logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

مگا منو چیست | مگامنو

مگا منو چیست | مگامنو
هدایت عباسی طراحی سایت

در این مقاله از تاپ سایت 98 قصد داریم به بحث مگامنو بپردازیم. مگامنو چیست؟ چه کاربردی دارد و چرا امروزه انقدر محبوب شده است؟ چگونه باید در سایت های مختلف از جمله html و بوت استرپ ، وردپرس و غیره از آن استفاده نماییم؟ چه مواردی را هنگام استفاده در نظر بگیریم؟

چند سال پیش ، تنها روشی که برای بررسی یک وب سایت داشتیم ، استفاده از منوی کوچک با پیوندهای ناوبری به بایگانی ها و دسته ها بود. وقتی منوی کشویی ظاهر شد ، این وضعیت بهتر تغییر کرد و سپس مگا منو آمد.

امروزه اکثر وب سایت های خبری ، فروشگاه های آنلاین و وب سایت های تجارت الکترونیک بدون یک منوی بزرگ ناقص خواهند بود. حتی بزرگترین وب سایت های خرده فروشی ، مانند آمازون و eBay ، بدون کمک منوهای بزرگ خود ، چنین موفقیتی نخواهند داشت.

مگا منو دقیقا چیست؟ آیا باید از یک منوی بزرگ در وب سایت خود استفاده کنید؟ چگونه می توان یکی را در وردپرس نصب کرد؟ برای یافتن پاسخ ها به خواندن ادامه دهید.

چرا از مگامنو استفاده کنیم؟

هنگام ایجاد یک وب سایت بزرگ با چند دسته و زیر شاخه ، یک مگا منو (mega menu) می تواند برای بهبود تجربه کاربری معجزه کند.

به زبان ساده ، منوی بزرگ یک منوی کشویی با گسترش چند سطحی است که به شما امکان می دهد کل ناوبری وب سایت خود را در یک منو واحد قرار دهید. یک مگا منو به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا حتی از طریق منوی اصلی به عمیق ترین بخشهای یک وب سایت برسند.

علاوه بر بهبود تجربه کاربر و قابلیت استفاده از وب ، منوهای بزرگ همچنین به فروش بیشتر ، افزایش تبدیل و مرور بیشتر وب سایت شما در وب سایت شما کمک می کند. همانطور که یاکوب نیلسن توضیح می دهد ، "با کمک به کاربران برای یافتن موارد بیشتر ، آنها به شما در فروش بیشتر کمک خواهند کرد".

بنابراین ، چه نوع وب سایت هایی می توانند از منوی بزرگ استفاده کنند؟

بهترین افزونه های وردپرس مگا منو

مگامنو

آیا می خواهید یک مگا منو در وب سایت خود نصب کنید؟ خوب ، به لطف وردپرس ، می توانید یک منوی بزرگ بدون نیاز به نوشتن کد یا حتی استخدام توسعه دهنده وب دریافت کنید.

اولین کاری که می توانید انجام دهید این است که هنگام خرید قالب وردپرس ، قالبی را انتخاب کنید که دارای مگامنو باشد بیشتر قالب ها دارای این گزینه هستند.

کار دومی که می توانید انجام دهید نصب افزونه است شما دارای یک مگا منوی کاملاً کاربردی خواهید بود که به خوبی با طراحی ترکیب می شود.

اگر تم اصلی را ترجیح می دهید ، می توانید یک منوی بزرگ با افزونه وردپرس نصب کنید. در اینجا چند افزونه وجود دارد که باید بررسی کنید.

Mega Menu Pro  یک افزونه منوی چند منظوره است که دارای 12 پوسته منوی از پیش طراحی شده و در دو حالت عمودی و افقی می باشد که تقریباً با هر نوع وب سایت مطابقت دارد قیمت آن نیز 18 دلار است اما در سایت های ایرانی با هزینه ای ناچیز  میتوانید خریداری کنید.

UderMenu  یک مگا منوی مدرن است که دارای طراحی ریسپانسیو است. در همه سیستم عامل های دسکتاپ و تلفن همراه عالی کار می کند.

هر روز افزونه های جدیدی به بازار عرضه می شود حتما در سایت های ایرانی ، آنها را جستجو کرده ، کامنت ها را بخوانید تا نظر افراد را در مورد آنها بدانید ، تعداد فروش آنها نیز بسیار مهم است.

روش استفاده از مگا منو

منوی بزرگ می تواند برای بسیاری از انواع وب سایت ها مفید باشد. حتی اگر یک وبلاگ مجله کوچک دارید ، می توانید از یک منوی بزرگ به نفع خود استفاده کنید تا تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان خود ارائه دهید.

در اینجا تنها چند روش وجود دارد که می توانید از منوی بزرگ به نفع خود استفاده کنید.

