logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

نصب افزونه وردپرس در ویندوز ، Cpanel و دایرکت ادمین

نصب افزونه وردپرس در ویندوز ، Cpanel و دایرکت ادمین
هدایت عباسی آموزش وردپرس

آموزش ویدئویی نصب افزونه وردپرس

در این ویدئو قصد داریم به شما چندین روش برای نصب افزونه وردپرس آموزش دهیم که می توانید در ویندوز یا سی پنل و دایرکت ادمین از آنها استفاده نمایید..

چنانچه مشکلی در اجرای فیلم دارید از مرورگر فایرفاکس استفاده نمایید یا روی لینک زیر کلیک نمایید.

مشاهده یا دانلود فیلم بالا

در این مقاله قصد داریم قصد دارم چندین روش نصب افزونه وردپرس را به شما آموزش دهیم. ما روش نصب افزونه در ویندوز ، سی پنل (cpanel) و دایرکت ادمین (Direct Admin) را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

پس از نصب وردپرس ، اولین چیزی که هر مبتدی باید یاد بگیرد نحوه نصب افزونه وردپرس است.

به عبارت ساده ، افزونه های وردپرس مانند برنامه هایی برای وب سایت وردپرسی شما هستند. آنها به شما امکان می دهند ویژگی های جدیدی مانند فرم تماس ، نمایش اسلاید ، سبد خرید و موارد دیگر را به وردپرس اضافه کنید.

هزاران افزونه رایگان و پولی برای وردپرس موجود است. در این راهنمای گام به گام ، نحوه نصب افزونه وردپرس را به شما نشان می دهیم.

برای سهولت کار ، ما یک آموزش تصویری در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس ایجاد کرده ایم که می توانید در زیر مشاهده کنید.

ما چند روش را پوشش داده ایم: نصب افزونه وردپرس با استفاده از جستجو ، بارگذاری افزونه وردپرس، نصب در سی پنل و دایرکت ادمین و نصب دستی افزونه وردپرس با استفاده از FTP

با استفاده از جستجوی افزونه وردپرس یک افزونه نصب کنید.

ساده ترین راه برای نصب افزونه وردپرس استفاده از جستجوی افزونه است. تنها نقطه ضعف این گزینه این است که یک افزونه باید در فهرست افزونه های وردپرس باشد که فقط به افزونه های رایگان محدود می شود.

به پیشخوان وردپرس بروید ، به بخش افزونه ها رفته و روی افزودن کلیک کنید.

نصب افزونه وردپرس

صفحه ای مانند تصویر بالا مشاهده خواهید کرد. با تایپ نام افزونه یا عملکردی که به دنبال آن هستید ، افزونه را پیدا کنید. پس از آن ، مجموعه ای از پلاگین های وردپرس مرتبط با متن جستجو شده پیدا می شود. مثلا من mail را جستجو کرده ام برای برطرف کردن مشکل ایمیل سایت.

می توانید افزونه ای را انتخاب کنید که برای شما مناسب است. از آنجا که در جستجوی خود ، ما به دنبال mail بودیم افزونه مورد نظر را انتخاب کرده و روی دکمه "نصب" کلیک می کنیم.

وردپرس اکنون افزونه را برای شما بارگیری و نصب می کند. پس از این ، متوجه خواهید شد که دکمه "نصب" به دکمه "فعال سازی" تبدیل می شود.

فعال سازی افزونه وردپرس

یک افزونه وردپرس می تواند بر روی سایت شما نصب شود ، اما تا زمانی که آن را فعال نکنید ، کار نمی کند. بنابراین پیش بروید و بر روی دکمه فعال سازی کلیک کنید تا از این افزونه در سایت وردپرسی خود استفاده کنید.

شما اولین افزونه وردپرس خود را با موفقیت نصب کرده اید.

مرحله بعدی پیکربندی تنظیمات افزونه است. این تنظیمات برای هر افزونه متفاوت خواهد بود ، بنابراین ما در این پست به آن نمی پردازیم.

با استفاده از بارگذاری افزونه مدیریت وردپرس یک افزونه نصب کنید

افزونه های پولی وردپرس در فهرست افزونه های وردپرس ذکر نشده است. این افزونه ها با استفاده از روش اول قابل نصب نیستند.

به همین دلیل است که وردپرس از روش بارگذاری برای نصب چنین افزونه هایی استفاده می کند. ما نحوه نصب افزونه های وردپرس را با استفاده از گزینه بارگذاری در ناحیه مدیریت به شما نشان خواهیم داد.

ابتدا باید افزونه را از منبع (که یک فایل زیپ خواهد بود) بارگیری کنید. در مرحله بعد ، باید به قسمت پیخوان وردپرس بروید و از بخش افزونه ها ، افزودن را کلیک کنید.

پس از آن ، روی دکمه "بارگذاری افزونه" در بالای صفحه کلیک کنید.

