logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

نشانه هایی که تلفن شما هک شده است

نشانه هایی که تلفن شما هک شده است
هدایت عباسی موبایل

با وجود کارت های اعتباری ، اطلاعات بانکی ، اطلاعات شخصی و موارد دیگر در تلفن خود ، ممکن است از خود بپرسید: آیا تلفن من هک می شود؟ متأسفانه هک کردن تلفن همراه یک مشکل است و یک تلفن هک شده می تواند مشکلات جدی ایجاد کند. با نحوه تشخیص هک کردن تلفن آشنا شوید و با یک برنامه رایگان امنیتی تلفن همراه از خود محافظت کنید.

آیا کسی می تواند تلفن من را هک کند؟

بله ، تلفن شما می تواند هک شود و این بیشتر از آنچه فکر می کنید اتفاق می افتد. اما راه هایی برای تشخیص اینکه آیا شما قربانی هک گوشی شده اید وجود دارد و اقدامات احتیاطی را باید انجام دهید تا در وهله اول از هک شدن جلوگیری کنید.

در این مقاله ، ما به شما نشان می دهیم که چگونه می توانید از خود در برابر هک تلفن محافظت کنید.

چگونه بفهمیم گوشی شما هک شده است؟

هکرها همیشه وجود خواهند داشت ، اما می توانید با آگاهی از روش های هک موبایل و رعایت کردن اصول، تلفن خود را ایمن نگه دارید. موارد و علائمی که احتمالا گوشی شما هک شده است:

کندتر از حد معمول کار می کند

یکی از رایج ترین علائم هک شدن گوشی افت عملکرد است . اگر بارگیری وب سایت ها خیلی طول می کشد یا برنامه های شما هنگام استفاده از آنها ناگهان خراب می شوند ، ممکن است بدافزار پهنای باند یا قدرت پردازش موبایل شما را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین ممکن است هنگام ارسال و دریافت پیام یا هنگام خاموش و روشن کردن تلفن خود دچار مشکل شوید.

تلفن شما احساس گرما می کند

آیا تلفن شما تا به حال داغ می شود ، حتی وقتی که به طور فعال از آن استفاده نکرده اید؟ تلفن ها می توانند در طول مدت طولانی استفاده طولانی مدت ، مانند هنگام پخش فیلم یا بازی برای ساعت ها گرم شوند ، اما اگر این شما نیستید که باعث گرم شدن تلفن شما می شود ، ممکن است شخص دیگری باشد.

سریعتر از حد معمول باتری را خالی می کنید

اگر باتری گوشی شما سریعتر از حد معمول در حال تخلیه است ، بررسی کنید که آیا برنامه های زیادی در پس زمینه باز شده اند یا خیر. برنامه های پس زمینه می توانند داده های زیادی را بسوزانند و شما می توانید با محدود کردن داده های برنامه پس زمینه ، در مصرف باتری صرفه جویی کنید .

راه های زیادی برای دوام بیشتر باتری وجود دارد ، اما اگر همه چیز عادی باشد ، عمر کوتاهتر باتری ممکن است نشانه هک شدن گوشی شما باشد.

اختلالات سرویس

گاهی اوقات تماس قطع شده یا ارتباط بد را تجربه می کنید ممکن است تلفن شما هک شده باشد.

پنجره های بازشو عجیب

اگر بیش از حد معمول آگهی های بازشو مشاهده می کنید ، ممکن است تلفن شما آلوده به نرم افزارهای تبلیغاتی مزاحم باشد ، نوعی نرم افزار مخرب که شما را درگیر تبلیغات می کند. هرگز روی تبلیغات یا پیوندهای مشکوک ضربه نزنید.

ظاهر وب سایت ها متفاوت است

گاهی اوقات گوگل ظاهر صفحه اصلی خود را برای یک روز خاص تغییر می دهد ، اما اگر توجه داشته باشید که بسیاری از سایت ها متفاوت از معمول هستند ، ممکن است نشان دهنده هک شدن آیفون یا اندروید باشد.

بدافزار تلفن شما می تواند به عنوان یک پروکسی بین شما و وب عمل کند و ترافیک شما را به سایت های دیگر هدایت کند. دانستن نحوه بررسی امنیت وب سایت می تواند به شما در محافظت از خود کمک کند.

برنامه های جدید ظاهر می شود

در حالی که همه ما یک برنامه را بارگیری کرده ایم و بلافاصله آن را فراموش کرده ایم ، یکی از نشانه هایی که هکر تلفن به تلفن شما دسترسی پیدا کرده است ممکن است وجود برنامه هایی باشد که شما آنها را نمی شناسید. در صورت مشاهده برنامه ناآشنا ، آن را بصورت آنلاین جستجو کنید ممکن است لازم باشد بدافزارها را از تلفن خود حذف کنید و قبل از دانلود برنامه ها ، آنها را از نظر ایمنی ارزیابی کنید.

