logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

بهترین زمان برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال (کریپتو) چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال (کریپتو) چه زمانی است؟
هدایت عباسی ارز دیجیتال

در این مقاله از تاپ سایت 98 قصد داریم به بهترین زمان برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال (کریپتو) بپردازیم. روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال وجود دارد اما ما قصد داریم یک روش جدید را به شما آموزش دهیم که به آن DCA می گویند.

میانگین هزینه دلار (DCA) چیست؟

میانگین هزینه دلار (DCA) یک استراتژی سرمایه گذاری است که در آن هدف به حداقل رساندن تأثیر نوسانات هنگام سرمایه گذاری یا خرید یک بلوک بزرگ از دارایی است. به آن میانگین هزینه واحد، میانگین افزایشی یا اثر میانگین هزینه نیز گفته می شود. در انگلستان به آن میانگین هزینه پوند می گویند.

اما ما قصد داریم به بحث در مورد بهترین زمان برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال (کریپتو) بپردازیم. این بازار نوسان زیادی دارد و خیلی از افراد، از سرمایه گذاری در آن هراس دارند. یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری DCA است. اجازه دهید یک مثال بزنیم.

فکر کنید بیت کوین در ابتدای سال 50 هزار دلار است و شما می دانید مقداری افت خواهد کرد. پس ابتدا اجازه می دهید تا افت کند. زمانی که قیمت به زیر 40 هزار دلار رسید 10% سرمایه گذاری (خرید) می کنید. بازار دائما در نوسان است و بالا و پایین می رود. مطمئنا دوباره به بالای 40 هزار دلار خواهد رفت می توانید دوباره صبر کنید تا قیمت افت کند. هر بار که قیمت افت می کند 10 درصد خرید می کنید که به آن خرید پله ای نیز می گویند.

توجه نمایید فقط زمانی که بازار نزولی است خرید می کنید و در قیمت بالا می توانید شروع به فروش کنید یا اینکه اگر دوست دارید نگهداری کنید و چند سال بعد بفروشید.

شاید برایتان جالب باشد افرادی بیت کوین را زیر 100 دلار خریده اند و نگه داشته اند.

اگر حرفه ای هستید می توانید در قیمت های بالا بفروشید. چون بازار معمولا بعد از یک حرکت نزولی به صعودی تبدیل شده و بالعکس.

میانگین هزینه دلار (DCA)

DCA یک استراتژی است که در آن به جای خرید یکجا ارز دیجیتال یا سهام، سرمایه گذاری به مبالغ کوچکتری تقسیم می شود و در نزول ها بصورت پله ای خرید می کنید تا زمانی که کل سرمایه تمام شود.

بازارهای مالی دائما در حرکت به بالا و پایین هستند و هیچ تحلیل گری بصورت صد در دصد و دقیق نمی تواند آن را تشخیص دهد. DCA با تلاش برای کاهش میانگین کلی هزینه سرمایه گذاری، ریسک نوسانات را به حداقل می رساند.

مثال

سرمایه گذاری 200000 دلاری در سهام با استفاده از DCA را می توان در طول هشت هفته با سرمایه گذاری 25000 دلار در هر هفته به ترتیب بعدی انجام داد. جدول زیر معاملات سرمایه گذاری یکجا و استراتژی DCA را نشان می دهد:

میانگین هزینه دلار (DCA)

مبلغ کل هزینه شده 200000 دلار است و تعداد کل سهام خریداری شده با سرمایه گذاری یکجا 2353 است. با این حال، تحت رویکرد DCA، 2437 سهم خریداری می شود که نشان دهنده تفاوت 84 سهم به ارزش 6888 دلار با میانگین قیمت سهم 82 دلار است. بنابراین، DCA می تواند تعداد سهام خریداری شده را در زمانی که بازار رو به کاهش است افزایش دهد و در صورت افزایش قیمت سهم می تواند منجر به خرید سهام کمتر شود.

مثال متوسط ​​هزینه دلار در بالا به صورت نموداری بهتر توضیح داده شده است:

میانگین هزینه دلار (DCA)

ابتدا باید تحلیل کنید بازار نزولی باشد تا در بهترین قیمت بخرید و سپس در قیمت بالا بفروشید. در بازار مالی، سود یک ماهه مهم نیست ما باید سود بلندمدت یا میانگین را در نظر بگیریم.

مثلا اگر ما در 5 معامله 100 دلار ضرر کنید ولی در یک معامله 150 دلار سود کنید پس ما سود کرده ایم مهم نیست چند معامله ضرر کرده ایم. 

انواع میانگین هزینه دلار

استراتژی‌های مختلف برای میانگین‌گیری هزینه دلار DCA ، برای به حداکثر رساندن سود شامل خرید ارز دیجیتال در بازار روند نزولی و فروش در بازار صعودی است. یعنی همان طور که در بازار نزولی می خریم می توانیم در بازار صعودی بصورت پله ای بفروشیم.

