logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

الگوی مستطیل در ارز دیجیتال و تحلیل تکنیکال

الگوی مستطیل در ارز دیجیتال و تحلیل تکنیکال
هدایت عباسی ارز دیجیتال

در این مقاله از تاپ سایت 98 با الگوی مستطیل که یکی از الگوهای مهم در تحلیل تکنیکال است آشنا میشویم. در هر بازار مالی که کار می کنیم از جمله : ارز دیجیتال ، فارکس یا بورس ایران ، می توانید از این الگو سود خوبی نصیب خود کنید. معمولا وقتی مستطیل شکسته می شود حرکت خوبی دارد و پس از شکست می تواند حداقل به همان اندازه حرکت کند.

اگر بتوانید در نمودار ارز دیجیتال مثل اتریوم یا کاردانو ، این الگو را تشخیص دهید سود خوبی خواهید کرد که کار سختی نیز نیست.

الگوی مستطیل اکثرا یک الگوی ادامه دهنده است یعنی اگر روند صعودی باشد پس از مدتی مکث در حرکت در یک محدوده ، دوباره حرکت صعودی خود ر از سر می گیرد و بالعکس اگر نزولی باشد ادامه نزول را خواهیم دید. اما یک معامله گر باید همیشه آمادگی هر چیزی را داشته باشد احتمال تغییر روند نیز وجود دارد.

مستطیل احتمال دارد از طرف بشکند چیزی که مهم است علائمی است که خواهید دید مثلا حجم معاملات در هنگام شکست برای تایید شکست مهم است.

اگر شکست انجام شود می تواند حرکت خوبی داشته باشد و سود خوبی نصیب معامله گر کند.

نحوه استفاده از الگوی مستطیل

مستطیل یک الگوی نمودار است که زمانی ایجاد می شود که قیمت توسط سطوح حمایت و مقاومت موازی محدود شود.

یک مستطیل یک دوره تثبیت یا بلاتکلیفی بین خریداران و فروشندگان را نشان می دهد ، زیرا آنها به نوبه خود مشت می زنند اما هیچ کدام برتری ندارند.

قیمت چندین بار سطح حمایت و مقاومت را "آزمایش" می کند تا سرانجام در حال شکست باشد.

از آنجا ، قیمت می تواند در جهت شکست ، چه صعودی و چه نزولی ، حرکت کند.

الگوی مستطیل

در مثال بالا ، ما به وضوح می بینیم که این جفت با دو سطح قیمت اصلی که موازی یکدیگر هستند محدود شده است.

ما فقط باید صبر کنیم تا یکی از این سطوح شکسته شود تا همراه با آن وارد بازار شویم و سود خوبی نصیب خود کنیم.

الگوی مستطیل نزولی

یک مستطیل نزولی زمانی شکل می گیرد که قیمت برای مدتی در طول یک روند نزولی تثبیت شود.

این امر به این دلیل اتفاق می افتد که فروشندگان احتمالاً قبل از مصرف پایین تر این جفت ، باید مکث کرده و نفس بکشند.

الگوی مستطیل

در این مثال ، قیمت پایین الگوی نمودار مستطیل را شکسته و به روند نزولی خود ادامه می دهد.

الگوی مستطیل

اگر ما یک سفارش کوتاه درست زیر سطح حمایت داشتیم ، سود خوبی را در این معامله به دست می آوردیم.

در اینجا یک نکته وجود دارد: هنگامی که جفت زیر حمایت قرار می گیرد ، تمایل دارد حرکتی در اندازه الگوی مستطیل انجام دهد.

در مثال بالا ، جفت از هدف فراتر رفت ، بنابراین فرصتی برای گرفتن پیپ های بیشتر وجود داشت!

الگوی مستطیل صعودی

در اینجا نمونه دیگری از یک مستطیل ، این بار ، یک الگوی نمودار مستطیل صعودی وجود دارد.

پس از یک روند صعودی ، قیمت متوقف شد تا کمی تثبیت شود. آیا می توانید حدس بزنید قیمت بعدی به کجا می رسد؟

الگوی مستطیل

اگر پاسخ شما صعودی است ، حق با شماست! در تصویر زیر ببینید.

الگوی مستطیل

توجه داشته باشید که چگونه قیمت پس از شکستن بالای الگوی مستطیلی به طور کامل بالا رفت.

اگر سفارش بالایی در بالای سطح مقاومت داشتیم ، برخی از نکات را در معاملات به دست می آوردیم!

درست مانند مثال الگوی مستطیل نزولی ، هنگامی که جفت شکست ، معمولاً حرکتی را انجام می دهد که حداقل اندازه دامنه قبلی آن است.

الگوی مستطیل یک الگوی ادامه دهنده است که به عنوان یک محدوده معاملاتی در طول وقفه در روند شکل می گیرد. الگو به این ترتیب شکل می گیرد روند صعودی یا نزولی ادامه دارد تا اینکه قیمت در یک محدوده قرار می گیرد که نه فروشندگان توان پایین بردن بیشتر دارند و نه خریداران توان بالا بردن ، در این موقع معامله گران کوتاه مدت در محدوده پایین مستطیل می خرند و در بالای مستطیل می فروشند و سود می کنند.

فروشندگان نیز در بالای مستطیل sell می زنند و در پایین و حمایت معامله خود را می بندند و سود می کنند. 

این الگو به راحتی توسط دو خط موازی محصور می شوندو یک مستطیل را تشکیل می دهند.

شباهت های زیادی بین مستطیل و مثلث متقارن وجود دارد . در حالی که هر دو معمولاً الگوهای ادامه دار هستند ، اما می توانند تاپ ها و پایین های مهم روند را مشخص کنند. همانند مثلث متقارن ، الگوی مستطیل تا زمان وقوع شکست کامل نشده است. گاهی اوقات می توان سرنخ هایی پیدا کرد ، اما جهت شکست معمولاً از قبل قابل تعیین نیست. ما هر قسمت از مستطیل را بررسی می کنیم.

