logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

تفاوت لینک Follow و Nofollow در سئو

تفاوت لینک Follow و Nofollow در سئو
هدایت عباسی طراحی سایت

در این مقاله از تاپ سایت 98 قصد داریم به تفاوت لینک Follow و Nofollow در سئو بپردازیم.

کسانی که تازه وارد سئو شده اند ممکن است این سوال را داشته باشند که تفاوت لینک های Follow  در مقابل لینک های Nofollow چیست. نگران نباشید ، ما همه چیز را روشن می کنیم.

اول از چیزی باید بدانید هر دو لینک برای سایت شما دارای اهمیت است.

تفاوت لینک Follow و Nofollow

برای درک تفاوت لینک Follow و Nofollow باید کمی درباره نحوه عملکرد بیشتر لینک ها در حوزه سئو بدانیم.

لینک ها روشی است که ربات های موتور جستجو روابط بین وب سایت ها را مشاهده می کنند. آنها از طریق لینکهای follow از یک وب سایت به وب سایت دیگر حرکت می کنند و از لینکهای nofollow عبور می کنند.(اما عجله نکنید و تا آخر مقاله را بخوانید)

اما لینکهای nofollow همچنین می تواند به وب سایت شما ارزش اضافه کند. درک چگونگی لینک وب سایت های دیگر به شما اولین قدم مهم در ایجاد یک پروفایل بک لینک سالم برای وب سایت شما است.

چرا باید اهمیت بدهی؟ این را در نظر بگیرید: لینکهای خارجی با کیفیت بیشتر که به وب سایت شما اشاره می کنند ، ترافیک بیشتری را به ارمغان می آورد، نه فقط از افرادی که روی آن لینکها کلیک می کنند بلکه از طریق موتورهای جستجو.

وقتی به 100 وب سایت برتر Alexa Rank نگاه می کنیم ، بیش از 90٪ بیش از 2000 بک لینک دارند. برای برخی از وب سایت های پرکاربرد ، تعداد لینکها میلیون ها است.

ارزش بک لینک

موتورهای جستجو ، به ویژه گوگل ، کیفیت و کمیت لینکهای ورودی را معیار ارزش وب سایت شما می دانند. گوگل از سیستم امتیاز دهی وزنی - PageRank - برای ارزیابی میزان ارزش یک صفحه استفاده می کند ، و در نتیجه تعیین می کند که کجا در نتایج جستجو نمایش داده شود.

این سیستم ارزش لینکهای اشاره شده به یک صفحه یا وب سایت را در نظر می گیرد. لینکهای با ارزش بالا می تواند باعث شود سایت شما در نتایج جستجو به لیست بالا برسد.

بنابراین ، برای اطمینان از دریافت انواع بک لینک مناسب ، چه باید بکنید؟ چگونه می توانید مطمئن باشید که از لینکهای follow و nofollow به درستی در وب سایت خود استفاده می کنید؟ همه چیز با درک تفاوت شروع می شود و اینکه چگونه می توانید هر دو نوع لینک را به نفع سایت خود استفاده کنید.

لینک فالو چیست؟

به طور دقیق ، لینک follow یک چیز نیست. follow به سادگی حالت پیش فرض برای لینک است. به عبارت دیگر ، هر لینکی بدون ویژگی nofollow یک لینک follow است.

وقتی وب سایت دیگری با لینک استاندارد (معروف به follow) به وب سایت شما لینک می دهد ، می تواند مستقیماً بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر بگذارد.

در اینجا مثالی از یک لینک follow معمولی در مقاله ما آورده شده است: یک مثال لینک معمولی follow

در اینجا ظاهر کد در پشت صحنه به شرح زیر است:

لینک Follow

لینکهای follow چگونه بر رتبه سایت تأثیر می گذارد؟

ربات های موتور جستجو از طریق لینکهای follow وب را خزیده و ثبت می کنند که چه کسی به چه کسی لینک می دهد. این روابط نوعی اقتدار را به ارمغان می آورد که متخصصان SEO از یک سایت به سایت دیگر آن را "link juice" می نامند.

به عنوان مثال ، فرض کنید یک سایت معتبر به سایت شما لینک داده است. سپس موتورهای جستجو سایت شما را معتبرتر می بینند و ممکن است رتبه سایت شما را افزایش دهند.

این می تواند رتبه شما را در نتایج موتورهای جستجو بهبود بخشد. (در مورد نحوه عملکرد موتورهای جستجو در مورد PageRank و موارد دیگر اطلاعات کسب کنید.)