مزایای میانگین گیری دلار-هزینه

میانگین گیری دلار-هزینه DCA چه مزایایی دارد؟ در بخش زیر به این مسئله می پردازیم.

1. کاهش ریسک

میانگین گیری هزینه دلار ریسک سرمایه گذاری را کاهش می دهد و سرمایه برای جلوگیری از سقوط بازار حفظ می شود. پول را حفظ می کند که نقدینگی و انعطاف پذیری را در مدیریت سبد سرمایه گذاری فراهم می کند.

DCA از ضرر سرمایه گذاری یکجا از طریق خرید یک ارز دیجیتال در زمانی که قیمت آن به طور مصنوعی به دلیل احساسات بازار، افزایش می یابد اجتناب می کند، که منجر به خرید مقدار کمتری ارز دیجیتال می شود. زمانی که قیمت ارز دیجیتال یا اوراق بهادار قیمت ذاتی خود را از طریق اصلاح بازار کشف کرد یا حباب ترکید، پرتفوی سرمایه گذار کاهش می یابد.

برخی از رکودها طولانی می شوند و ارزش خالص پرتفوی را بیشتر کاهش می دهد. استفاده از DCA حداقل ضرر و احتمالاً بازده بالا را تضمین می کند. DCA می تواند احساس پشیمانی را از طریق ارائه محافظت کوتاه مدت و منفی در برابر زوال سریع قیمت ارز دیجیتال کاهش دهد.

بازار نوزلی اغلب به عنوان یک فرصت خرید در نظر گرفته می شود. از این رو، DCA می تواند به طور قابل توجهی پتانسیل بازده پرتفوی بلندمدت را هنگامی که بازار شروع به افزایش می کند، افزایش دهد.

2. هزینه کمتر

خرید ارز دیجیتال در بازار زمانی که قیمت ها در حال کاهش است تضمین می کند که یک سرمایه گذار بازده بالاتری کسب می کند. استفاده از استراتژی DCA تضمین می کند که نسبت به زمانی که قیمت ها بالا بود، ارز دیجیتال بیشتری خریداری می کنید.

3. رکود بازار را کنار بگذارید

اگر افراد زیادی از استراتژی DCA استفاده کنند و سرمایه گذاری دوره ای انجام دهند باعث میشود بازار دچار نزول شدید نشود و بازار از رکود خارج می شود. سبد با استفاده از DCA می تواند تعادل سالمی را حفظ کند و پتانسیل صعودی را برای افزایش ارزش پرتفوی در دراز مدت باقی بگذارد.

4. پس انداز منظم

استراتژی افزودن منظم پول به حساب سرمایه گذاری امکان پس انداز منظم را فراهم می کند، زیرا موجودی پرتفوی حتی زمانی که دارایی های فعلی آن در حال کاهش است، افزایش می یابد. با این حال، کاهش طولانی مدت بازار می تواند برای پرتفوی مضر باشد.

5. از زمان بد جلوگیری می کند

زمان بندی بازار علم خالصی نیست که بسیاری از سرمایه گذاران، حتی سرمایه گذاران حرفه ای، بتوانند به آن تسلط پیدا کنند. پیش بینی نوسانات بازار دشوار است. از این رو، استراتژی میانگین‌گیری دلار-هزینه باعث کاهش هزینه‌های خرید می‌شود که می‌تواند به نفع سرمایه‌گذار باشد.

6. سرمایه گذاری عاطفی را مدیریت کنید

سرمایه گذاری احساسی یعنی زمانی که بازار دارای نوسان شدید است و بسیاری از افراد از ترش جا ماندن شروع به خرید یا فروش می کنند.

پدیده‌های سرمایه‌گذاری احساسی ناشی از عوامل مختلف مانند سرمایه‌گذاری کلان یکجا و بیزاری از ضرر در تئوری رفتاری غیرعادی نیست. استفاده از DCA سرمایه گذاری عاطفی را حذف یا کاهش می دهد.

یک استراتژی خرید منضبط از طریق DCA باعث می‌شود سرمایه‌گذار انرژی خود را بر روی کار مورد نظر متمرکز کند و هیاهوی اخبار و اطلاعات رسانه‌های مختلف درباره عملکرد و جهت‌گیری کوتاه‌مدت بازار سهام را حذف کند.

نتیجه

میانگین هزینه دلار (DCA) با مزایا و معایبی همراه است. با این حال، تمایل به یک استراتژی سرمایه گذاری کم ریسک ممکن است منجر به بازده کمتر شود اما مزایایی دارد اگر بازار در حال نزول باشد می توانید با هزینه ای مشخص تعداد بیشتری از یک ارز دیجیتال یا سهام بدست آورید چون خیلی از مواقع ما فکر می کنیم که دیگر بازار از این پایین تر نمی آید اما این چنین نیست و خیلی از مواقع دچار اشتباه می شویم.

هدف یک سرمایه گذار باید گنجاندن DCA به عنوان یک استراتژی اختیاری، در میان سایر استراتژی های جسورانه تر باشد.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98
دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.