logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

اتریوم 2 چیست

اتریوم 2 چیست
هدایت عباسی ارز دیجیتال

در این مقاله از تاپ سایت 98 قصد داریم به اتروم 2 بپردازیم.

ارز دیجیتال اتریوم به عنوان جرقه ای در چشم یکی از بنیانگذاران ویتالیک بوترین در سال 2013 شروع شد. این زمانی بود که وی کاغذ سفید (وایتپیپر) پروژه را منتشر کرد.

در این بین ، فروش اتر در سال 2014 انجام شد ، زمانی که خریداران اولیه می توانستند با استفاده از بیت کوین برخی از دومین ارز رمزنگاری شده را در اختیار بگیرند.

در آن زمان ، اتر شبکه اتریوم را به عنوان یک روش پرداخت برای معاملات در شبکه تغذیه می کرد و سالها بعد هنوز به این منظور عمل می کند.

PoW به PoS

اتریوم با استفاده از پروتکل اجرایی اثبات کار (PoW) مشابه بیت کوین راه اندازی شد. داده های PoW اساساً دو کار را انجام می دهد:

اجازه می دهد تا گره های رایانه که شبکه را ایمن و محافظت می کنند در مورد اعتبار اطلاعات منتشر شده در شبکه اتریوم توافق کنند.

هرگونه حمله به شبکه را خنثی می کند.

با این حال ، الگوریتم PoW کامل نیست و اشکالاتی از جمله زمان معاملات کند و هزینه های سنگین گس (هزینه تراکنش بالا) دارد.

ظهور بازی CryptoKitties مبتنی بر اتریوم مثال خوبی است. این بازی که نسخه اولیه توکن های غیرقابل تعویض (NFT) را معرفی کرد ، آنقدر محبوب شد که باعث مسدود شدن شبکه اتریوم شد ، معاملات را به تأخیر انداخت و هزینه ها را به شدت افزایش داد.

افزایش منابع مالی غیر متمرکز یا DeFi ، یکی دیگر از موارد استفاده است که اهمیت یک شبکه کارآمد را نشان داده است.

در حالی که بازار DeFi از زمان شروع در سال 2020 کل ارزش قفل شده دارایی‌ها در یک پروتکل دیفای(TVL) خود را مشاهده کرده است ، رشد آن به طرقی متوقف شده است.

برخی از توسعه دهندگان بلاک چین های دیگر را انتخاب کرده اند.

اینجاست که اتریوم 2.0 وارد می شود. این یک ارتقاء گسترده شبکه موجود به شبکه ای است که مقیاس پذیرتر است و می تواند در پذیرش بلاک چین در جریان اصلی تسریع کند.

مهمترین تغییرات تغییر پروتکل اجماع از PoW به اثبات سهام (PoS) است به زبان ساده یعنی حذف ماینر.

استیکینگ ارز دیجیتال اتریوم (Staking) ، منجر به مشارکت بیشتر در تأمین امنیت شبکه اتریوم می شود که به نوبه خود بلاک چین غیر متمرکز تری ایجاد می کند.

اتریوم 2 چیست

پروتکل اصلی اتریوم چه مشکلاتی دارد؟

نسخه اتریوم که در سال 2015 معرفی شد ، راهگشا بود ، اما تقاضای بی سابقه برای این شبکه برخی از مسائل را آشکار کرد. این مشکلات را می توان در سه حوزه اصلی خلاصه کرد:

یک شبکه شلوغ: بلاک چین بیش از حد شلوغ شد ، که هنگام تلاش برای پذیرش جهانی ایده آل نیست. برای حفظ امنیت ، هر یک از گره های رایانه باید تراکنش های بلاک چین را تأیید کنند ، که این امر زمان معاملات را کند می کند.

فضای دیسک ناکافی: با محبوبیت بیشتر شبکه اتریوم ، اجرای نرم افزاری که به نام گره معروف است ، به طور فزاینده ای دشوار شد. ترفند این است که راهی برای افزایش اندازه و قدرت اتریوم بدون به خطر انداختن تمرکززدایی ارائه شود.

مصرف بالای انرژی: استفاده از قدرت اتریوم برای حفظ الگوریتم اجماع PoW برای امنیت شبکه در دراز مدت پایدار نیست. ماینرها از انرژی و برق زیاد استفاده می کنند که از لحاظ محیط زیستی نیز دچار مشکل است.

تیم اتریوم به دنبال حل این مسائل در حالی بود که مهمترین ویژگی شبکه دست نخورده باقی ماند: تمرکززدایی. Eth2 راه حلی برای دستیابی به مقیاس پذیری و امنیت بیشتر بدون تبدیل شدن به یک شبکه متمرکز است ، اگرچه کار ساده ای نیست.

اتریوم 2 چیست؟

اکنون که ما میزان پیشرفت اتریوم را مشخص کردیم ، بیایید نگاهی به جایی که آن را دارد ، بیندازیم.

