logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

توکن سوزی ارز دیجیتال و تاثیر بر قیمت آن

توکن سوزی ارز دیجیتال و تاثیر بر قیمت آن
هدایت عباسی ارز دیجیتال

در این مقاله از تاپ سایت 98 با توکن سوزی ارز دیجیتال و تاثیر آن را بر روی قیمت آن رمزارز آشنا می شوید.

توکن سوزی

توکن ها(token) یا سکه های(coin) ارز دیجیتال هنگامی که عمداً از عرضه در گردش خارج می شوند سوزانده می شوند برخلاف دارایی هایی که در اثر تصادف از بین می روند ، مانند ارسال ناخواسته به آدرسی بدون مالک یا از دست دادن دسترسی به کیف پول در آنجا ذخیره می شوند.

سوزاندن توکن معمولاً توسط تیم توسعه دهنده پشت یک دارایی رمزنگاری خاص انجام می شود. 

این کار را می توان به روش های مختلفی انجام داد ، بیشتر با ارسال سکه ها به آدرس eater address ، موجودی فعلی آن به طور عمومی در بلاک چین قابل مشاهده است ، اما دسترسی به محتویات آن برای همه در دسترس نیست.

عمل سوزاندن ممکن است شامل توسعه دهندگان پروژه باشد که از بازار توکن بخرند یا قسمتهایی از عرضه را که قبلاً در دسترس آنها بوده است بسوزانند.

سوزاندن می تواند با اهداف متفاوتی انجام شود ، اما بیشتر اوقات برای اهداف تورمی مورد استفاده قرار می گیرد: کاهش عرضه در گردش باعث افزایش قیمت ارز دیجیتال می شود و معامله گران و سرمایه گذاران را برای مشارکت ترغیب می کند.
یکی دیگر از موارد مهم استفاده از توکن سوز ، حفظ قیمت توکن های استیبل کوین (ارزهای رمزنگاری شده که ارزش آنها با دارایی دیگری مانند دلار آمریکا مطابقت دارد) است: با سوزاندن یا ضرب توکن های جدید در صورت لزوم ، مقام کنترل کننده می تواند بر قیمت دارایی تحت تاثیر قرار گیرد.

منظور از توکن سوزی چیست؟

توکن سوزی

سوزاندن توکن اساساً برای ایجاد محدودیت عرضه انجام می شود و در نتیجه یک کشش صعودی مصنوعی برای قیمت توکن ایجاد می کند.

اگر تازه وارد ارزهای رمزنگاری شده اید ، حتماً از شنیدن خبر سوزاندن توکن لذت برده اید. می پرسید چرا کسی باید توکن ها را بسوزاند؟ خوب ، بگذارید توضیح دهیم.

سوزاندن توکن فرایندی است که در آن استخراج کنندگان و توسعه دهندگان، توکن ها را از گردش خارج می کنند. به عبارت دیگر ، سوزاندن سکه یک فرایند تخریب توکن است به طوری که برای استفاده بیشتر (معامله یا غیر آن) در دسترس نیست. 

توسعه دهندگان و استخراج کنندگان توکن ها را به آدرس های تخصصی ارسال می کنند که کلید خصوصی آنها در دسترس نیست. علاوه بر این ، آنها باید الگوریتم اثبات سوختن را برای تسهیل تأیید متقابل به بازار ارائه دهند.

کریشنا پراساد ، دانشیار امور مالی ، موسسه مدیریت TA Pai ، این موضوع را با یک مثال توضیح داد: تصور کنید فردی دارای 10 اسکناس است 2000 نفر و او تصمیم می گیرد 5 تای آن را بسوزاند پس از سوزاندن 5 اسکناس ، هیچ کس از جمله ناشر نمی تواند از آنها استفاده کند یا به آن دسترسی داشته باشد. 

از آنجا که ارزهای رمزنگاری شده مجازی هستند و نمی توانند به معنای واقعی کلمه سوزانده شوند ، استخراج کنندگان/توسعه دهندگان از ابزارهای دیجیتالی برای غیرقابل استفاده شدن توکن استفاده می کنند.

هر شبکه ارزهای رمزنگاری شده پروتکلی را برای انجام سوختگی تعریف می کند ، اما این بدان معناست که سکه های در گردش را با کلیدهای خصوصی غیرقابل دسترسی مرتبط می کند ، بنابراین هیچ کس نمی تواند ادعا کند که این رمزارزها متعلق به آنها است. 

به گفته ادول پاتل ، مدیرعامل و بنیانگذار Mudrex ، سوزاندن توکن مفهوم جدیدی نیست. با این حال ، پس از ارتقاء اخیر هارد فورک لندن به شبکه اتریوم ، این امر توجه زیادی را به خود جلب کرده است. با این ارتقا ، در هر دقیقه حدود 3.17 ETH در حال سوختن است. 

به طور کلی ، قیمت متوسط ​​ETH در هفت روز گذشته 3200 دلار بود. این بدان معناست که بیش از نیم میلیون دلار ETH در هر ساعت در حال سوختن است! 

چرا سازندگان ارز دیجیتال توکن خود را می سوزانند

پروفسور Chebbi گفت که سازندگان رمزنگاری توکن ها را می سوزانند تا تلاش کنند ارزش توکن های موجود در گردش را افزایش دهند. 

چندان بی شباهت به آنچه در حوزه نفت اتفاق می افتد نیست. اگر قیمت هر بشکه نفت خام کاهش یابد ، زیرا عرضه در بازار زیاد است و تقاضا نسبتاً بالا نیست ، کشورهای تولیدکننده نفت عرضه را کاهش می دهند تا قیمت ها دوباره افزایش یابد. وی گفت: همین پویایی عرضه و تقاضا در پشت روند سوزاندن توکن نقش دارد.

