logo
logo
تبلیغ کلیکی تاپ سایت 98

fully diluted market cap  چیست؟

fully diluted market cap  چیست؟
هدایت عباسی ارز دیجیتال

در این مقاله از تاپ سایت 98 قصد داریم به یکی دیگر از مباحث ارز دیجیتال fully diluted بپردازیم. fully diluted market cap  چیست؟ و تفاوت آن با مارکت کپ یا ارزش بازار چیست؟ مارکت کپ از فرمول تعداد توکن ها در قیمت امروز رمزارز محاسبه می شود.

مثلا اگر 10 بیت کوین استخراج شده باشد و قیمت آن 20 دلار باشد مارکت کپ 200 دلار خواهد بود اما این کل بازار نیست چون بیت کوین قرار است 21 میلیون استخراج شود. در این مقاله دقیقا به همین مبحث می پردازیم.

مبحث دیگری که خیلی از افراد مبتدی را درگیر کرده است این است که چرا ارز دیجیتالی با قیمت 50 دلار پایین تر از دوج کوین زیر یک دلاری است که این مسئله نیز به مارکت کپ برمی گردد چون فرمول مارکت کپ market cap را توضیح دادیم تعداد توکن در قیمت روز. و چون تعداد دوج کوین ها بسیار زیاد است پس بالاتر از بقیه قرار می گیرند.

تفاوت fully diluted market cap با ارزش بازار Market cap چیست؟

ارزش بازار market cap به عنوان ارزش کل دارایی در حال گردش می باشد. به عنوان مثال، برای محاسبه ارزش بازار یک شرکت سهامی عام، قیمت فعلی سهم را در تعداد کل سهام موجود ضرب کنید.

در مورد ارز دیجیتال، ارزش بازار با ضرب تعداد کل توکن های در گردش در ارزش فعلی یک توکن محاسبه می شود.

روش دیگر برای به دست آوردن بینش در مورد ارزش آینده یک ارز دیجیتال، محاسبه آنچه به عنوان fully diluted market cap از آن یاد می شود، است. بنابراین fully diluted market cap به چه معناست؟

تعریف fully diluted market cap ، ارزش کل کریپتو (ارز دیجیتال) به قیمت امروز است، اگر کل عرضه آتی توکن در گردش باشد. بیایید بیت کوین (BTC) را به عنوان مثال در نظر بگیریم.

هر بار که یک بلوک بیت کوین با موفقیت استخراج می شود، سکه جدیدی ضرب می شود. در زمان نگارش این مقاله، تعداد بیت‌کوین‌هایی که قبلا استخراج شده و در نتیجه در گردش بوده‌اند حدود 18.8 میلیون می باشد. کد منبع بیت کوین تصریح می کند که حداکثر تعداد سکه هایی که می توان ایجاد کرد 21 میلیون است. در مورد بیت کوین، تفاوت بین ارزش بازار و fully diluted در زیر نشان داده شده است.

مارکت کپ یا ارزش بازار 18.8 در قیمت امروز 40 هزار دلار محاسبه می شود.

ولی fully diluted بیت کوین 21 میلیون (تمام بیت کوین ها) است و در قیمت 40 هزار دلار محاسبه می گردد.

ارزش بازار و fully diluted در کریپتو اغلب برای رتبه‌بندی محبوبیت و اهمیت نسبی در بازار کلی توکن‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد، تقریباً به همان روشی که برای رتبه‌بندی شرکت‌های تجاری عمومی استفاده می‌شود.

در حالی که استفاده از سقف کامل بازار fully diluted می‌تواند هنگام ارزیابی کریپتوهای تثبیت‌شده کاملاً مفید باشد، سرمایه‌گذاران باید از معیارهای متعددی در هنگام تعیین ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

مانند زمانی که یک شرکت سهامی عام حجم عظیمی از سهام جدید را منتشر می کند، این امر احتمالاً منجر به افزایش قیمت هر واحد نمی شود، بلکه فشار تورمی بر سکه را افزایش می دهد و در نتیجه باعث کاهش ارزش هر واحد می شود. با این حال، ارزش کامل بازار در بررسی ارزش کل یک دارایی کریپتو برای خودش در طول زمان مفید است.

به عنوان مثال، بیت کوین را در نظر بگیرید: در حالی که عرضه به طور پیوسته افزایش یافته و به 18.8 میلیون رسیده است، ارزش کامل بازار در مقایسه با عرضه فزاینده به میزان قابل توجهی بیشتر شده است. با توجه به این معیار، سرمایه گذاران احساس می کنند آینده قیمت بیت کوین ممکن است به جای کاهش، افزایش یابد.

موفق باشید.

این سایت بفروش می رسد با سئو عالی و بازدید بالا. تماس بگیرید

اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها بنویسید.اگر موضوع خاصی مد نظر شماست که در سایت موجود نیست در بخش کامنت ها بنویسید

دوره ارز دیجیتال تاپ سایت 98

منبع: capital

تگ:

دوره های آموزشی دوره های آموزشی

نظرات کاربران

از دیدگاه مرتبط با موضوع استفاده نمایید.

از تبلیغ سایت یا شبکه اجتماعی خودداری فرمایید.

برای پاسخ گویی بهتر در سایت ثبت نام نمایید و سپس سوال خود را مطرح فرمایید.