چگونه لینکی را follow می کنیم؟

هنگامی که یک لینک جدید در وب سایت خود ایجاد می کنید ، مانند پست وبلاگ جدید ، معمولاً به طور پیش فرض follow می شود یعنی اگر از تگ a بصورت معمولی استفاده کنید آن فالو است.

آیا لینک nofollow را مشاهده کرده اید که به وب سایت شما اشاره می کند و می خواهید follow باشد؟ هنگامی که در سایت شخص دیگری است نمی توانید لینک nofollow را به follow تغییر دهید.

بهتر است قبل از تماس با صاحب سایت و پرسیدن اینکه آیا آنها می توانند لینک به وب سایت شما را فالو کنند (برچسب nofollow روی لینک را حذف کنید) پی ببرید ، چه نوع لینکهایی معمولاً لینکهای nofollow هستند.

به خاطر داشته باشید که مواردی وجود دارد که لینکهای nofollow متداول هستند و این لزوما چیز بدی نیست.

لینک Nofollow چیست؟

برای کاربران معمولی وب سایت ، لینکهای follow و nofollow دقیقاً یکسان به نظر می رسند. با این حال ، لینکهای nofollow شامل یک قطعه کد کوچک ، به نام ویژگی است ، که به ربات های موتور جستجو اجازه می دهد لینک را دنبال نکنند. به نظر می رسد: rel = “nofollow”.

در اینجا مثالی از لینکی است که در مقاله خود در مورد محتوای تکراری روی آن nofollow قرار داده ایم:

لینک nofollow

در اینجا این کد به نظر می رسد که به ربات های موتور جستجو می گوید لینک را دنبال نکنید. (بعداً نحوه مشاهده این صفحه را برای شما نشان می دهیم.)

به گفته گوگل ، لینکهای nofollow هیچ رتبه بندی را به وب سایت در حال لینک منتقل نمی کنند. این بدان معناست که لینکهای nofollow که به وب سایت شما اشاره می کنند ، مستقیماً بر موقعیت سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو تأثیر نمی گذارد.

این امر به سال 2005 برمی گردد ، زمانی که مت کاتز و جیسون شلن ، گزینه nofollow را برای مقابله با هرزنامه نظر ارائه کردند. لینکهای Nofollow مانع از سودجویان سئو کلاه سیاه از لینک هایی می شود که در قسمت نظرات سایت های معتبر قرار داده شده است.

لینکها از انواع محتواهای زیر معمولاً لینکهایی هستند که دنبال نمی شوند:

نظرات وبلاگ

رسانه های اجتماعی

انجمن ها

اطلاعیه های مطبوعاتی

محتوای اسپانسرها

ابزارک ها

بنابراین ، اگر به دنبال افزایش اعتبار وب سایت خود با ایجاد لینک هستید ، بیشتر وقت خود را صرف گذاشتن نظرات در وبلاگ ها یا ارسال بیانیه های مطبوعاتی رایگان نکنید.

با این وجود ، گرچه لینکهای بدون پیگیری رتبه سایت شما را به طور مستقیم افزایش نمی دهند ، اما در رد آنها عجله نکنید.

آیا لینک های nofollow ارزشی دارند؟

اگرچه لینک های Nofollow ممکن است به طور مستقیم رتبه سایت شما را افزایش ندهند ، اما همچنان می توانند از جهات مختلف ارزش خود را حفظ کنند.

1. لینکهای Nofollow برای نمایه بک لینک طبیعی ضروری است.

طبیعی است که یک وب سایت دارای ترکیبی از لینکهای nofollow و follow باشد که به آن اشاره می کنند. در حقیقت ، به روزرسانی پنگوئن گوگل تشخیص داد که داشتن یک وب سایت دارای لینکهای follow مشکوک است. (مخصوصاً اگر آن لینکها همه دارای لنگر یکسانی بودند!) یک پروفایل backlink را که طبیعی به نظر می رسد ، در نظر بگیرید.

2. لینکهای Nofollow می توانند ترافیک را به همراه داشته و نمایان شدن نام تجاری را افزایش دهند.

لینکهای بسیاری از وب سایت های پربازدید بر روی nofollow تنظیم شده است. در حالی که ممکن است به طور مستقیم در رتبه بندی وب سایت شما مشارکت نداشته باشند ، هنگامی که افراد برای بازدید از سایت شما کلیک می کنند ، می توانند منبع خوبی برای ترافیک باشند. (بازدیدکنندگانی که از طریق لینکی از وب سایت دیگری به سایت شما وارد می شوند ، در Google Analytics ارجاع نامیده می شوند.)

به وب سایت های خبری و کانال های رسانه های اجتماعی فکر کنید: به عنوان مثال ، اگر وب سایت شما در مقاله ای در نیویورک تایمز لینک خورده باشد ، می تواند منبع خوبی برای نام تجاری شما باشد.

