگری نیز دارد.

یکی از اصول اصلی کاردانو پروتکل بلاک چین PoS آن است که ADA در بلاک چین قرار می گیرد تا به "اپراتورهای مجموعه سهام" کمک کند تا با موفقیت تراکنش های بلاک چین را تأیید کند. 

اینجاست که رمزنگاری کاردانو به کار می آید. کسانی که ADA خود را در بلاک چین قرار می دهند ، در ازای تلاش های بیشتر ، رمزنگاری Cardano پاداش می گیرند. این سیستم استیکینگ به حفظ امنیت در کل بلاک چین کمک می کند.

همچنین از ADA در رای گیری استفاده می شود. در کاردانو ، برخلاف سایر پروژه های بلاک چین ، این ماینرها نیستند که در مورد تغییر پروتکل رای می دهند و تصمیم می گیرند ، بلکه دارندگان توکن هستند. 

بنابراین ، هنگامی که تغییر یا توسعه جدیدی در بلاک چین کاردانو پیشنهاد می شود ، دارندگان رمزنگاری کاردانو از ADA خود برای رای دادن به این پیشنهادات استفاده می کنند. به این ترتیب ، هر کس صاحب این ارز رمزنگاری شده در توسعه آن حرفی می زند.

در آینده ، ADA همچنین برای تقویت پلت فرم قرارداد هوشمند در بلاک چین کاردانو استفاده خواهد شد. توسعه دهندگان از ADA برای ایجاد قراردادها و برنامه های کاربردی هوشمند استفاده می کنند که روی بلاک چین امن و غیرمتمرکز کاردانو Cardano اجرا می شوند. بدون سکه کاردانو بومی ، راهی برای اجرای این قراردادها وجود نخواهد داشت.

چه کسی کاردانو را ایجاد کرد؟

در روزهای اولیه اتریوم ، یکی از بنیانگذاران آن ، چارلز هوسکینسون نیاز به یک بلاکچین استانداردتر و مقیاس پذیرتر را دید. هوسکینسون با سابقه ریاضیاتی خود به فکر روشهای علمی بیشتری برای ایجاد بلاک چین افتاد. در این مدت ، هاسکینسون با جرمی وود ، همکار سابق اتریوم ، که به دنبال ایجاد بستر بلاک چین و قراردادهای هوشمند بهتر بود ، ارتباط برقرار کرد. این دو شروع به تعقیب کاردانو کردند.

ذینفعان اصلی ADA

با وجود اینکه هاسکینسون و وود مغز متفکر اصلی اصول اصلی و پلتفرم قرارداد هوشمندی هستند که کاردانو را تشکیل می دهند ، آنها مالک یا اداره بلاک چین کاردانو نیستند. در حقیقت ، ذینفعان مختلفی در پروژه دخیل هستند.

  • بنیاد کاردانو - به عنوان یک نهاد غیرانتفاعی و حامی کل پروژه برای کمک به بازار و اطمینان از امنیت بلاک چین عمل می کند.
  • IOHK -  این شرکت تحقیق و توسعه در سال 2015 توسط چارلز هوسکینسون و جرمی وود تأسیس شد و به طراحی و مهندسی بلاک چین کاردانو کمک کرد.
  • Embargo -  به عنوان یک نهاد مالی بزرگ برای حمایت مالی از کاردانو و کمک به توسعه آن عمل می کند.

آیا کاردانو واقعا بهتر از اتریوم است؟

هر دو کاردانو و اتریوم اهداف و آرمانهای مشابهی دارند از این نظر که هر کدام می خواهند اولین پلتفرم بلاک چین غیر متمرکز در جهان برای ایجاد ابزارها و پروتکل های جدید باشند. هنگامی که هاسکینسون اتریوم را ترک کرد ، نیاز به نوع دیگری از بلاکچین را تشخیص داد که بلافاصله مقیاس پذیر و ایمن باشد ، دو مورد که او می ترسید اتریوم هرگز از آنها استفاده نکند. 

در حال حاضر ، اتریوم مسائل مربوط به مقیاس پذیری خود را دارد و در حال حاضر دومین تکرار خود را در بلاک چین اتریوم طی می کند تا مقیاس بندی را افزایش دهد و در حالی که اتریوم حدود ده برابر اندازه کاردانو در بازار سرمایه است ، این پروژه شروع قابل توجهی داشته است.

نقشه راه کاردانو

برخلاف سایر فناوری های بلاک چین ، کاردانو هنوز نسبتاً جدید است. این رمزارز تنها در سال 2017 راه اندازی شد و چندین سال اول عمر خود را در حال توسعه گذراند.

