logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

10 نکته ای که هنگام خرید لپ تاپ باید به آن توجه کرد

10 نکته ای که هنگام خرید لپ تاپ باید به آن توجه کرد
هدایت عباسی سخت افزار

در این مقاله از تاپ سایت 98 قصد داریم به 10 نکته ای که هنگام خرید لپ تاپ باید به آن توجه کرد بپردازیم. این مقاله ب شما کمک می کند با قطعات و موارد مهم آنها آشسنا شوید و بتوانید لپ تاپی خرید کنید که در مدت زمان طولانی تری بتوانید از آن استفاده نمایید.

در سال 1995 ، لپ تاپ ها زشت بودند. نه تنها زشت ، بلکه سنگین و گران است. چند هزار دلار یک صفحه کوچک 4:3 ، صفحه کلید بزرگ و یک هارد دیسک بر حسب مگابایت خریداری کردند ، نه گیگابایت.

خوشبختانه لپ تاپ های مدرن کاملاً متفاوت هستند. آنها سبک تر ، سریعتر ، بی نهایت متنوع تر و ارزان تر از همیشه هستند. و تعداد زیادی از آنها وجود دارد: در سه ماهه اول سال 2010 ، حدود 50 میلیون تبلت در سراسر جهان فروخته شد.

گزینه های گسترده در بازار لپ تاپ امروز ، یافتن سیستم مناسب را کمی چالش برانگیز می کند. لپ تاپ های جایگزین رومیزی ، فوق سبک ، سیستم های پیشرفته برای گیمرها و نت بوک های ارزان برای یادداشت برداری وجود دارد. شما باید دقیقاً بدانید که بدنبال چه چیزی هستید.

نحوه شروع کار به شرح زیر است: 10 نکته بعدی را بخوانید تا بدانید در لپ تاپ جدید باید به چه چیزهایی توجه کنید. اگر می دانید که چرا هر یک از 10 ویژگی بعدی مهم است ، آماده انتخاب نوت بوک مناسب برای نیازهای خود خواهید بود.

10- قصد دارید با لپ تاپ چه کاری انجام دهید

همه ما به دنبال کیفیت یکسان در لپ تاپ نیستیم و نوع برنامه هایی که می خواهیم اجرا کنیم خواسته های ما را در دسته های بعدی تعیین می کند.

ابتدا دلیل خرید لپ تاپ را در نظر بگیرید. آیا برای ارائه پاورپوینت ، یادداشت برداری و انجام سایر کارهای ساده تجاری است؟ یا برنامه ای برای تماشای فیلم های HD ، بازی های ویدیویی و چت تصویری با دوستان خود دارید؟

مشخص کنید که چقدر می توانید برای یک لپ تاپ هزینه کنید و بهترین سیستم را در آن محدوده قیمت با ویژگی های مورد نیاز خود پیدا کنید. اولین مثال ما در بالا ، برای استفاده تجاری ، یک لپ تاپ بسیار ارزان است ، شما به راحتی می توانید کمتر از 1000 دلار برای مدلی که مایکروسافت آفیس و سایر نرم افزارهای سودمند را اجرا می کند هزینه کنید. فاکتور دیگری که باید در نظر بگیرید: آیا Mac یا PC می خواهید؟

در حالی که لپ تاپ های اپل از رایانه های شخصی گران تر هستند ، تنها چند مدل نوت بوک اپل برای انتخاب وجود دارد. مدلهای فوق العاده سبک MacBook Air اپل با قیمت 1000 دلار شروع می شوند و ماشینهایی سریع و با قابلیت هستند ، اما بر خلاف مک بوک های بزرگتر و قوی تر فاقد درایو دیسک هستند. ارزان ترین مک بوک پرو 13 اینچی از 1200 دلار شروع می شود ، در حالی که 15 اینچی تا 1800 دلار گران قیمت است.

