logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

اندیکاتور ATR در تریدینگ ویو - استراتژی و آموزش آن

اندیکاتور ATR در تریدینگ ویو - استراتژی و آموزش آن
هدایت عباسی ارز دیجیتال

در این مقاله از تاپ سایت 98 قصد داریم به اندیکاتور ATR در تریدینگ ویو - استراتژی و آموزش آن بپردازیم از این اندیکاتور می توانید در بازارهای مالی مختلف از جمله ارز دیجیتال ، بورس و فارکس استفاده کنید. برای موفقیت در معامله گری سعی کنید بصورت ترکیبی از اندیکاتورها و ابزارها استفاده کنید.

اندیکاتور ATR در تریدینگ ویو

من قصد دارم به نمودار اتریوم به تتر (ETHUSDT) این اندیکاتور را اضافه کنم.

برای افزودن اندیکاتور ATR به نمودار در تریدینگ ویو می توانید در بخش بالایی سایت ، روی گزینه Indicators کلیک کنید. عبارت atr را جستجو نمایید.

نام کامل اندیکاتور Average True Range می باشد. روی آن کلیک کنید تا به نمودار اضافه شود.

اندیکاتور ATR در تریدینگ ویو

تفاوتی نمی کند در چه تایم فریمی از آن استفاده می کنید.

تنظیم پیش فرض اندیکاتور عدد 14 است. می توانید آن را تغییر دهید اما معمولا اعداد پیش فرض بهتر جواب می دهند. برا تغییر رنگ یا عدد می توانید به قسمت پایین نمودار و روی اندیکاتور ATR  بروید کادری نمایان می شود روی گزینه settings یا چرخ دنده کلیک کنید و تنظیمات را تغییر دهید.

توجه نمایید این اندیکاتور فقط نوسان را به شما نشان می دهد و نباید فقط بر اساس آن معامله کنید بیشتر معامله گران از آن برای تایید استراتژی خود استفاده می کنند.

با هر اندیکاتور تا به آن تسلط کامل پیدا نکرده اید وارد معامله نشوید.

استراتژی معاملاتی با اندیکاتور ATR

در این قسمت قصد دارم یک استراتژی معاملاتی با اندیکاتور ATR را به شما آموزش دهم.

در تریدینگ ویو افراد زیادی اندیکاتورهای مختلفی را آماده کرده و بصورت رایگان قرار داده اند و شما می توانید از آنها استفاده کنید.

یکی از این اندیکاتورها ، که می توانید در قسمت indicators آن را جستجو نمایید Noros MA+ATR Strtegy است بر روی آن کلیک کنید در قسمت پایین یک صفحه باز می شود روی علامت منها کلیک کنید تا بسته شود.

استراتژی ATR

پیشنهاد می شود ابتدا تحلیل خود را انجام دهید سپس با استفاده از این اندیکاتور مطمئن شوید آیا تحلیل شما درست بوده است یا خیر.

توجه : حتما مدتی در حالت دمو از ان استفاده کنید و اگر مطمئن شدید خوب کار می کند از ان استفاده نمایید.

پیشنهاد می شود این مقاله را نیز مطالعه نمایید: بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو

معامله کردن با اندیکاتور ATR

اندیکاتورATR  یک شاخص نوسان است که نشان می دهد که دارایی به طور متوسط ​​در یک بازه زمانی معین چقدر حرکت می کند. این اندیکاتور می تواند به معامله گران روزانه که می خواهند معامله را شروع کنند ، کمک کند و می تواند برای تعیین محل حد ضرر مورد استفاده قرار گیرد  .

بررسی شاخص ATR

اندیکاتور ATR

شاخص ATR با بزرگتر یا کوچکتر شدن قیمت دارایی بالا و پایین می رود. قرائت ATR جدید با گذشت هر دوره زمانی محاسبه می شود. در نمودار یک دقیقه ای ، یک قرائت ATR جدید در هر دقیقه محاسبه می شود. در نمودار روزانه ، ATR جدید هر روز محاسبه می شود یعنی بر اساس تایم فریم.

همه این قرائت ها برای ایجاد یک خط پیوسته ترسیم شده اند ، بنابراین معامله گران می توانند ببینند که چگونه نوسانات در طول زمان تغییر کرده است.