کاردانو پنج مرحله مجزا برای بلاک چین خود ارائه کرده است. در حال حاضر ، کاردانو مراحل شلی خود را پشت سر گذاشته است و در تلاش است تا نیمه دوم پنج مرحله خود را به پایان برساند:

  1. Byron - معماری اساسی شبکه را ایجاد می کند و عملکرد اولیه را آزمایش می کند تا شبکه به درستی اجرا شود.
  2. Shelley - شبکه اصلی Cardano را راه اندازی می کند و تمرکززدایی شبکه بلاک چین را آغاز می کند.
  3. Goguen - یک پلت فرم قرارداد هوشمند را پیاده سازی می کند که امکان ایجاد برنامه های غیر متمرکز را فراهم می کند.
  4. Basho - راه حل های مقیاس بندی باید اجرا شوند که امکان بهینه سازی بلاک چین و بهبود عملکرد را فراهم می کند.
  5. Voltaire- سیستم خزانه داری و رای گیری را برای ایجاد یک شبکه مستقل معرفی می کند.

اگرچه این پنج مرحله متمایز هستند ، بخشهای زیادی از هر مرحله به موازات یکدیگر اجرا می شود. هر مرحله قبل از ادغام در کاردانو مراحل مختلفی را طی می کند. 

تحقیقات آکادمیک سنگینی وجود دارد که در هر مرحله از این فرآیند انجام شده است. نمونه سازی نیز بخش مهمی از فرایند است ، زیرا هر قطعه کد منبع باز باید قبل از اجرا با دقت آزمایش شود تا مشخصات فنی از پیش تعیین شده را برآورده کند.

در حالی که این مراحل نقشه راه اغلب به تأخیر افتاده است ، چارلز هوسکینسون و توسعه دهندگان Cardano  از توانایی خود در اجرای نقشه راه مطابق وعده خود اطمینان دارند و نسل بعدی پروتکل های بلاک چین PoS را به جهان تحویل می دهند.

قیمت و عرضه کاردانو

کاردانو طی چند سال گذشته با بسیاری از صنایع ارز دیجیتال تجارت مستقیم داشته است. در طول بازار گاو در اواخر سال 2017 و اوایل 2018 ، قیمت ADA از 0.03 دلار به 1.20 دلار افزایش یافت و این پروژه را نزدیک به 32 میلیارد دلار ارزش گذاری کرد. 

در حالی که سرمایه گذاران اولیه 3،900 return بازپرداخت می شدند ، این کوتاه مدت بود. همانطور که در نمودار کاردانو مشاهده می کنید ، قیمت کاردانو طی چند سال آینده به طور پیوسته کاهش یافت.

در حالی که قیمت کاردانو به زیر 1 دلار کاهش یافته است ، اعتقاد بر این است که اگر پروژه بتواند به روشی که وعده داده عمل کند ، ارزش ADA هیچ مشکلی در افزایش نخواهد داشت.

علاوه بر قیمت آن ، توجه به این نکته ضروری است که ADA دارای یک سیاست پولی ثابت است ، به این معنی که تنها 45 میلیارد ADA ایجاد می شود. پس از رسیدن به این عدد ، دیگر رمزنگاری کاردانو ایجاد نخواهد شد. کاردانو در فروش اولیه خود 25،927،070،538 ADA فروخت و تقریبا 19 میلیارد ADA  باقی مانده از طریق بلاک چین به عنوان پاداش برای بلوک های ماینینگ منتشر شد. 

باقیمانده ADA قرار است پاداش های خود را از طریق بلوک های ایجاد شده در بلاک چین کاردانو توزیع کند.

از آنجا که فقط تعداد مشخصی ADA وجود دارد ، از لحاظ تئوری ، تقاضای فزاینده ای برای سکه وجود خواهد داشت. انتظار می رود این مدل پولی تورمی تقاضا برای ADA را در آینده ایجاد کند و باعث افزایش قیمت آن شود.

کارکرد کاردانو

پروژه ارز دیجیتال کاردانو در دسته ارزهای دیجیتال نسل سوم قرار دارد و نحوه کارکرد آن همانند اتریوم است. بلاکچین کاردانو درست مانند اتریوم پلتفرمی برای قرارگیری قراردادهای هوشمند است که تمرکز آن بر روی امنیت از طریق ارائه یک بستر چند لایه است.

کاردانو قصد دارد با قرارداد هوشمند ، شفافیت ایجاد کند و کلاهبرداری و کار غیرخودکار را حذف نماید و در زمینه های مختلف فعالیت نماید.

کاردانو قصد دارد که بر پایه تکنولوژی بلاکچین این مشکلات را حل کند.

آینده ارز دیجیتال کاردانو

ارز دیجیتال کاردانو ADA در این تاریخ به عنوان 3 رمزارز اول دنیا میباشد پس می توان آن را جزو بهترین رمزارزها دانست و آینده خوبی را برای آن متصور بود.

رتبه فعلی CoinMarketCap رتبه 3 است.

تعداد کل کاردانو

تعداد کل کاردانو ، 45 میلیارد سکه ada خواهد بود.