اگر به دنبال رایانه شخصی هستید ، قبل از انتخاب سیستم ، سخت افزارهای زیادی وجود دارد که باید با آنها آشنا شوید. نکته اول: عمر باتری

9- باتری لپ تاپ

نکات مهم خرید لپ تاپ

ویژگی اصلی لپ تاپ، جابجایی آن است و عمر باتری شاید مهمترین نکته در هنگام انتخاب لپ تاپی باشد که به طور منظم در سفر مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر هدف شما سیستم رومیزی باشد، به این معنی است که شما آن را فقط روی میز خود می گذارید و قصد ندارید به طور منظم در سفرها از آن استفاده کنید و عمر باتری چندان مهم نیست. در غیر این صورت ، به دوام باتری لپ تاپ توجه زیادی داشته باشید.

با باریک شدن لپ تاپ ها و توجه بیشتر طراحان به ظرافت و جمع و جور شدن آنها ، سیستم های بیشتری از باتری های غیر قابل جابجایی یکپارچه استفاده می کنند.

همیشه نسبت به مدت زمان ادعای عمر باتری شک کنید. اعدادی که سازندگان لپ تاپ ارائه می دهند اغلب به استفاده از نور با صفحه تاریک اشاره می کنند.

فرض کنید در هنگام مرور وب و اجرای چندین برنامه 1 تا 2 ساعت کمتر از آنچه ادعا می شود دریافت خواهید کرد و احتمالاً حتی اگر در حال بازی کردن یا انجام کارهای سنگین هستید که از رایانه انرژی می گیرد ، فشار بیشتری به باتری می آید و زودتر خالی می شود.

اندازه و قدرت لپ تاپ بر میزان فضای داخلی باتری (و سرعت تخلیه آن) تأثیر می گذارد. مورد بعدی: پیدا کردن اندازه و وزن شیرین.

8- اندازه و وزن لپ تاپ

لپ تاپ های سنگین باعث از بین رفتن تحرک می شوند. در سال 2011 ، سازنده پردازنده های رایانه ای اینتل شروع به دسته بندی اولترابوک هایی کرد که تمرکز خود را بر سیستم های سبک وزن، که معمولاً حدود 3 پوند (1.3 کیلوگرم) وزن دارند، قرار داد تا از CPU های ولتاژ بسیار پایین خود استفاده کند.

اولترابوک ها هارد دیسک را کنار می گذارند و بر قابلیت حمل ، عمر طولانی باتری و محدوده قیمت اولیه 800 تا 1000 دلار تمرکز می کنند.

این لپ تاپ ها برای برخی از کاربران به اندازه کافی قدرتمند نیستند و درایو دیسک را از حذف می کنند ، اما برخی دیگر نشان می دهند که نوت بوک های سبک وزن بسیار قابل حمل هستند.

اغلب لپ تاپ های 15 اینچی (38 سانتی متری) اغلب حدود 5 پوند (2.3 کیلوگرم) وزن دارند که می توان آن را هر روز بین خانه و محل کار حمل کرد.

اما برخی از لپ تاپ ها به محدوده 7 تا 8 پوند (3.2 تا 3.6 کیلوگرم) می رسند و لپ تاپ هایی که وزن سنگینی دارند به راحتی می توانند به دلیل وزن خود به دستگاه های خانگی منتقل شوند.

چند راه برای حل مشکل وزن وجود دارد. همیشه می توانید مارکی مانند Vaio سونی خریداری کنید که وزن را در اولویت قرار می دهد.

جنبه منفی: وایو گرانتر از سایر نوت بوک ها با عملکرد مشابه است. گزینه دوم: سراغ کامپیوتر با صفحه نمایش کوچکتر بروید.

7- صفحه نمایش و رزولوشن

نکات مهم خرید لپ تاپ

سه اندازه رایج صفحه نمایش در صنعت نوت بوک وجود دارد: 13 اینچ (33 سانتیمتر) ، 15 اینچ (38 سانتیمتر) و 17 اینچ (43 سانتیمتر).

کوچکترین لپ تاپ در این گروه ، سبک و قابل حمل بودن را در اولویت قرار می دهند و اغلب از درایوهای DVD برای نازک تر و سبک تر شدن خود صرف نظر می کنند.

رده متوسط ​​سایز کمی بیشتر دارد: برخی از سیستم های سنگین تر به عنوان جایگزین دسکتاپ عمل می کنند ، در حالی که برخی دیگر به اندازه کافی سبک هستند و در عین ارائه صفحه نمایش های بزرگ ، به راحتی قابل حمل هستند.