اتریوم 2.0 ، مترادف با Eth2 و Serenity ، ارتقاء عمده شبکه بلاک چین است.

در حالی که این اولین ارتقا نبود ، اما آن ارتقا دهنده ای است که برای اتصال اتریوم به TVL طراحی شده است.

این یک اقدام بزرگ در بین توسعه دهندگان است که یک شبه اتفاق نمی افتد.

در عوض ، اتریوم 2.0 در یک سری مراحل در حال توسعه است ، اولین مرحله در سال 2020 با فاز 0 ، که در غیر این صورت به عنوان Beacon Chain شناخته می شود ، رخ داد.

Beacon Chain پیاده سازی PoS است که در کنار شبکه PoW اجرا می شود و ابتدا در حال آزمایش است.

در آگوست 2021 ، اتریوم یک هارد فورک با نام لندن را تکمیل کرد ، که ثبات بیشتری در هزینه های گس در شبکه اتریوم ایجاد کرد و یک مدل تورم زا را برای سیاست های پولی پروتکل ارائه کرد.

با هر مرحله عملکرد جدید و عملکرد پیشرفته ای به وجود می آید که در نهایت به مقصد Ethereum 2.0 ، یک شبکه PoS منتهی می شود.

اتریوم 2 چیست

مزایای اتریوم 2.0 چیست؟

اتریوم 2 مزایای کلیدی را ارائه می دهد که به احتمال زیاد توسعه دهندگان بیشتری را به شبکه جذب می کند. سه پیشرفت کلیدی عبارتند از:

مقیاس پذیری بیشتر: اتریوم باید بتواند هزاران تراکنش در ثانیه (TPS) را برای برنامه های ساخته شده در شبکه با سرعت بیشتر و هزینه های ارزان تر پشتیبانی کند.

انتظار می رود شاردینگ و یک الگوریتم PoS به لطف افزودن گره های بیشتر مقیاس پذیری بیشتری ایجاد کند و بدون استفاده از برق بیشتر TPS بالاتری را ایجاد کند.

شاردینگ یکی از روش‌های بهبود مقیاس‌ پذیری است که بلاک چین‌هایی چون اتریوم قصد استفاده از آن را در آینده دارند

امنیت بیشتر: اتریوم باید تا حد ممکن برای جلوگیری از حملات ایمن باشد تا کاربران از جمله موسسات با استفاده از آن احساس راحتی کنند. Beacon Chain فوق الذکر برای کمک به امنیت شبکه طراحی شده است.

پایداری بیشتر: رد پای کربن کمتر به یکی از موضوعات اصلی در صنعت ارزهای رمزنگاری شده تبدیل شده است. الگوریتم اجماع PoW مقدار زیادی انرژی مصرف می کند.

اتریوم 2.0 برای محیط زیست بهتر خواهد بود زیرا از ماینر بندرت استفاده می شود.

به گفته ویتالیک بوترین ، بنیانگذار اتریوم ، که چشم انداز او در نمودار زیر نشان داده شده است ، مصرف انرژی اتریوم "با ضریب بیش از 1000" با PoS کاهش می یابد.

اتریوم 2 چرا اینقدر طول می کشد؟

اتریوم 2.0 شامل سه ارتقاء جداگانه است که هر کدام به تنهایی یک کار بسیار مهم است.

Beacon Chain: این فناوری که در سال 2020 راه اندازی شد ، staking را به شبکه معرفی کرد و راه را برای ارتقاء آینده هموار کرد. در حالی که Beacon Chain در حالت آزمایش است و در نهایت سنگ بنای Eth2 خواهد بود.

ادغام: ادغام اتریوم در اواخر سال 2021 یا زمانی در سال 2022 پیش بینی می شود. این جایی است که Beacon Chain با شبکه اصلی اتریوم ترکیب می شود و در حالی که پایان کار ماینینگ را مشخص می کند ، جذب بلاک چین اتریوم را به واقعیت تبدیل می کند.

Shard Chains: این نشان دهنده شکاف شبکه اتریوم است ، که در مراحل مختلف رخ می دهد و منجر به ظرفیت بیشتری برای پردازش تراکنش ها و ذخیره داده ها می شود. Shard Chains برای سال 2022 برنامه ریزی شده است.

ارز دیجیتال اتریوم یکی از بزرگترین ارزهای رمزنگاری شده است و پس از بیت کوین در رتبه دوم قرار دارد. انتقال به Eth2 یک سری رویدادهای مهم است که مشکلات شبکه را حل می کند و می تواند به طور بالقوه منجر به پذیرش وسیع بلاک چین شود و در عین حال به طور بالقوه قیمت اتر را تقویت کند.

اتریوم 2 و افزایش قیمت

اتریوم 2 یکی از رویدادهای مهم ارز دیجیتال اتریوم است و در صورت تکمیل، قیمت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: yahoo

تگ: اتریوم

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.