logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

بهترین روش ترید ارز دیجیتال – معرفی 7 روش برتر

بهترین روش ترید ارز دیجیتال – معرفی 7 روش برتر
هدایت عباسی ارز دیجیتال

در این مقاله از تاپ سایت 98 به معرفی بهترین روش های ترید ارز دیجیتال می پردازیم. معامله گری ارز دیجیتال با دیگر بازارهای مالی متفاوت است. این بازار دارای نوسان زیادی است به همین خاطر باید از استراتژی ها و روش ترید متفاوت، با دیگر بازارها استفاده کرد.

برای انتخاب روش ترید باید یک استراتژی برای خود تعریف کنید. برای تست هر استراتژی نیز، می توانید از آن بک تست بگیرید تا مطمئن شوید می توانید معاملات سودده داشته باشید. چیز دیگری که در معاملات واقعی باید به آن اضافه کنید میزان استرس است.

نکته مهم : ترید در بازارهای مختلف متفاوت است. روش ترید در ارز دیجیتال به دلیل نوسان شدید، با دیگر بازارها متفاوت است.

1. اسکالپینگ Scalping

اولین روش ترید، اسکالپینگ است. اسکالپینگ به معنای انجام معاملات بسیار سریع و در تایم فریم های پایین است. هدف کسب سود کم میباشد. اسکاپرها معمولا در روز چندین معامله باز کرده و می بندند. این معامله گران از تایم فریم های بسیار کوچک مثل 5 دقیقه استفاده می کنند و با گرفتن یک سود کوچک معامله خود را می بندند. اسکالپرها در محیط فیوچرز معامله می کنند و از لوریج استفاده می کنند.

ممکن است هر چند دقیقه یک معامله انجام دهند یا ممکن است فقط چند موقعیت در روز اسکالپ کنند. مثلا ممکن است اتر را با قیمت 700 دلار بخرند، سپس 705 دلار بفروشند، سپس با قیمت 702 دلار بخرند و با قیمت 710 دلار بفروشند.

پیشنهاد می کنم در صورتی که حرفه ای هستید از اسکالپینگ استفاده کنید چون بازار ارز دیجیتال دارای نوسان شدیدی است و اگر اشتباه کنید دچار ضرر خواهید شد.

نکته دیگر این است که باید اینترنت پایدار داشته باشید تا به هیچ عنوان قطع نشود گاهی لحظه ای قطع شدن تمرکز شما را بهم می زند و احتمال دارد تصمیم نادرستی بگیرید.

گذاشتن حد ضرر نیز بسیار مهم است و می تواند از ضرر بیشتر شما جلوگیری کند.

این نوع ترید، نیاز به تمرکز مداوم دارد. با این حال، اگر در آن مهارت داشته باشید، می توانید به سرعت درآمد کسب کنید اما فقط به معامله گران حرفه ای پیشنهاد می شود و دلیلش نوسان های شدید ارز دیجیتال است. همچنین سعی کنید از لوریج های بالا استفاده نکنید تا اگر بازار خلاف روند حرکت کرد دچار ضرر بزرگی نشوید.

نکته: در مورد ریسک-ریوارد در معاملات تحقیق کنید، این به شما کمک می کند تا بفهمید که در کجا باید حد ضرر SL و حد سود TP بگذارید.

2. معاملات روزانه Day trading

نوع دیگر ترید، معاملات روزانه Day trading است. این استراتژی معاملاتی شامل گرفتن موقعیت و خروج در همان روز است. هدف یک معامله‌گر روزانه این است که معامله را در روز باز کرده و در همان روز ببندد. تفاوت اسکالپینگ و معامله روزانه در این است که معامله گر روزانه در تایم فریم بزرگتر مثل یک ساعته تحلیل کرده و صبر و حوصله بیشتری دارد و گاه یک معامله در روز باز کرده و می بندد. برای یک معامله موفق، سرمایه‌گذاران اغلب از ابزارها و اندیکاتورها برای تعیین نقاط ورود و خروج ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند.

معاملات روزانه دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد، مانند اسکالپینگ است، اما به جای انجام معاملات در طول چند دقیقه، معمولاً در طول روز انجام می شود. آنها معاملات روزانه هستند و معامله بیش از یک روز باز نمی ماند.