بزرگترین دسته لپ تاپ ها بسیار خوب هستند. آنها همیشه نمایشگرهای با وضوح بالا و سخت افزار قدرتمند ارائه می دهند ، اما می توانند به راحتی تا 10 پوند (4.5 کیلوگرم) وزن داشته باشند.

به طور کلی ، لپ تاپ های 15 اینچی (38 سانتی متری) و به خصوص 17 اینچی (43 اینچی) به اندازه ای بزرگ هستند که می توانند جایگزین مناسب برای نمایش تلویزیون/کامپیوتر برای تماشای فیلم ، به ویژه در حال حرکت باشند.

بسته به سلیقه شخصی شما ، نوت بوک های کوچکتر ، با ابعاد 11 تا 14 اینچ (27.9 تا 35.6 سانتی متر) ممکن است برای تماشای فیلم کمی کوچک باشند. از همه مهمتر ، صفحه نمایش آنها اغلب وضوح پایین تری دارند. وضوح کل تعداد پیکسل های موجود در صفحه نمایش است ، پیکسل های بیشتر اجازه می دهد تا محتوای بیشتری به طور همزمان بر روی صفحه نمایش داده شود.

وضوح تصویر معمولاً از 1366 در 768 تا 1920 در 1080 است.

سازندگان لپ تاپ اغلب از صفحه نمایش های با وضوح پایین برای کاهش هزینه ها استفاده می کنند. در صفحه بعد ، به پردازنده و کارت گرافیک ، دو جزء مهم دیگر می پردازیم.

اما اگر دو کامپیوتر را با یکدیگر مقایسه می کنید ، در صورت امکان به سراغ صفحه نمایش با وضوح بالاتر بروید یا در صورت موجود بودن گزینه ارتقاء HD را انتخاب کنید.

6- پردازنده و گرافیک

پردازنده رایانه تعیین می کند که چگونه می تواند برنامه ها را به صورت چند منظوره ، چند کاره اجرا کند و اساساً هر آنچه از رایانه های مدرن انتظار داریم را انجام دهد.

پردازنده ها هر سال سریعتر و کارآمدتر می شوند. اکثر رایانه های مبتنی بر ویندوز بر روی پردازنده های اینتل کار می کنند.

دستگاه های فوق العاده کوچکتر مانند MacBook Air نازک اپل ، روی پردازنده های بسیار ولتاژ پایین کار می کنند که نسبت به سایر تراشه های اپل قدرت کمتری مصرف می کنند.

تراشه های چهار هسته ای عملکرد قدرتمندتری را ارائه می دهند ، اما حتی پردازنده های دو هسته ای نیز وظیفه پخش ویدئوی 1080p و اجرای برنامه های فشرده سیستم مانند فتوشاپ را دارند.

پردازنده گرافیکی یا GPU هنگام پخش ویدئوهای HD و اجرای بازی ها مهم است. بسیاری از لپ تاپ ها به جای تراشه های گرافیکی اختصاصی از گرافیک یکپارچه استفاده می کنند.

اینها قدرت کمتری (و همچنین مصرف باتری کمتر) دارند ، اما به اندازه کافی قدرتمند هستند تا بتوانند ویدیوی 1080p را رمزگشایی کنند.

تراشه های گرافیکی اختصاصی برای انجام بازی های ویدئویی مهم هستند ، اما برای کاربران رایانه معمولی ، دو جزء در صفحه بعدی ، حافظه ذخیره سازی هارد دیسک ، از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

5- هارد دیسک و رم

نکات مهم خرید لپ تاپ

سالهاست که همه لپ تاپ ها اطلاعات را بر روی چرخاندن دیسک های فیزیکی به نام هارد دیسک ذخیره می کنند.

اکثر آنها هنوز هم دارند ، اما درایوهای حالت جامد سریعتر که از حافظه مبتنی بر سیلیکون استفاده می کنند ، مقرون به صرفه تر و رایج تر در رایانه های تلفن همراه هستند.

از آنجا که درایوهای حالت جامد به قطعات متحرک وابسته نیستند ، در رایانه هایی که تمایل به برخورد و تکان خوردن دارند ، از قابلیت اطمینان بالاتری برخوردار هستند.

