logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

12 فاکتور مهم رتبه بندی سئو

12 فاکتور مهم رتبه بندی سئو
هدایت عباسی طراحی سایت

بیش از 200 فاکتور رتبه بندی SEO وجود دارد که به موتورهای جستجو کمک می کند تعیین کنند که کدام سایتها باید در نتایج جستجو نمایش داده شوند و چگونه باید رتبه بندی شوند.

اگر می خواهید سایت شما رتبه های برتر SERPs (صفحات نتایج موتورهای جستجو) را دریافت کند ، باید سایت خود را برای رفع این عوامل بهینه کنید.

خبر خوب این است که همه عوامل رتبه بندی 200+ برابر نیستند. برخی از عوامل رتبه بندی مهمتر از بقیه هستند. هنگام برنامه ریزی استراتژی SEO خود ، به این 12 فاکتور که بیشترین تأثیر را در رتبه بندی دارند ، توجه کنید.

قبل از اینکه به عوامل رتبه بندی SEO برتر بپردازیم ، توجه به این نکته ضروری است که این عوامل می توانند تغییر کنند.

الگوریتم های موتورهای جستجو و رتبه بندی گوگل دائما در حال تغییر هستند. برخی عوامل کم و بیش اهمیت پیدا می کنند و برخی عوامل معرفی یا حذف می شوند. مهم است که از آخرین عوامل رتبه بندی مطلع باشید و مرتباً از یک ابزار ممیزی سئو برای اسکن سایت خود استفاده کنید تا مطمئن شوید که به روزترین شیوه های SEO را دنبال می کنید.

الگوریتم های موتورهای جستجو و رتبه بندی گوگل دائما در حال تغییر هستند. آیا مطمئن هستید که سایت شما به روزترین شیوه های SEO را دنبال می کند؟

اکنون ، بیایید ببینیم چگونه می توان با بهینه سازی سایت خود در جذب رتبه بندی SEO ، به 12 عامل مهم رتبه بندی SEO کمک کرد.

12 فاکتور رتبه بندی سئو برتر

در اینجا 12 فاکتور رتبه بندی SEO برتر (که به ترتیب اهمیت رتبه بندی نشده اند) آورده شده است.

امنیت سایت

قابلیت خزندگی

سازگاری با موبایل

سرعت بارگذاری صفحه

تعامل کاربر

محتوای با کیفیت بالا

کلمات کلیدی هدف مناسب

محتوای بهینه شده

داده های ساختار یافته

لیست های تجاری سازگار

مشخصات  Backlink

عمر دامنه

هنگام برنامه ریزی استراتژی SEO خود ، به این 12 فاکتور که بیشترین تأثیر را در رتبه بندی دارند توجه کنید.

1- امنیت سایت

در سال 2014 ، گوگل در مورد امنیت سایت به عنوان یک عامل رتبه بندی بحث کرده است. در حال حاضر ، این یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی گوگل در این لیست است. منظور از امنیت سایت استفاده از رمزگذاری HTTPS است. سایت های دارای رمزگذاری HTTPS دارای گواهینامه SSL هستند که ارتباطی امن بین یک وب سایت و کاربران آن ایجاد می کند. این یک لایه امنیتی اضافی اضافه می کند که از اطلاعات رد و بدل شده بین کاربران و سایت محافظت می کند.

موتورهای جستجو می خواهند کاربران را به معتبرترین سایت ها هدایت کنند و رمزگذاری HTTPS به آنها نشان می دهد که سایتی امن است. اگر آدرس وب سایت شما با HTTP شروع می شود ، نه HTTPS ، سایت شما ایمن نیست و باید یک گواهی SSL اضافه کنید.

2- قابلیت خزندگی

موتورهای جستجو اگر نتوانند سایتی را بیابند رتبه بندی می کنند. به همین دلیل است که قابلیت خزیدن سایت یک فاکتور مهم رتبه بندی SEO است. قابلیت خزندگی به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا یک وب سایت را اسکن کرده و محتوای آن را مرور کنند ، بنابراین می توانند تعیین کنند که صفحه در مورد چیست و چگونه باید رتبه بندی شود.

اگر می خواهید گوگل سایت شما را رتبه بندی کند ، به موتورهای جستجو اجازه دهید تا سایت شما را به درستی جستجو کنند.