مثبت یا منفی بودن عدد مهم نیست. بالاترین مقدار مطلق در محاسبه استفاده می شود.

مقادیر برای هر دوره ثبت می شود و سپس میانگین در نظر گرفته می شود. به طور معمول ، تعداد دوره های مورد استفاده در محاسبه 14 است. J. Welles Wilder Jr. ، که ATR را توسعه داد ، از فرمول زیر برای دوره های بعدی-پس از اتمام ATR اولیه 14 دوره ای، برای هموارسازی داده ها استفاده کرد:

اندیکاتور ATR

چگونه ATR می تواند در تصمیم گیری های تجاری کمک کند

اندیکاتور ATR

معامله گران روزانه می توانند در مورد میزان حرکت دارایی در یک دوره معین برای ترسیم اهداف سود  و تعیین اینکه آیا سعی در معامله دارند استفاده کنند. 

فرض کنید سهام به طور متوسط ​​روزانه 1 دلار حرکت می کند. هیچ خبر مهمی در دست نیست ، اما سهام در حال حاضر 1.20 دلار در روز افزایش یافته است. محدوده معاملات (بالا منهای پایین) 1.35 دلار است. 

قیمت در حال حاضر 35 درصد بیشتر از حد متوسط ​​حرکت کرده است ، و اکنون شما از یک استراتژی سیگنال خرید دریافت می کنید سیگنال خرید ممکن است معتبر باشد ، اما از آنجا که قیمت در حال حاضر به طور قابل توجهی بیش از حد متوسط ​​حرکت کرده است ، احتمال این که قیمت همچنان بالا می رود و دامنه را بیشتر گسترش می دهد ، ممکن است تصمیم محتاطانه ای نباشد. معامله بر خلاف شانس پیش می رود. پس در این موارد از ATR برای تایید استفاده می کنیم.

از آنجا که قیمت در حال حاضر به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته و بیش از حد متوسط ​​حرکت کرده است ، به احتمال زیاد قیمت سقوط می کند و در محدوده قیمتی که قبلاً تعیین شده باقی می ماند. 

در حالی که خرید یکبار قیمت نزدیک به بالای محدوده روزانه است - و محدوده آن بسیار فراتر از حد متوسط ​​است - محتاطانه نیست ، فروش یا شورت  احتمالاً گزینه خوبی است ، با فرض اینکه یک سیگنال فروش معتبر رخ دهد. 

ورودی و خروجی نباید تنها بر اساس ATR باشدATR  ابزاری است که باید همراه با یک استراتژی جامع برای فیلتر کردن معاملات استفاده شود و به تنهایی از آن نباید استفاده شود.

به عنوان مثال ، در شرایط بالا ، نباید فقط به این دلیل قیمت بالا رفته و محدوده روزانه بیشتر از حد معمول باشد ، اقدام به فروش نکنید. تنها در صورت وقوع سیگنال فروش معتبر ، بر اساس استراتژی خاص شما ، ATR می تواند معامله را تأیید کند. 

اگر قیمت پایین بیاید و نزدیک به پایین ترین سطح روز معامله شود و محدوده قیمت روز بزرگتر از حد معمول باشد ، عکس آن نیز ممکن است رخ دهد. 

در این مورد ، اگر یک استراتژی سیگنال فروش تولید می کند ، باید آن را نادیده بگیرید یا با احتیاط فراوان از آن استفاده کنید. 

در حالی که ممکن است قیمت همچنان در حال سقوط باشد ، برخلاف شانس است. به احتمال زیاد قیمت بالا می رود و بین بالا و پایین روزانه که قبلاً تعیین شده باقی می ماند. بر اساس استراتژی خود به دنبال سیگنال فروش باشید. 

شما باید قرائت های ATR تاریخی را نیز مرور کنید. اگرچه ممکن است سهام فراتر از ATR فعلی معامله شود ، اما ممکن است حرکت بر اساس سابقه سهام کاملاً عادی باشد. 

تمایلات معاملات روزانه  ATR

اندیکاتور ATR

اگر از ATR در نمودار روزانه ، مانند نمودار یک یا پنج دقیقه ای استفاده می کنید ، ATR درست پس از باز شدن بازار افزایش می یابد. برای سهام ، هنگامی که مبادلات عمده ایالات متحده در 9:30 صبح ET  باز می شود ، ATR در اولین دقیقه حرکت می کند. 

