logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

GameFi چیست؟ چگونه می توان از بازی کسب درآمد کرد؟

GameFi چیست؟ چگونه می توان از بازی کسب درآمد کرد؟
هدایت عباسی ارز دیجیتال

در این مقاله از تاپ سایت 98 به سراغ گیم فای GameFi می رویم و روش کسب درآمد از بازی را برای شما توضیح می دهیم. شما می توانید از طریق بازی، توکن دریافت کنید، توکن را به تتر و سپس به ریال تبدیل نمایید.   

با بازی کردن، درآمد کسب کنید. با GameFi، هر چیزی ممکن است.

DeFi تبدیل به داغ ترین ترند جدید در سال 2020 شد. از سوی دیگر، درآمد حاصل از صنعت بازی های میلیارد دلاری همچنان به رشد سالانه ادامه می دهد. تخمین زده می شود که تا پایان سال 2021، ارزش بازار جهانی بازی های ویدیویی بیش از 178 میلیارد دلار باشد.

بنابراین، اگر دو صنعت بسیار موفق را با هم ترکیب کنید، چه اتفاقی می‌افتد؟ جامعه ای از علاقه مندان به بازی و بلاک چین، DeFi را با بازی ادغام کرده اند. همچنین از زمان شیوع بیماری همه گیر، محبوبیت آن افزایش یافته است.

این صنعت "GameFi" نام دارد. بنابراین، گیم فای GameFi چگونه کار می کند، و آیا واقعاً می توانید با بازی های ویدیویی درآمد کسب کنید؟

GameFi چیست و چه کسی آن را اختراع کرد؟

گیم فای GameFi

همانطور که قبلاً حدس زده اید، نام "GameFi" از ترکیب دو کلمه "gaming" و "Finance" گرفته شده است. GameFi ارزهای دیجیتال، بلاک چین، NFTها و قوانین را در بازی ترکیب می کند تا دنیای مجازی را ایجاد کند که در آن بازیکنان در آن شرکت می کنند، سرگرم می شوند و درآمد کسب می کنند.

منشاء اصطلاح "GameFi" نامشخص است، اما اعتقاد بر این است که این مفهوم برای اولین بار توسط توسعه دهنده بازی بلاک چینی MixMarvel در خلال کنفرانس جهانی بلاک چین در سال 2019 در Wuzhen، چین معرفی شد. قبل از کنفرانس، MixMarvel قبلا HyperSnake را منتشر کرده بود، اولین بازی چند نفره رقابتی بلاک چین در جهان. HyperSnake در سپتامبر 2020 تعطیل شد، اما این بازی به عنوان الگویی برای توسعه آینده بازی‌های GameFi عمل کرد.

اما قبل از اولین استفاده از این اصطلاح، بازی‌هایی مانند CryptoKitties و Axie Infinity در حال حاضر به کاربران اتریوم فرصت‌هایی برای کسب ارز دیجیتال از طریق بازی ارائه می‌دادند.

GameFi چگونه کار می کند؟

گیم فای GameFi

جذابیت اصلی GameFi این است که بر اساس یک مدل کسب و کار "بازی برای کسب درآمد" عمل می کند. این بدان معناست که بازیکنان برای انجام یک بازی و پیشرفت در سطوح آن پاداش مالی دریافت می کنند. در این مورد، ارزهای دیجیتال، توکن‌های درون بازی و NFT به عنوان مشوق‌های مالی عمل می‌کنند.

مدل «بازی برای کسب درآمد» مفهوم جدیدی نیست. با این حال، چیزی که جدید است، فناوری نوآورانه ای است که امروزه تحت عنوان GameFi شناخته می شود. بلاک چین، قراردادهای هوشمند و توکن ها در بسیاری از عناصر یک بازی وجود دارند. کاربران می‌توانند در ازای پاداش، توکن دریافت کنند و سپس آن را به دیگر ارزهای دیجیتال مثل تتر تبدیل کنند و آن را به ریال یا پول رایج کشور خود تبدیل کنند.

بسیاری از پروژه های GameFi شامل NFT هستند. شما نه تنها می توانید زمین، سلاح، لباس و غیره را در یک بازی استفاده کنید بلکه می توانید آنها را در بازارها، خرید و فروش کنید حتی می‌توانید از آن‌ها برای انجام عملکردهای مختلفی در DeFi، مانند وثیقه استفاده کنید.

با پیوستن استودیوهای بازی‌سازی بیشتر به GameFi، شرکت‌هایی مانند Yield Guild Games بستری را آماده کرده اند تا کاربران این امکان را داشته باشند که توکن‌های درون بازی را برای کسب درآمد غیرفعال به اشتراک بگذارند.

در GameFi، مکانیسم های هر بازی متفاوت است. با این حال، یکی از الزامات رایج این است که بازیکن باید یک کیف پول رمزنگاری برای ذخیره توکن ها یا NFT های بازی داشته باشد.

می توانید مقداری ارز دیجیتال را در کیف پول خود بریزید. قبل از شروع بسیاری از بازی‌های GameFi، نیاز به خرید شخصیت‌ها دارید.