جنبه منفی: آنها گران هستند و تقریباً ذخیره اطلاعات زیادی را ارائه نمی دهند.

فضای ذخیره سازی ممکن است نگران کننده شما نباشد، اگر بیشتر اطلاعات خود را در ابر ذخیره می کنید و قصد ندارید کامپیوتر را با گیگابایت موسیقی و فیلم بارگیری کنید ، SSD یا HDD کوچک برای شما مناسب است.

حافظه دسترسی تصادفی (RAM) داستان متفاوتی است. هر نرم افزاری که بر روی کامپیوتر و سیستم عامل خود (معمولاً به معنای ویندوز) اجرا می شود ، داده ها را در RAM ذخیره می کند تا عملکرد خود را انجام دهد.

هرچه RAM بیشتری داشته باشید ، بهتر است ، در صورت امکان ارتقاء این مولفه هوشمندانه است. برای اجرای ویندوز 7 ، 4 گیگابایت حداقل نیاز است.

مک بوک ایر اپل و رایانه های مشابه در گروه رایانه های شخصی Ultrabook شروع به ارائه SSD با قیمت مناسب می کنند. اگر به بیش از 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی احتیاج دارید ، بهتر است از یک هارد دیسک سنتی استفاده کنید یا آماده باشید که برای ارتقاء مبلغی بسیار خوب بپردازید.

ذخیره سازی سریع SSD فوق العاده است ، اما در بسیاری از موارد استفاده از یک رایانه سبک به معنای کنار گذاشتن یک درایو دیسک و پذیرش فضای ابری اینترنت است.

4- آیا به درایو نوری نیاز دارید؟

رسانه های ذخیره سازی نوری از زمان ورود اولین درایوهای سی دی به سیستم عامل اصلی کامپیوتر تبدیل شده اند ، اما ذخیره فلش ارزان در قالب درایوهای USB و ذخیره سازی ابر در اینترنت تقریباً ضرورت آنها را برطرف کرده است.

آخرین باری که از سی دی رایتر استفاده کردید کی بود؟ آیا روی رایانه خود DVD تماشا می کنید یا از Netflix فیلم پخش می کنید؟ اگر هر کدام از این کارها را به طور مرتب انجام می دهید ، یا نیاز دارید که بتوانید DVD یا CD را برای کار رایت کنید ، اشکالی ندارد، هنوز تعداد زیادی لپ تاپ مجهز به درایوهای ترکیبی CD/DVD وجود دارد.

درایوهای Blu-ray حتی در مجموعه کوچکی از لپ تاپ ها اختیاری هستند ، بیشتر مدل های 15 اینچی (38 سانتی متری) و 17 اینچی (43 سانتی متری) رسانه ای هستند.

اگر در مورد نیاز به فضای ذخیره سازی محدودیت دارید ، می توانید از ذخیره سازی ابری استفاده کنید.

Dropbox انتقال فایل ها را بین چندین کامپیوتر آسان می کند. Netflix پخش فیلم ها و نمایش های تلویزیونی را از طریق ابر آسان می کند. Spotify ، Rdio ، iTunes Match و تعداد زیادی از خدمات موسیقی دیگر به شما امکان می دهد تا زمانی که اتصال به اینترنت دارید ، موسیقی را در رایانه خود پخش کنید و همیشه این امکان وجود دارد که از یک هارد اکسترنال یا فلش مموری برای انتقال فایل ها از رایانه ای که درایو دیسک دارد استفاده کنید.

این امر ما را به یک نکته مهم دیگر می رساند: اطمینان حاصل کنید که لپ تاپ شما دارای تمام پورت های مورد نیاز شما باشد.

3- پورت و قابلیت توسعه

نکات مهم خرید لپ تاپ

هر کاربر کامپیوتر با پورت USB آشنا است ، اما همه نمی دانند که USB 3.0 ، به آرامی در صنعت کامپیوتر در حال گسترش است.

USB 3.0 می تواند 10 برابر سریعتر از نسخه قبلی خود در دنیای واقعی باشد و سرعت انتقال حداکثر 400 مگابایت بر ثانیه را ارائه می دهد.