دلیل  این امر این است که بازترین زمان ، بی ثبات ترین زمان روز است و ATR به سادگی نشان می دهد که نوسانات بیشتر از بسته شدن دیروز است.

پس از جهش در فضای باز ، ATR معمولاً بیشتر روز را در حال کاهش می گذراند. نوسانات شاخص ATR  در طول روز اطلاعات زیادی ارائه نمی دهد مگر اینکه قیمت به طور متوسط ​​در هر دقیقه چقدر در حال حرکت است. 

به همان روشی که از ATR روزانه برای مشاهده میزان حرکت دارایی در روز استفاده می کنند ، معامله گران روزانه می توانند از ATR یک دقیقه ای برای تخمین میزان حرکت قیمت در پنج یا 10 دقیقه استفاده کنند. این استراتژی ممکن است به تعیین اهداف سود یا دستورات حد ضرر کمک کند. 

سود مورد انتظار خود را بگیرید ، آن را بر ATR تقسیم کنید ، و این معمولاً حداقل تعداد دقایقی است که طول می کشد تا قیمت به هدف برسد.

اگر ATR در نمودار یک دقیقه ای 0.03 باشد ، قیمت حدود 3 سنت در دقیقه در حال حرکت است.  اگر پیش بینی می کنید قیمت افزایش می یابد و خرید می کنید ، می توانید انتظار داشته باشید که قیمت برای جمع آوری 15 سنت حداقل پنج دقیقه طول بکشد.

حد ضرر با ATR

اندیکاتور ATR

از دست دادن حد ضرر متحرک یک راه برای خروج از یک معامله است اگر حرکت قیمت دارایی در برابر شما است و خلاف تفکر شما حرکت می کند بسیاری از معامله گران روزانه از ATR استفاده می کنند تا دریابند که حد ضرر خود را در کجا قرار دهند.

در زمان معامله ، به قرائت فعلی ATR نگاه کنید. یک قانون کلی این است که ATR را در دو ضرب کنید تا یک نقطه توقف منطقی معقول تعیین شود. 

بنابراین اگر در حال خرید سهام هستید ، ممکن است حد ضرر را در سطح دو برابر ATR زیر قیمت ورودی قرار دهید. اگر در حال کوتاهی سهام هستید ، حد ضرر را در سطح دو برابر ATR بالاتر از قیمت ورودی قرار می دهید.

اگر معامله خرید (long) دارید و قیمت مطلوب حرکت می کند ، حرکت حد ضرر را به دو برابر ATR زیر قیمت ادامه دهید و جابجا کنید در این سناریو ، حد ضرر فقط به سمت بالا حرکت می کند ، نه به سمت پایین. 

 همین روند برای معاملات فروش (short) نیز کار می کند ، فقط در این حالت ، حد ضرر فقط به سمت پایین حرکت می کند.

به عنوان مثال ، فرض کنید شما یک معامله طولانی با 10 دلار انجام می دهید و ATR 0.10 دلار است.  شما ضرر استاپ را در 9.80 دلار (2 * 0.10 دلار زیر 10 دلار) قرار می دهید. قیمت تا 10.20 دلار افزایش می یابد و ATR در 0.10 دلار باقی می ماند. 

حد ضرر را جابجا می کنید در حال حاضر به 10 دلار منتقل شده است. هنگامی که قیمت تا 10.50 دلار افزایش می یابد ، حد ضرر تا 10.30 دلار افزایش می یابد و حداقل 30 درصد سود در معامله ایجاد می کند. این امر تا سقوط قیمت تا رسیدن به نقطه توقف ضرر ادامه خواهد داشت.

سلب مسئولیت : ما هیچ مسئولیتی در برابر معاملات شما نداریم. حتما از هر ابزاری که قصد استفاده دارید آن را مدتی در حالت دمو تستس کرده و چنان چه مطمئن شدید آن ابزار مفید است استفاده نمایید.

از اینکه دقایقی را در کنار ما بودید از شما سپاسگذاریم.

امیدواریم مقاله برای شما مفید بوده باشد.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98
دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.