  1. روند: برای واجد شرایط بودن به عنوان الگوی تداوم ، باید یک روند قبلی وجود داشته باشد. در حالت ایده آل ، این روند باید چند ماهه باشد و خیلی بالغ نباشد. هرچه روند بالغ تر باشد ، شانس کمتری برای ادامه الگو وجود دارد.
     
  2. چهار (4) امتیاز: برای تشکیل خط مقاومت فوقانی حداقل دو ارتفاع واکنش معادل و برای تشکیل خط حمایت پایین به دو سطح پایین واکنش معادل نیاز است . لازم نیست که آنها دقیقاً برابر باشند ، اما باید در مجاورت معقول باشند. اگرچه یک پیش نیاز نیست ، اما ترجیح داده می شود که بالا و پایین ها متناوب باشند.
     
  3. حجم: برخلاف مثلث متقارن ، مستطیل ها الگوهای حجمی استاندارد را نشان نمی دهند. گاهی اوقات با توسعه الگو حجم کاهش می یابد. در مواقع دیگر ، با افزایش قیمت بین حمایت و مقاومت ، حجم افزایش می یابد. با بلوغ الگو ، حجم به ندرت افزایش می یابد. در صورت کاهش حجم ، بهتر است برای تأیید به دنبال گسترش در شکست باشید. در صورت افزایش حجم ، بهتر است ارزیابی کنید که کدام حرکتها (پیشرفت به سمت مقاومت یا کاهش حمایت) بیشترین حجم را دریافت می کنند. این نوع ارزیابی حجم می تواند نشانه ای از جهت شکست آینده را ارائه دهد.
     
  4. مدت زمان: مستطیل ها می توانند چند هفته یا چند ماه ادامه داشته باشند. اگر الگو کمتر از 3 هفته باشد ، معمولاً یک پرچم محسوب می شود ، همچنین یک الگوی ادامه دار است. در حالت ایده آل ، مستطیل ها در یک دوره 3 ماهه توسعه می یابند. به طور کلی ، هرچه الگو طولانی تر باشد ، شکست بزرگتر است. انتظار می رود یک الگوی 3 ماهه بتواند طرح شکست خود را برآورده کند. با این حال ، انتظار می رود یک الگوی 6 ماهه از هدف شکست خود فراتر رود.
     
  5. جهت شکست: جهت حرکت مهم بعدی تنها پس از وقوع شکست قابل تعیین است. همانند مثلث متقارن ، مستطیل ها الگوهای خنثی هستند که به جهت شکست آینده وابسته هستند. الگوهای حجم گاهی اوقات می توانند سرنخ هایی را ارائه دهند ، اما تا زمان شکست واقعی بالاتر از مقاومت یا شکستن زیر حمایت هیچ تائیدی وجود ندارد.اما احتمال شکست طبق روند بیشتر است.
     
  6. تأیید Breakout : برای اینکه شکست معتبر تلقی شود ، باید به صورت پایانی باشد. برخی از معامله گران برای تأیید از فیلتر قیمت(3)، زمان (3 روز) یا حجم (گسترش) استفاده می کنند.
     
  7. بازگشت به شکست(Return to Breakout): یکی از اصول اساسی تحلیل تکنیکال این است که حمایت شکسته به مقاومت بالقوه تبدیل می شود و بالعکس. پس از شکست در بالای مقاومت (زیر حمایت) ، گاهی اوقات بازگشتی برای آزمایش این سطح حمایت جدید (سطح مقاومت) وجود دارد.
  8. هدف:  پس از شکست ، احتمال حرکت به اندازه مستطیل وجود دارد یعنی ارتفاع مستطیل را اندازه گیری کرده و پس از شکست ، اگر صعوی باشد از مقاومت به همان اندازه بالاتر هدف دوم است یعنی تارگت را روی آن قرار می دهیم.

مستطیل ها یک محدوده تجاری را نشان می دهند که گاوها را در مقابل خرس ها قرار می دهد. با نزدیک شدن قیمت به حمایت ، خریداران وارد عمل شده و قیمت را بالاتر می برند. با نزدیک شدن قیمت به مقاومت ، خرس ها کنترل خود را از دست می دهند و قیمت را پایین می آورند. 

معامله گران زیرک گاهی اوقات با خرید حمایت نزدیک و فروش مقاومت نزدیک این بازده را انجام می دهند.  یک گروه (گاوها یا خرس ها) خود را خسته می کنند و در صورت وجود شکست یک برنده ظاهر می شود. 

باز هم ، مهم است که به یاد داشته باشید که مستطیل ها دارای سوگیری خنثی هستند. اگرچه گاهی اوقات می توان سرنخ هایی را از الگوهای حجم برداشت کرد ، اما قیمت واقعی بازار را در تضاد نشان می دهد. تنها تا زمانی که قیمت بالاتر از مقاومت یا زیر حمایت قرار گیرد ، مشخص می شود که کدام گروه در نبرد پیروز شده است.

الگوی مستطیل

در تصویر بالا همان طور که می بینید یک الگوی مستطیل (rectangle pattern) قابل مشاهده است و شکست از بالا صورت می گیرد اگر توجه کنید اندیکاتور Volume حجم زیادی را نشان می دهد.

پس از شکست ، یک عقب نشینی جزئی وجود داشت ، اما حجم پشت پیشروی نشان دهنده یک شکست بزرگ بود. سهام همیشه به نقطه شکست باز نمی گردد.

سوالی دارید در بخش کامنت ها بنویسید.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98
دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.