logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

کریپتو چیست| کریپتوکارنسی چیست

کریپتو چیست| کریپتوکارنسی چیست
هدایت عباسی ارز دیجیتال

آموزش ویدئویی کریپتو

در این ویدئو قصد داریم شما را با اصطلاح کریپتو و کریپتوکارنسی آشنا کنیم. مباحث زیادی در این زمینه وجود دارد که در این فیلم بررسی می کنیم.

چنانچه مشکلی در اجرای فیلم دارید از مرورگر فایرفاکس استفاده نمایید یا روی لینک زیر کلیک نمایید.

مشاهده یا دانلود فیلم بالا

در این مقاله از تاپ سایت 98 قصد داریم به بحث کریپتو یا کریپتوکارنسی (cryptocurrency) بپردازیم.

توجه : کریپتوکارنسی (کریپتو) به معنی ارز رمزنگاری شده است که در ایران بیشتر به آن ارز دیجیتال می گویند.

ارز رمزنگاری شده پول دیجیتالی غیرمتمرکز است که بر اساس فناوری بلاک چین ساخته شده است. 

به گفته CoinLore ، ممکن است با محبوب ترین نسخه ها ، بیت کوین و اتریوم ، آشنا باشید ، اما بیش از 5000 ارز رمزنگاری شده متفاوت در گردش است.

شما می توانید از رمزنگاری برای خرید کالاها و خدمات معمولی استفاده کنید ، اگرچه بسیاری از مردم مانند سایر دارایی ها مانند سهام یا فلزات گرانبها روی ارزهای رمزنگاری شده سرمایه گذاری می کنند. 

در حالی که ارز رمزنگاری شده دارای دارایی جدید و هیجان انگیز است ، خرید آن می تواند خطرناک باشد ، زیرا برای درک کامل نحوه عملکرد هر سیستم باید تحقیقات کافی انجام دهید.

کریپتو (ارز رمزنگاری شده) چگونه کار می کند؟

ارز رمزنگاری شده (کریپتو) یک وسیله مبادله دیجیتالی ، رمزنگاری شده و غیر متمرکز است. 

برخلاف دلار آمریکا یا یورو ، هیچ مرجع مرکزی وجود ندارد که ارزش یک ارز رمزنگاری شده را مدیریت و حفظ کند. در عوض ، این وظایف به طور گسترده بین کاربران یک ارز رمزنگاری شده از طریق اینترنت توزیع می شود.

بیت کوین اولین کریپتوکارنسی بود که اولین بار توسط ساتوشی ناکاموتو در مقاله ای در سال 2008 با عنوان " بیت کوین: یک سیستم نقد الکترونیکی همتا به همتا " به طور اساسی بیان شد . 

ناکاموتو این پروژه را "سیستم پرداخت الکترونیکی مبتنی بر اثبات رمزنگاری به جای اعتماد" توصیف کرد.

این اثبات رمزنگاری در قالب معاملاتی ارائه می شود که در قالب برنامه ای به نام بلاک چین تأیید و ثبت می شوند.

کریپتوکارنسی چیست

بلاک چین چیست؟

بلاک چین یک دفتر کل توزیع شده است که تراکنش ها را در کد ثبت می کند. در عمل ، این کمی شبیه چک است که در تعداد بیشماری کامپیوتر در سراسر جهان توزیع شده است. 

تراکنش ها در "بلوک" ثبت می شوند که سپس در یک "زنجیره" از معاملات ارزهای رمزنگاری شده قبلی به هم متصل می شوند.

بوچی اوکورو ، مدیرعامل و بنیانگذار صرافی ارزهای دیجیتال آفریقایی Quidax می گوید: "کتابی را تصور کنید که در آن همه چیزهایی را که برای آن هزینه می کنید بنویسید." "هر صفحه شبیه یک بلاک است و کل کتاب ، گروهی از صفحات ، یک بلاک چین است."

با استفاده از بلاک چین ، هرکسی که از ارز رمزنگاری شده استفاده می کند ، نسخه اختصاصی این کتاب را برای ایجاد یک رکورد یکپارچه معاملات دارد. 