یک منوی بزرگ برای فروشگاه های خرده فروشی آنلاین ایجاد کنید

یک منوی طبقه بندی شده برای فروشگاه های مد تهیه کنید

موضوعات و دسته بندی ها را در وبلاگ ها و مجلات به نمایش بگذارید

ایجاد منوهای پیشرفته برای وب سایت های شرکتی

اتاق ها و محل اقامت در وب سایت های هتل

مگامنو فروشگاه آنلاین

مگامنو

یک فروشگاه آنلاین ، مهم نیست کوچک یا بزرگ باشد ، پلتفرمی است که محصولات زیادی را در چند دسته و زیر شاخه ارائه می دهد. یک منوی ناوبری معمولی نمی تواند بهترین تجربه کاربر را در چنین مواردی ارائه دهد.

یک فروشگاه خرده فروشی عظیم ، این را بهتر می داند. اگر مگا منو نبود ، کاربران مجبور بودند هر موردی را که می خواهند بخرند جستجو کنند. در عوض ، منوی بزرگ خریداران را برای ادامه خرید به گروه مناسب هدایت می کند.

مگامنو فروشگاه های مد و لباس

مگامنو

وب سایت های فروشگاه مد یکی از سخت ترین بسترها برای ساخت هستند. عمدتا به این دلیل که هر مورد در یک مد یا فروشگاه لباس معمولاً در اندازه ها و انتخاب های مختلف برای جنسیت ها و سنین مختلف وجود دارد.

به عنوان مثال ، یک فروشگاه آنلاین کفش که یک محصول واحد در انواع مختلف سبک ها و مارک ها ارائه می دهد ، باید از منوی بزرگ استفاده کند. یک مگا منو می تواند راهی ساده تر و ساده تر را برای کاربران برای مرور کفش ها در مارک ها ، انواع و اندازه های مختلف به طور مستقیم از منو ارائه دهد.

مگانو برای وبلاگ ها و وب سایت های مجله

مگامنو

در حالی که یک منوی ساده برای وبلاگهای کوچک و جذاب بیش از حد کافی است ، اما وقتی به وب سایت های مجله و اخبار می رسیم ، یک منوی بزرگ می تواند تجربه کاربری بسیار بهتری را ارائه دهد.

برای وبلاگ خبری که دارای ده ها دسته و موضوع است ، یک منوی بزرگ بهترین روش برای سهولت مرور آرشیو اخبار آنها است.

مگامنو برای وب سایت های شرکتی و نوپا

مگامنو

وب سایت های شرکتی قبلاً دارای طراحی خسته کننده و وحشتناکی برای استفاده از وب بودند.  اما ، دیگر نه. بسیاری از شرکت ها در حال حاضر به آرامی در حال اتخاذ آخرین روند طراحی هستند ، از جمله سیستم های محبوب منوی بزرگ.

وب سایت اصلی فورد دارای یکی از خلاقانه ترین مگا منوهایی است که دیده ایم. برای هر دسته خودرو ، فورد از تصویری از خودروهایی که در فروشگاه دارند با برچسب قیمت استفاده می کند. این باعث می شود مرور مجموعه وسایل نقلیه آنها به تجربه ای صرفه جویی در زمان تبدیل شود.

مگامنو برای هتل ها و وب سایت های رستوران

مگامنو

مگامنو یا منوی بزرگ می تواند برای وب سایت های هتل و رستوران ها نیز یک انتخاب عالی باشد.  نمایش انواع مختلف اتاق ها ، فعالیت های تفریحی و برنامه های غذایی با کمک یک منوی بزرگ بسیار آسان تر خواهد بود.

SOL Beachclub وب سایت دارای یک مگا منو بسیار خلاق با تصاویر زیبا ، برای انتخاب خود از وقایع و آب و برق.

Riad  یک وب سایت رستوران محبوب است که از یک منوی فوق العاده طراحی خلاقانه نیز استفاده می کند.

چگونه با html,css و بوت استرپ مگامنو طراحی کنم؟

سایت را می توان به روش های مختلف طراحی کرد یکی از فریمورک های محبوب ، بوت استرپ است. با تسلط بر html,css و بوت استرپ می توانید مگامنوهای زیبایی را طراحی نمایید.

ما یک نمونه را برای شما آماده کرده ایم که می توانید بصورت رایگان دانلود نمایید. همچنین می توانید آن را تغییر دهید و حرفه ای تر کنید.

هدف ما این بود که شما با ساخت مگامنو آشنا شوید. دانلود مگامنو با بوت استرپ

خلاصه

در حالی که منوهای بزرگ قطعاً می توانند به بهبود ناوبری وب سایت شما کمک کنند ، اما همیشه برای همه انواع وب سایت ها انتخاب مناسبی نیست. به عنوان مثال ، یک منوی بزرگ برای یک فروشگاه کوچک دارای دسته های محدود مناسب نیست.

همچنین ، باید ظاهر منوی خود را بر روی دستگاه های مختلف از جمله لپ تاپ با سایزهای مختلف ، تبلت ، موبایل و کامپیوتر در نظر بگیرید و منو باید در همه دستگاه ها بدون مشکل اجرا شود و کاملا واضح باشد.

 به یاد داشته باشید که هنگام انتخاب یک منوی بزرگ برای وب سایت خود ، همه موارد را در نظر بگیرید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: theme-junkie

تگ:

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.