لینکی از فیس بوک یا Reddit به طور مستقیم رتبه سایت شما را افزایش نمی دهد ، اما در نهایت می توانید منبع خوبی از ترافیک و قرار گرفتن در معرض نام تجاری را در اختیار داشته باشید. به عنوان مثال ، بازاریاب نیل پاتل در یک ماه تقریباً 10 هزار بازدید ارجاع از Quora را مشاهده کرد.

این افزایش بازدید می تواند روی رتبه الکسا و سئو تاثیرگذار باشد چون متورهای جستجو دهها گزینه برای رتبه بندی صفحات دارند.

نحوه برخورد این ترافیک با سایت شما می تواند بر رتبه بندی شما تأثیر بگذارد ، حتی اگر هیچ " link juice " دریافت نکنید. موتورهای جستجو هنگام ارزیابی ارزش یک وب سایت ، چیزی فراتر از آن را در نظر نمی گیرند. افرادی که وقت خود را در سایت شما صرف می کنند ، روی آنها کلیک می کنند و صفحات را به اشتراک می گذارند همه می توانند تفاوت ایجاد کنند.

3. لینکهای Nofollow می توانند به رشد لینکهای follow شما کمک کنند.

قرار گرفتن در معرض لینکها در سایت های محبوب می تواند آگاهی بیشتری را به همراه داشته باشد. همانطور که افراد بیشتری در مورد شما می شنوند ، احتمال اینکه لینکهای follow را به طور ارگانیک بدست آورید افزایش می یابد. بازدیدهای نیل پاتل از Quora که در بالا به آن اشاره کردیم به احتمال زیاد منجر به طرفداران و پیروان بیشتری از وبلاگ وی شده است ، که ممکن است به نوبه خود منجر به لینکهای بیشتری به محتوای او شود.

چه زمانی از لینکهای Nofollow و follow در سایت خود استفاده کنید

تا به حال ، ما لینکهای nofollow و follow را از نظر لینک دادن شخص دیگری به سایت شما مورد بحث قرار داده ایم. اما گاهی اوقات ممکن است بخواهید وقتی به سایتی لینک می دهید از ویژگی nofollow استفاده کنید.

به عنوان مثال ، تبلیغات ، پست های وبلاگ حمایت شده ، تبلیغات لینک متنی و سایر لینکهای ناشی از روابط پولی باید از ویژگی nofollow استفاده کنند. این به گوگل کمک می کند تا روشن شود که شما سعی نمی کنید سیستم را گول بزنید.

علاوه بر این ، هر محتوایی که به طور بالقوه می تواند "غیرقابل اعتماد" تلقی شود ، باید از ویژگی nofollow برای لینکها نیز استفاده کند مثل بخش نظرات سایت (یک افزونه وردپرس می تواند به شما در مدیریت لینکهای nofollow برای سایت های وردپرس کمک کند.)

نحوه ایجاد لینک Nofollow

فرض کنید شما یک پست حمایت شده در وبلاگ خود را پذیرفته اید. برای افزودن ویژگی nofollow به لینکهای داخل مقاله ، باید کد را اصلاح کنید:

در ویرایشگر وبلاگ خود ، به نمای HTML بروید تا بتوانید مستقیماً کد را ویرایش کنید.

لینکی را که می خواهید nofollow کنید ، پیدا کنید.

ویژگی nofollow را اضافه کنید تا به این شکل باشد: rel=”nofollow”

چگونه تشخیص دهیم که لینک Nofollow است یا follow

لینکهای Nofollow و follow برای کاربران وب غیرقابل تشخیص است. با این حال ، چند روش وجود دارد که می توانید تفاوت را تشخیص دهید: می توانید به صورت دستی بررسی کنید یا می توانید از یک افزونه Chrome استفاده کنید که لینکهای nofollow را برجسته می کند.

برای بررسی صفحه به صورت دستی ، منبع صفحه را مشاهده کنید. به عنوان مثال ، در مرورگر Chrome ، روی منوی View و سپس موس روی Developer کلیک کنید.

در مرحله بعد ، View Source را انتخاب کنید. در پنجره جدیدی که باز می شود ، کد منبع صفحه ای را که در آن هستید مشاهده می کنید. nofollow را در صفحه جستجو کنید. (برای باز کردن نوار جستجو Ctrl F را تایپ کنید ، سپس "nofollow" را وارد کنید. اگر آن کلمه در صفحه استفاده می شود ، برای شما برجسته می شود. برای بررسی همه لینکها ، می توانید "href" را جستجو کرده و لینکها را مشاهده کنید و بعد چک کنید که هر لینک از چه نوعی است)

اگر قصد دارید صفحات زیادی را برای لینکها بررسی کنید ، از افزونه استفاده کنید. افزونه Chrome NoFollow همه لینکهای nofollow را با رنگ قرمز نشان می دهد.