برنامه ها متوقف می شود

اگر برنامه های شما مرتباً متوقف می شوند یا تلفن شما دائماً هنگ می کند ، ممکن است به این دلیل باشد که تلفن همراه شما هک شده است و بدافزار از منابع تلفن شما استفاده می کند. 

عملکرد ضعیف همچنین می تواند نشان دهد که باید نرم افزار تلفن خود را که برای امنیت تلفن ضروری است به روز کنید .

تماس ها و پیامک های ناشناخته دریافت می کنید

آیا کسی می تواند آیفون شما را از طریق پیامک هک کند؟ آیا کسی می تواند با تماس با شما تلفن شما را هک کند؟ بعید است شخصی بتواند مستقیماً با تماس با شما تلفن شما را هک کند (اگرچه می تواند برای اطلاعات فیشینگ انجام دهد) ، اما هک متن یک داستان دیگر است. 

در حالی که بسیاری از پیام های متنی هک شده نیاز به کلیک روی لینک مشکوک دارند ، هک پیام iPhone با اشکالات iOS بدون تعامل می تواند از پیام متنی برای آلوده کردن تلفن شما استفاده کند ، حتی بدون انجام کاری. 

شما می توانید از یک برنامه پیام رسان رمزگذاری شده برای حفظ امنیت داده ها ، در برابر این آسیب پذیری ها استفاده کنید .

اگر شخصی به شما بگوید که در صورت عدم تماس با او تماس گرفته اید یا پیامک داده اید ، به احتمال زیاد تلفن شما هک شده است. در صورت دریافت پیام ها یا تماس های عجیب از طرف دوستان و خانواده ، آنها را مطلع کنید.

تمام شدن داده ها

اگر متوجه افزایش ناگهانی استفاده از داده خود شده اید ، ممکن است تنها شما از داده های خود استفاده نکنید. یک دستگاه iPhone یا Android هک شده می تواند از داده های شما برای انتقال اطلاعات جمع آوری شده از تلفن شما استفاده کند.

هزینه های غیرمنتظره قبض

اگر هزینه های غیرمنتظره ای دارید که شرکت تلفن شما نمی تواند حساب کند ، ممکن است ناشی از مصرف داده اضافی باشد که در بالا توضیح داده شد. 

اگر فردی از تلفن شما از راه دور استفاده می کند ، ممکن است با افراد تماس گرفته یا از خدمات برتر استفاده کند. 

برنامه های Fleeceware  می توانند هزینه اشتراک وحشتناکی را دریافت کنند و همچنین ممکن است علت مشکلات صورتحساب شما باشد. 

این برنامه ها معمولاً شما را با یک آزمایش رایگان جذب می کنند ، که چند روز بعد به اشتراک پولی تبدیل می شود. 

اگر یکی از این موارد را در تلفن خود پیدا کردید ، اشتراک خود را از داخل برنامه لغو کنید.

تکنیک هایی که هکرهای تلفن استفاده می کنند

بنابراین چگونه این هکرها می توانند از ابتدا وارد تلفن شما شوند؟ خطرناک ترین و معروف ترین هکرها از ترکیبی از ترفندهای جادوگری فنی و مهندسی اجتماعی برای سوء استفاده از افراد پشت تلفن استفاده می کنند.

هکرهای تلفن می توانند از تکنیک های مختلفی برای نفوذ به دستگاه تلفن همراه شما استفاده کنند.

در اینجا برخی از رایج ترین تکنیک هایی که هکرها برای هک گوشی استفاده می کنند آورده شده است:

فیشینگ

فیشینگ شامل استفاده از تاکتیک های مهندسی اجتماعی برای فریب شما در افشای اطلاعات شخصی است. حمله فیشینگ می تواند ساده باشد ، مانند یک ایمیل با پیوندی که یک امکان یا برنامه رایگان را به شما پیشنهاد می کند و با کلیک روی لینک، شما را به یک سایت مخرب هدایت می کند. بسیاری از معروف ترین هکرهای امروزی از حملات فیشینگ در کمپین های خود استفاده می کنند.

یا می تواند یک طرح پیچیده تر باشد ، مانند یک مسابقه آنلاین که می تواند اطلاعاتی از جمله تاریخ تولد ، نام خانوادگی مادر و نام اولین حیوان خانگی را از شما بپرسد، پاسخ هایی که مهاجم می تواند برای نفوذ به شما استفاده کند.