ارسال نقشه سایت به موتورهای جستجو برتر.

وضعیت نمایه خود را در Google Search Console بررسی کنید تا تعداد صفحاتی را که Google در سایت شما خزیده است ، مرور کنید.

به درستی از robots.txt استفاده کنید تا بگویید به کدام موتورهای جستجو باید به کدام صفحات دسترسی داشته باشند و کدام صفحات را نادیده بگیرند.

3- سازگاری با تلفن همراه

دوستی با موبایل(تلفن همراه) به نحوه ظاهر و عملکرد یک وب سایت، هنگامی که شخصی آن را در دستگاه تلفن همراه مشاهده می کند ، اشاره دارد. سایت های سازگار با موبایل با استفاده از طراحی واکنش گرا (ریسپانسیو) که محتوا را طوری تنظیم می کند که در هر اندازه صفحه نمایش خوب به نظر برسد ، تجربه کاربری خوبی را ارائه می دهند.

از آنجا که جستجوهای بیشتری در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود تا رایانه های رومیزی (2/52 درصد از ترافیک اینترنت از طریق دستگاه های تلفن همراه انجام می شود و تعداد آنها رو به افزایش است) ، دوستی با موبایل هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران مهم است.

برای مشاهده پاسخگویی سایت شما ، سایت خود را به Google-Mobile ارسال کنید. هر گونه مشکلی را در نسخه موبایل سایت شما گزارش می کند.

رتبه بندی سئو

4- سرعت بارگذاری صفحه

یکی دیگر از عوامل رتبه بندی SEO که به تجربه کاربر مربوط می شود ، سرعت بارگذاری صفحه است.

بارگیری آهسته سایت ها تجربه کاربری بدی را ارائه می دهند. موتورهای جستجو می دانند که مردم می خواهند در اسرع وقت پاسخ ها را بیابند ، بنابراین ترجیح می دهند سایتهایی را نشان دهند که به سرعت برای کاربران بارگیری می شود.

این امر برای سایت های تلفن همراه نیز صادق تر است ، زیرا گوگل اعلام کرد که Speed ​​Update سرعت بارگذاری را به یک عامل رتبه بندی برای جستجوهای تلفن همراه تبدیل می کند.

برای اطمینان از بارگیری سریع سایت خود ، از سرعت سنج سایت استفاده کنید. ابزار تجزیه و تحلیل سرعت Alexa را امتحان کنید ، که بخشی از ممیزی کامل سایت ما یا ابزار Google PageSpeed ​​Insights است.

رتبه بندی سئو

اگر سایت شما کند است ، با پیاده سازی حافظه پنهان وب سایت ، فشرده سازی فایل ها ، کاهش تعداد ریدایرکت ها و انجام سایر مراحل برای افزایش سرعت بارگذاری ، برای سرعت بخشیدن به سایت خود اقدام کنید.

5- تعامل کاربر

موتورهای جستجو به کاربران نگاه می کنند تا به آنها در تعیین صفحاتی که باید در رتبه بندی جستجو تبلیغ کنند کمک کنند. آنها نحوه تعامل کاربران با نتایج را در نظر می گیرند تا تعیین کنند که کدام صفحات برای جستجوگران بهتر و مفیدتر هستند.

گوگل این کار را از طریق یک ابزار هوش مصنوعی به نام RankBrain انجام می دهد. عوامل تعامل کاربران عبارتند از:

نرخ کلیک (CTR): درصد افرادی که بر روی موتور جستجو کلیک می کنند وقتی به موتورهای جستجو ارائه می شود.

زمان در سایت: مدت زمانی که شخصی پس از یافتن صفحه از طریق جستجو ، روی آن می گذراند.

نرخ بازگشت: درصد افرادی که به سرعت پس از مشاهده تنها یک صفحه در سایتی که از طریق جستجو پیدا می کنند ، خارج می شوند.

این معیارها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا تشخیص دهند که یک نتیجه جستجو برای کاربران ارزشمند است یا خیر ، بنابراین محتوای سایت خود و قطعات جستجو را برای بهینه سازی تعامل کاربران بهینه کنید.

از طراحی سایت و گرافیک با کیفیت بالا استفاده کنید.

از معماری سایتی استفاده کنید که طبیعی است و دنبال کردن آن آسان است.