3. محدوده معامله یا نوسان Range trading

سومین روش ترید، معامله در یک محدوده قیمت است. گاهی بازار در یک محدوده حرکت می کند مثلا اگر الگوی مستطیل را بشناسید دقیقا متوجه خواهید شد. در این نوع ترید، مایک مقاومت و یک حمایت داریم. معامله گر یا تریدر پس از رسیدن به حمایت می خرد و پس از رسیدن به مقاومت می فروشد.

مقاومت به نقطه ای اشاره دارد که ممکن است قیمت تا آن قیمت افزایش یابد و بنابراین سطح مقاومت قیمتی بالاتر از قیمت فعلی است. در مقابل حمایت سطحی است که قرار نیست قیمت کریپتو از آن پایین تر بیاید، بنابراین سطح حمایت همیشه زیر قیمت فعلی است.

کریپتوها دائماً محدوده‌ای را که در آن معامله می‌کنند تعریف می‌کنند.

هنگامی که بازار در یک محدوده حرکت می کند می توانید از اندیکاتورهایی مانند RSI و CCI می توانید استفاده کنید چون آنها اشباع خرید و فروش را نشان می دهند.

4. ترید نوسانی swing trading

ترید یا معاملات نوسانی یک استراتژی معاملاتی است که در آن سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال را خریداری می‌کنند و آن را برای مدت کوتاهی (معمولاً چند روز تا چند هفته) نگه می‌دارند و پس از گرفتن سود معقول از معامله خارج می شوند.

هدف معامله گر نوسانی این است که بخشی از هرگونه حرکت یا نوسان قیمت بالقوه در بازار را به دست آورد. سودهای فردی ممکن است کمتر باشد زیرا معامله گر روی روندهای کوتاه مدت تمرکز می کند. با این حال، سودهای کوچکی که به طور مداوم در طول زمان به دست می آیند، می توانند بازده سالانه جذابی را به همراه داشته باشند.

5. آربیتراژ

آربیتراژ نیز یکی از روش های ترید است. آربیتراژ به استراتژی اطلاق می شود که بر اساس آن یک معامله گر، رمزارز را در یک بازار یا صرافی می خرد و آن را در صرافی دیگر می فروشد. تفاوت بین قیمت خرید و فروش به عنوان "Spread" شناخته می شود. به دلیل تفاوت در نقدینگی و حجم معاملات، معامله گران می توانند فرصتی برای رزرو سود پیدا کنند. برای استفاده از این فرصت، باید حساب‌هایی را در صرافی‌هایی باز کنید که تفاوت زیادی بین قیمت‌های ارز دیجیتالی که با آن معامله می‌کنید نشان می‌دهند.

6. هولد کردن ارز دیجیتال

یکی دیگر از روش های ترید، خرید در قیمت پایین و هولد کردن آن است. هولد کردنم به معنی نگهداری برای مدت زیاد است. این مدت بستگی به تریدر دارد گاهی چند ماه یا چند سال می تواند طول بکشد.

اگر بازار در وضعیت و روند صعودی باشد این نوع کم خطرترین و بهترین روش برای سرمایه گذاری ارز دیجیتال برای بلندمدت می باشد.

تریدرهای حرفه ای معمولا در ابتدای روند، ارز دیجیتال را خریداری کرده و در یک کیف پول مطمئن نگهداری می کنند و پس از رسیدن به انتهای روند آن را می فروشند. یک روند بلندمدت می تواند ماه ها طول بکشد.

7. ترید با استفاده از ربات ها

HFT نوعی استراتژی معاملاتی الگوریتمی است که توسط معامله گران کوانت استفاده می شود. این شامل توسعه الگوریتم‌ها و ربات‌های تجاری است که به ورود و خروج سریع یک دارایی رمزنگاری کمک می‌کند. توسعه چنین ربات هایی نیاز به درک مفاهیم پیچیده بازار و دانش قوی از ریاضیات و علوم کامپیوتر دارد. بنابراین، برای معامله گران پیشرفته بیشتر از مبتدیان مناسب است.

مطمئنا برای شما نیز پیش آمده که به شما پیشنهاد خرید ربات معامله گر می شود. این ربات ها توسط یک تیم متشکل از متخصصین کامپیوتر و تریدرهای حرفه ای ساخته می شود. وظیفه این ربات ها این است که بصورت خودکار معاملات را باز کنند و ببندند.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: cryptocurrencyfacts

تگ:

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.