قیمت کاردانو امروز حدود 2.2 دلار آمریکا است ولی قیمت آن تا 3 دلار نیز بالا رفت. با حجم معاملات 24 ساعته 1،741،391،956 دلار آمریکا است. کاردانو در 24 ساعت گذشته 3.56 درصد کاهش یافته است. رتبه فعلی CoinMarketCap رتبه 3 است که احتمال تغییر وجود دارد ، با ارزش بازار زنده 42،507،902،516 دلار آمریکا. دارای گردش 32،081،224،432 سکه ADA .

تاریخچه کاردانو ADA

کاردانو توسط چارلز هاسکینسون که از بنیان‌گذاران اتریوم بود، پایه گذاری شد.

از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ مقدمات کار ایجاد شد و در ۲۰۱۷ این پلتفرم ایجاد شد. سه نهاد در ساخت این پلتفرم همکاری می‌کنند. شرکت IOHK  که توسعه کاردانو را بر عهده دارد و شرکت امورگو که سرمایه‌گذاری بر این پلتفرم را بر عهده دارد و بنیاد کاردانو که امور کلی این پلتفرم را زیر نظر دارد.

نام‌گذاری کاردانو

نام گذاری کاردانو  به افتخار ریاضی‌دان ایتالیایی جرلامو کاردانو و آدا و لاولیس به افتخار ریاضی‌دان انگلیسی ایدا لاولیس نام گذاری شده‌اند.

زبان برنامه نویسی کاردانو

این پلتفرم با زبان برنامه نویسی هسکل نوشته شده است. به همین دلیل می‌تواند به سادگی قراردادهای هوشمند را به صورت موازی پردازش کند. نام اجماع این شبکه اوروبروس است که نوعی اثبات سهام نمایندگی است.

ویژگی مقیاس پذیری کاردانو

کاردانو بر خلاف بیت‌کوین و اتریوم که توان عملیاتی محدودی در تراکنش در هر ثانیه دارد با بهره‌گیری از فرآیند اثبات سهام به‌ جای اثبات کار توان عملیاتی مقیاس‌پذیری پیدا کرده است.

تیم کاردانو از ابتدای شروع کار همواره به دنبال این بوده که با حفظ ویژگی‌های خوب بیت کوین و اتریوم، مشکلاتی که در رابطه با آنها بوده است را حل کند و ویژگی‌های مثبت جدیدی به آن اضافه کند.

تفاوت کاردانو با بیت کوین و اتریوم

رمزارز کاردانو(ada ) در سال ۲۰۱۵ فعالیت‌های بلاکچینی را آغاز کرد و چون در تیم اتریوم کار کرده بودند تلاش کردند ایرادات بلاکچین های بیت کوین و اتریوم را در پروژه خود رفع کنند.

در نهایت کاردانو موفق شد تا با ایجاد فرایندهایی نوین در تأیید تراکنش‌ها و مقیاس پذیری شبکه‌ها، مشکلات قراردادهای هوشمند را حل کند.

بطور مثال بیت کوین تنها توانایی انجام ۷ تراکنش در ثانیه و اتریوم توانایی پردازش ۲۰ تراکنش در ثانیه را دارد، اما کاردانو ادعا می کند به دلیل رفع مشکلات مقیاس پذیری قادر است تا بیش از این مقادیر، تراکنش‌ها را به انجام برساند که یکی از مسائل مهم است.

در کاردانو سرعت تراکنش‌ها بالا و کارمزدها بسیار ناچیز میباشد. شبکه کاردانو با طراحی لایه ‌ای امکان ارایه قابلیت‌های جدید در بسترهای بلاک چینی را فراهم آورده است. برنامه نویسان و توسعه دهندگان قادرند تا در صورت ارائه ایده‌ای هدفمند، برنامه‌های غیرمتمرکز را روی این شبکه پیاده سازی کنند.

امنیت کاردانو

این پروژه می گوید که Ouroboros ضمانت های امنیتی را که توسط مکانیزم اجماع PoW ارائه می شود ، در حالی که از قدرت بسیار کمتری استفاده می کند ، بهبود می بخشد - و ادعا می کند که چهار برابر بیشتر از بیت کوین از نظر انرژی کارآمد است.

کاردانو یک پلتفرم قرارداد هوشمند است که از طریق معماری دولایه و منحصربه‌فرد خود، امنیت و مقیاس‌پذیری را فراهم می‌کند.

کاردانو را از کجا بخریم؟

کاردانو (ADA) را می توانید از طریق صرافی های معتبر خریداری نمایید.

امیدواریم این مقاله مورد رضایت شما کاربران عزیزان قرار گرفته باشد. در بخش های بعد در مورد مسائل بروزتر کاردانو و دیگر رمزارزها بحث خواهیم کرد.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: etoro

تگ: کاردانو

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.