فیشینگ همچنین می تواند بسیار هدفمند باشد و بر فریب یک کارمند سطح بالا برای افشای اطلاعات زیاد متمرکز باشد. حملات متمرکز علیه شخصیت های ارشد رهبری را نهنگ می نامند .

برنامه های جاسوسی

یکی از راه های زیرکانه برای آلوده کردن موبایل به بدافزار ، متقاعد کردن کسی برای بارگیری برنامه ای با ویژگی های جاسوسی پنهان است.

این برنامه ممکن است به عنوان یک بازی ، برنامه ای برای بهره وری یا حتی یک امنیت امیدوار کننده ، در حالی که در واقع یک برنامه جاسوسی است که فعالیت های آنلاین و داده های شخصی شما را ردیابی می کند. برخی از نرم افزارهای جاسوسی اندروید حتی زمانی که تلفن شما روشن نیست می توانند جاسوسی کنند . 

نوع دیگری از نرم افزارهای مخرب برای تلفن شما stalkerware است که حرکات ، مرور ، پیام ها و تماس های شما را ردیابی می کند. نرم افزار Stalkerware معمولاً توسط شخص نزدیک شما نصب می شود هنگامی که از برنامه های کنترل والدین به این شکل استفاده می شود ، آنها به برنامه stalkerware تبدیل می شوند.

اطمینان حاصل کنید که جاسوس افزارها را از گوشی اندرویدی و آیفون خود حذف کرده اید.

تعویض سیم کارت

بسیاری از روشهای احراز هویت دو مرحله ای (2FA) ورود شما را با پیام متنی ارسال شده به تلفن شما تأیید می کند. 

با تعویض سیم کارت ، هکرها سعی می کنند ارائه دهنده خدمات شما را متقاعد کنند که در واقع شماره تلفن شما باید به سیم کارت دیگری(هکر) عوض شود . به این ترتیب ، آنها پیام های احراز هویت شما را دریافت می کنند.

دسترسی غیر مجاز

مجرمان سایبری می توانند از فیشینگ یا سایر روش ها برای دسترسی به حساب iCloud یا Google شما استفاده کنند. بسیاری از افراد این حساب ها را به رسانه های اجتماعی خود پیوند داده اند ، که می تواند به عنوان یک آسیب پذیری برای ورود به داده های شما مورد استفاده قرار گیرد. 

با دسترسی غیرمجاز به حساب های خود ، هکر می تواند اطلاعات موقعیت مکانی شما را مشاهده کرده و ایمیل ها و پیام های شما را مشاهده کند.

بلوتوث

ممکن است پخش موسیقی از طریق بلندگو آسان تر شود ، اما اتصال بی سیم بلوتوث باعث می شود تلفن شما در برابر جرایم سایبری آسیب پذیرتر باشد. هکرها می توانند از نرم افزار برای رهگیری سیگنال بلوتوث و دسترسی به تلفن شما استفاده کنند. تلفن خود را با دستگاهی که به آن اعتماد ندارید یا در محلی که امنیت ندارد ، جفت نکنید.

وای فای

مشابه بلوتوث ، Wi-Fi نیز می تواند توسط هکرها برای دسترسی به تلفن شما استفاده شود. به طور خاص ، استفاده از شبکه های Wi-Fi عمومی می تواند تلفن شما را در معرض حمله قرار دهد ، زیرا ممکن است توسط یک بازیگر مخرب یا هکر راه اندازی شده باشد که منتظر اتصال شما است. 

با راه اندازی VPN تلفن همراه در iPhone یا Android می توانید در Wi-Fi عمومی از خود محافظت کنید . یک VPN یا شبکه خصوصی مجازی ، اتصال شما را رمزگذاری می کند تا از ورود بازیگران بد به تلفن شما جلوگیری کند.

گوشی من هک شده است ، چگونه آن را برطرف کنم؟

اگر فکر می کنید تلفن شما هک شده است ، راه هایی برای پیدا کردن و حذف بدافزار در تلفن های Android یا iPhone وجود دارد می توانید برنامه های مخرب را حذف کنید ، حافظه پنهان و بارگیری ها را پاک کنید یا حتی تلفن خود را کاملاً پاک کنید. 

اما مطمئن ترین روش این است که در وهله اول با یکی از بهترین برنامه های آنتی ویروس از تلفن خود در برابر هک محافظت کنید .

پس از نصب آنتی ویروس ، گوشی خود را برای پیدا کردن ویروس و بدافزار جستجو کنید.

آنتی ویروس را آپدیت نگه دارید تا بصورت خودکار از ورود بدافزار جلوگیری شود.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: avg

تگ: هک هکر

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.