از پیوندهای داخلی استفاده کنید تا به کاربران کمک کنید تا به راحتی در سایت شما حرکت کنند.

از متا تگ SEO برای ایجاد عناوین و توضیحات جذاب برای قطعات نتایج جستجوی خود استفاده کنید.

محتوای خود را برای قطعات برجسته در جستجو بهینه کنید.

6- محتوای با کیفیت بالا

یکی دیگر از راه های افزایش تعامل کاربران در سایت شما و جذابیت موتورهای جستجو ، انتشار مداوم مطالب با کیفیت بالا در سایت شما است. محتوا یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی SEO است. موتورهای جستجو می خواهند بهترین نتایج ممکن را ارائه دهند ، بنابراین رتبه بندی بالایی را به سایت هایی می دهند که دارای محتوای تحقیق شده ، عمیق و خوب هستند.

محتوای تازه خزنده های جستجو را جذب می کند و دید جستجو را افزایش می دهد در حالی که به شما چیزی ارزشمند می دهد تا با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید ، بنابراین برای استراتژی های بازاریابی شما خوب است.

7. کلمات کلیدی هدف مناسب

کورکورانه به دنبال تولید محتوا نباشید. با انجام تحقیقات کلمات کلیدی به صورت استراتژیک محتوا ایجاد کنید تا به شما بگوید چه کلمات کلیدی را مورد هدف قرار دهید و موضوعاتی را که باید پوشش دهید. تحقیقات کلمات کلیدی فرایند شناسایی کلمات کلیدی محبوب است که می تواند باعث افزایش بازدیدکنندگان از سایت شما شود.

در نظر بگیرید که چگونه Google کلمات کلیدی را رتبه بندی می کند تا به شما در انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای محتوای شما کمک کند.

کلمات کلیدی بلند را هدف قرار دهید. با افزایش محبوبیت جستجوی صوتی ، افراد بیشتری به دنبال عبارات و سوالات طولانی می گردند. با یافتن کلمات کلیدی بلند (کلمات کلیدی که سه یا چند کلمه هستند) ، علاوه بر کلمات کلیدی عمومی کوتاهتر برای هدف گذاری در محتوای خود ، به این نوع جستجو متوسل شوید.

هدف جستجو دلیل جستجوی کسی است (به عنوان مثال ، می خواهد چیزی را بیاموزد ، بخرد یا به آن دسترسی پیدا کند). گوگل رتبه بندی صفحاتی را که دارای محتوایی هستند که با هدف کلمات کلیدی مطابقت دارد ، افزایش می دهد ، بنابراین مطمئن شوید که انواع مختلف کلمات کلیدی با انواع مختلف محتوا را درک کرده اید.

شرایط را در محدوده رقابتی سایت خود قرار دهید. برخی از کلمات کلیدی بسیار رقابتی هستند و رتبه بندی برای آنها دشوار خواهد بود. بر کلمات کلیدی که در محدوده رقابتی سایت شما هستند تمرکز کنید. از ابزار دشواری کلمات کلیدی در برنامه پیشرفته الکسا استفاده کنید تا اصطلاحاتی را که به راحتی در توانایی رقابتی شما هستند شناسایی کنید. این ابزار اقتدار سایت شما را در نظر می گیرد و کلمات کلیدی را که سایت شما می تواند برای آنها رتبه بندی کند ، برجسته می کند.

رتبه بندی سئو

8- محتوای بهینه شده

برای جذب موتورهای جستجو به محتوای خود ، باید عوامل SEO در صفحه را نیز در نظر بگیرید. سئوی داخلی فرایند بهینه سازی هر صفحه در سایت شما برای کلمه کلیدی هدف است. با بهینه سازی محتوای خود برای یک کلمه کلیدی خاص ، به موتورهای جستجو می گویید که صفحه در مورد چیست و باید برای چه رتبه ای باشد.

یک کلمه کلیدی منحصر به فرد برای هر صفحه در سایت خود اختصاص دهید. (هرگز کلمه کلیدی یکسانی را به بیش از یک صفحه در سایت خود اختصاص ندهید زیرا این امر می تواند موتورهای جستجو را دچار سردرگمی کند). سپس ، محتوا را برای بهترین شیوه های SEO در صفحه بهینه کنید.