پروفسور پراساد در توضیح بیشتر گفت که ارز معمولی USD ، GBP  و غیره توسط دولت های مربوطه از طریق بانک های مرکزی صادر و کنترل می شود. اگر کشور ارز اضافی صادر کند منجر به تورم و پایین آمدن ارزش پول آن کشور می شود زیرا عرضه پول بیشتر از تقاضا است. 

از سوی دیگر ، اگر کشور ارز کمتری صادر کند ، ممکن است منجر به افسردگی یا انقباض اقتصاد شود. به طور مشابه ، عرضه مازاد سکه ممکن است تورم را در پی داشته باشد و باعث کاهش قیمت آن شود.

از آنجا که این سکه ها توسط هیچ مقام واحد صادر یا کنترل نمی شوند ، توسعه دهندگان/استخراج کنندگان سکه ها را می سوزانند.

تقریباً همه شبکه های ارزهای رمزنگاری شده پروتکل ها و مکانیسم های سوزاندن سکه را تعریف کرده اند. "اثبات سوختن" به عنوان "اثبات کار" (که منجر به استخراج سکه می شود)به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از بحث رمزنگاری تبدیل شده است.

لازم نیست همه ارزهای رمزنگاری شده ، نیاز به سوزاندن داشته باشند. فقط کسانی که عرضه مازاد دارند این فرایند را طی می کنند.

هدف اصلی توکن سوزی

"هدف اصلی سوزاندن توکن تنظیم عرضه و در نتیجه تثبیت قیمت است. این روند شبیه به کاهش ارزش پول یا بازخرید سهام است.

در ژوئن 25 Infosys  خرید 1.084 میلیون سهم را اعلام کرد هدف در اینجا کاهش عرضه سهام Infosys  معامله شده در بازارهای سهام بود.  سود هر سهم (EPS) Infosys پس از بازخرید افزایش می یابد که به نوبه خود قیمت سهام را افزایش می دهد. 

به طور مشابه ، وقتی تورم در کشور به دلیل عرضه مازاد پول افزایش می یابد ، بانک مرکزی نرخ بهره را افزایش می دهد. سپس فرد دارای پول نقد اضافی پول را به بانک سپرده گذاری می کند و در نتیجه نقدشوندگی را کاهش می دهد. این مثال دقیقاً مشابه فرایند سوختن نیست ، اما به همان هدف می رسد.

وقتی توسعه دهندگان/استخراج کنندگان توکن ها را می سوزانند ، تعداد توکن های موجود در بازار ارزهای دیجیتال کاهش می یابد. در نتیجه ، قیمت آن افزایش می یابد (حداقل از نظر تئوری باید چنین شود).

تاثیر توکن سوزی بر بازار

پروفسور پراساد گفت که نتیجه سوختن توکن هنوز اثبات نشده است (زیرا این یک پدیده جدید است). با این حال ، از لحاظ تئوری فرایند سوختن باید قیمتها/بازارها را تثبیت کند.

هنوز در مورد تاثیر فرآیند سوختگی در بازار ارز دیجیتال، نظرهای مختلفی وجود دارد.

بلافاصله پس از سوزاندن آخرین سکه بیت کوین ، ارزش آن افزایش یافت. 

از سوی دیگر ، سوزاندن توکن های BNB هیچ گونه سود قابل توجهی برای آن ارز به همراه نداشت.

ما فکر می کنیم که ثبات و ماندگاری طولانی مدت بازار ارزهای رمزنگاری شده بیشتر به دلیل قدرت خود آن ارز (مانند اعتماد سرمایه گذاران به آن و در نهایت پذیرش آن توسط جهان به عنوان وسیله مبادله) است. 

با این حال ، سوزاندن توکن در ارتقاء ارز و نشان دادن تعهد مروجین به ارز جایی دارد.

همانطور که ارزهای مختلف فیات - دلار آمریکا ، روپیه هند ، پوند انگلستان و غیره دارای نقاط قوت ذاتی هستند ، ارزهای رمزنگاری شده مختلف از جمله بیت کوین ، توکن BNB یا اتریوم نقاط قوت خود را دارند. 

تاثیر سوزاندن توکن بر سرمایه گذاران

به گفته پروفسور پراساد ، روند سوزاندن سکه به دو دلیل بسیار مهم است.

ابتدا ، سرمایه گذاران از طریق بهبود ارزش گذاری ، سود ملموس دریافت می کنند.

دوم ، فرایند سوزاندن توکن به سرمایه گذاران نشان می دهد که قیمت ها قابل تثبیت هستند و می توان آن را کنترل کرد.

به عنوان مثال ، هنگامی که یک سهم به مدار بالا یا پایین می رسد ، بورس اوراق بهادار مبادله آن را متوقف می کند تا قیمت ها به ثبات برسد، اما این امر در مورد ارزهای دیجیتال امکان پذیر نیست، از این رو ، توکن سوزی روشی برای تثبیت قیمت می باشد و اعتماد سرمایه گذاران را دربر خواهد داشت.

قبل از سرمایه گذاری سوزاندن سکه را مطالعه کنید

اگر سرمایه گذار هستید که به دنبال سرمایه گذاری در ارز دیجیتال هستید ، باید مطالعه کنید که آیا توکن سوزی برای آن ارز اتفاق افتاده است و آیا برنامه مشخصی برای آن وجود دارد؟

هنگام تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری ، باید ارزهای معتبری که برنامه ای برای توکن سوزی دارند را خریداری کنید چون احتمال افزایش قیمت آنها وجود دارد.

از اینکه دقایقی را در کنار ما بودید از شما سپاسگذاریم.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: coinmarketcap

تگ:

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.