logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

متاورس چیست؟ متاورس به زبان ساده

متاورس چیست؟ متاورس به زبان ساده
هدایت عباسی ارز دیجیتال

در این مقاله از تاپ سایت 98 قصد داریم به متاورس بپردازیم که در حال ایجاد یک تحول بزرگ است و حتما باید از آن آگاهی داشته باشید. از زمانی که فیسبوک در 28 اکتبر 2021 به متا تغییر نام داد، واژه متاورس metaverse نیز به موضوعی داغ بدل شد.

اگرچه ممکن است به نظر برسد که متاورس محصول جاه طلبی فیسبوک است، اما اصلاً اینطور نیست. بعضی چنین استدلال می کنند که زاکربرگ مدیر فیسبوک در این زمینه تاثیرگذار بوده است، اما خیلی از متخصصین اعتقاد دارند این، یک سیر تکامل تدریجی اینترنت است که به آن Web3 یا Web 3.0 می گویند.

متاورس شاید برای افراد مختلف معنای متفاوتی داشته باشد اما نکته ای که باید پذیرفت این است که خطوط بین دنیای مجازی و واقعیت در حال محو شدن است.

متاورس به زبان ساده

مطمئنا برای فردی که برای اولین بار، با متاورس آشنا می شود فهم آن سخت است. به همین خاطر ابتدا به زبان ساده توضیح می دهیم. سپس به مقوله های پیچیده تر می پردازیم.

متاورس مشابه جهان امروزی است، شما می توانید در آن یک زمین بخرید، با ارزهای دیجیتال مانند مانا MANA خرید و فروش کنید، می توانید لباس و دیگر وسایلی که نیاز دارید خرید کنید، حتی میتوانید آن را بفروشید. این کارها را با ارز دیجیتال انجام دهید.

شما می بایست از عینک های سه بعدی استفاده کنید. همچنین هندزفری های شرکت های معتبر نیز به بازار عرضه شده، یا می شود.

پسر کتی هاکل می خواست برای نهمین سالگرد تولدش جشنی برگزار کند. او پرسید که آیا آنها می توانند جشن را در Roblox برگزار کنند. در پلتفرم دیجیتالی که به کاربران اجازه می‌دهد بازی‌های زیادی بسازند، پسر هاکل و دوستانش به عنوان آواتار مجازی خود در این مهمانی شرکت می‌کنند.

او می‌گوید: «آنها با هم بودند و با هم، به بازی‌های مختلف پرداختند. فقط به این دلیل که در یک فضای مجازی اتفاق می‌افتاد، کمتر از دنیای واقعی نبود. این برای پسرم بسیار واقعی بود.»

به گفته تحلیلگران، نایک حتی در حال آماده شدن برای فروش کفش های کتانی مجازی است.

منبع :time.com

متاورس چیست و این مفهوم از کجا آمد؟

متاورس - فردی با عینک سه بعدی

اصطلاح متاورس را می‌توان به نیل استفنسون و رمان سایبرپانک دیستوپیایی‌اش، Snow Crash، نسبت داد. این رمان در سال 1992 منتشر شد و به همراه رمان نورومنسر اثر ویلیام گیبسون، فضای واقعیت مجازی با نام ماتریس را توصیف می کرد.

متاورس در Snow Crash یک فضای واقعیت مجازی سه بعدی است که از طریق رایانه های شخصی و عینک های واقعیت مجازی قابل دسترسی است که اشتراکات زیادی با Oculus Quest و سایر هدست های واقعیت مجازی دارد.

استفنسون می نویسد:

توسعه دهندگان می توانند خیابان های کوچک، ساختمان، پارک و هر آنچه که دوست دارند بسازند که حتی در واقعیت وجود نداشته باشد. مناطق جنگ آزاد که مردم می‌توانند به آنجا بروند و همدیگر را بکشند.

اگر دیدگاه استفنسون از متاورس آشنا به نظر می رسد، به این دلیل است که بازی های آنلاین چندنفره انبوه (MMOG یا معمولاً MMOs) بسیاری از ویژگی های آن را به اشتراک می گذارند. به عنوان مثال، در Second Life (منتشر شده در سال 2003)، کاربران می توانند آواتارهای واقعی را سفارشی کنند، با دیگر بازیکنان ملاقات کنند، آیتم های مجازی ایجاد کنند، دارایی مجازی داشته باشند و کالاها و خدمات را مبادله کنند.

متاوریستی که مارک زاکربرگ می‌خواهد ایجاد کند، یک تجربه مجازی بزرگ نیست، بلکه نسخه بعدی اینترنت است.

ما از دسکتاپ به وب و به موبایل رسیده ایم. از متن گرفته تا عکس و ویدیو. زاکربرگ در نامه‌ای اخیر به کارمندانش می‌نویسد، این پایان خط نیست، پلتفرم بعدی فراگیرتر خواهد شد، این همان اینترنت است که در آن تجربه دارید ما آن را متاورس می‌نامیم.ما هر محصولی را که می‌سازیم لمس می‌کنیم.»

