logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

بهترین استراتژی های معاملاتی MACD

بهترین استراتژی های معاملاتی MACD
هدایت عباسی ارز دیجیتال

در این مقاله از تاپ سایت 98 قصد داریم با اندیکاتور MACD آشنا شویم و سپس یک استراتژی پولساز را برای آن تعریف کنیم که در بازارهای مالی مختلف از جمله ارز دیجیتال ، فارکس و بورس کاربرد دارد.

اندیکاتور MACD می تواند فرصت ها را در سراسر بازارهای مالی شناسایی کند. یادگیری نحوه پیاده سازی اندیکاتور، برای موفقیت یک معامله گر بسیار مهم است ما قصد داریم 3 استراتژی MACD را بررسی کنیم.

نکته: به هیچ عنوان فقط به یک اندیکاتور بسنده نکنید و سعی کنید از ابزارهای دیگر استفاده نمایید چون احتمال موفقیت شما را دوچندان می کند و از ضرر شما جلوگیری می کند.

اندیکاتور MACD چیست؟

اندیکاتور MACD را همه افرادی که در حال یادگیری تحلیل تکنیکال هستند می شناسند چرا که این ابزار، بسیار پرکاربرد و مفید است و معامله گران زیادی در دنیا از آن استفاده می کنند.

زمانی که معامله گران زیادی از یک اندیکاتور استفاده می کنند پس بهتر می توان بازار را با آن پیش بینی کرد چون اندیکاتور یک شیوه کار دارد و همه آن را می دانند و این یک مزیت است.

اندیکاتور MACD مشخص می کند که آیا روند صعودی است یا نزولی، و به همین دلیل می تواند برای ارائه سیگنال های معاملاتی و شناسایی فرصت های معاملاتی استفاده شود.

MACD چگونه کار می کند؟

اندیکاتور MACD با استفاده از سه جزء کار می کند: دو میانگین متحرک و یک هیستوگرام.

دو خط درون اندیکاتور ممکن است شبیه میانگین‌های متحرک ساده (SMA) باشند، اما در واقع میانگین‌های متحرک نمایی لایه‌ای (EMA) هستند. خط اصلی و کندتر خط MACD است، در حالی که خط سریعتر خط سیگنال (signal) است.

اگر MACD بالاتر از خط صفر معامله شود روند صعودی، و اگر زیر خط صفر معامله شود روند نزولی می باشد.

زمانی معامله گران وارد معامله خرید می شوند که اندیکاتور، روند صعودی را نشان دهد و خط مقاومت شکسته شود.

در حالی که معامله گران زمانی وارد معامله فروش می شوند که روند نزولی باشد یا سطوح حمایتی شکسته شود.

سه استراتژی MACD

طیف وسیعی از استراتژی های MACD وجود دارد که می توان از آنها برای یافتن فرصت ها در بازارهای مالی استفاده کرد. سه مورد از محبوب ترین استراتژی ها عبارتند از:

  • کراس اوور (Crossovers)
  • استراتژی هیستوگرام (Histogram reversals)
  • استراتژی Zero crosses

استراتژی کراس اوور MACD

اگر با مووینگ اوریج (Moving Average) کار کرده باشید و با استراتژی آن آشنا باشید یکی از استراتژی ها، قطع کردن مووینگ اوریج است یعنی میانگین متحرک 10، میانگین متحرک 20 را بشکند تا معامله گر وارد معامله شود.

اندیکاتور MACD دارای دو خط می باشد خط MACD و خط سیگنال که می توان به همان شیوه ای که یک میانگین متحرک استفاده می شود، با تقاطع دو خط، سیگنال های خرید و فروش صادر می شود.

اگر روی گزینه Setting اندیکاتور کلیک کنید مشاهده می کنید خط MACD آبی رنگ و خط سیگنال نارنجی میباشد که در تصویر زیر مشاهده می کنید.

اندیکاتور MACD

مانند بسیاری از استراتژی‌های متقاطع، سیگنال خرید زمانی صادر می شود که خط MACD (آبی رنگ) از خط کندتر یعنی خط سیگنال عبور کند و خط آبی بالاتر قرار گیرد.

برعکس، وقتی خط MACD خط سیگنال را قطع کند و از آن عبور کند، سیگنال فروش (نزولی) را صادر می کند.

توجه نمایید که اندیکاتورها ذاتا با تاخیر مواجه می باشد به همین دلیل و برای موفقیت و کسب سود بهتر است از دیگر ابزارها نیز استفاده کنید.