نرم افزار هر تراکنش جدیدی را در صورت وقوع ثبت می کند و هر نسخه از بلاک چین همزمان با اطلاعات جدید به روز می شود و همه سوابق را یکسان و دقیق نگه می دارد.

برای جلوگیری از تقلب ، هر معامله با استفاده از یکی از دو روش اصلی اعتبار سنجی انجام می شود:

اثبات کار یا اثبات سهام.

اثبات کار در مقابل اثبات سهام

اثبات کار و اثبات سهام ، دو روش مختلف اعتبارسنجی هستند که برای تأیید تراکنش ها قبل از اضافه شدن آنها به بلاک چین استفاده می شود و به تأییدکنندگان با ارزهای رمزنگاری شده بیشتر پاداش می دهد. 

ارزهای رمزنگاری شده معمولاً با اثبات کار یا اثبات سهام برای تأیید تراکنش ها استفاده می کنند.

اثبات کار

سیمون اوکسنهام ، مدیر رسانه های اجتماعی در Xcoins.com می گوید: "اثبات کار یک روش برای تأیید معاملات در یک بلاک چین است که در آن یک الگوریتم یک مشکل ریاضی ارائه می دهد که رایانه ها برای حل آن تلاش می کنند."

هر رایانه مشارکتی ، که غالباً به عنوان "ماینر" شناخته می شود ، یک معمای ریاضی را حل می کند که به تأیید گروهی از تراکنش ها - که به آنها بلاک گفته می شود ، کمک می کند و سپس آنها را به فهرست بلاک چین اضافه می کند. 

اولین کامپیوتری که این کار را با موفقیت انجام داد ، به خاطر تلاش های خود مقدار کمی ارز رمزنگاری دریافت می کند.

این مسابقه برای حل معماهای بلاک چین می تواند به مقدار زیادی قدرت و برق کامپیوتر نیاز داشته باشد. در عمل ، این بدان معناست که ماینرها پس از در نظر گرفتن هزینه های قدرت و منابع محاسباتی ، به سختی می توانند از رمز ارزهایی که برای تأیید تراکنش ها دریافت می کنند ، شکست بخورند.

اثبات سهام

برای کاهش میزان قدرت لازم برای بررسی تراکنش ها ، برخی ارزهای رمزنگاری شده از روش تأیید سهام استفاده می کنند. 

با اثبات سهام ، تعداد معاملاتی که هر فرد می تواند تأیید کند به میزان ارزهای رمزنگاری شده ای که دارد ، یا موقتاً در یک کیف پول ذخیره کرده بستگی دارد. هر چه میزان رمزارزی که استیک کرده اید بیشتر باشد شانس برنده شدن شما بیشتر است.

اوکورو می گوید: "این تقریباً مانند وثیقه بانکی است." هر شخصی که سهام رمزنگاری می کند واجد شرایط تأیید تراکنش ها است ، اما شانس انتخابی شما برای انجام این کار با مبلغ پیش رو افزایش می یابد.

آنتون آلتمنت ، مدیر عامل Osom Finance می گوید: "از آنجا که اثبات سهام حل معادله پر انرژی را حذف می کند ، بسیار کارآمدتر از اثبات کار است و زمان تأیید/تأیید سریعتر معاملات را امکان پذیر می کند."

اگر صاحب سهام (گاهی اوقات اعتبارسنج نامیده می شود) برای تأیید گروه جدیدی از معاملات انتخاب شود ، به آنها ارز دیجیتال تعلق می گیرد ، به طور بالقوه در مجموع هزینه تراکنش های کل از تراکنش ها. برای جلوگیری از کلاهبرداری ، اگر انتخاب شده اید و تراکنش های نامعتبر را تأیید کرده اید و قصد خرابکاری داشته باشید جریمه میشوید و قسمتی از آنچه را که وعده داده اید ، از دست می دهید.

نقش اجماع در رمزنگاری

هم اثبات سهام و هم اثبات کار بر مکانیسم های اجماعی برای تأیید تراکنش ها متکی است. 