حتی اگر در حال حاضر هیچ سخت افزار USB 3.0 ندارید ، هنگام خرید یک لپ تاپ جدید آن را در نظر بگیرید شاید واقعاً سپاسگزار باشید که آن پورت USB 3.0 دارد.

پورت دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید. آیا می خواهید HDMI ویدئو را به تلویزیون منتقل کند؟ آیا برای بارگیری عکس های دوربین دیجیتال بر روی لپ تاپ خود به اسلات کارت SD نیاز دارید؟ آیا برای اینترنت به پورت اترنت احتیاج دارید یا اتصال WiFi داخلی لپ تاپ کافی است؟

اگر قصد دارید چندین سال یک لپ تاپ را نگه دارید ، یاد بگیرید که چقدر قابل تنظیم یا قابل ارتقا است. به عنوان مثال ، لپ تاپ های اپل به دلیل کیفیت ساخت خود و قفل بودن و تعمیر و نگهداری بر روی آنها دشوار است.

باتری ها یکپارچه هستند و نه قابل جابجایی. بسیاری از رایانه های شخصی دارای باتری های قابل جابجایی هستند که می توان آنها را به راحتی تعویض یا تعویض کرد.

لپ تاپ خود را در گوگل جستجو کنید تا ببینید آیا صاحبان آن به راحتی می توانند RAM اضافی اضافه کنند یا هارد دیسک را عوض کنند.

هر یک از این ارتقاء ها می تواند به لپ تاپ شما به عمر لپ تاپ بیافزاید اما برخی از روکش ها بسیار راحت تر از بقیه باز می شوند. برخی از لپ تاپ ها مخصوصاً برای ایمن نگه داشتن اطلاعات شما طراحی شده اند. این موضوع بعدی ماست.

2- ویژگی های امنیتی

ما اطلاعات زیادی را در رایانه خود ذخیره می کنیم. هنگام ذخیره اطلاعات به صورت دیجیتالی و در اینترنت همیشه خطری وجود دارد ، اما سرقت لپ تاپ ها بسیار آسان تر از دستگاه های رومیزی است.

برخی از لپ تاپ ها ، به ویژه لپ تاپ هایی که کاربران تجاری و سازمانی را هدف گرفته اند ، با در نظر گرفتن این نگرانی ها ساخته شده اند.

به عنوان مثال ، اسکنرهای اثر انگشت در بسیاری از رایانه های شخصی تجاری یافت می شوند و از کاربران می خواهند قبل از ورود به سیستم عامل ، یک اسکن را انجام دهند.

بسیاری از لپ تاپ ها دارای اسلات های امنیتی Kensington نیز هستند. کابل های امنیتی به این شکاف ها متصل شده اند تا لپ تاپ را به میز یا کیوسک متصل کنند.

آیا تا به حال به لپ تاپ های فروشگاهی مانند Best Buy نگاه کرده اید؟ سپس احتمالاً یکی از این موارد را در عمل دیده اید. دوام یکی دیگر از عوامل در بحث امنیت است: برای اطمینان از عدم از دست رفتن داده ها به دلیل افتادن ، Panasonic لپ تاپ های ToughBook را می فروشد که به گونه ای طراحی شده اند که از سقوط ناخوشایند بر روی بتن جلوگیری کنند و ضد ضربه هستند.

ویژگی های امنیتی لپ تاپ می تواند به شما در محافظت کمک کند ، اما هرگز تصور نکنید که آنها اطلاعات شما را در برابر کلاهبرداران مصون نگه می دارند. مراقبت از لپ تاپ بهترین راه برای محافظت از آن است.

1- گارانتی لپ تاپ

هنگام خرید به مدت گارانتی توجه کنید. انتخاب گارانتی نیز تصمیم آسانی نیست. انتخاب گارانتی طولانی مدت خیال شما را راحت می کند.

از شرکت های معتبر خریداری کنید تا خیالتان از بابت گارانتی آن راحت باشد.

همچنین از لپ تاپ های جدیدتر خرید کنید که اگر قطعه ای دچار مشکل شد بتوانید قطعات آن ا پیدا کنید.پیدا کردن قطعات لپ تاپ های قدیمی آسان نیست.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98
دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.