logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

نحوه معامله ارز دیجیتال با اندیکاتور استوکستیک Stochastic

نحوه معامله ارز دیجیتال با اندیکاتور استوکستیک Stochastic
هدایت عباسی ارز دیجیتال

اندیکاتور استوکستیک (استوکاستیک) یکی از محبوب ترین ابزارهای تحلیل تکنیکال در معاملات ارز دیجیتال یا رمزارز است. با این حال، اکثر معامله گران واقعا نمی دانند که چگونه از آن استفاده کنند و خیلی از افراد درک درستی از کارایی این ابزار بی نظیر ندارند.

در این پست، هر آنچه را که باید در مورد این اندیکاتور و نحوه استفاده صحیح از آن در شرایط مختلف بازار بدانید را بررسی خواهیم کرد. به اشتباهات رایج در مورد آن می پردازیم پس تا انتهای مقاله با ما باشید تا روش معامله با استوکستیک را یاد بگیرید و از آن کسب سود کنید.

اندیکاتور استوکستیک چیست؟

کلمه Stochastic از یک اصطلاح یونانی به معنای "حدس" گرفته شده است. هنگامی که در زمینه معامله گری استفاده می شود به معنای استفاده از اقدامات گذشته، برای تعیین و پیش بینی آینده است.

شیوه کار اندیکاتور استوکستیک به این صورت است که قیمت بسته شدن یک ارز دیجیتال را با محدوده قیمت آن در یک دوره خاص مقایسه می کند. به این ترتیب، این اندیکاتور اطلاعاتی در مورد قدرت و حرکت روند به شما نشان می دهد. قیمت ها را تجزیه و تحلیل می کند و به شما امکان می دهد تعیین کنید که قیمت چقدر قوی و سریع است.

اندیکاتور استوکستیک Stochastic

اندیکاتور Stochastic توسط جورج لین اختراع شد که موارد زیر را بیان کرد:

"استوکاستیک میانگین قیمت را اندازه گیری می کند. اگر موشکی را در حال بالا رفتن در هوا تصور کنید قبل از اینکه بتواند پایین بیاید، باید کند شود. حرکت همیشه قبل از قیمت تغییر جهت می دهد."

تنظیمات اندیکاتور استوکستیک

اندیکاتور استوکستیک محدوده قیمت را در یک دوره خاص از کندل ها، تجزیه و تحلیل می کند. رایج ترین تنظیمات برای استوکاستیک 5 یا 14 کندل یا دوره زمانی است.

اندیکاتور استوکستیک بالاترین و پایین ترین قیمت را گرفته و آن را با قیمت پایانی مقایسه می کند.

اینکه معامله گر یا تریدر چه عدد یا دوره ای را انتخاب می کند بستگی به این دارد که می خواهد در کوتاه مدت، میان مدت یا بلند مدت تحلیل کند و به استراتژی آنها بستگی دارد.

فرمول محاسبه استوکاستیک

فرمول محاسبه استوکاستیک بسیار ساده است، به خصوص زمانی که با سایر اندیکاتورهای پیچیده تر مقایسه شود.

همانطور که در نمودار می بینید، نشانگرهای استوکاستیک از دو خط مختلف ترسیم می شوند که مقادیر %K و %D را نشان می دهند. این مقادیر با استفاده از فرمول های زیر محاسبه می شوند:

%K = 100(C - L14) / (H14 - L14)

اگر به تازگی معامله گری ارزهای دیجیتال را شروع کرده اید، ایده خوبی است که از تنظیمات 14 دوره استفاده کنید. اگر باتجربه‌تر هستید حتما مدتی روی اعداد یا دوره های جدید کار کنید و پس از اطمینان با آن ترید کنید.

فرمول محاسبه استوکاستیک

براحتی می توانید تنظیمات آن را تغییر دهید اما عدد پیش فرض، یکی از بهترین گزینه هاست.

چگونه از اندیکاتور استوکستیک به طور موثر استفاده می کنید؟

مقادیر اندیکاتور استوکستیک در محدوده 0 تا 100 می باشد. این نوسانگر سه نوع سیگنال اصلی را ارائه می دهد:

  1. بیش از حد خرید (OB) و فروش بیش از حد (OS)
  2. واگرایی تصادفی
  3. کراس اوور تصادفی

یکی از بزرگ ترین اشکالات در هنگام آموزش اندیکاتور استوکستیک این است که می گویند در اشباع خرید یا فروش معامله کنید و بعد از آن چیزی نمی گویند و بدتر از آن افرادی هستند که بدون تست استراتژی، با آن وارد معامله می شوند.

تعبیر بیش از حد خرید و فروش بیش از حد اشتباه است. بیایید معنای این دو اصطلاح را بررسی کنیم و بیاموزیم که چرا چیزی مانند خرید بیش از حد یا فروش بیش از حد وجود ندارد.