این بدان معناست که در حالی که هر یک از کاربران جداگانه برای تأیید تراکنش ها استفاده می کنند ، هر تراکنش تأیید شده باید توسط اکثر صاحبان دفتر بررسی و تأیید شود.

به عنوان مثال ، یک هکر نمی تواند دفتر کل بلاک چین را تغییر دهد مگر اینکه با موفقیت حداقل 51 درصد از دفترکل را به نسخه تقلبی خود برساند. میزان منابع لازم برای انجام این کار تقلب را بعید می کند.

اگر هکری قصد خرابکاری و دستکاری داشته باشد باید 51 درصد منابع را در اختیار داشته باشد که تقریبا غیرممکن است. به همین دلیل امنیت بالاست.

کریپتو چیست

چگونه می توانیم کریپتو یا ارز رمزنگاری شده استخراج کنیم؟

استخراج این است که چگونه واحدهای جدید ارز رمزنگاری شده یا کریپتو به طور کلی در ازای تأیید تراکنش ها در جهان منتشر می شوند. 

در حالی که از نظر تئوری برای افراد معمولی امکان استخراج ارز رمزنگاری شده وجود دارد ، اما اثبات سیستم های کاری مانند بیت کوین به طور فزاینده ای دشوار است.

اسپنسر مونتگومری ، بنیانگذار Uinta Crypto Consulting می گوید: "با رشد شبکه بیت کوین ، پیچیده تر می شود و به قدرت پردازشی بیشتری نیاز است." "قبلا مصرف کننده معمولی می توانست این کار را انجام دهد ، اما اکنون بسیار گران است. افراد زیادی هستند که تجهیزات و فناوری خود را برای رقابت بیشتر بهینه کرده اند. "

و به خاطر داشته باشید: اثبات ارزهای رمزنگاری شده برای استخراج به مقدار زیادی انرژی نیاز دارد

 تخمین زده می شود که 0.21 درصد از کل برق جهان به نیروگاه مزارع بیت کوین اختصاص می یابد. 

این تقریباً همان قدرتی است که سوئیس در یک سال استفاده می کند. تخمین زده می شود که اکثر استخراج کنندگان بیت کوین 60 تا 80 درصد از درآمد خود را از ماینر برای تأمین هزینه های برق استفاده می کنند.

در حالی که برای افراد عادی غیرممکن است که رمزنگاری را با استخراج در سیستم اثبات کار به دست آورند ، مدل اثبات سهام نیاز به روشهای محاسبه قدرتمند کمتری دارد زیرا اعتبارسنجها بر اساس میزان سهام خود به طور تصادفی انتخاب می شوند. 

با این حال ، برای مشارکت نیاز است که شما قبلاً صاحب یک ارز رمزنگاری شده باشید.

چگونه می توان از کریپتوکارنسی استفاده کرد؟

می توانید از ارزهای رمزنگاری شده برای خرید استفاده کنید ، اما هنوز این نوع پرداخت با پذیرش رایج نیست. 

تعداد انگشت شماری از خرده فروشان آنلاین مانند Overstock.com  بیت کوین را می پذیرند ، اما از حد معمول دور است. هرچند ممکن است در آینده نزدیک این وضعیت تغییر کند. 

PayPal غول پرداخت به تازگی از راه اندازی سرویس جدیدی خبر داده است که به مشتریان امکان خرید ، نگهداری و فروش ارزهای رمزنگاری شده را از حساب های PayPal خود می دهد.

مونتگومری می گوید: "این بسیار بزرگ است." "اگر PayPal به عنوان یک بانک در نظر گرفته شود ، آنها بیست و یکمین بانک بزرگ جهان خواهند بود و به همه کاربران خود دسترسی می دهند. آنها برای مردم ارسال رمز ارز خود را آسان می کنند. "

تا زمانی که رمز ارز به طور گسترده پذیرفته نشود ، می توانید با مبادله ارزهای رمزنگاری شده با کارت های هدیه ، محدودیت های فعلی را حل کنید. 