بهترین نسبت لینک Nofollow به Follow  چیست؟

بهترین نسبت لینک nofollow به follow برای لینکهایی که به سایت شما اشاره می کنند وجود ندارد.

برخی از مردم فکر می کنند 50/50 ترکیب خوبی است ، برخی می گویند 40/60 ، و برخی دیگر لینکهای 30/70 را هدف قرار می دهند.

با نگاهی به وب سایت های برتر توسط رتبه الکسا در ایالات متحده ، ترکیب ممکن است به 25/75 نزدیک باشد ، که نشان می دهد موفق ترین وب سایت ها دارای تعداد بیشتری لینک follow هستند.

اکثر وب سایت های موفق تعداد بیشتری لینک follow دارند.

بهترین ترکیب برای سایت شما به طور طبیعی شامل انواع مختلف لینکها خواهد بود. برای به دست آوردن ایده ای که ممکن است برای صنعت شما خوب باشد ، تعدادی از وب سایت ها را در یک صنعت مشابه بررسی کنید. از سایتهایی که قبلاً رتبه بالایی دارند پیروی کنید.

چگونه اطلاعات رقابتی backlink را برای صنعت خود بیابیم

این مراحل را برای تجزیه و تحلیل بک لینک رقبا دنبال کنید. ابزارهای تجزیه و تحلیل رقابتی الکسا می تواند کمک کند.

قوی ترین رقبای خود را شناسایی کنید.

تجزیه و تحلیل کنید که از کجا بک لینک دریافت می کنند.

برای لینکهای معتبرترین سایت ، به هر صفحه لینک مراجعه کنید تا تعیین کنید که لینکها follow هستند یا nofollow.

ترکیب متوسط ​​لینکهای follow در مقابل لینکهای nofollow را برای صنعت خود تخمین بزنید.

مثال: HGTV.com

بیایید به عنوان مثال به HGTV.com نگاه کنیم:

1) با استفاده از ابزار نمای کلی سایت ، لیستی از سایتهایی که با HGTV رقابت می کنند به طور خودکار نمایش داده می شود. اگر به بخش تجزیه و تحلیل رقابتی ابزار برویم ، تعداد سایتهایی را مشاهده می کنیم که ترافیک را به هر سایت ارجاع می دهند.

لینک follow

برای مشاهده سایتهای ارجاع ، از ردیاب بک لینک رقیب استفاده کنید.

2) به نظر می رسد Houzz.com بیشترین سایت های ارجاع را داشته است ، بنابراین ما ابتدا مشخصات بک لینک آنها را بررسی می کنیم. می توانید این داده ها را در Competitor Backlink Checker مشاهده کنید ، که می توانید از طریق حساب Alexa Advanced به آن دسترسی پیدا کنید. در صورت مرتب سازی بر اساس رتبه Alexa ، می توانید سایت های برتر لینکدهنده به Houzz را مشاهده کنید. می توانید روی علامت + کلیک کنید تا ببینید کدام صفحه بیشترین بازدید را از سایت دارد.

لینک follow

پیدا کنید چه صفحاتی باعث ایجاد ترافیک در سایت شما می شوند.

3) با رفتن به صفحه dailymotion.com ، به نظر می رسد لینکی که به Houzz اشاره می کند دارای ویژگی nofollow نیست.

می توانید ببینید چه لینکهایی nofollow را مشخص نمی کنند.

لینک Houzz از amazonaws.com نیز nofollow را مشخص نمی کند.

لینک follow

4) پس از مشاهده نمونه بک لینک برای سایر رقبای ذکر شده ، شروع به درک انواع لینکهایی می کنید که رقبای شما دریافت می کنند. به عنوان مثال ، هر دو لینک فوق به وب سایت Houzz به عنوان یک پلتفورم سوشیال اشاره کردند.

بعدش چی؟

مدتی برای اطمینان از بهینه و سالم بودن پروفایل بک لینک سایت خود وقت بگذارید. هنگامی که اصول پیوندهای follow و nofollow را درک کردید ، آماده خواهید بود که دانش خود را عملی کنید.

پس از بررسی تجزیه و تحلیل بالا ، فرصت ها پدیدار می شوند. به خاطر داشته باشید که پیوندهای follow به شما در ایجاد PageRank کمک می کند ، اما پیوندهای nofollow همچنین می توانند ترافیک و مشارکت ارزشمندی را به همراه داشته باشند.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: alexa

تگ: سئو

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.