نصب افزونه وردپرس

با این کار فرم بارگذاری افزونه نشان داده می شود. در اینجا باید روی دکمه "انتخاب فایل" کلیک کنید و فایل افزونه ای را که قبلاً در کامپیوتر خود بارگیری کرده اید انتخاب کنید.

فایل فشرده افزونه را برای بارگذاری و نصب در وردپرس انتخاب کنید.

پس از انتخاب فایل ، باید روی دکمه "نصب" کلیک کنید.

وردپرس اکنون فایل افزونه را از رایانه شما بارگذاری کرده و آن را برای شما نصب می کند. پس از اتمام نصب ، پیام موفقیتی مانند این را خواهید دید.

افزونه را فعال کنید

پس از نصب ، باید روی پیوند Activate Plugin کلیک کنید تا از افزونه استفاده کنید.

شما باید تنظیمات را متناسب با نیازهای خود پیکربندی کنید. این تنظیمات برای هر افزونه متفاوت خواهد بود ، بنابراین ما در این پست به آن نمی پردازیم.

توجه نمایید اگر فعال سازی را کلیک نکردید می توانید بعدا به بخش افزونه ها و افزونه های نصب شده بروید و روی فعال سازی کلیک کنید همچنین می توانید روی تنظیمات افزونه کلیک کنید تا بتوانید تنظیمات آن را ببینید و در صورت نیاز تغییر دهید.

مثلا فروشگاه ساز ووکامرس پس از نصب باید پیکربندی شود.

نصب افزونه وردپرس با سی پنل

برای اکثر کاربران وردپرس ، تنها یک راه برای نصب افزونه وردپرس وجود دارد. آنها نمی دانند که آیا می توانند کار را با استفاده از cPanel انجام دهند.

حساب cPanel ارائه شده توسط شرکت میزبانی وب خود را باز کرده و مدیر فایل File Manager را جستجو کنید. اکثر شرکت ها آن را در بخش Files نمایش می دهند ، اما لازم نیست.

بسته به شرکتی که دارید ، طراحی cPanel ممکن است متفاوت باشد زیرا هر شرکتی از یک الگوی طراحی منحصر به فرد استفاده می کند.

نصب افزونه وردپرس

اگر تنها یک دامنه در سرور میزبانی وب خود میزبانی می کنید ، باید پوشه public_html را باز کنید ، زیرا همه فایلها و پوشه های وردپرس شما در آنجا هستند.

پوشه wp-content را جستجو کرده و کلیک کنید تا باز شود.

در این صفحه می توانید تم ها ، افزونه ها و بسیاری از پوشه های دیگر را مشاهده کنید. افزونه ها را باز کنید.

وارد پوشه wp-content شده و وارد پوشه plugins شوید.

نصب افزونه وردپرس

در بالا روش دکمه upload کلیک کرده و فایل زیپ حاوی افزونه وردپرس خریداری شده را انتخاب کنید.

پس از اتمام بارگذاری ، به فهرست قبلی بازگردید ، جایی که همه افزونه ها در آن موجود است. فایل ZIP را جستجو کنید.

روی آن راست کلیک کرده و Extract را انتخاب کنید تا از حالت زیپ خارج شود.

روی دکمه Extract File (s) کلیک کنید و ظرف چند ثانیه، پنجره ای ظاهر می شود ، روی close کلیک کرده و صفحه را رفرش کنید.

نصب افزونه وردپرس

می توانید پوشه افزونه را مشاهده کنید. تبریک می گویم ، شما با موفقیت افزونه وردپرس را در سی پنل CPanel نصب کردید.

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که افزونه فعال است یا خیر. خوب ، در حال حاضر ، شما فقط افزونه را بارگذاری کرده اید ، برای فعال سازی آن ، باید به داشبورد وردپرس بروید و از بخش افزونه ها و افزونه نصب شده آن را فعال نمایید.

نصب افزونه وردپرس در دایرکت ادمین

نصب پلاگین های وردپرس شبیه به هم هستند. اگر مراحل نصب در سی پنل را یاد گرفته باشید مشکلی نخواهید داشت چون فقط کافی است مراحل زیر را طی کنید.

برای نصب افزونه وردپرس در دایرکت ادمین Direct Admin کافی است به بخش public_html بروید و به پوشه wp-content بروید و وارد پوشه plugins شوید.

نصب افزونه وردپرس

در قسمت پایین روی دکمه Upload files to current directory کلیک کنید.

فایل زیپ افزونه مورد نظر را انتخاب کنید.

پس از آپلود فایل در جلو آن روی گزینه Extract کلیک کنید تا از حالت زیپ خارج شود.

نصب افزونه وردپرس

افزونه وردپرس نصب شد حال به بخش افزونه های نصب شده در پیشخوان وردپرس بروید و آن را فعال کنید.

نصب افزونه وردپرس با استفاده از FTP

در دو مورد باید از FTP استفاده کرد:

در برخی موارد نادر ، ارائه دهنده میزبانی وردپرس شما ممکن است محدودیت های فایل را داشته باشد که می تواند توانایی شما را در نصب افزونه از ناحیه مدیریت محدود کند.