به عنوان مثال ، در eGifter ، می توانید از بیت کوین برای خرید کارت هدیه برای Dunkin Donuts ، Target ، Apple  و سایر خرده فروشان و رستوران ها استفاده کنید. 

همچنین ممکن است بتوانید ارزهای رمزنگاری شده را برای خرید در کارت بانکی بارگذاری کنید. 

در ایالات متحده ، می توانید برای کارت BitPay ثبت نام کنید ، یک کارت نقدی که دارایی های رمزنگاری شده را برای خرید به دلار تبدیل می کند ، اما برای سفارش کارت و استفاده از آن برای برداشت دستگاه های خودپرداز ، هزینه هایی در نظر گرفته می شود.

همچنین ممکن است از رمزنگاری به عنوان گزینه سرمایه گذاری جایگزین خارج از سهام و اوراق قرضه استفاده کنید. 

دیوید زایلر ، متخصص ارزهای رمزنگاری شده و سردبیر سایت اخبار مالی Money Morning می گوید: " معروف ترین رمز ارز ، بیت کوین ، یک ارز مطمئن و غیر متمرکز است که مانند طلا ذخیره شده است ." برخی حتی از آن به عنوان "طلای دیجیتال" یاد می کنند. "

نحوه استفاده از ارز رمزنگاری شده برای خریدهای مطمئن

استفاده از رمزنگاری برای خرید ایمن بستگی به آنچه می خواهید خریداری کنید دارد. اگر می خواهید ارز دیجیتال را در خرده فروشی خرج کنید که مستقیماً آن را قبول نمی کند ، می توانید از یک کارت نقدی رمز ارز ، مانند BitPay ، در ایالات متحده استفاده کنید.

اگر سعی می کنید به شخص یا خرده فروشی که ارز دیجیتال را می پذیرد بپردازید ، به کیف پول رمزنگاری شده نیاز دارید ، که یک برنامه نرم افزاری است که با بلاک چین تعامل دارد و به کاربران امکان ارسال و دریافت ارزهای رمزنگاری شده را می دهد.

کیف پول ارز دیجیتال برای نگهداری رمزارزها بکار می رود. کیف پول ا نیز انواع مختلفی دارند مانند کیف پول سخت افزاری ، موبایلی ، تحت وب ، کاغذی و غیره.

برای انتقال پول از کیف پول خود ، می توانید کد QR گیرنده خود را اسکن کنید یا آدرس کیف پول آنها را به صورت دستی وارد کنید. 

برخی از خدمات با اجازه دادن به شما برای وارد کردن یک شماره تلفن یا انتخاب مخاطب از تلفن خود ، این کار را آسان می کنند. 

به خاطر داشته باشید که معاملات آنی نیستند ، زیرا باید با استفاده از اثبات کار یا اثبات سهام تأیید شوند. بسته به ارز رمزنگاری شده ، ممکن است بین چند دقیقه تا دو ساعت طول بکشد.

این زمان تأخیر ، بخشی از آن چیزی است که معاملات رمزنگاری را ایمن می کند. "یک بازیگر بد (هکر) که سعی می کند یک تراکنش را تغییر دهد" کلید نرم افزاری مناسب" نخواهد داشت ، به این معنی که شبکه تراکنش را رد می کند. این شبکه همچنین هزینه های مضاعف را کنترل کرده و از آن جلوگیری می کند. زیلر می گوید.

نحوه سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگاری شده

ارزهای رمزنگاری شده را می توان در شبکه های همتا به همتا و صرافی های ارزهای رمزپایه مانند  Coinbase و  Bitfinex خریداری کرد. 

با این حال ، مراقب هزینه ها باشید ، زیرا برخی از این مبادلات هزینه های هنگفتی را برای خریدهای کوچک رمزنگاری دریافت می کنند. 

به عنوان مثال ، Coinbase بسته به اندازه معامله شما ، 0.5 درصد از خرید شما بعلاوه هزینه ثابت 0.99 دلار تا 2.99 دلار دریافت می کند.