برای بهینه سازی صفحه خود از یک چک لیست SEO در صفحه استفاده کنید.

رتبه بندی سئو

9- داده های ساختار یافته

راه دیگر برای گفتن به موتورهای جستجو، که یک صفحه وب در مورد چیست (بنابراین آنها آن را بر اساس آن رتبه بندی می کنند) استفاده از داده های ساختار یافته است.

داده های ساختار یافته یا Schema Markup به پشت صفحه یک صفحه وب اضافه می شود که به موتورهای جستجو نحوه طبقه بندی و تفسیر محتوا (مانند شناسایی آدرس کسب و کار ، عنوان کتاب ، دستور غذا یا نوع دیگری از اطلاعات) را می گوید.

داده های ساختار یافته یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی SEO است زیرا به وضوح به موتورهای جستجو می گوید که چه چیزی در یک صفحه مهم است. این نیز مهم است زیرا داده های ساختار یافته می تواند منجر به قطعات برجسته در جستجو شود ، که می تواند نرخ کلیک را افزایش داده و رتبه ها را حتی بیشتر افزایش دهد.

10- فهرست های تجاری سازگار

موتورهای جستجو مارک هایی را که معتقدند معتبرترین و قابل اعتماد هستند رتبه بندی می کنند.

هرچه یک نام تجاری آنلاین بیشتر ظاهر شود ، احتمال اینکه موتورهای جستجو دید جستجو را افزایش دهند بیشتر است. به همین دلیل است که لیست های تجاری ثابت یک عامل مهم رتبه بندی هستند.

لیست های تجاری ، که گاهی اوقات به آنها استناد نیز گفته می شود ، در درجه اول یک عامل رتبه بندی سئو محلی است. اما همه مارک ها باید تنظیم و مدیریت استناد اولیه را انجام دهند :

یک صفحه Google برای کسب و کار خود (Google My Business) ایجاد کنید.

تنظیم پروفایل بیزینس خود در سایت های دایرکتوری مربوط به آن صنعت.

اطمینان حاصل کنید که NAP (نام کسب و کار ، آدرس و شماره تلفن) در پروفایل بیزینس شما استفاده می شود که باعث می شود پیدا کردن شما راحت تر شود.

11- مشخصات Backlink

بک لینک ها سیگنال دیگری هستند که به موتورهای جستجو می گویند که یک وب سایت معتبر است. تعداد و کیفیت لینک هایی که به سایت شما اشاره می کنند یک عامل SEO خارج از صفحه است که بر رتبه بندی جستجوی شما تأثیر بسزایی دارد.

در کنار محتوا ، بک لینک ها اغلب دومین عامل مهم رتبه بندی SEO محسوب می شوند. اگر می خواهید سایت شما رتبه بندی شود ، به طرحی برای ایجاد بک لینک با کیفیت بالا برای سایت خود از طریق شیوه هایی مانند پست مهمان ، ریپورتاژ آگهی، جذب لینک ، و سایر استراتژی های ایجاد لینک نیاز دارید.

12- سن دامنه

فاکتور رتبه بندی نهایی ممکن است چیزی نباشد که بتوانید کنترل کنید ، اما شایان ذکر است. سن دامنه یا سن وب سایت شما اغلب به عنوان یک عامل رتبه بندی در نظر گرفته می شود.

در حالی که گوگل به وضوح این را به عنوان یکی از عوامل رتبه بندی سئو خود اعلام نکرده است ، تحقیقات نشان داده است که دامنه های قدیمی تر تمایل به رتبه بندی بهتری دارند.

بنابراین اگر سایتی جدید راه اندازی می کنید ، بدانید که تلاش SEO شما زمان می برد. با گذشت زمان و کار مداوم SEO ، سایت شما رتبه جستجوی خود را بهبود می بخشد ، اما یک شبه اتفاق نمی افتد.

آیا سایت شما برای همه عوامل رتبه بندی SEO بهینه شده است؟

اکنون که می دانید چه عواملی برای رتبه بندی SEO مهمتر هستند ، زمان بهینه سازی سایت شما فرا رسیده است.

چه در حال ایجاد محتوای جدید و چه در حال بهینه سازی محتوای موجود باشید ، از این راهنما استفاده کنید تا مطمئن شوید که همه پایه های SEO خود را پوشش می دهید.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: الکسا

تگ: سئو

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.