در هاست ها که از cpanel و direct admin استفاده می کنند اکثرا به فایل های بزرگ اجازه آپلود نمی دهند به همین خاطر باید از FTP استفاده کرد.

در این شرایط ، بهترین گزینه این است که افزونه را به صورت دستی با استفاده از FTP نصب کنید.

روش مدیریت FTP برای مبتدیان شاید کمی سخت باشد.

ابتدا باید فایل منبع افزونه را دانلود کنید (یک فایل زیپ خواهد بود). در مرحله بعد ، باید فایل zip را در رایانه خود استخراج کنید.

با استخراج فایل فشرده افزونه یک پوشه جدید با همین نام ایجاد می شود. این پوشه ای است که باید با استفاده از یک سرویس گیرنده FTP به صورت دستی در وب سایت خود بارگذاری کنید.

شما باید از طریق مدیر FTP به میزبان خود دسترسی پیدا کنید. اگر نام کاربری و رمز عبور FTP خود را ندارید ، با ارائه دهنده میزبانی وردپرس خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید.

کلاینت FTP را در رایانه خود باز کنید و با استفاده از اطلاعات ورود به سیستم ارائه شده توسط میزبان وب خود به وب سایت خود متصل شوید. پس از اتصال ، باید به پوشه wp-content و پوشه plugins در وب سایت خود بروید.

در مرحله بعد ، پوشه ای را که از فایل zip استخراج کرده اید به پوشه plugins در سرور وب خود آپلود کنید.

پس از بارگذاری فایل ها ، باید از قسمت مدیریت وردپرس دیدن کرده و روی پیوند افزونه ها در منوی مدیریت کلیک کنید. خواهید دید که افزونه شما با موفقیت در صفحه افزونه ها نصب شده است.

برای شروع استفاده از افزونه ، باید روی پیوند فعال سازی در زیر افزونه کلیک کنید.

پس از فعال سازی ، ممکن است لازم باشد تنظیمات افزونه را پیکربندی کنید. افزونه های وردپرس دارای تنظیمات خاص خود هستند که از افزونه ای به پلاگین دیگر متفاوت است ، بنابراین ما آنها را در اینجا شرح نمی دهیم.

سوالات متداول در مورد نصب افزونه های وردپرس

به عنوان یک مبتدی ، ممکن است چند سوال در مورد نصب افزونه های وردپرس داشته باشید.

در اینجا برخی از سوالات متداول در مورد نصب افزونه های وردپرس آورده شده است.

1. چگونه بهترین افزونه های وردپرس را برای نصب در وب سایت خود پیدا کنم؟

بیش از 55،000 افزونه وردپرس تنها در فهرست افزونه رایگان وردپرس وجود دارد. بسیاری دیگر به عنوان افزونه های برتر در دسترس هستند. این امر پیدا کردن بهترین افزونه برای ویژگی مورد نیاز برای مبتدیان را کمی دشوار می کند.

با جستجو می توانید برای هر مورد ببینید آیا افزونه آن رایگان است یا پولی. برای نصب نسخه رایگان می توانید از افزونه ها و افزودن و جستجوی نام افزونه استفاده کنید.

برای دانلود نسخه پولی باید از سایت های معتبر خریداری نمایید.

2. تفاوت افزونه های نصب شده و فعال چیست؟

وردپرس به شما این امکان را می دهد که افزونه ای را نصب کرده و به هیچ عنوان از آن استفاده نکنید. برای استفاده از افزونه در سایت خود ، باید آن را "فعال" کنید.

با مراجعه به صفحه "افزونه ها" در قسمت پیشخوان وردپرس می توانید افزونه های فعال را مشاهده کنید. آنها با یک پس زمینه آبی برجسته خواهند شد.

افزونه هایی با پس زمینه سفید در وب سایت شما نصب شده اند اما فعال نیستند.

3. آیا باید افزونه های غیرفعال را حذف کنم؟

اگر از افزونه استفاده نمی کنید ، توصیه می شود آن را از وب سایت خود حذف کنید.

4. چند افزونه می توانم در وردپرس نصب کنم؟

شما می توانید به تعداد مورد نیاز افزونه های وردپرس را نصب کنید. تعداد افزونه ها بر سرعت وب سایت شما تأثیر نمی گذارد ، بلکه کیفیت آن افزونه ها است.

5. چگونه افزونه وردپرس را حذف کنم؟

با مراجعه به صفحه افزونه ها در قسمت مدیریت وردپرس می توانید افزونه وردپرس را حذف نصب کنید. اگر افزونه ای که می خواهید حذف کنید در حال حاضر فعال است ، ابتدا باید آن را غیرفعال کنید. پس از آن ، می توانید به سادگی بر روی پیوند حذف کلیک کنید تا آن را از وب سایت خود حذف کنید.

امیدواریم این مطلب به شما در یادگیری نحوه نصب افزونه های وردپرس کمک کرده باشد.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98
دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.