اخیراً ، برنامه سرمایه گذاری Robinhood امکان خرید چندین ارز رمزنگاری شده برتر ، از جمله بیت کوین ، اتریوم و Dogecoin را بدون هزینه بسیاری از مبادلات اصلی ارائه داد.

زیلر می گوید: "زمانی سخت بود ، اما اکنون نسبتاً آسان است ، حتی برای مبتدیان رمزنگاری"

مبادله ای مانند Coinbase شامل افراد غیر فنی می شود. ایجاد حساب و پیوند دادن آن به حساب بانکی بسیار آسان است. "

اما به خاطر داشته باشید که خرید ارزهای رمزنگاری شده کمی شبیه خرید سهام جداگانه است . 

از آنجا که شما تمام پول خود را در یک اوراق بهادار قرار می دهید ، بیشتر از آنکه آن را در صدها یا هزاران نفر تقسیم کنید ، مانند یک صندوق مشترک یا صندوق قابل مبادله (ETF) ریسک می کنید . متأسفانه در حال حاضر وجوه رمزنگاری با کمبود مواجه است.

یک صندوق مشترک بیت کوین وجود دارد - Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) ، اما در حال حاضر فقط برای سرمایه گذاران معتبر باز است ، به این معنی که اکثر آمریکایی ها واجد شرایط خرید آن نیستند. 

هیچ بیت کوین یا رمزنگاری ETF وجود ندارد. با این حال ، ETF  های بلاک چین وجود دارد.

اگر می خواهید در معرض بازار رمزنگاری قرار بگیرید ، ممکن است در سهام جداگانه شرکت های رمزنگاری سرمایه گذاری کنید. 

اگر می خواهید با ریسک کمتری در معرض رمزارزها قرار بگیرید ، می توانید در شرکت های بزرگی که از فناوری بلاک چین استفاده می کنند سرمایه گذاری کنید ، مانند IBM ، Bank of America و Microsoft. "

آیا باید روی ارز رمزنگاری شده سرمایه گذاری کنید؟

کارشناسان نظرات متفاوتی درباره سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگاری شده دارند. از آنجا که ارزهای دیجیتال یک سرمایه گذاری بسیار سوداگرانه هستند و امکان نوسانات شدید قیمت را دارند ، برخی از مشاوران مالی به هیچ وجه سرمایه گذاری را به افراد توصیه نمی کنند.

به عنوان مثال ، در حالی که ارزش بیت کوین در سال گذشته تقریباً چند برابر شده و به قیمت بالای 60 هزار دلار در سال 2021 رسیده است ، اما ارزش آن در همان سال نیز به شدت کاهش یافته است ، مانند زمانی که قیمت بیت کوین به زیر 30 هزار دلار هم رسید یعنی کمتر از نصف.

همه اینها بدان معناست که ارزهای رمزنگاری شده بر خلاف اکثر ارزهای رایج ، بسیار ناپایدار هستند و مرتباً ارزش خود را تغییر می دهند.

باید حتما تحلیل ارز دیجیتال را یاد بگیرید تا بتوانید در مورد خرید و فروش یا سرمایه گذاری آن تصمیم بگیرید. برای این کار می توانید تحلیل تکنیکال را بیاموزید و هم در مورد پروژه ها و رمزارزهایی که قصد خرید آن را دارید تحقیق کنید.

بعضی رمزارزها دارای پروژه و تیم قوی هستند مانند سولانا ، کاردانو ، اتریوم و غیره، اما تعداد زیادی از آنها نیز هیچ ارزشی ندارند.

به همین دلیل است که پیتر پالیون ، برنامه ریز مالی معتبر (CFP) در شرق نورویچ ، نیویورک ، معتقد است که پایبندی به ارزهایی که توسط دولت حمایت می شود ، مانند دلار آمریکا ، ایمن تر است.

پالیون می گوید: "اگر دلار آمریکا در ذخایر نقدی خود دارید ، می دانید که می توانید وام مسکن خود را پرداخت کنید ، می توانید قبض برق خود را پرداخت کنید.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: forbes

تگ: رمزارز

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.