logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

الگوی چکش معکوس Invert Hammer و روش معامله با آن

الگوی چکش معکوس Invert Hammer و روش معامله با آن
هدایت عباسی ارز دیجیتال

نمودارهای کندل استیک منبع ارزشمندی از اطلاعات برای هر معامله گر است. علیرغم تنوع زیاد الگوی کندل استیک، هنوز درک عملکردهای آن بسیار مهم است.

در بخش زیر نحوه تجزیه و تحلیل حرکت بازار با کندل چکش معکوس (Invert Hammer) و نحوه صحیح استفاده از آن را توضیح خواهیم داد. پس تا انتها با ما باشید.

به طور کلی، چکش معکوس نوعی الگوی کندل استیک است که به عنوان سیگنال احتمالی تغییر روند در نظر گرفته می شود و یک الگوی معکوس صعودی شناخته می شود و در پایان یک روند نزولی رخ می دهد.

الگوی چکش معکوس از بسیاری جهات، شبیه الگوی چکش است با این تفاوت که در چکش معکوس، سایه در بالا قرار دارد.

بعضی افراد الگوی چکش معکوس را با الگوی shooting star اشتباه می گیرند.

ویژگی های کندل چکش معکوس

الگوی چکش معکوس invert hammer

چکش معکوس از سه قسمت تشکیل شده است:

  • یک بدنه کوچک
  • یک سایه در بالا که حداقل دو برابر بدنه است یا بیشتر
  • می تواند یک سایه کوچک در پایین داشته باشد اما بهترین حالت این است که نداشته باشد.

اگر سایه بالایی بیش از دو برابر بدنه نیز باشد مشکلی ندارد و حتی بهتر است.

چکش معکوس چگونه تشکیل می شود؟

چکش زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت‌های باز، پایین و بسته تقریباً یکسان باشند. چکش معکوس در انتهای روند نزولی ایجاد می شود و می تواند نشانه ای از تغییر روند باشد.

در خطوط حمایت، فیبوناچی و غیره به دنبال این الگو باشید چون احتمال موفقیت آن بیشتر است. وقتی به سایه بالایی نگاه می کنید، تلاش خریداران برای بالا بردن قیمت را نشان می دهد. در مقابل، سایه توسط فروشندگان ایجاد می‌شود و نشاندهنده تلاش آنها برای پایین بردن قیمت است.

حال چندین نکته حائز اهمیت است که خط حمایت تا چه حد دارای اهمیت است و و ضعیت کلی بازار چیست؟ باید با استفاده از دیگر ابزارها مثل اندیکاتورهای RSI، استوکستیک، MACD و غیره، الگو را تایید کنید هر چه تعداد ابزاری که الگو را تایید می کنند بیشتر باشد احتمال موفقیت الگو بیشتر است. الگو به تنهایی برای تغییر روند کافی نیست.

در زیر یک مثال از الگوی چکش معکوس Invert Hammer را مشاهد می کنید. همان طور که مشاهده می کنید کندل روی یک خط حمایت مشاهده شده است.

الگوی چکش معکوس invert hammer

نحوه معامله با چکش معکوس

هر معامله‌گری باید توجه داشته باشد که هیچ الگوی زمانی که به تنهایی مورد استفاده یا تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد و نمی‌تواند کاملاً کاربردی باشد. شناسایی ساده کندل چکش معکوس برای معامله موفق در بازارهای مالی از جمله فارکس، بورس یا حتی ارز دیجیتال کافی نیست.

عوامل کلیدی دیگری باید بررسی شود مثلا موقعیت کندل چکش معکوس باید ارزیابی شود. فرضاً یک معامله گر مطمئن است که الگو را به درستی شناسایی کرده است، لازم است شروع به جستجوی سیگنال های دیگر برای تأیید بازگشت احتمالی کند. با این حال، این فقط یک هشدار است اما به خودی خود سیگنالی برای خرید نیست.

گپ یا شکاف قیمتی نیز می تواند باعث تقویت الگو شود.

اندیکاتور RSI می تواند سیگنال دومی به ما بدهد هر چه مقدار آن پایین تر باشد و زیر 30 باشد اطمینان از تغییر روند بیشتر است.

حتی می توانید از ابزارهایی مانند خط روند، کانال و غیره استفاده کنید.

اگر حجم معاملات در روز شکل گیری الگو بالا باشد، به معنای ورود خریداران به بازار و افزایش قیمت خواهد بود.

روش معامله با الگوی چکش معکوس invert hammer

همان طور که در تصویر بالا مشاهده میکنید از فیبوناچی استفاده شده است و در اصلاح 38 درصد این کندل مشاهده شده است و بعد از آن یک روند قدرتمند را مشاهده می کنید.

اما دقت کنید همیشه روند، یک روند قدرتمند نیست و میتواند یک روند کوتاه باشد.

حد ضرر را می توانید زیر کندل با فاصله قرار دهید.

مزایا و معایب الگوی چکش معکوس

مانند همه الگوهای کندل استیک، استفاده از چکش معکوس در استراتژی معاملاتی دارای مزایا و معایبی است که در زیر بررسی می کنیم.

مزایای الگوی چکش معکوس :

نقاط ورود مطلوب: اگر کندل چکش معکوس بلافاصله روند صعودی جدید را آغاز کند، معامله گران می توانند در ابتدای روند وارد بازار شوند و از حرکت صعودی سود خوبی نصیب خود کنند.

شناسایی آسان: کندل چکش معکوس بر روی نمودار به راحتی قابل شناسایی است.

معایب الگوی چکش معکوس:

اتکای بیش از حد به یک کندل: چکش معکوس یک کندل است که نشان دهنده قیمت است. تکیه کامل به یک کندل برای تغییر روند، بدون در نظر گرفتن شواهد یا شاخص‌های دیگر، می‌تواند منجر به نتایج نامطلوب یا ضرر شود.

اصلاح کوتاه مدت: کندل چکش معکوس ممکن است نشان دهنده یک افزایش لحظه ای در حرکت صعودی قیمت باشد که به یک روند معکوس طولانی مدت تبدیل نشود. اگر خریداران نتوانند فشار خرید را در میان یک روند نزولی حفظ کنند می تواند روند متوقف شود.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: bybit

تگ:

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.