آیا متاورس از قبل وجود داشت؟

متیو بال، سرمایه‌دار خطرپذیر، آنها را در وب‌سایت خود توضیح می‌دهد:

متاورس یک شبکه انبوه مقیاس‌پذیر و قابل تعامل از جهان‌های مجازی سه‌بعدی ارائه شده در زمان واقعی است که می‌تواند به طور همزمان و مداوم توسط کاربران زیادی تجربه شود. افراد دارای هویت، تاریخ، حقوق، ارتباطات و پرداخت هستند.

خرده فروشی آنلاین در متاورس

در عمل، متاورس به این شکل خواهد بود که کاربر می تواند وارد یک مرکز خرید مجازی عظیم شود که هر تعداد از افراد می توانند آن را تجربه کنند، یک کالای دیجیتال منحصر به فرد را با استفاده از ارز دیجیتال خریداری کند و سپس همان کالای دیجیتالی را چند هفته بعد در داخل آن بفروشد. یک دنیای مجازی کاملاً متفاوت.

برخی ممکن است بگویند، یک دقیقه صبر کنید. من این فیلم را دیده ام.

فیلم Ready Player One که ابتدا کتابی بود توسط ارنست کلاین نوشته شده بود و توسط Random House در سال 2011 منتشر شد، توسط استیون اسپیلبرگ کارگردانی شد و ممکن است بهترین نمونه تصویری باشد که ما در حال حاضر از اینکه متاورس می تواند از نظر مفهومی شبیه باشد.

با این حال، این فیلم با نظر کارشناسان در مورد متاورسی که در آینده نزدیک عرضه می‌شود تفاوت های زیادی دارد. تفاوت عمده دیگر استفاده اولیه از سخت‌افزار VR برای تعامل در نسخه فیلم متاورس است.

متاورس کی می رسد؟

سوال این است که چقدر طول می کشد تا از پیش متاورس به سمت متاورس بزرگ حرکت کنیم؟ مارک زاکربرگ معتقد است که تا پایان دهه خواهد بود، اما به نظر می رسد می تواند بسیار زودتر از این اتفاق بیفتد زیرا عناصر اساسی هم اکنون وجود دارد.

زیرساخت پشت اینترنت امروزی به تعداد زیادی از مردم اجازه می دهد تا در محیط های مجازی جمع شوند، مانند زمانی که بیش از 12.3 میلیون نفر برای کنسرت واقعیت مجازی در Fortnite با حضور تراویس اسکات حضور داشتند. این زیرساخت فعلی بسیار چشمگیر است، اما احتمالاً برای حمایت از تصور کارشناسان صنعت متاورس، باید بیشتر تکامل یابد.

هم اکنون سخت افزاری برای ارائه محیط های مجازی واقعی و آواتارها بصورت سه بعدی وجود دارد. متا مالک اصلی تولید کننده هدست های واقعیت مجازی، Oculus است. مایکروسافت از اولین عرضه‌اش در سال 2016 از موارد استفاده سازمانی مختلف با عینک‌های هوشمند هولولنز پشتیبانی کرده است. علاوه بر این، شایعه شده است که اپل هدست‌های واقعیت مجازی خود را در سال 2022 عرضه خواهد کرد. HTC، Pico، MagicLeap و سایر تولیدکنندگان به سرعت در حال پیشرفت هستند.

متاورس یک تجربه محاسباتی فراگیر خواهد بود که در آن کاربران می‌توانند از دستگاه‌های سنتی مانند رایانه‌ها و دستگاه‌های تلفن همراه بهره ببرند و در عین حال تجربه را با ابزارهای پوشیدنی همه جانبه AR و VR افزایش دهند.

در نهایت، می‌توان از همان فناوری‌های نوآورانه‌ای که از زمان پیدایش شبکه بیت‌کوین در ژانویه 2009، صنعت خدمات مالی را دگرگون کرده است برای فعال کردن تداوم داده‌ها در متاورس استفاده کرد. برای تعیین مالکیت دارایی های دیجیتال، یکی از بهترین گزینه ها، NFTها یا توکن‌های غیرقابل تعویض است و هم اکنون پلتفرم‌های واقعیت مجازی سه بعدی وجود دارند که از آنها استفاده می کنند.

مارک پتیت، معاون و مدیر کل Unreal Engine در EPIC Games، اخیراً در مصاحبه ای اظهار داشت که متاورس به «جهان مجازی مشترکی که پایداری را در خود جای داده است» نیاز دارد. این بدان معناست که برای یک تجربه خوب، کاربر بایستی بتواند با وسایل دیجیتال خود از جهانی به جهان دیگر حرکت نماید. نمونه‌ای از آن این است که کفش‌های NFT کاربر خریداری شده از نایک در آینده برای استفاده از آواتار در پلتفرم Meta’s Horizon در دسترس خواهند بود و همچنین در دنیای مجازی دیگر مانند Fortnite و Minecraft.

مثلا پروژه Decentraland، دقیقا یک دنیای غیر متمرکز است و توکن آن MANA می باشد و در آینده می‌تواند یکی از جهان‌های غیرمتمرکز باشد که بخشی از متاورس را تشکیل دهد.

قطعاً شرکت های مانند متا، مایکروسافت، یونیتی، اپیک گیمز، روبلکس، و غیره وجود دارند که تمایل دارند حضور پررنگی داشته باشند و میلیاردها دلار برای این کار سرمایه گذاری کرده اند.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: td

تگ:

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.