مزایای GameFi

گیم فای GameFi

در مدل سنتی شما می بایست مبلغی را برای خرید بازی پرداخت کنید تا بتوانید از آن بازی استفاده کنید اما مدل کسب و کار GameFi مخالف این مدل است. به بازی‌های آرکید قدیمی یا هر بازی محبوب دیگری مانند Farmville فکر کنید که در آن بازیکنان باید پول واقعی را برای خرید یا ارتقاء بپردازند تا نسبت به سایر بازیکنان برتری پیدا کنند.

با «بازی برای کسب درآمد»، دیگر کسب درآمد به استودیوهای بازی سازی و توسعه دهندگان محدود نمی شود. کاربران اکنون می توانند با انجام بازی های مورد علاقه خود، درآمد کسب کنند.

فیلیپین یکی از موارد واقعی است که نشان می دهد GameFi تا چه حد می تواند به منبع درآمد تبدیل شود. هنگامی که کشور در اوایل سال 2020 برای یک قرنطینه سراسری آماده شد، بسیاری از کسانی که درآمد خود را از دست دادند برای بازی Axie Infinity ثبت نام کردند. به زودی گزارش‌هایی مبنی بر درآمد فیلیپینی‌ها از حداقل دستمزد با بازی Axie Infinity منتشر شد که 50 دلار در روز بود در حالی که درآمد قبلی آنها 8.15 دلار در روز بود. به گفته CoinDesk، برخی از بازیکنان فیلیپینی نیز بازی Axie Infinity را به یک شغل تمام وقت تبدیل کرده اند.

تضمین مالکیت

ادغام NFT ها در یک بازی، امکانات کسب درآمد یک بازی ویدیویی را گسترش می دهد و مالکیت واقعی را در فضای دیجیتال به ارمغان می آورد. این واقعیت که خرید و انتقال آیتم های درون بازی در دفتر کل بلاک چین توزیع شده ثبت می شود به این معنی است که این بازیکنان هستند که مثلاً یک لباس را دارند نه توسعه دهنده بازی.

هر آیتم موجود در بازی را نمی توان از بین برد یا جعل کرد. اگر استودیوی بازی با یک خاموشی فنی مواجه شود، بازیکنان می توانند مطمئن باشند که هر چیزی که خریداری کنند حذف نخواهد شد.

بازی‌های GameFi با کسب درآمد از مالکیت دارایی‌های دیجیتال، وفاداری مشتری را نیز ایجاد می‌کنند.

بازی های محبوب GameFi

Axie Infinity: ایجاد شده توسط استارتاپ ویتنامی Sky Mavis و با توصیف Pokémon با CryptoKitties، Axie Infinity به یکی از محبوب ترین بازی های GameFi تبدیل شده است. بازیکنان موجودات شایان ستایشی به نام Axies را پرورش می دهند، آموزش می دهند، و جمع آوری می کنند و توکن های درون بازی به نام «معجون عشق صاف» (SLP) به دست می آورند. در آگوست 2021، Axie Infinity اولین بازی بلاک چین در اتریوم بود که با بیش از 1.8 میلیون کاربر روزانه، به ازای هر CryptoSlam، به فروش 1 میلیارد دلاری رسید.

Decentraland: Decentraland به عنوان یک پلتفرم شبکه پیکسلی 2 بعدی شروع شد اما به یک دنیای واقعیت مجازی سه بعدی تبدیل شد که در آن بازیکنان می توانند زمین مجازی را خریداری، توسعه دهند و بفروشند. اکنون، این بازی به یکی از داغ ترین مقاصد برای راه اندازی متاورس تبدیل شده است. در نوامبر 2021، گروهی از سرمایه گذاران قطعه زمینی را در دسنترالند به قیمت 2.4 میلیون دلار خریداری کردند که بزرگترین خرید زمین متاورس تا به امروز است.

CryptoKitties: ساخته شده بر روی بلاک چین اتریوم، CryptoKitties یک بازی است که به بازیکنان اجازه می دهد گربه های بامزه را جمع آوری و پرورش دهند. هر CryptoKitty تولید شده یک NFT منحصر به فرد است و می تواند با قیمت بالایی فروخته شود. تا به امروز، گران‌ترین CryptoKitty، کیتی #896775 به نام «اژدها» است که در آن زمان به قیمت 600 ETH یا تقریباً 172000 دلار فروخته شد. با این حال، به نظر می رسد که Dragon در حال حاضر یک بار دیگر برای فروش قرار دارد.

GameFi - برای به دست آوردن رمز ارز، بازی کنید

تقاطع بین DeFi و بازی باعث ایجاد نسل جدیدی از بازی های ویدیویی شده است که از نظر مالی برای همه مفید است. از استودیوهای بازی گرفته تا بازیکنان معمولی و رقابتی، تقریباً هر کسی که به دنبال کسب درآمد غیرفعال است، می‌تواند از GameFi برای کسب درآمد در حین بازی استفاده کند.

اگرچه GameFi با بسیاری از جنبه‌های DeFi تعامل دارد، اما هنوز در صحنه بلاک چین نسبتاً جدید است و پتانسیل واقعی آن هنوز به طور کامل کشف نشده است. با این وجود، ادغام DeFi در صنعت بازی های جهانی میلیارد دلاری به معنای خبر خوبی برای پذیرش گسترده بلاک چین است، و احتمالاً زمان زیادی است که بخواهید یک پوسته NFT نادر برای شخصیت بازی ویدیویی مورد علاقه خود را پیشنهاد دهید.

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: makeuseof

تگ:

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.