یکی از مشکلات اصلی MACD در روندهای ضعیف بازار است که ممکن است در زمان تولید سیگنال، قیمت به نقطه معکوس برسد که مختص این اندیکاتور نیست. سپس این یک "سیگنال نادرست" در نظر گرفته می شود.

نمودار زیر این استراتژی متقاطع استاندارد را نشان می دهد. نقاط ورودی سودآور با خطوط عمودی سبز برجسته می شوند، در حالی که سیگنال های نادرست با خطوط قرمز برجسته می شوند.

استراتژیMACD

استراتژی هیستوگرام MACD

هیستوگرام بدون شک مفیدترین بخش MACD است، با میله‌هایی که تفاوت بین MACD و خطوط سیگنال را نشان می‌دهند. هنگامی که قیمت بازار به شدت در یک جهت حرکت می کند، میله های هیستوگرام افزایش می یابد و هنگامی که هیستوگرام کوچک می شود، نشانه ای است که بازار کندتر حرکت می کند و بازار قدرت چندانی ندارد در این زمان اگر به شکل کندل ها نیز نگاه کنید مشاهده می کنید که کندل ها کوچک و دارای سایه می باشد.

این بدان معنی است که با دور شدن میله های هیستوگرام از صفر، دو خط میانگین متحرک از هم دورتر می شوند. هنگامی که مرحله انبساط اولیه به پایان رسید، احتمالاً یک شکل قوز ظاهر می شود، این سیگنالی است که میانگین های متحرک دوباره در حال نزدیک شدن هستند و احتمال دارد تقاطع رخ دهد و حتی روند تغییر کند.

این یک استراتژی پیشرو است و اگر با استراتژی کراس اوور که در بالا توضیح دهیم ادغام شود نتیجه بهتری خواهید گرفت.

اگر به تصویر زیر نگاه کنید ابتدا یک کانال کشیده شده است و بازار صعودی میباشد و در هیستوگرام میله ها، سبز می باشد و چون کانال را رسم کرده ایم می دانیم که میله های قرمز نشان دهنده روند نزولی نیست. در قسمت بالای صفحه توضیح دادیم که استفاده از ابزارهای دیگر با MACD احتمال موفقیت را بالاتر می برد.

یک معامله گر همچنین می تواند از این ابزار، برای خروج از معامله استفاده کند.

استراتژیMACD

استراتژی Zero crosses

استراتژی Zero crosses مبتنی بر عبور هر یک از EMA ها از خط صفر است. اگر MACD از خط صفر از پایین عبور کند، ممکن است یک روند صعودی جدید ظاهر شود، در حالی که عبور MACD از بالا سیگنالی است که ممکن است یک روند نزولی جدید شروع شود.

این استراتژی به‌عنوان کندترین سیگنال در بین این سه سیگنال دیده می‌باشد و معمولاً سیگنال‌های کمتری را خواهید دید، اما احتمال موفقیت بیشتر است.

زمانیکه بازار سریع و متطاطم است باید دقت زیادی کرد زیرا ماهیت تاخیری آن باعث می شود سیگنال‌ها خیلی دیر منتشر شوند.

به تصویر زیر نگاه کنید نمودار زیر سه سیگنال گذشته را نشان می‌دهد اگر معامله‌گر در محل صحیح وارد و خارج شده بود، هر یک از اینها سودآور بود و با پیروی از روش Zero crosses ، به جای روش متقاطع، از تعدادی سیگنال اشتباه جلوگیری می شد.

هنگام استفاده از استراتژی متقاطع صفر، بسیار مهم است که بدانید کجا باید از بازار خارج شوید.

استراتژیMACD

بهترین زمان برای استفاده از MACD چه زمانی است؟

چیزی به نام "بهترین" زمان برای استفاده از اندیکاتور MACD وجود ندارد، این کاملا به شما، ترجیحات شخصی و برنامه معاملاتی شما بستگی دارد.

برخی معامله گران با ابزارهای دیگر کار کرده اند و استراتژی خود را تعیین کرده اند یا انتخاب می کنند که از انواع اندیکاتورهای دیگر برای پیش بینی بازار استفاده کنند.

با این حال، اگر استفاده از MACD را انتخاب کنید، بهترین زمان برای استفاده از این اندیکاتور به این بستگی دارد که از کدام یک از استراتژی های بالا می خواهید استفاده کنید.

امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید. از اینکه دقایقی در کنار ما بودید سپاسگذاریم.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: IG

تگ: استراتژی

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.