اندیکاتور استوکستیک حرکت را نشان می دهد، نه اشباع خرید و فروش.

استوکاستیک بالای 80 نشان دهنده یک روند صعودی قوی است. این نشانه ای نیست که بازار بیش از حد خرید شده است و احتمالاً معکوس می شود.

اگر بازار حرکت پرقدرتی داشته باشد این اندیکاتور، مفید نیست. بهترین کارایی این اندیکاتور زمانی است که بازار خنثی باشد و در یک محدوده معامله شود. این ابزار در این نوع بازار واقعا مفید است.

به عنوان مثال، به تصویر زیر نگاه کنید. قیمت های بازار وارد منطقه اشباع خرید شدند و مدتی در آنجا ماندند، بدون اینکه روند بازار معکوس شود.

اندیکاتور استوکستیک Stochastic

همانطور که می بینید، اگر معاملات را صرفا بر اساس خرید بیش از حد یا فروش بیش از حد انجام دهید، ممکن است به سرعت دچار ضرر شوید.

روش معامله با اندیکاتور استوکستیک

در ادامه مقاله، روش معامله با اندیکاتور استوکستیک را بررسی میکنیم.

اگر نمودار خود را بررسی کردید و متوجه شتاب ناگهانی استوکستیک در همان جهت، همراه با گسترش دو باند شدید، این نشان دهنده آغاز یک روند جدید است. به تصویر زیر نگاه کنید.

روش معامله با اندیکاتور استوکستیک

اگر روند قوی باشد با روند مبارزه نکنید و اگر استوکستیک در منطقه اشباع خرید قرار گرفت خلاف روند معامله نکنید و معاملات را فقط در جهت روند انجام دهید.

به تصویر زیر نگاه کنید روند نزولی است و ما فقط در جهت روند یعنی فروش، وارد معامله می شویم.

اما حتما از دیگر اندیکاتورها و ابزارها استفاده کنید مثلا در تصویر زیر خط روند کمک بزرگی به معامله گران کرده است.

روش معامله با اندیکاتور استوکستیک

به تصویر زیر نگاه کنید قبل از اینکه روند تغییر کند استوکستیک، واگرایی را نشان می دهد و اولین آلارم است که مواظب معاملات خود باشیم.

همان طور که مشاهده میکنید زمانی که بازار نزولی است استوکستیک واگرایی را نشان می دهد و بالعکس زمانی که بازار صعودی بوده است اندیکاتور آلارم می دهد که بازار احتمالا نزولی خواهد شد.

روش معامله با اندیکاتور استوکستیک

لازم است به خاطر داشته باشید که وقتی به دنبال برگشت صعودی هستید، باید خط سبز را ببینید که بالاتر از خط قرمز قرار می گیرد و منطقه اشباع فروش را ترک می کند.

دانلود و استفاده از اندیکاتور استوکستیک در تریدینگ ویو

اگر قصد دارید از اندیکاتور استوکستیک در تریدینگ ویو استفاده کنید نیازی به دانلود ندارید و بصورت پیش فرض در آن وجود دارد. همچنین در تمامی صرافی های معتبر این اندیکاتور موجود است کافی است از بخش اندیکاتورها آن را جستجو نمایید.

اندیکاتور استوکستیک در تریدینگ ویو

به تصویر بالا نگاه کنید در بخش Indicators می توانید آن را جستجو کنید. حتی می توانید آن را به بخش علاقه مندهای نیز اضافه کنید کافی است روی علامت ستاره کلیک نمایید.

نکات نهایی

درست مانند سایر ابزارهای معاملاتی، هرگز نباید تنها به اندیکاتور استوکستیک تکیه کنید. بنابراین، برای دریافت سیگنال های مطمئن، بهتر است این اندیکاتور را با ابزارهای دیگر ترکیب کنید.

میانگین‌های متحرک ابزاری مهم و کاربردی است و بسیاری از معامله گران حرفه ای از آن استفاده میکنند و می توانید برای فیلتر کردن سیگنال ها از آن استفاده کنید. زمانی که روند مشخص و قوی است همیشه در جهت میانگین متحرک معامله کنید.

همچنین از خط روند همراه با استوکستیک می توانید استفاده کنید.

از اندیکاتور استوکستیک می توانید برای پیدا کردن واگرایی استفاده کنید.

این اندیکاتور در روندهای خنثی و الگوهای مستطیل و غیره کاربرد فراوانی دارد و براحتی میتوان با آن معامله کرد.

امیدواریم از این مقاله نهایت استفاده را کرده باشید از دیگر آموزش های ارز دیجیتال ما استفاده نمایید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: bitprime

تگ:

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.